متن زیبا درباره رودخانه و طبیعت

هر کی که اسم رودخانه و طبیعت رو میشنوه اول به یاد طراوت و حس خوبی که در اونجا به روحش بخشیده میشه میفته. ناخودآگاه وقتی اسم این دوتا میاد توی ذهن آدما یه تفریح فوق العاده شکل میگیره. رودخانه و طبیعت دو تا از بی نظیر ترین آفریده های خدا هستن که وقتی کنار هم قرار میگیرن زیبایی رو به صورت کامل معنا میکنند.

توی این متن قراره درباره رودخانه و طبیعت صحبت کنیم. بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما این متن ها رو بخونید و اگه دوست داشتید با نزدیکانتون به اشتراک بذارید. همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه درباره رودخانه و طبیعت

جملات در مورد طبیعت و رودخانه

یه دارویی که آدمای افسرده میتونن برای خودشون تجویز کنن یه تنهایی و یه رودخونه و یه طبیعت بکره. وقتی همه اینها رو با هم داری، آرامش واقعی در وجودت شکل میگیره. رودخونه انگار با آبش تمام ناراحتی هات رو میشوره و میبره، طبیعت انگار یه حس نو و جدید توی وجودت شکل میده و تنهایت انگار به اون حس نو ثبات میبخشه. پس اگه افسرده ای و میخوای از حال بدت بیرون بیای، حتما این سه مورد رو برای خودت تجویز کن.

********************

وقتی نگرانی ها اومدن سراغت خودت رو توی یک طبیعت بکر و زیبا تصور کن. توی اون طبیعت قدم برمیداری، برگ های درخت ها زیر پات میاد، جلوی چشات پر از درخته، صدای رودخونه هم داره میاد. قدم برمیداری و میری سمت رودخونه. پاهات رو میذاری توی آب و سرمای آب تمام وجودت رو در بر میگیره. ببین چه حس نابی داشت! حالا خودت شروع کن به تصور کردن و هر کاری که دوست داری توی این طبیعت انجام بده. اونقدر به این کارت ادامه بده تا تموم نگرانی ها از دلت پر بکشن و برن.

********************

رودخونه و طبیعت دو تا یار هستن که وقتی با همن انگار مثل اونا وجود نداره. شاید اگه هر کدوم از اونها رو به تنهایی ببینی اونقدر حس خوب بهت دست نده ولی وقتی توی دل یه طبیعت قشنگ یه رودخونه قشنگ میبینی یه چیز دیگست و کلی دلت باز میشه. دنیا همینه. اگه کسایی که با هم تکمیل میشن کنار هم باشن هیچکس نمیتونه جای اونها رو بگیره و آوازه قشنگیشون به همه جا میرسه. اما بر خلاف این ماجرا اگه مکمل هم نباشن و کنار هم باشن شاید هیچوقت به اون زیبایی که دلشون میخواست نرسن.

********************

وقتی از همه جا ناراحتی دلتو بزن به دریا و برو توی یه طبیعت دنج خوش گذرونی. اونقدر تفریح کن تا همه چی یادت بره. مگه چقدر زنده ای؟ مگه چقدر قراره نفس بکشی که این همه دلگیری و ناراحتی رو تحمل کنی؟ دلت رو بزن به طبیعت و برو کنار یه رودخونه، آبتنی کن و بذار با این آب تمام ناراحتیات بذارن و برن. هیچ چیز اونقدر ارزش نداره که تو بخوای براش از عمر و زندگی خودت بگذری.

********************

کاش بعضی از ما آدما بفهمیم روخونه و طبعیتی که برای تفریح کثیف میکنیم، کلی آشغال توشون میریزم، سهم همه هست نه فقط ما. این آشغالیی که میریزم، هر کدوم حق الناسی هستن که به گردن ماست چون زیبایی اونجا رو از بین بردیم، چون طراوت و تازگی اونجا رو از بین بردیم.

********************

خدا توی همین دنیایی که زندگی میکنیم بهشتی بی بدیل خلق کرده، بهشتی که ما هر روز داریم گند میزینم بهش و هر روز کمی از اون رو نابود میکنیم. منظور از بهشت همون طبیعته، طبیعت زیبایی که خدا خلق کرده و ما هر روز با کارهای مختلف مون یه صدمه ای به اون وارد میکنیم. یه روز میریم طبیعت گردی و توی جنگل و رودخونه اش کلی آشغال میریزیم، یه روزی یه آتیشی درست میکنیم که باعث میشه کلی درخت بسوزه، یه روز به اشتباه یه کاری میکنیم که تمام درخت ها قطع میشه ولی در آخر نمیدونیم که خسارات تمام این ها رو قراره خود ما آدمها بپردازیم.

********************

مثل طبیعت منشا پاکی باش و مثل رودخانه زلال. بگذار دنیا از وجودت بهره ببرد، بگذار زیبایی ات همه جا پراکنده شود. رودخانه اگر از جریان بایستند زلالی اش را از دست میدهد و طبیعت اگر متوقف شود دیگر تازگی نخواهد داشت. در زلالی و مهربانی مسیرت را ادامه بده و متوقف نشو. اگر متوقف شدی، بدان که قدمی به سوی مرگ برداشته ای، مرگی که حتی می تواند با وجود نفس کشیدن باشد.

********************

آب زلال یک رودخانه نشان دهنده طراوت و زنده بودن آن رودخانه است و رایحه خوش و سرسبزی نشانه زنده بودن طبیعت. هر دوی این ها را می توان در وجود انسان دید. یعنی اگر انسانی دلی پاک نداشته باشد، دلی داشته باشد که نفرت و کینه در آن جان گرفته مانند روخانه و طبیعتی مرده خواهد بود. این مرگ آنقدر بد است که انسان های دیگر از بوی تعفنت هرگز به سراغت نخواهند آمد.

********************

خودت را مانند یک طبیعت و قلبت را مانند یک رودخانه فرض کن. در طبیعتت همیشه خوبی بروید، عشق جوانه بزند و مهربانی شکوفا شود و در رودخانه ات هم همواره همین حس ها جریان داشته باشند. وقتی که اینگونه باشی تو به معنای واقعی انسان بودن و انسانیت را درک کرده ای.

********************

در طبیعت با آمدن یک فصل درختی خشکیده و با آمدن فصلی دیگر دوباره جان میگیرد و سرسبز می شود. در همین طبیعت رودخانه ای وجود دارد که هیچ وقت برعکس نمی شود و هیچوقت مسیرش را باز نمی گردد. همه اینها باید به تو درس زندگی بدهند. اگر به فصلی از زندگی رسیده ای که درخت خوشی ات خشکیده شده ناراحت نباش به زودی فصلش فرا می رسد و این درخت کم کم سرسبز خواهد شد. همچنین یاد بگیر که به مانند رودخانه هیچوقت به عقب بازنگردی، گذشته مربوط به گذشته است، حال و آینده را بنگر. آنقدر روی اینها تمرکز کن که درختی سرسبز و استوار از خوشی بسازی، درختی که زیبایی اش خیره کننده است.

********************

برای بعضی از آدمها دوست داری خلاف طبیعت باشی، دوست داری خلاف جریان رودخانه شنا کنی، دوست داری هر کاری کنی تا آنها را به دست آوری. بعضی از آدمها ارزشش را دارند که گاهی خلاف تمام آنچه قاعده و قانون بوده رفتار کنی چرا که وقتی به آنها رسیدی تازه معنای زندگی را درک خواهی کرد.

********************

حس میکنم طبیعت و رودخانه عاشق و معشوق هم هستند آخر وقتی که آن ها را با هم مینگری معنای واقعی عشق را در میابی. وقتی که طبیعت رایحه ای خوش به فضا می پراکند و رودخانه با صدای جریان آبش آرامش را به تو هدیه می دهد، می توانی عشقی واقعی که از میان این دور بر می خیزد را بنگری.

********************

اگر من طبیعت باشم تو رودخانه ای هستی که در من جریان دارد. تمام سرسبزی و زیبایی من از توست و اگر روزی تو از جریان بایستی مطمئن باش که طبیعتی که داشتم و زبانزد همه بود خیلی زود خشکیده شده و از بین میرود. در زندگی ام همیشه جریان داشته باش چرا که تو هستی که من هستم و اگر نباشی چیزی جز نیستی از من باقی نمی ماند.

********************

به رودخانه و طبیعت توجه کرده ای؟ این مردم اگر طبیعت زیبا باشد زیبایی اش را از بین میبرند تا منفعتی برای خود بسازند و رودخانه هم اگر زلال باشد سنگ هایی از میان خودش بر می چینند و به سوی خودش پرتاب میکنند و این کار در نهایت زلالی رودخانه را هم خواهد گرفت. برای مردم این دوره و زمانه نباید به مانند این دو باشی. اگر اینگونه باشی زیبایی ات را از بین می برند، از ارزشت می کاهند و در نهایت زلالی دل و قلبت را به نابودی خواهند کشاند.

********************

رودخانه ای که در آن سنگی نباشد هرگز صدای دلنشینش را نخواهی شنید و طبیعت اگر همواره به یه شکل باشد هیچوقت معنای زیبایی اش را درک نخواهی کرد. هر دوی این ها به تو درسی میدهند، درسی که می گوید موانع گاهی اوقات تو را زیبا تر میکنند، پس از آنها فاصله نگیر، آنها را نادیده نگیر، به دلشان نفوذ کن، آنقدر با آنها همراه شو که به جای اینکه برایت مانعی باشند دلیلی شوند برای زیباتر دیده شدنت.

********************

طبیعت آرامشش را از درون خود میگیرد و رودخانه زیبایی اش را از همان زلالی اش دارد. شاید برای همین است که اینقدر خاص هستند، اینقدر زیبا هستند و اینقدر آرامش دارند. آنها هر آنچه دارند از خود دارند. زندگی ات را مانند رودخانه و طبیعت بگذران. زیبایی را در درونت بیاب، چیزی بیرون از تو وجود ندارد که تو را زیبا کند، هر آنچه که نیاز داری درونت است. همانطور که طبیعت درون خویش آرامشش و رودخانه زیبایی اش را یافته، تو هم اگر دقت کنی می توانی زیبایی حقیقی ات را پیدا کنی، همان چیزی که تو را خاص میکند را پیدا کنی.

********************

هر کاری کنی زندگی می گذرد. طبیعت هر کاری کند روزی درختانش خشکیده می شوند و رودخانه هر کاری کند روزی بالاخره جریانش متوقف خواهد شد. نمی توان جلوی قانون روزگار را گرفت اما می توان از همان فرصتی که هست نهایت لذت را برد. به طبیعت بنگر که چگونه در همان فرصت کوتاهی که دارد عرض اندام کرده و تمام زیبایی اش را به رخ میکشد و به رودخانه بنگر که چطور با همون فرصت اندک زلالی و زیبایی اش زبانزد همگان شده. از زندگی ات به زیباترین شکل استفاده ببر و غصه روزگار را نخور. مطمئن باش اینگونه هر وقت زمان خشکیده شدنت فرا رسید حداقل غصه روزهایی که می توانستی از آنها استفاده کنی اما این کار را نکردی نخواهی خورد.

********************

یکی از زیبایی های طبیعت رودخانه است، رودخانه ای که از میان کوه های بلند میجوشد و زیبایی اش تو را خیره میکند. وقتی به دل طبیعت می روی و رودخانه را مینگری که چگونه جریان دارد و زلال است بیشتر به زیبایی خلقت خدا پی میبری، به اینکه چقدر جهان را زیبا و منظم آفریده.

********************

چرا از زندگی استفاده نکنی؟ همین الان بار و بندیلت رو ببند و خودت رو به یک سفر توی دل طبیعت مهمون کن. به اونجا برو و کنار رودخانه بشین. آهنگ بذار، کلی برقص، شاد باش، توی آب روخونه آب تنی کن و تا میتونی توی طبیعت خوشگذرونی کن. این حقه توئه. چرا وقتی خدا فرصتش رو بهت داده، تو خودت فرصت رو از خودت میگیری؟ میگی مشکلات داری؟ میگه زندگیت پر از دغدغه هست و نمیذاره؟ خب زندگی کیه که بدون مشکلات باشه؟ هر کسی از دیدگاه خودش مشکلاتی بزرگ داره، مشکلاتی که هیچ کس مانند اونها رو تجربه نکرده. اما میون تمام این آدما، اونایی پیروز واقعی هستند که بتونن با وجود اون مشکلات نهایت لذت رو از زندگی ببرن.

********************

اگر رودخانه از جریان بایستد به مرداب تبدیل می شود و اگر طبیعت رشدش را متوقف کند به بیابان تبدیل می شود. هیچ وقت از جریان نایست چرا که قانون این دنیا فقط برای رودخانه و طبیعت نیست. اگر تو هم از جریان بایستی به زودی به مرده ای متحرک تبدیل خواهی شد، مرده ای که فقط نفس میکشد اما زندگی نمی کند.

********************

همه آدما نیاز دارن که یه روز تنهایی خودشون رو به خوردن یه چای و روشن کردن یه آتیش کوچوله کنار یه رودخونه توی طبیعتی بکر دعوت کنن. تنهایی اینجور جاها رفتن شخصیت آدم رو رشد میده، باعث میشه که اون بیشتر متکی به خودش بشه و بیشتر عاشق خودش بشه. وقتی تنها کنار رودخونه نشستی و به زیباییش توجه میکنی، ذهنت سرشار از افکار زیبا میشه، افکاری که کم کم باعث رشد شخصیتی خودت هم خواهند شد.

********************

بهت پیشنهادی دارم، همین حالا دست عشقت رو بگیر و به کنار یه رودخونه توی یه طبیعت بکر برو. گاهی نیاز هست که برای یادآوری عشق به جایی عاشقانه بری و عشقت رو دوباره از سر بگیری. فکر نکن عشق یک بار اتفاق میفته و برای همیشه جریان داره، نه! تو باید به اون جون و نفسی تازه ببخشی. وقتی کنار رودخونه توی طبیعت با عشقت نشستی، آرامش اونجا ناخودآگاه بهت عشق رو یادآوری میکنه، عشق رو به یادت میاره و همین باعث میشه تا به عشقت حس و حالی تازه ببخشی.

********************

رسم بعضی از ما آدما: برای اینکه از زندگیمون لذت ببریم، برای اینکه بیشتر شاد باشیم، میریم توی طبیعت و کنار یه رودخونه. اونقدر به طبیعت و روخونه گند میزنیم و کثیفشون میکنیم که حدی نداره و بعد اسم این کارمون رو تفریح میذاریم و برمیگردیم. کاش این رسم شکسته بشه چون اون طبیعت و رودخونه هم دقیقا مثل ما انسان ها جون دارن و ما با این کار جونشون رو میگیریم. توی رودخونه چندین حیون مختلف زندگی میکنن و روی همین طبیعت هم همینطور و ما با این کار فقط فرصت زندگی رو ازشون میگیریم. اگه تو جزو این دسته از آدما هستی و هنوزم اسم این کار رو تفریح میذاری، باید بگم که تو تفریح نمیکنی، تو قاتل تموم اون حیوون ها هستی.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن های زیبا در مورد طبیعت

متن زیبا درباره خدا و طبیعت

متن درباره عکاسی و دوربین


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...