جملات زیبا درباره بلاتکلیفی

بلاتکلیفی می تواند در حوزه های مختلف زندگی رخ دهد، مانند بلاتکلیفی در رسیدن به عشق، بلاتکلیفی در رسیدن به هدف و بلاتکلیفی در کسب و کاری که داریم. همه اینها باعث می شود تا بازخوردی که دوست داشتیم از زندگی بگیریم را نگیریم و فرصت زندگی از ما گرفته شود. زندگی فرصت بلاتکلیفی به شما نمی دهد!

در ادامه متن هایی درباره بلاتکلیفی در زندگی، عشق، مسیر هدف و کسب و کار آورده ایم. شما می توانید این متن ها را خود خوانده و از آنها لذت ببرید و یا برای دوستانتان به اشتراک بگذارید تا آنها هم استفاده کنند. همچنین پیشنهاد میکنیم این متنها را برای کسی که حس می کنید در حوزه ای خاص از زندگی اش بلاتکلیف است بفرستید تا تلنگری برای وی باشد.

متن زیبا و کوتاه در مورد بلاتکلیفی

جملات درباره بلاتکلیفی در زندگی

آدم ها را بلاتکلیف نگذار. زندگی را به مانند قطاری ببین که در حرکت است و در هر ایستگاه آدمهایی از تو جدا و آدم های دیگری به زندگی ات وارد می شوند. وقتی که کسی را در زندگی بلاتکلیف گذاشتی، او در ایستگاه بعد پیاده می شود و برای همیشه می رود. برای کسانی که دوستشان داری وقت بگذار، مطمئن باش که بازخورد این کار زیبایت را خواهی دید.

***************************

مسیر زندگی با بلاتکلیفی هم تراز نمی شود. وقتی که بلاتکلیفی یعنی مسیری پر از تپه های بزرگ و کوچک پیش رو داری که باید از همه آنها عبور کنی و در نهایت این تپه ها تو را در بیراهه گم می کنند. قبل از اینکه مسیری را شروع کنی، خود را از بلاتکلیفی در بیاور، این یعنی از قبل تمام این تپه ها را از بین ببر. وقتی که هدفت مشخص باشد، وقتی که بدانی برای چه قدم در مسیری می گذاری، آن زمان اکثر موانع از بین می روند و تو میمانی و مسیر صافی که به سوی مقصد داری.

***************************

در زندگی بلاتکلیف نباش. برای خود هدف مشخص کن و به سوی آنها برو. این هدف ها به زندگیت سمت و سو میدهند و به واسطه آنها دیگر بلاتکلیف نخواهی بود. بلاتکلیفی مانند مسیری است که نقطه پایانی ندارد و وقتی در آن قدم می گذاری نمی دانی کی به نقطه پایان می رسی و یا نمی فهمی که در مسیر درست هستی یا نه.

***************************

زندگی سر راهت اتفاقات بسیاری سبز میکند، تو را با چالش های مختلفی می سنجد، همه اینها برای این است که عیارت را بسنجد، بداند چند مرده حلاجی و چقدر ارزش داری. در جدال با زندگی ارزش خود را به او نشان بده، نگذار فکر کند بلاتکلیفی، نگذار فکر کند مقصدی نداری و فقط برای نفس کشیدن به این دنیا آمده ای. برای هر روز از زندگی ات به دنبال دلیلی باش، در هر روز از زندگی ات قدمی به سوی هدفت بردار اینگونه میتونی عیار خود را نزد دنیا بالا ببری.

***************************

این جهان کوه هست و فعل ما ندا. وقتی که بلاتکلیفی، دنیا هم دلیل بیشتری برای بلاتکلیفیت به تو خواهد داد. چیزهایی را وارد زندگی ات می کند که دوست نداری، افرادی را با تو وارد رابطه می کند که نمیخواهی، اتفاقاتی را برایت به ارمغان می آورد که از آنها لذت نمی بری. تو خود نمیدانی که از زندگی چه میخواهی، آن موقع چطور از او توقع داری برایت چیزهای خوبی به بار بیاورد؟ تمام خواسته ات از زندگی را مشخص کن تا به این واسطه به جهانی که کوه است ندایی بلند بفرستی و او هم پاسخت را بدهد.

***************************

حتی موفق ترین افراد هم گاهی در زندگی بلاتکلیف می شوند، نمی دانند چه کنند و از آینده خبری ندارند. ولی آنها نمی گذارند موقعیت به همین شکل بماند. آنها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا از بلاتکلیفی در بیایند. آنها اول از همه نقشه راهشان را بررسی میکنند که کجای مسیر زندگی هستند، سپس مقصد را روی نقشه مشخص میکنند، لوازم مربوط به سفر زندگی را مهیا می کنند، توانایی لازم برای این سفر را در خود ایجاد میکنند و در نهایت به راه می افتند. اینگونه است که آنها خود را از بلاتکلیفی خارج می سازند.

متن درباره بلاتکلیفی در عشق

بلاتکلیفی در عشق یعنی اینکه نه پایی برای رفتن داری و نه پایی برای ماندن. مانده ای با دلی پر از احساس و اتفاقاتی که می گویند نباید این احساس وجود داشته باشد، نباید این عشق شکل بگیرد و نباید عاشق به معشوق برسد.

***************************

بودن در مسیری که همراه با عشقت باشی اما توی بلاتکلیفی باشی بسیار بهتره از مسیری که با کسی شروع میکنی که هیچ حسی بهش نداری اما تکلیف مشخصه و میدونی قراره در آینده چی بشه. با عشقت در مسیر زندگی قدم بردار و خودتون برای خودتون تکلیفی مشخص کند.

***************************

نمی دانم که منتظرت باشم یا فراموشت کنم، نمی دانم عاشقت بمانم یا رهایت کنم، نمی دانم هنوز هم به زندگی من تعلق داری یا نه، رنج بلاتکلیفی الانِ من از رنج زمانی که قرار است از دستت بدهم فراتر است. این رنج بلاتکلیفی به من تکرار می کند مسیر عشق من و تو بالاخره به کجا ختم خواهد شد، کجا انتها می یابد و آیا در این انتها من و تو سهم هم هستیم یا نه.

***************************

بدترین اتفاقی که می تواند برای عاشق رخ دهد بلاتکلیفی است. بلاتکلیفی در عشقی که میخواهد ابراز کند، عشقی که میخواهد برای معشوق خرج کند و عشقی که میخواهد به پای معشوق بریزد. اینکه معشوقت کنارت باشد و ندانی باید عشقت را نثارش کنی یا نه، بدترین حالت ممکن است که یک عاشق بلاتکلیف تجربه میکند.

***************************

تکلیفم را می دانم، تکلیفم من تویی. اما چه کنم که دنیا میخواهد بلاتکلیف باشم، دنیا نمیخواهد باور کند که من تکلیف خود را مشخص کرده ام، او روی قانون خود پافشاری میکند و میگوید من و تو سهم هم نیستیم. شاید برای این است که تکلیف تو مشخص نیست. بیا تا به دنیا و آدمهای آن ثابت کنیم که من و تو برای هم تکلیف شده ایم.

***************************

در مسیر عشق بلاتکلیف نباش. وقتی که کسی را دوست داری، برای رسیدن به او هر کاری بکن. وقتی که به انتهای مسیر زندگی رسیدی و او نبود، آن موقع رنج این بلاتکلیفی الانت دوچندان خواهد شد، رنج اینکه می توانستی او را به دست آوری اما سهل انگاری کردی و حالا او از آن شخص دیگریست.

***************************

وقتی که میخواهم از عاشقی حرف بزنم بلاتکلیفم. آخر خودم عاشق بوده ام و عشق را تجربه کرده ام اما سهم من از عاشقی رهایی از معشوق بود، تنها گذاشتن معشوقم بود. وقتی که میخواهم کسی را نصیحت به عاشقی کنم، وقتی که میخواهم جمله ای درباره زیبایی عشق بگویم، خود را در بزرگراه بلاتکلیفی می بینم، اینکه اکنون خودم هم نمیدانم انتهای مسیر عاشقی ام کجاست حالا چرا به آن شخص دیگری را دعوت کنم؟ چرا در مورد آن حرف و سخنی بزنم؟

***************************

عاشقی کردن مهمترین کاریه که نباید نسبت به اون بلاتکلیف باشی. بذار تموم دنیا در مقابلت قرار بگیرن، بذار همه مردم علیه تو بشن، برات مهم نباشه، مهم این باشه که تکلیف تو مشخصه و اون هم رسیدن به معشوقه.

جملات در مورد بلاتکلیفی در مسیر هدف

زندگی به تو فرصت بلاتکلیفی نمی دهد. همین که امروز گذشت یعنی گذشته و دیگر نمی توانی آن را بازگردانی. این یعنی یک روز از روزهایی که زندگی به تو فرصت رسیدن به اهدافت را داده بود گذشته. پس همین حالا خود را از بلاتکلیفی خارج کن، با خودت رک باش و دقیقا بگو که از زندگی چه میخواهی. بعد از آن تمام زندگی ات را به پای خواسته ات بگذار و تا به آن نرسیدی کوتاه نیا.

***************************

بعضی ها هدف دارند اما در مسیر هدف شان بلاتکلیف اند. آنها نمی دانند که چه کنند، چه کار کند، هم اکنون چه اقدامی باید انجام دهند تا به هدفشان برسند. اگر میخواهی آدم موفقی شوی اینگونه نباش. تو برای رسیدن به هدفت باید مسیری مشخص داشته باشی، اینکه ندانی کدام مسیر بهتر است یا از کجا شروع می شود بهانه ای بیش نیست. آدمی که اشتیاقی سوزان برای خواسته اش داشته باشد، به هر دری می زند تا به خواسته اش برسد و مانند آدم های بلاتکلیف نیست.

***************************

بلاتکلیفی را برای هدفت کنار بگذار. بلاتکلیفی مخصوص کسانی است که نمی دانند از زندگی چه میخواهند نه تویی که برای مسیر زندگی ات برنامه های مختلفی داری. هم اکنون اگر حس بلاتکلیفی داری شاید برای این است که هنوز اقدامی نکرده ای. اولین قدم را به سوی خواسته ات بردار و متوجه خواهی شد که چطور با اولین قدم بلاتکلیفی هم از تو برای همیشه پر میکشد و می رود.

***************************

چرایی رسیدن به هدفت را مشخص کن تا دیگر در مسیر آن بلاتکلیف نباشی. وقتی که ما آدمها چرایی یک موضوع را درک کنیم دیگر از بلاتکلیفی خارج می شویم و می دانم که کجا هستیم و کجا باید برویم. دلیل بیشتر بلاتکلیفی های ما در مسیر اهداف مان این است که حتی نمی دانیم چرا می خواهیم به هدف مان برسیم و این هدف چه سودی برای ما دارد.

***************************

تنها داشتن هدف کافی نیست، تو باید برای اهدافت برنامه داشته باشی. کسانی که برنامه ای ندارند در مسیر هدف سردرگم اند و بعد از مدتی وارد بیراهه ای طولانی خواهند شد. آنها بلاتکلیف اند و نمیدانند که از کدام سمت بروند تا به هدف نزدیک شوند. برعکس این آدمها، کسانی که برنامه دارند از قدم بعدیشان باخبر هستند و می دانند کجا و چگونه باید قدم بردارند.

***************************

آدمها دو نوع بلاتکلیفی دارند. اولین بلاتکلیفی مربوط به زمانی است که هدفی ندارند و دومین بلاتکلیفی برای زمانی است که هدفی دارند اما نمی دانند این هدف به رشد و ترقی آنها کمک میکند یا نه. بگذارید خیالتان را راحت کنم. رسیدن به هدف از نرسیدن به آن ارزشمندتر است. میزان اشتیاق شما نشان دهنده این است که آیا آن هدف زندگی شما را زیباتر میکند یا نه! بهتر است به هدف خود برسید و بعد به این نتیجه دست پیدا کنید که هدف به رشد شما کمک کرده یا نه، این بسیار بهتر است تا زمانی که برای رسیدن به آن هیچ کاری نکردید و زندگی خود را در آرزوی رسیدن به آن گذراندید.

متن در مورد بلاتکلیفی در کسب و کار

بخش اصلی زندگی هر انسانی را کسب و کارش شکل میدهد و کسی شکست خورده است که در کسب و کار خود دچار بلاتکلیفی باشد. قبل از اینکه کسب و کاری را شروع کنی برایش پلن و نقشه ای مناسب طراحی کن و طبق این پلن به پیش برو تا بدانی که در هر مرحله از زمان کجای کسب و کارت هستی و قرار است به کجا برسی.

***************************

هر بلاتکلیفی در کسب و کار برابر است با فرصتی برای پسرفت و ضررهای بیشتر. بلاتکلیفی در کسب و کار شما را متوقف نمیکند بلکه از آن مرحله ای که در آن هستید عقب تر میکشاند که این بسیار بدتر نسبت به متوقف شدن است. هر روزی که کسب و کارتان را در بلاتکلیفی اداره کنید، فرصتی به دیگران برای جلو زدن از کسب و کار خود داده اید و جدای از این موضوع از برنامه هایی که باید میداشتید و نداشتید عقب افتاده اید.

***************************

بلاتکلیفی در کسب و کار یعنی نمی دانی هدفت از انجام کارهای مختلف در کسب و کارت چیست، نمی دانی چه کاری باید انجام دهی تا فلان هدفت در کسب و کار تحقق یابد و نمی دانی بازدهی روزانه ات باید چقدر باشد، همه اینها برابر است با شکست کسب و کار. پس اگر نمی خواهی که کسب و کارت شکست بخورد، همین الان هدفت از کسب و کار را مشخص کن، برنامه ها و کارهایی که باید انجام شوند تا به هدفت برسی را مشخص کن و میزان بازدهی روزانه ات هر چقدر هم اندک باشد را تعیین کن تا جلو شکستت را بگیری.

***************************

اولین قدم به سوی شکست در کسب و کار زمانی برداشته می شود که احساس بلاتکلیفی می کنی. آدم های موفق نه تنها برای امروزشان بلکه برای فردای خود هم برنامه ای دارند و تمام تلاش خود را می کنند تا این برنامه را اجرایی کنند. هم اکنون برای تهیه این برنامه ها اقدام کن. نگو نمی توانی برنامه ای بچینی، ذهن ما تا زمانی که وارد کاری نشده ایم آن را خیلی بزرگ تصور میکند. تو ب بسم الله در ایجاد این برنامه را بگو تا کم کم ایده های مربوط به آن در ذهنت شکل بگیرند.

***************************

ممکن است در کسب و کارت بلاتکلیف نباشی و کاملاً هدفت مشخص باشد اما کسانی را برای پیشبرد اهدافت استخدام کرده باشی که در نوع خود بلاتکلیف اند و نمی دانند که چه باید بکنند. افرادی را برای پیشبرد اهداف خود انتخاب کن که مسیرشان مشخص است و حتی اگر تو ایده ای برای مسیر آنها نداشته باشی خودشان مسیرشان را در کسب و کارت بیابند. آدمهای بلاتکلیف علف های هرز و آفت هایی هستند که اگر به جان کسب و کارت بیفتند ذره ذره آن را به شکست نزدیک تر خواهند ساخت.


سایر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته درمورد بلاتکلیفی برای پروفایل

آلبوم عکس نوشته سخنان بزرگان برای پروفایل 99-2020

عکس نوشته در مورد دلخوری و ناراحتی برای پروفایل

متن کوتاه درباره بهانه آوردن


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...