جملات کوتاه زیبا در مورد نماز

نماز انسان را از بند هر گونه گناه و حس بد رها می کند و او را به بهشت احساسات خوب و مثبت وارد می نماید. اگر می خواهی از حس ضعف، حس ناامیدی، حس گناه و هر گونه حس منفی رهایی یابی، نماز بخوان چرا که نماز وجودت را تطهیر کرده و تو و حالت را دگرگون خواهد ساخت.

نماز خواندن امری واجب در دین ماست و ما هم در این مطلب تصمیم داریم در مورد این امر واجب صحبت هایی به میان آوریم. از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی که در مورد نماز تهیه کرده ایم را بخوانید و از خواندن آنها لذت ببرید. همراه ما باشید.

متن کوتاه و زیبا درباره نماز

متن کوتاه درباره نماز

تو با نماز خواندن روحت را به خدایت نزدیک تر می کنی! تو به خدا نزدیک می شوی، همانی که تو را آفرید و از روح خود در تو دمید. حال خودت را به مانند یک انرژی فرض کن، وقتی که مشغول به نماز خواندن می شوی تو به انرژی منبع وصل می شوی همان انرژی ای که همه انرژی های دنیا از او نشات می گیرد. فکرش را بکن که اینگونه چقدر حس و حالت خوب خواهد شد و چقدر درونت از حس خداگونه لبریز می شود.

********************

نماز بخوان! حتی اگر وقت نداری، حتی اگر کارهای زیادی داری، وقتی که نماز میخوانی گویی انرژی مضاعفی برای انجام کارها دریافت میکنی. نماز می تواند به عنوان همان تایم استراحتی باشد که تو به خود می دهی تا به واسطه آن نه تنها جسمت بلکه روحت را هم از هر گونه خستگی مبرا سازی و آرامش را به خود هدیه دهی. وقتی که مشغول سخت ترین کارها هم هستی، نماز خواندن را از یاد نبر اینگونه به واسطه انرژی نماز هیچوقت سختی آن کارها به چشمت نخواهند آمد.

********************

نماز انگیزه ایست که به مانند یک معجون به خورد روحت داده می شود و درونت را سرشار از انرژی خواهد کرد. اگر می خواهی حال دلت خوب شود و از هر حال بد و منفی به دور شوی، نماز بخوان چرا که به واسطه این معجون الهی می توانی خودت را از نو بسازی و یک منِ قدرتمند به وجود آوری. فرقی نمی کند از لحاظ جسمی مشکل داری یا روحی، فقط کافیست معجون نماز را استفاده کنی تا آن موقع ببینی که چطور سر حال خواهی آمد.

********************

شربتی گوارا به نام نماز، آن را بنوش و ببین چطور حس و حالت تغییر می کند. وقتی که نماز را می نوشی، وجودت غرق در خدا می شود، گویی مستقیما در برابر خدا ایستاده ای و با او سخن می گویی. به این دلیل نماز را به شربت تشبیه کردم چرا که گواراست و وقتی که مشغول به خواندن آن می شوی، لذت بخش ترین حس دنیا را تجربه خواهی کرد.

********************

وقتی که به کلماتی که در نماز به زبان می آوری آشنایی بیشتری پیدا میکنی، وقتی که با فلسفه نماز بیشتر آشنا می شوی، آن موقع یک لحظه ام دلت نمیخواهد که ذهنت را از نماز رها کرده و مشغول چیز دیگری کنی.

********************

برخی افراد را باید به زور دعوا مجبور به نماز خواندن کرد. این عقیده بسیاری از افراد است. اما آیا واقعا چنین نمازی درست است و می تواند موجب پرورش روح آن شخص شود؟ وقتی که نخواهیم دروناً با خدا ارتباط برقرار کنیم، وقتی که ارتباط برقرار کردنمان فقط از روی اجبار باشد، وقتی که فلسفه این ارتباط را ندانیم و نشناسیم، آن موقع این نماز چه فایده ای دارد؟ می گویند وظیفه ای الهی از دوشت برداشته می شود، اما آیا واقعا این نماز تاثیری که باید روی روح و روان شخص بگذارد را می گذارد؟

********************

وقتی که حالم از تمام دنیا گرفته می شود و هیچ چیز نیست که حال دلم را خوب کند، شروع به نماز خواندن می کنم. در این حال بد، هیچ کس از اطرافیانم نمی تواند با صحبت هایش حال دل مرا خوب کند برای همین به سراغ صحبت با خدا می روم. بر خلاف همه، وقتی که با خدا سخن می گویم او آرام وجود من می شود و تمام وجودم را از هر حال بد تسکین می دهد. ترجیح می دهم هر بار که به مشکلی خوردم، مسئله و چالشی برایم به وجود آمد، حالم بد شد یا هر چیزی شبیه به اینها، به نماز بایستم چرا که میدانم خدا هم با من سخن خواهد گفت و راه صحیح را به من نشان خواهد داد.

********************

شاید یکی از دلایلی که موجب می شود تا ما نماز را به زبان عربی بخوانیم کامل بودن این زبان است. شاید ما به زبان فارسی نتوانیم آن کلماتی که باید را در نماز به کار ببریم برای همین نماز که ستون دین است باید با کامل ترین زبانی که وجود دارد خوانده شود و به همین خاطر زبان عربی می تواند گزینه مناسبی برای خواندن نماز باشد.

********************

دوست دارم با نماز خواندن الهی شوم، دوست دارم با نماز خواندن روحم را پرواز دهم و در آسمان عشق به خدا این سو و آن سو بروم، دوست دارم به واسطه نماز آنقدر حس عشق و خداگونه درونم به وجود آورم که غرق در حال خوب شوم. نماز می تواند حال مرا دگرگون سازد، می تواند مرا از آنچه که بودم رشد دهد و از من، یک منِ قوی تر و بهتر بسازد. نمی دانم که اگر نماز خواندنی نبود، صحبت کردن با خدایی نبود، چطور می توانستم حال درونیم را اینقدر تغییر داده و حس و حالی خداگونه درونم به وجود آورم.

********************

حتی اگر در بدترین موقعیت ها هم هستی نماز را فراموش نکن. نماز خواندن باعث می شود که روح و ذهنت رها شده و از افکار منفی خلاص شوند. اگر دوست داری ذهنت را از هر گونه فکر منفی ضد عفونی کنی پس نمازت را فراموش نکن و سعی کن که آن را بخوانی. با خواندن نماز، تو با خدا ارتباط میگیری، همانی که منبع هر حس خوب و هر فکر مثبت است. وقتی که روحت به خدا متصل می شود، حس و حال خوب او درونت جریان پیدا میکنند و به پای وجود این حس و حال هر چه حس و فکر منفی هست از وجودت مبرا می شود.

********************

نماز خواندن برای عده ای قابل درک نیست. آن ها نمی توانند بپذیرند که باید هر روز سه بار رو به قبله بایستیم و شروع به خواندن نماز کنیم. کاش کسانی که عقده ای خلاف بر نماز دارند، فقط به تعداد روزهای اندکی هم که شده به هنگام اذان وضو گرفته و برای نماز آماده شوند و نمازشان را بخوانند. در آن هنگام خواهند فهمید که چرا باید نماز خواند. اگر این کار را از ته دل انجام بدهند، گویی با این کارشان همواره به بهشت خدا می روند. آری نماز خواندن روحت را به پرواز در می آورد و با این کار گویی تو در بهشتی.

********************

درست است که نماز خواندن وظیفه ای الهیست اما تو نمی توانی کسی را مجبور به این کار کنی. یادت باشد که وقتی کسی از ته دل این کار را انجام ندهد، نمی تواند تاثیری که باید را از نماز بگیرید. زمانی یک فرد می تواند با نماز حالش را خوب کند که آن را از ته دل خوانده و ارتباط برقرار کردنش با خدا از ته قلبش باشد. با این کار تو، او بیشتر از نماز زده خواهد شد و شاید هیچوقت احتمال اینکه به سوی نماز برگردد پیش نیاید چرا که تو با این کارت او را تحت فشار گذاشتی و شاید به واسطه همین فشارها او از نماز بیشتر زده شود.

********************

زندگی ات هیچ سمت و سویی ندارد؟ نمی دانی در کجا هستی و به کجا می روی؟ خوب به زندگی ات دقت کن، آیا نماز می خوانی؟ نماز جهت دهنده ای به زندگی ست، نماز مانند نور هدایتیست که تو را به مسیر درست راهنمایی می کند. وقتی که نماز نمی خوانی خب از این نور هم بی بهره ای، در ظلمت قرار خواهی گرفت و همین تاریکی مانع آن می شود که تو در مسیر درست قرار بگیری.

********************

نماز خواندن کاری سخت و دشوار نیست، اما شیطان آنقدر به ما دلیل برای نخواندنش می دهد که آن را سخت و دشوار می پنداریم. بیاییم بینی شیطان را به خاک بمالیم، بیاییم به جای آنکه به حرف شیطان گوش کنیم آماده شویم تا با یگانه معبود مان، خدای آسمانها و زمین سخن بگوییم. این سخن گفتن حال درونی ما را بهتر خواهد کرد و انرژی مضاعفی درونمان به وجود خواهد آورد که آن را از هیچ چیز دیگری غیر از نماز نخواهیم توانست دریافت کنیم.

********************

نماز بهترین دارو برای خودبینی، تکبر، غرور و خودستایی است. وقتی که نماز میخوانی در برابر خدایی بزرگ قرار میگیری که تمام این دنیا و کهکشان ها و هر آنچه که در عالم غیب و آشکار وجود دارد را آفریده. وقتی که در برابر عظمت خدا قرار میگیری تازه به آن پی میبری که در برابر خدا تو به مانند دانه ای ارزن و حتی کوچکتر از آن هم هستی. همین حس و حال باعث می شود که غرور و خودستایی ات را از بین برده و به جای آن حس عشق به خدا و حس بندگی خدا را جایگزین کنی.

********************

وقتی که نماز می خوانی، با خدا صحبت میکنی. همه ما کسانی را داریم که وقتی با آنها حرف میزنیم حس و حالمان خوب می شود و با وجود اینکه چیزی تغییر نمیکند اما گویی حال دل ما بهتر می شود. حال میخواهم بگویم که خدا برای همه ما نقش همین کس را بازی میکند منتهی با این تفاوت که وقتی نماز میخوانی و با خدا سخن می گویی، او حرف دلت را متوجه می شود و اتفاقات زندگی ات کم کم اگر خودت هم بخواهی تغییر خواهد کرد.

********************

اگر تنهایی و کسی را برای صحبت کردن نداری، اگر هیچ کس برای صحبت به سراغ تو نمی آید، به سراغ کسی برو که از خیلی وقت منتظر است تا با او سخن بگویی که حرف دلت را بشنود و گره کارت را بگشاید. چرا در این جهانی که این مردم برای صحبت کردن شان هم پول می خواهند به دنبال هم صحبت می گردی؟ رو به قبله شروع به خواندن نماز کن آن موقع میبینی که چطور خدا حرف هایت را می شنود، گره کارت را می گشاد و تو را از هر جنبده دیگری بی نیاز می سازد.

********************

نماز خواندن کلیدی بر قفل در هر مشکلاتی است. وقتی به در مشکلات مختلف زندگی بر میخوری و نمیدانی که چطور از آنها بگذری، وضو گرفته و شروع به خواندن نماز کن و در نمازت از خدا کمک بخواه. آن موقع خدا با نور هدایتش تو را به سمت کلید حل مشکل و مسئله ات خواهد برد. در این صحبت و ملاقاتت با خدا، او تو را راهنمایی خواهد کرد و کاری میکند که آنقدر درونت حس خداگونه شکل بگیرد که همین حس هم به عنوان یک کلید عمل کند و قفل تمام مشکلاتت را بگشاید.

********************

ناتوانی؟ ضعیفی؟ مشکلی داری؟ پس نماز بخوان چرا که این نماز جبرانیست برای تمام ضعف هایی که آدمی دارد. وقتی که نماز میخوانی، خدا به دل و قلبت نفوذ میکند و با کامل بودن خویش وجود تو را هم از هر گونه حس خوب کامل خواهد کرد. آن موقع حس قدرت تو کامل می شود، حس شهامتت کامل می شود، حس شجاعت و دلیری ات کامل می شود و تو مانند یک انسان کامل خواهی شد. راز تمام این اتفاقات این است که نمازت را بخوانی و آن را ترک نکنی.

********************

نماز خواندن خوب است اما اگر از ته دل باشد. وقتی که از ته دل شروع به خواندن نماز میکنی درهای قلبت را باز خواهی گذاشت تا خدا وارد آن شود و با وجودش قلبت را تطهیر از هر گونه حس بد کند. اما وقتی که این کار تو از ته دل نباشد، درست است که تو جسماً شروع به خواندن نماز میکنی اما شاید درهای قلبت به روی خدا بسته باشد و او نتواند وارد قلبت شود. پس نماز را از ته دل بخوان چرا که اینگونه است که به ثمرات اصلی آن خواهی رسید.

********************

نماز خواندن زیباترین کاریست که می توانی در هنگام گرفتاری ها و مشکلات انجام دهی. تو با فکر کردن ها، با ناراحت شدن ها و غمگین ماندن ها نمی توانی گره از کار بگشایی اما می توانی شروع به نماز خواندن کنی و اینگونه برای ذره ای هم که شده حال دلت را خوب کنی. وقتی که میبینی دری به سویت باز نمی شود، به جای اینکه خودت را به زمین و آسمان بزنی، وضو گرفته و مشغول به نماز شو. همین نماز کلید در مشکلات را به تو خواهد داد و به واسطه آن می توانی از حس و حال بدت عبور کنی.

در ادامه حتما تماشا کنید :

متن زیبا برای نماز اول وقت + عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته درباره نماز شب

جملات زیبا درباره نماز جمعه

انشا در مورد نماز خواندن چه فایده ای دارد

مجموعه شعر زیبا درباره نماز جمعه

تحقیق در مورد یاری از نماز و روزه

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...