جملات زیبا درباره شانس

انسان های ضعیف منتظر شانس می مانند. آنها هیچ اقدامی برای زندگی نکرده و منتظر سرنوشت هستند تا نسیم زندگی شان را به سمت و سویی هدایت کند. اما شاید این افراد نمی داند که منتظر شانس ماندن مانند همان مردن است اما در ظاهری دیگر. وقتی هیچ تلاشی برای زندگی نمیکنی و همه چیز را به دست تقدیر میسپاری، هیچوقت نمی توانی طعم واقعی آن را بچشی.

شاید تو هم مانند خیلی از افراد منتظر شانسی هستی تا باعث موفقیتت شود اما بدان که این شانس ها هیچگونه ضمانتی ندارند. موقعیت های زندگیت را به دست شانس نسپار و خودت باش که زندگیت را مدیریت میکنی. در ادامه متن هایی این چنینی درباره شانس آورده ایم. همراه ما باشید.

متن درباره شانس

چیزی که ما انسان ها نمی خواهیم باور کنیم این است که خودمان سرنوشت را میسازیم و آن را رقم می زنیم. دنیا به نحوی پیش می رود که اتفاقات مختلفی در قالب خوب یا بد در زندگی مان رخ می دهد. عده ای به امید رخ دادن اتفاقات خوب بدون هیچ تلاشی به زندگی ادامه میدهند و هر لحظه از سرنوشتی که خود می توانستند آن را خلق کنند دور و دورتر می شوند. در واقع این افراد سرنوشت شان را به دست دنیا داده اند! دنیایی که هیچ وفایی به هیچ کسی نداشته.

***************************

نمی توان عمر و زندگی ات را به واسطه شانس بگذرانی. زندگی یک بازی ساده نیست که اگر بگویی شانسم خوب نبود، دوباره امتحان می کنم. تو فقط یک فرصت زندگی داری و تاریخ اکنون زندگی ات دیگر تکرار نخواهد شد. پس هر لحظه را که از دست بدهی، دیگر نمی توانی برش گردانی و سپردن این لحظات به دست شانس، کاریست که فقط از دست افراد احمق بر می آید.

***************************

اگر زندگی ات را به دست شانس سپرده و افسارش را رها کرده ای باید بگویم تو در حال زندگی نیستی، در حال مرگی هستی که خود از آن خبر نداری. ما به این دنیا آمده ایم تا اتفاقات مختلف را رقم بزنیم. حال اگر رخ دادن این اتفاقات را به دست دنیا بسپاری، در واقع تو زندگی نمیکنی و نفس میکشی و این با مرگ هیچ فرقی ندارد.

***************************

اتفاقات ناخواسته ات را به شانس ربط نده و سعی کن همه چیز را به گردن بگیری. این تو هستی که زندگی ات را میسازی و اتفاقات را به وجود می آوری. دنیا کارش همین است! اتفاقات مختلفی را وارد زندگی ات میکند اما این تو هستی که خوب یا بد بودن آنها را تعیین میکنی. پس به جای شانه خالی کردن از زیر بار تمام این اتفاقات و ربط دادن شان به شانس، مسئولیت پذیر باش و با خود فکر کن که از حالا به بعد باید چطور زندگی کنی.

***************************

اگر اتفاق خوبی در زندگی ات افتاده، به فکر اتفاقات بد هم باش. دنیا همیشه رو یه چرخ نمیچرخه و به محض اینکه غفلت کنی ممکنه با اتفاقات بد غافلگیرت کنه. پس اگه اتفاقات خوبی برات رخ داده، منتظر روزهای بد هم باش و خودت رو برای اونها آماده کن. اگه به فکر شانس هستی که شاید تا همیشه زندگیت خوب پیش بره، پس به آدمایی نگاه کن که به روزای خوبشون عادت کرده بودن اما از یه جایی به بعد درجا زدن و شکست رو تجربه کردند.

***************************

ما انسان ها برای ادامه زندگی نیاز به دلیل داریم. خیلی ها این دلیل را می سازند اما خیلی ها هم این دلیل را به دست دنیا و سرنوشت میسپارند که دنیا برایشان دلیلی پیدا کند. اگر منتظر شانس هستی و کاری که خودت باید بکنی را به دست دنیا سپرده ای، باید بگویم که دنیا خیانتکار ماهریست و زمانی میرسد که میبینی دنیا به جای دلیلی برای زندگی، به تو دلیلی برای مرگ می دهد.

***************************

به دیوار دنیا تکیه نکن! زندگی تو تخم مرغ شانسی نیست که هر با شعار هر چه پیش آید خوش آید پیش بروی. برای زندگی ات برنامه ریزی و هدف داشته باش و تقدیرت را به دست شانس نسپار. شاید شانس به وجود بیاید اما هیچ تضمینی نیست که در درونت همان احساس خوشبختی که میخواستی را به وجود آورد.

***************************

در واقع چیزی به نام شانس وجود ندارد و خدا روی زمین تاس نمی اندازد. بازی دنیا مانند بازی مار و پله نیست که به واسطه شانس یکی جلو و یکی هم عقب تر باشد. در این دنیا همه انسانها بر راستای اعمال خویش در مداری طبقه بندی می شوند. پس به جای اینکه منتظر تاس انداختن خدا باشی، سعی کن در مداری قرار بگیری که می پسندی.

***************************

بعضی ها نام اتفاقاتی که خود خالق آن هستند را شانس می گذارند. چیزی به نام شانس در دنیایی که تماماً بر راستای قوانینی مشخص اداره می شود وجود ندارد و شما خود خالق تمام اتفاقات زندگی هستید. اگر اتفاقی خوب و مثبت روی میدهد به واسطه خودتان بوده و اگر هم اتفاقی منفی است باز هم خالق آن اتفاق خود شما هستید. ما انسان ها به واسطه افکار و باورهایی که داریم این اتفاقات را به وجود می آوریم.

***************************

تو خودت شانس زندگی ات هستی. منتظر کسی نباش. در این دنیا، همه بیشتر از تو به فکر خود هستند و اگر با طناب پوسیده آنها به داخل چاه بروی، امیدی برای پیروزی ات نیست. به جای اینکه منتظر بقیه باشی، خودت در مسیری که میخواهی قدم بگذارد.

***************************

یک پیشنهاد عالی: اگه دوست داری تو هم در لیست آدم های ضعیف قرار بگیری، از این به بعد به شانس معتقد باش. آدم های ضعیف برای اینکه ناتوانی خودشون رو در زندگی لاپوشونی کنند، چیزی به اسم شانس رو به وجود آورده و بهونه کردند. تو هم اگه میخوای ضعیف باشی، این کار رو انجام بده.

***************************

نوعی برده هم داریم که نامش برده شانس است. در این نوع برده داری، افراد خود زندگی شان را به دست شانس می سپارند و از او میخواهند که زندگی شان را مدیریت کند. در واقع این نوع برده داری به خواست خود انسان ها به وجود آمده! این نوع بردگی بیشتر در آدم های ضعیفی دیده می شود که خود نمی خواهند طعم ارباب بودن را بچشند.

***************************

ما انسان ها عادت خوبی داریم. اگر اتفاق خوبی خلق کردیم، این اتفاق را به توانایی های خودمان ربط می دهیم ولی اگر اتفاقا منفی و ناخواسته ای به وجود آمد، این اتفاق را به شانس مرتبط میکنیم. در صورتی که خالق هر دوی این اتفاق ها خود ما هستیم. به جای اینکه از اتفاقات بد زندگی ات شانه خالی کنی، به دنبال راهی برای بیرون آمدن از آنها باش.

***************************

بهترین شانس، فرصتی دوباره است که به خود می دهی!

***************************

اگر اتفاقی تلخ، ناخواسته، ناگوار و هر چه شبیه به اینها به وجود آمد، بهترین کار دادن شانسی دوباره به خود است تا اتفاقات را دوباره رقم بزنی.

***************************

وقتی گره ای در زندگی ات به وجود می آید، تنها دستانی که می توانند این گره را باز کنند، دستان خودت است. عده ای گره های زندگی شان را به امید باز شدن به دست شانس میسپارند اما شانس ممکن است این گره را محکم تر از همیشه کند.

***************************

شانس یعنی از هر فرصتی بهترین استفاده رو ببری. آدمای زیرک کسایی هستند که از هر فرصتی به نفع خودشون استفاده میکنن و در جامعه به اسم افراد خوش شانس شناخته میشن. پس دیدگاهت را از شانسی که همیشه می شناختی تغییر بده و نحوه استفاده از فرصت های زندگیت رو یاد بگیر تا تو هم در لیست خوش شانس ها قرار بگیری.

***************************

کسی که توانایی هاش پشتوانه اش باشه، هیچ نیازی به شانس نداره. این شخص حتی اگه به اصطلاح شانسی وجود نداشته باشه هم اون رو به واسطه توانایی هاش به وجود میاره. سعی کن در زندگی تبدیل به چنین شخصی بشی.

***************************

شانس یعنی قدرت های خود را شناخته و از آنها در جهت خلق اهدافت استفاده نمایی.

***************************

هر قدم مثبتی که برای زندگیت بر میداری برابر با یک شانس خوب برای رسیدن به موفقیته. در واقع دنیا شانس ها رو خلق نمیکنه، این خودمون هستیم که با قدم هایی که بر میداریم شانس های زندگیمون رو به وجود میاریم.

***************************

میدونستی دنیا بهت یه شانس دیگه داده؟ بله درست شنیدی. همین حالا پاشو و هرکاری که میدونی تو رو به هدف و خواسته ات نزدیکتر میکنه انجام بده. این همون شانسی هست که همیشه منتظرش بودی. فقط باید از جات پاشی.

***************************

از افسانه ها دست بکش! شانس یک افسانه است و تو در دنیای واقعی زندگی میکنی. نمی توانی آنچه در خیال وجود دارد را به زندگی واقعی ات وارد کنی در غیر اینصورت شکست میخوری. در زندگی ات منتظر شانس نباش.

***************************

دیدی بعضی ها یهو تو یه مسابقه برنده میشن؟ یهو توی یه قرعه کشی اسمشون در میاد؟ فکر میکنی اینا شانسیه؟ نه! اینها تماماً به خاطر ذهنیت اون آدمهاست. شاید حتی اگه از اونها بپرسی بگن که توقعش رو نداشتن ولی در واقع اونها از قبل با افکار و باورهاشون تونستن اون اتفاق رو خلق کنن. ما آدمها سیستمی به اسم سیستم افکار داریم که اگه بتونیم اون رو مدیریت کنیم، تمام اتفاق های زندگیمون حتی همین اتفاقاتی که به ظاهر در دست خودمون نیستن رو مدیریت خواهیم کرد.

***************************

هیچوقت به خاطر کسی فرصت و شانس رو از خودت نگیر. تو در برابر هیچ کس به غیر از خودت مسئول نیستی. پس اگه فرصت رشد واقعی رو داری، اگه فرصت موفقیت داری و اگر میتونی به چیزی که میخوای برسی براش تلاش کن. مطمئن باش در آینده به خاطر این کار از خودت تشکر خواهی کرد.

***************************

زندگی ات را دستخوش شانس نکن. هر وقت خاوستی این کار را بکنی، به انتهای زندگی فکر کن، به وقتی که قرار است بمیری. اینگونه میفهمی که چقدر فرصت برای خلق خواسته ها و تجربه آنها اندک است و اگر خلق آنها را به دست شانس بسپاری، در واقع دچار حماقتی بزرگ شده ای.

***************************

زندگی یک فرصت بزرگه که خدا به تو داده! آیا تو این فرصتو به دست دنیا میدی تا شانسی اتفاقات زندگی رو به وجود بیاره؟

***************************

شانس، احتمال یا هر چی که اسمش هست، حتی اگه یه درصد امید داری که احتمال رسیدن به خواسته ات وجود داره پس ناامید نشو و به راهت ادامه بده.

***************************

به روزی فکر کن که قراره در پیشگاه خداوند حاضر بشی. در این زمان نمی تونی بگی شانس باعث شد اینطوری زندگی کنم، دست تقدیر برام اینو خواست، سرنوشتم اینطوری بود. در اون زمان در پاسخ تمام اینها خواهی شنید که تو دارای قدرت انتخاب بودی! خودت این اتفاقات رو انتخاب و نام شانس رو روی اونها گذاشتی.

***************************

لحظه ای به شانس فکر کن، آیا این بر خلاف عدالت خدا نیست؟ به نظرت خدایی که دم از عدالت میزند، دنیای به این بزرگی را دستخوش شانس خواهد کرد؟ اینگونه سرنوشت بسیاری از آدمها، چیزی نخواهد بود که میخواستند و قطعا اینگونه عدالت خدا هم از بین خواهد رفت.

***************************

هر کاری کنی توی این دنیا بازخوردش رو میگیری. پس اگه منتظر شانس نشستی نباید از اتفاقای ناخواسته زندگیت هم گله و شکایتی داشته باشی چون اونها هم شانسی هستن. شانس که فقط اتفاقات خوب نیست! گاهی بدترین اتفاقات هم به شکل شانس وارد زندگیت میشن. پس اگه حاضری تمام اینها رو به جون بخری باز هم زندگیت رو به شانس گره بزن.

***************************

جای شانس فقط تو بازی هاست نه در زندگی واقعی. بعضی از آدما اینقدر درگیر بازی ها شدن که زندگیشون رو هم یک بازی در نظر گرفتن و در اون منتظر شانسن.

***************************

تو قسمتی از وجود خدا هستی پس باید خداگونه زندگی کنی. خدا هیچوقت دنیا رو بر اساس شانس خلق نکرد. اون برای قسمت به قسمت دنیا برنامه ای داشت و الان هم میتونی اون رو بیینی که چقدر پیشرفت کرده. اگه تو هم میخوای در زندگیت پیشرفت داشته باشی پس مثل خدا عمل کن و شانسی کاری رو انجام نده.

***************************

خدا به آدمهای خوش شانس مرحمت بیشتری دارد و این کاملا عادلانه است. آدمهای خوش شانس، خود تصمیم گرفته اند که خوش شانس باشند و دنیا و خدا هم به آنها برای رشد و پیشرفت بها می دهند. آدمهایی که خود را بدشانس می دانند، همواره خودشان را در دایره اتفاقات منفی قرار داده و نالان از اینند که چرا شرایط تغییر نمیکند. برای بیرون آمدن از این اتفاقات، باید خودتان را از دایره شان خارج کنید. آن وقت است که شما هم در ردیف آدمهای خوش شانس قرار خواهید گرفت.

***************************

گاهی به قدری کم میاری که تصمیم میگیری بشینی و هیچ حرکتی نکنی. انگار اینکه هیچ کاری نکنی بهترین کاری هست که انجام میدی. تو این لحظات دوست داری همه چیز رو به دست شانس بسپاری. من الان دقیقا در چنین موقعیتی هستم.

***************************

شانس خوبه اما برای کسایی که سرنوشت خوبی داشته باشن. من از همون اول فقط مهر بدبختی توی سرنوشتم زده شده و معلومه که حتی شانس های زندگیم هم منو به بدبخت شدن نزدیکتر میکنن.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن با عکس نوشته های بدشانسی

شعر درباره شانس و اقبال

متن درباره فرصت دوباره دادن

متن انگلیسی درباره شروع دوباره + ترجمه فارسی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...