متن شب یلدا برای عزیز از دست رفته

اینکه عزیزت از دست برود خیلی سخت است و اینکه روزها یا شب هایی بیایند که با او خطرات مختلفی ساخته ای، این سختی را بیشتر میکند. یکی از همین روز و شب ها، شب یلداست که طولانی ترین شب سال هم هست و تو باید با سختی و تلخی خاطرات عزیزت، یک شب طولانی را پشت سر بگذرانی.

در این مطلب تصمیم داریم که با شما متن و جملاتی را در مورد عزیز از دست رفته برای شب یلدا به اشتراک بگذاریم. همراه ما باشید.

متن با عکس شب یلدا برای مادر فوت شده

متن شب یلدا برای مادر فوت شده

مادرم، حالا که شب یلدا نیستی، این شب قرار است طولانی تر از همه شب ها بگذرد. نه اینکه در این شب بخندیم و شاد باشیم، نه، بلکه این شب خاطره های تو را به یاد ما می آورد و اشک را در چشمانمان جاری می سازد. این شب به خاطر نبود تو آنقدر طولانی می گذرد که همه ما طعم واقعی عذاب را خواهیم کشید. راستش را بخواهی همه میخواهیم بخوابیم تا سختی این شب را تحمل نکنیم. خیلی زود ما را تنها گذاشتی و رفتی. کاش میبودی و با بودنت این شب را هم مانند دیگر شب های سال برایمان زیبا و فوق العاده میکردی.

********************

مادرم، آغوش مادرانه ات مدت هاست که تن مرا نوازش نداده. امشب شب یلداست و من هم دلم هوای آغوش مادرم را کرده. چه کنم، مادرم را میخواهم، مادری که خدا از من گرفت و به پیش خود برد. اکنون چگونه در این شب یلدا بخندم و شاد باشم وقتی که همدم های تو خاک و سنگ قبرت هستند؟ اکنون چگونه در این شب شادی سر دهم وقتی که تو نیستی که مرا در آغوش بگیری و به من بگویی که امشب قرار است خاطره انگیزترین و زیباترین شب عمرم شود؟

********************

مادر نبودنت غمی بزرگ است که در این شب یلدا مدام برایم یادآوری می شود و مرا تا عمق وجود می سوزاند. کاش میبودی و کاش با بودنت انگیزه ای میشدی برای دورهمی ای که قرار است امشب بگیریم. امشب ما دور هم جمع می شویم اما می دانم که قرار است به جای قصه های شب یلدا خاطرات تو مرور شود و به جای خنده و شادی اشک از چشمان همه مان جاری گردد.

********************

امشب جز اشک و غم چیزی برای پذیرایی از مهمان ها نخواهیم داشت. این شب یلدا، غم انگیزترین شب یلداییست که برای ما و خانواده مان پیش آمده چرا که دیگر مادری نداریم که سایه مهربانی اش بالای سر ما باشد. حال با غم و اندوه از مهمانان مان پذیرایی خواهم کرد تا که این شب هم مانند شب های غم انگیز دیگر بگذرد.

متن با عکس شب یلدا برای پدر فوت شده

متن شب یلدا برای پدر فوت شده

پدر جان، دلمان برای صدایت تنگ شده، همان صدایی که وقتی آن را می شنیدیم وجودمان غرق در شادی میشد. این صدا نوازشگر گوش های ما در شب یلدا هم بود آخر تو با قصه گفتن هایت کاری میکردی که عاشق صدایت شویم و دوست داشته باشیم همواره قصه های مختلفی را از زبان تو بشنویم. امسال دیگر کنار ما نیستی، از امشب قرار است که به جای ما خاک ها و سنگ قبرت همدمت در شب یلدا باشند. پدر، دل همه ما برایت تنگ شده.

********************

امشب با دلتنگی پدر میگذرد، امشب با غم پدر میگذرد، امشب که شب یلداست شب یادآوری غمی هم است که به جان خانواده ما افتاد. پدر جان، چقدر زود رفتی و چقدر زود همه ما را تنها گذاشتی. مگر فکر نمیکردی که فرزندان و خانواده ات بدون تو غمگین می شوند؟ یادت می آید که در شب های یلدا کنار هم میگفتیم و میخندیدیم؟ اکنون جای خالی تو را چگونه پر کنیم که بتوانیم با آن خنده هایمان را دوباره به لب بیاوریم؟ هر بار که قرار است خنده ای به لبمان بیاید، جای خالی ات به یادمان می آید و به جای آن اشک از چشم مان سرازیر می شود.

********************

پدر جان، دورهمی شب یلدا را گرفتیم. وقتی که در این دورهمی شرکت کردم، از همان اول چشمم به جایی بود که شب یلدای گذشته تو در آنجا نشسته بودی اما حالا دیگر نیستی و جایت خالی مانده بود. همه افرادی که در این دورهمی شرکت کرده بودند مانند من بودند و جای خالی ات آنها را عذاب میداد. نمیدانی که چقدر سخت است که با غم نبودنت کنار بیایم. این دورهمی گذشت اما هیچ کدام از ما لبخندی به لب نیاوردیم.

********************

پدرم از پیشم رفته و حالا که شب یلداست، غمش دوباره برایم تازه شده. مگر می شود که فراموشش کنم؟ قصه هایی که او در شب یلدا به دور کرسی برایمان تعریف میکرد، شنیدنی ترین قصه هایی بود که تا به حال شنیده ام. مگر می شود قصه هایش را از یادم برد؟ حالا این قصه ها با صدایش به خاطرم می آیند و تمام وجود مرا عذاب می دهند.

متن و عکس نوشته شب یلدا برای برادر فوت شده

متن شب یلدا برای برادر فوت شده

برادر جان، در این شب تنها خاطره هایی که مرور می شود، خاطره هاییست که با تو داشتیم. چه خاطرات شیرین و چه حالا مرور کردنشان غم انگیز است آخر حالا تو زیر خروارها خاک خفته ای و این طعم شیرین خاطره هایت را رو به تلخی می گرداند. همه ما در دل میگوییم که اگر الان کنارمان بود، همین جا نشسته بود، چقدر خوب میشد، چقدر این شب لذت بخش میشد، اما گویی نمیخواهیم باور کنیم که تو رفته ای و دیدار ما به قیامت است.

********************

برادر، بار دیگر که قرار است ببینمت، قیامت است و من هم باید بمیرم تا تو را ببینم. راستش را بخواهی آرزویم در شب یلدا همین است، همین که خدا مرا پیش تو بیاورد. نمی دانی که چقدر بدون تو این دنیا سخت می گذرد و عذاب آور است. کاش میبودی و با بودنت به من انگیزه زندگی میدادی اما حالا نیستی و من از خدا در طولانی ترین شب سال درخواست میکنم که مرا بمیراند و نزد برادرم ببرد.

********************

برادر، در طولانی ترین شب سال از خدا خواستم که مرا پیش تو بیاورد. میزبان خوبی که هستی؟ من می خواهم بمیرم و پیش تو باشم چرا که میدانم کنار تو بودن لذت بخش تر از هر چیزی است. من میخوهم بمیرم و پیش تو باشم تا اینکه زنده باشم و هر شب را با نبودنت با زجر و عذاب بگذرانم. امشب هم که شب یلداست و طولانیست، میدانم که عذابی طولانی هم انتظار مرا میکشد.

********************

برادر، می شود در این شب خواسته مرا به گوش خدا برسانی؟ حتم دارم که تو هم در این شب یلدای غم انگیز دوست داری که پیش ما باشی اما تنهایی. من نمی توانیم تنهایی برادرم را تحمل کنم برای همین می خواهم خواسته ام که مرگم است را به گوش خدا برسانی تا من را هم بمیراند تا نزد تو بیایم و آنجا کنار هم دوباره طعم خوشحالی را تجربه کنیم و این شب یلدا را هم کنار هم و بدون اینکه غم فراق داشته باشیم پشت سر بگذاریم.

متن با عکس شب یلدا برای خواهر فوت شده

متن شب یلدا برای خواهر فوت شده

می دانی قصه ای که امشب روایت می کنیم چیست؟ قصه مهربانی های تو، قصه خوبی های تو. حالا همه ما به دور هم جمع شده ایم تا در شب یلدا خاطرات تو را مرور کنیم و با مرور کردن این خاطرات حس کنیم که دوباره کنارمان هستی. خواهر، چطور دلت آمد که بروی؟ چطور دلت آمد که این شب یلدا را کنار ما نباشی؟

********************

خواهر، شب یلدا بدون تو علاوه بر اینکه طولانی ترین شب سال است، سردترین شب سال هم خواهد بود چرا که نبودنت تن همه ما را به سردی وا داشته و وجود همه مان از نبودنت می لرزد. فرقی نمیکند، حتی اگر در گرم ترین مکان هم باشیم، باز هم سردی نبودنت وجودمان را خواهد لرزاند. می گویند که خاک سرد است و خیلی زود یاد و خاطر از دست رفته از یاد عزیزانش هم می رود اما چطور در این شب گویی ما تازه تو را از دست داده و گریه میکنیم؟

********************

حال و هوای دل همه ما در این شب یلدا مانند حال و هوای بهار است. همه ما به هدف اینکه قرار است با هم خوش بگذرانیم کنار هم جمع شدیم اما دقیقا در همین حال و هوای بهاری مان، به یک باره ابری بهاری به وجود می آید و حال دل همه ما را بارانی میکند. خواهر، آن ابر بهاری، یاد و خاطر توست. وقتی که در این شب یاد تو به خاطرمان می آید، ابر دلمان شروع به باریدن میکند.

********************

چه شب یلدای غم انگیزیست امشب، گویی همه ما دوست داریم بگرییم و خود را خالی کنیم اما برای اینکه فضای دورهمی غمگین نشود اشک مان را مخفی میکنیم. خواهر، نبودنت همه ما را به غم واداشته، به قدری که حال هیچ کدام مان خوب نیست اما گویی نمیخواهیم این را به روی هم بیاوریم. چطور این شب یلدا را پشت سر بگذرانیم وقتی که تو نیستی که با مهربانی های خواهرانه ات این شب را برایمان خاطره انگیز کنی؟ کاش میبودی و کاش با بودنت به ما انگیزه شادی میدادی.

متن و عکس نوشته شب یلدا برای عزیزان فوت شده

متن شب یلدا برای عزیزان فوت شده

مادر بزرگ، همه ما به وقت یلدا پیش تو می آمدیم و تو امید همه ما بودی و حالا خدا امید مان را ناامید کرده و تو را از ما گرفته. چه غم انگیز و تلخ است و چه بد ما باید این اتفاق را به جان بخریم. مهربانی های مادرانه ات تا همیشه به یادمان خواهد بود و بدان که حس تلخ نبودنت همیشه در دورهمی هایمان به خصوص در این شب طولانی وجودمان را آزار میدهد.

********************

پدر بزرگ، چه زیبا بود وقتی که ما شب یلدا همگی به دور کرسی جمع میشدیم و تو با قصه هایی که میگفتی کام همه مان را شیرین میکردی. آن قصه ها مانند دست نوازشگری بود که روح ما را نوازش میداد و حالا دیگر دستی نیست که روح ما را نوازش دهد. پدر بزرگ، کنار آمدن با نبودنت سخت است.

********************

دوست عزیزم، باورت میشود که حالا که تو نیستی دیگر من آن آدم شاد قبلی نیستم؟ با مسخره بازی هایمان در شب یلدا و خاطره ساختن هایمان، هیچکس باورش نمیشد که آن آدم شاد حالا تبدیل به انسانی افسرده شود. غم نبودن تو این افسردگی را به جان من انداخت. حالا چطور در این شب یلدا شاد باشم وقتی که میدانم جسم بی جان دوستم حالا زیر خروارها خاک است؟

********************

عمو جان، شب یلدای امسال بدون تو سرد خواهد گذشت. چه تلخ بود رفتنت. کاش میبودی و کاش با بودنت کاری میکردی که ما انگیزه ای برای گرفتن دورهمی در شب یلدا داشته باشیم. اما ما هیچ کدام نمی خواهیم که دورهمی ای بگیریم چرا که میدانیم این دورهمی برای همه مان با نبود تو تلخ تر از زهر خواهد بود.

********************

دایی، می دانی مادر چقدر بعد رفتنت شکسته شد؟ حالا شب یلداست اما من در او میبینم که رمقی ندارد و خستگی تمام وجودش را فرا گرفته. حق هم دارد، برادرش زیر خروارها خاک است، او چطور خوشحال باشد و شادی کند؟ با ناراحتی او ما هم ناراحت شده ایم و با غم رفتن تو ما هم از درون شکسته ایم. دایی، کاش نمیرفتی.

********************

خاله جان، دلم میخواهد که بگریم، تو جای مادر من بودی و حالا که رفته ای گویی من مادر دومم را از دست داده ام. فضای خانه در این شب یلدا بودن تو سرد است و بی روح و حتی اگر ما در جایی گرم قرار بگیریم، خوشمزه ترین خوراکی ها را تهیه کنیم و بهترین قصه ها را از زبان پدربزرگ بشنویم باز هم این سردی و بی روحی از بین نمی رود.

********************

عمه، برای رفتن تو زود بود کاش خدا مرا به جای تو می برد. آنقدر عاشقانه تو را دوست داشتم که هنوز هم نمی توانم باور کنم که تو نیستی و حالا فقط یاد و خاطرت با ماست. می دانم که قرار است شب یلدایی که پیش رو دارم بدون تو شب یلدایی تلخ و سرد شود. کاش به این زودی ها نمیرفتی یا بهتر است بگویم که کاش اول من میرفتم که غم نبودنت را به جان نخرم و بعد از صد و بیست سال تو به جای من می آمدی. حالا عمه جان، امکانش هست که مرا به پیش خود بیاوری؟ زمان نبودن عمه ام برایم خیلی تلخ می گذرد.

********************

همسر جانم، تمام وجودم با تو به زیر خاک رفت. حال اطرافیان از من توقع دارند که بخندم و شاد باشم. آنها می گویند شب یلداست، حداقل این شب را خوش باش. آنها که خود غم عزیز ندیده اند وگرنه اینگونه نمیگفتند. من عزیزترین کسم را از دست دادم، همان کسی که همدمم بود! حال چطور بخندم و شاد باشم؟ روح من هم به همراه همسرم زیر خروارها خاک رفته و من همان مرده متحرکی هستیم که روی زمین فقط نفس میکشد اما زندگی نمیکند.


در ادامه تماشا کنید :

آلبوم عکس پروفایل از دست دادن عزیزان

متن برای جای خالی عزیزان از دست رفته

متن های احساسی و زیبا درباره شب یلدا (3)

دلنوشته شب یلدا

عکس نوشته تبریک شب یلدا به اسم دلخواه شما !

متن انگلیسی تبریک شب یلدا + ترجمه

آلبوم عکس نوشته عاشقانه تبریک شب یلدا (3)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...