جملات زیبا درباره کنترل خشم

خشم و عصبانیت دو برادر موزی هستند که قصدشان از پا درآوردن شماست. گرچه در بعضی مواقع شما حق دارید عصبانی شوید اما اگر این عصبانیت و خشم بیشتر از حدی مشخص باشد، بر کیفیت زندگی تان تاثیر خواهد گذاشت. پس بهترین کار در برابر این دو برادر کنترل و مدیریت آنهاست.

به واسطه کنترل خشم می توانید زندگی همراه با آرامشی را تجربه کنید. در بیشتر مواقع خشم و عصبانیت مانع می شوند که تصمیم درستی در زندگی گرفته یا به آن عمل کنید به همین جهت باید یاد بگیرید آنها را کنترل نمایید. در این مطلب مطالب زیبایی درباره کنترل خشم آورده ایم که شما را دعوت به خواندن آنها می کنیم. همراه ما باشید.

متن زیبا و کوتاه درمورد کنترل خشم

متن درباره کنترل خشم در زندگی

گاهی در زندگی موقعیت هایی پیش می آیند که مطابق با آنچه در ذهنت می پرواندی نخواهند بود. این موقعیت ها تا حدی پیش می روند که تو را به خشم وا می دارند و عصبانیتت را بر می انگیزند. وقتی برای چنین موقعیت های عصبانی شدی، به هزاران موقعیت قبلی فکر کن که به راحتی از آنها عبور کردی. خشم برای مسائل ساده و زود گذر تنها باعث رنجش خودتان خواهد شد.

***************************

زندگی همواره دلیلی برای خشمگین شدن به تو می دهد اما تو باید در مقابل دلایل خشم، دلایلی برای خوشحالی بیابی. پس هر موقع دچار خشم یا عصبانیت شدی، به چیزهایی فکر کن که می توانند تو را آرام کنند.

***************************

همیشه هم زندگی بر وفق مرادت نیست و برایت لحظاتی سخت را به بار خواهد آورد که توقع شان را نداشتی. قطعا در این لحظه خشمگین می شوی و دوست داری زمین و زمان را به هم ببافی اما یادت باشد هر چقدر این وضع ادامه پیدا کند، شرایط بدتر خواهند شد. پس هر طور شده به دنبال دلیلی برای فروکش کردن خشمت باش و به صورت منطقی دلیلی پیدا کن تا بتوانی از پس آن لحظات سخت بر بیایی.

***************************

درست است که خشم و عصبانیت هم حسی از حس های انسان هستند و او حق دارد که گاهی عصبانی شود، اما اگر عصبانیت جزو یکی از ویژگیهای بارز اخلاقی شماست، بد نیست به پیامدهایی که مهمترین آن عدم داشتن آرامش در زندگیست فکر کنید. وقتی پرخاش می کنید، تمام افکار آرامش بخش از ذهن تان خارج شده و جای خود را به افکار استرس زا میدهند.

***************************

ما افراد اغلب به این دلیل که کاری در زندگی نمی توانیم بکنیم خشمگین می شویم. اما کافیست یک بار به خودمان یادآوری نماییم که ما هر کاری که از دستمان بر می آمد را انجام دادیم. در این صورت ممکن است شما خشمگین باشید اما این خشم از خودتان نیست بلکه به خاطر شرایط موجود است که به زودی هم از بین خواهد رفت.

***************************

هیچوقت در زندگی از خودت خشمگین نباش. تو انسانی و ممکن است خطا کنی. چه کسی گفته نباید اشتباهی پیش بیاید؟ چه کسی گفته همیشه باید اتفاقات خوب رخ بدهد؟ زندگی کدام انسان بوده که بدون دغدغه و مشکل به پایان رسیده؟ پس به خودت این حق را بده که خطا کنی. دغدغه ها هم جزوی از مسیر زندگی اند و اینکه گاهی نتوانی از آنها به سادگی بگذری قسمتی از مسیر خواهد بود.

***************************

وقتی در زندگی برای چیزی عصبانی شدی، خوب فکر کن و ببین که آیا ارزشش را دارد؟ به چند ماه، چند هفته یا حتی چند روز بعدش فکر کن و ببین که این مسئله چقدر روی زندگی ات تاثیر میگذارد. به جز تعدادی اندک و انگشت شمار، مابقی مسائلی که ما انسان ها به خاطرشان عصبانی می شویم در همان روزهای اول رفع خواهند شد. پس وقتی این چنین است، خود را مجاب به آرام شدن و کنترل خشم کن.

جملات در مورد کنترل خشم در رابطه عاطفی

وقتی وارد رابطه ای عاطفی می شوید، قرار نیست که از طرف مقابل فقط حس خوب دریافت کنید. گاهی او دچار حس خشم یا عصبانیت می شود و باید بدانید که این عصبانیت هم بخشی از رابطه ایست که با شخص مقابل شروع کرده اید. به جای ملامت او، سعی کنید وی را آرام و خشمش را کنترل کنید. خیلی از روابط به دلیل عدم درک و شناخت کافی احساسات یکدیگر به پایان رسیده اند. پس اگر نمی خواهید رابطه تان به پایان برسد، این حس خشم را درک کرده و نسبت به از بین بردن آن اقدام نمایید.

***************************

یادت باشد وقتی وارد رابطه ای عاطفی شده ای صاحب شخص مقابلت نمی شوی. او هم انسان است و به مانند تو آزاد است که هر گونه که می خواهد زندگیش را ادامه دهد. پس به جای خشمگین شدن از فلان رفتاری که دوست ندارید، به دنبال شناخت تفاهم های خود با او بروید. قطعا این کار تاثیر زیادی در کنترل خشم روابط تان خواهد داشت و اینگونه به میزان کمتری دچار عصبانیت می شوید.

***************************

در روابط عاطفی تان سعی نکنید چیزی را به طرف مقابل ثابت کنید! چون در بیشتر مواقع او هم به مقابله با شما خواهد پرداخت و اینگونه شدت عصبانیت هر دوی شما بیش از پیش خواهد شد. به جای این کار، بپذیرید که یک رابطه به معنای یکی شدن انسان ها نیست بلکه به معنی کنار هم قرار گرفتن آنهاست و وقتی که در کنار کسی زندگی می کنید، باید به جای ثابت کردن اینکه برخی عقایدش اشتباه است، با این عقاید کنار بیایید.

***************************

خیلی از روابطی که با شکست رو به رو میشوند به این دلیل است که افراد با فردی که شباهت های اخلاقی نسبتاً بیشتری با او دارند وارد رابطه نمی شوند. در این دنیا تعداد زیادی انسان با بی نهایت طرز فکر مختلف وجود دارد و شما برای یک زندگی آرام باید به دنبال کسی باشید که بیشترین میزان تفاهم فکری و اخلاقی را با او دارید. اگر این کار را نکنید، روابط شما هم در لیست روابط شکست خورده قرار خواهد گرفت. چرا که هر چه در رابطه ای که با فرد مقابل هیچ شباهتی ندارید پیش بروید، تفاوت های اخلاقی بیشتر بروز خواهند کرد و تا جایی پیش میرود که خشمگین یا عصبانی خواهید شد. این خشم هم کم کم رابطه را به سوی شکست می برد.

***************************

بسیاری از ما آدم ها برای این وارد رابطه می شویم تا نقص هایمان را برطرف کنیم اما از این غافلیم که رابطه نقص های طرفین را از بین نمی برد بلکه فقط آنها را نسبت به قبل تکمیل تر می کند. اگر نمی توانید خشم تان را کنترل کنید، اگر بیش از اندازه وسواس دارید، اگر کمبود محبت یا هر چه شبیه به این مشکلات دارید، می بایست قبل از وارد شدن به رابطه آنها را رفع کنید. در غیر اینصورت ممکن است طرف مقابل آنگونه که انتظارش را داشتید حس شما را ارضا نکند یا نقص تان را برطرف نکند و در اینجا شما بیشتر از قبل از نقص تان ضربه خواهید خورد.

***************************

کاش خیلی از آدمهای امروزی بفهمند که رابطه عاطفی یعنی حس خوب دادن به یکدیگر نه جایی برای خالی کردن عقده های درونی، خشم های کنترل نشده و مشکلات روحی و روانی. لطفا تا وقتی که این مشکلات را با خود حل نکرده اید، وارد هیچ رابطه ای نشوید.

متن در مورد جلوگیری از خشم در کسب و کار

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در هر کسب و کاری کنترل خشم است. بروز شکست های احتمالی، عدم همکاری مناسب گروه، عدم پیش بینی درست اتفاقات و جلو افتادن رقبا همگی دلیلی برای افزایش خشم هستند. ولی کسی صاحب کسب و کاری موفق می شود که بتواند خشمش را کنترل و برای اتفاقات پیش آمده راه حلی پیدا و با برنامه ریزی مناسب آن راه حل را اجرایی کند.

***************************

وقتی نتوانستی خشمت را کنترل کنی، هیچ کاری را هم شروع نکن. دنیای کسب و کار با دنیایی که در آن زندگی میکنی فرق می کند. در این دنیا ناز کشیدنی نیست، احساساتی نیست، قهر و آشتی هم نیست! در این دنیا همه چیز بر راستای سود و ضرر است. اگر به خاطر هر کدام از این موارد خشمگین شدی، به ضررهای احتمالی نزدیک تر خواهی شد.

***************************

به دلیل جواب نه شنیدن در کسب و کارت خشمگین نشو. همونطور که تو سود خودت رو در نظر گرفتی و پیشنهادی به دیگران دادی، همینطور هم اونا سود خودشون رو در نظر میگیرن و بهت جواب مثبت یا منفی میدن. به جای خشمگین شدن به فکر این باش که چطور میتونی دیگران رو به انجام کاری که میخوای ترغیب کنی.

***************************

فردی که بر اساس خشم در کسب و کارش تصمیم میگیره نشون میده یا قدرت کافی برای مدیریت کسب و کار رو نداره یا هنوز به اندازه کافی بزرگ نشده تا کسب و کاری رو شروع کنه. دنیای ما به واسطه همین کسب و کارهای کوچک و بزرگه که روندی رو به رشد گرفته و هر کی به هر دلیلی نتونه به واسطه مدیریت درست کسب و کارش به رشد دنیا کمک کنه، محکوم به شکسته.

***************************

حتی اگر در زندگی روزمره ات انسانی خشمگین هستی، در کسب و کارت اینگونه نباش. مشتریان بیش از آنکه برایشان محصول یا خدمات مهم باشد، نوع برخورد فروشنده مهم است. پس اگر این خشم در برخوردت با آنها تاثیر بگذارد، شک نکن که کسب و کارت روندی نزولی را در پیش خواهد گرفت.

***************************

کسب و کار مثل یه بچه کوچیکه و نیاز به محبت داره. اگه با خشم با اون برخورد کنی، نمیتونی ازش انتظار بازخورد مثبتی داشته باشی. برای همین همواره بر اساس منطق در کسب و کارت تصمیم بگیر و خشم یا هر گونه حس دیگه ای رو کنار بذار تا کسب و کار درست مثل یک بچه به خوبی رشد کنه و قد بکشه.

***************************

مدیریت یعنی برای خشم حد معینی در کسب و کارت داشته باشی. حد معین به معنی اینه که تمام برنامه ات خشم برای بروز اتفاقی ناخواسته نباشه بلکه برای خودت نظمی داشته باشی تا با کمی ابراز خشم و عصبانیت دوباره سراغ برنامه کاریت برگردی و همه چیز رو طبق روالی که داشتی پیش ببری.

جملات درباره کنترل خشم در کودکان

اگر کودکی عصبانی است، بدترین کار ممکن این است که شما هم با او به عصبانیت برخورد کنید. برای از بین بردن عصبانیت کودک باید علل خشم را بیابید و پس از پیدا کرد دلایل، به دنبال راه حلی باشید تا آنها را به حداقل برسانید. اینگونه کم کم از عصبانیت کودک کاسته خواهد شد.

***************************

در برخورد با کودک عصبانی، هر نوع رفتار شما می تواند تاثیری متفاوت در او بگذارد. در اینگونه مواقع حتی زیادی مهربانی کردن هم می تواند یکی از دلایل افزایش عصبانیت او باشد. پس به جای افراط در هر گونه رفتاری و انجام رفتارهایی که نمی دانید نتیجه اش چطور خواهد شد، به دنبال راه حلی منطقی باشید. این کار را می توانید به کمک یک مشاور کودک به شکل بهتری انجام دهید.

***************************

اگر فرزندی دارید که دچار عصبانیت های پی در پی و خشم کنترل نشده ایست، بهتر است از همین حالا به فکر درمان او باشید. اگر ساده از کنار این موضوع بگذرید، این عصبانیت به عادتی برای او تبدیل شده و ترک کردنش به مرور زمان سخت تر خواهد بود.

***************************

گاهی بی توجهی به کودکان می تواند مهمترین دلیل افزایش خشم در آنها باشد. برای کنترل خشم شان همیشه به آنها بها دهید و توجه و تمرکز کافی به آنها نیز داشته باشید. اگر این کار را نکنید، کودک با رفتارهایی که در همان جنس خشم و عصبانیت هستند، سعی در جلب توجه شما خواهد داشت.

***************************

فرزندت در آینده قرار است به عنوان یک فرد بالغ وارد جامعه شده و به رشد جامعه کمک کند. حال اگر به هر دلیلی او به بلوغی که باید نرسد، از این کار جا خواهد ماند و جامعه نیز او را پس خواهد زد. پس اکنون که این را می دانی، برای مدیریت هر چه بهتر زندگی او جهت رشد و رسیدن به بلوغ فکری برنامه ای معین داشته باش. به عنوان مثال اگر او از عصبانیت بیش از اندازه رنج میبرد، دچار وسواس های فکری مختلف است و ...، برنامه ای تنظیم کن که کم کم تا زمان بلوغ تمام این مشکلات در او برطرف شوند.

***************************

یکی از اشتباهاتی که بسیار از خانواده ها میکنند، ربط دادن برخی از رفتارهای کودک به سن و سالش هست. درست است که این مسئله بی تاثیر نیست اما اگر کودک شما یک رفتار خاص را بیش از حد معمول انجام میدهد، بهتر است به فکر راه چاره ای برای آن باشید و به راحتی از کنار این رفتار او عبور نکنید. به عنوان مثال خیلی از خانواده ها عصبانیت کودک را به اقتضای سن او می دانند ولی اگر عصبانیت های او پی در پی صورت گرفت و هر بار شدتش بیشتر شد، این دیگر ربطی به سن و سال او ندارد و نیازمند برنامه ای مناسب جهت درمان فرزند است.


شاید علاقمند باشید :

عکس نوشته عصبانی شدن برای پروفایل

متن در مورد محبت بیش از حد

گلچین جملات زیبا برای آرامش روح


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...