مجموعه متن خداحافظی دانش آموز از معلم

معمولا بعد از اینکه کلاس یا مدرسه تموم میشه دوست داری از معلمت خداحافظی کنی. این خداحافظی برای همیشه به یادت میمونه پس با دقت به دنبال متنی باش تا یه خداحافظی تاثیرگذار و البته خودمونی داشته باشی. خودمونی از این جهت که معلمت دیگه قرار نیست معلمت باشه و از اون به بعد دوستته.

توی این مطلب متن هایی برای خداحافظی از معلم سال های اول تا هشتم آوردیم که هم خودمونیه و هم زیبا. اگه دوست داشتید میتونید از این متن ها برای خداحافظی از معلم مقطعی که در اون بودید و تمومش کردید استفاده کنید. همراه ما باشید.

متن خداحافظی دانش آموز از معلم :

 "معلم عزیزم، با تشکر از همه درس‌هایی که به من آموختید. شما نه تنها آموزگارم بودید، بلکه راهنما و الهام‌بخش من نیز بوده‌اید. خداحافظ و سپاسگزارم."

*********

 "به پایان این دوره تحصیلی رسیدیم و من می‌خواهم از شما، معلم گرامی، بابت همه تلاش‌ها و صبرتان تشکر کنم. دانش و حکمت شما همیشه با من خواهد ماند."

*********

 "از اینکه مرا در این سفر آموزشی همراهی کردید و مرا به سمت موفقیت راهنمایی کردید، سپاسگزارم. خداحافظ معلم عزیز، شما همیشه در قلب من جای خواهید داشت."

*********

"معلم گرامی، شما نوری بودید که در تاریک‌ترین روزهای تحصیلی‌ام راه را به من نشان دادید. از شما بابت همه آموخته‌ها ممنونم. خداحافظ و همیشه موفق باشید."

*********

 "به پایان این فصل از تحصیل رسیده‌ ایم و من می‌ خواهم از شما بابت این سفر دانش و اکتشاف تشکر کنم. معلم عزیز ، شما الگوی واقعی بوده‌ اید. خداحافظ."

*********

"شما نه فقط به من درس دادید ، بلکه به من زندگی کردن را آموختید. از شما بابت تمام تلاش‌ ها و حمایت‌ هایتان سپاسگزارم. خداحافظ، معلم ارجمند."

*********

"معلم گرامی ، شما چراغ هدایت من در مسیر دانش بودید. از شما بابت همه محبت‌ ها و درس‌ های ارزشمندتان متشکرم. خداحافظ و پر از موفقیت باشید."

*********

"با تشکر از شما که با صبر و مهربانی به من درس دادید و مرا راهنمایی کردید. شما یک معلم فراموش نشدنی هستید. خداحافظ و ممنون از همه چیز."

*********

 "معلم عزیزم ، شما یک ستاره راهنما در آسمان تحصیلی من بودید. از شما بابت همه کمک‌ها و انگیزه‌هایتان تشکر می‌کنم. خداحافظ و بهترین‌ ها را برایتان آرزو می‌کنم."

*********

 "همیشه سپاسگزار خواهم بود برای دانشی که به من ارزانی داشتید و برای شخصیتی که در من پرورش دادید. خداحافظ معلم گرانقدر ، شما همیشه الهام‌ بخش من خواهید بود."

*********

این متون نشان‌ دهنده احترام و قدردانی عمیق دانش‌ آموزان از معلمانشان است و بیانگر تأثیر مثبت و ماندگار آن‌ ها در زندگی تحصیلی و شخصی دانش‌ آموزان می‌ باشد.

متن برای تشکر از معلم در پایان سال تحصیلی :

معلم گرامی و ارجمند،

در پایان این سال تحصیلی ، لازم دیدم که از شما بابت تمام زحمات، صبر و تلاش‌ هایتان در طول این سال تحصیلی صمیمانه تشکر کنم. شما نه تنها دانش و مهارت‌های ضروری را به من آموختید ، بلکه با مثال‌های زنده و راهنمایی‌ های عملی‌ تان ، در من انگیزه‌ ای برای فراگیری و پیشرفت بیشتر ایجاد کردید.

از اینکه همواره به عنوان یک راهنمای حقیقی و یک منبع انگیزه و امید حضور داشتید و به من در درک بهتر مفاهیم و موضوعات کمک کردید، بی‌ نهایت سپاسگزارم. حضور شما در کلاس، تنها یک تجربه آموزشی نبود ، بلکه یک سفر اکتشافی بود که در آن عشق به یادگیری و کشف دنیای اطرافم را یافتم.

در پایان، از شما بابت اینکه همیشه با صبر و مهربانی به سؤالات و نگرانی‌ هایم پاسخ دادید و مرا تشویق کردید تا بهترین باشم ، تشکر می‌ کنم. امیدوارم در سال‌ های آینده نیز ، همچنان شاهد موفقیت‌ های شما باشیم.

با احترام،

[نام دانش‌آموز]

این متن با لحنی احترام‌ آمیز و صمیمی ، قدردانی و تشکر دانش‌آموز از تلاش‌ ها و هدایت‌ های معلم خود در طول سال تحصیلی را بیان می‌ کند.

*********

معلم محترم و فرهیخته ،

با اتمام این سال تحصیلی ، دلم می‌خواست لحظه‌ ای را صرف تقدیر و تشکر از شما بابت همه تلاش‌ ها و مهربانی‌ هایتان کنم. شما نه تنها معلمی دانا و توانا بودید، بلکه مشعل دانش و فهم را در دل کلاس ما روشن کردید.

شیوه تدریس شما و رویکردتان به آموزش ، محیطی پر از انگیزه و خلاقیت برای ما فراهم کرد و به من کمک کرد تا درک بهتری از موضوعات داشته باشم. صبر و پشتکار شما در توضیح مفاهیم پیچیده و راهنمایی‌های دقیق‌تان در طول سال تحصیلی، نقش بسزایی در پیشرفت تحصیلی من داشته است.

از شما بابت حمایت‌های بی‌دریغ و توجه ویژه‌ای که به هر یک از ما داشتید، سپاسگزارم. شما نه تنها دانش را به ما منتقل کردید، بلکه با رفتار و منش‌تان نیز در ما ارزش‌های اخلاقی و انسانی را پرورش دادید.

با قدردانی فراوان از زحمات بی‌شائبه شما و با آرزوی موفقیت‌ های روزافزون در تدریس و زندگی شخصی‌ تان، این سال تحصیلی را به پایان می‌بریم.

با احترام و قدردانی،

[نام دانش‌آموز]

این متن با احترام و قدردانی ، تأثیر مثبت و ماندگار معلم بر دانش‌ آموز و اهمیت نقش او در پیشرفت تحصیلی و شخصیتی دانش‌ آموزان را بیان می‌ کند.

خداحافظی از معلم دبستان

معلم عزیز و دوست‌ داشتنی دبستان،

با پایان این سال تحصیلی ، دلم می‌خواست لحظه‌ ای را صرف تشکر و خداحافظی با شما کنم. شما نه تنها به من حروف و کلمات را آموختید ، بلکه به من یاد دادید که چگونه با دنیای اطرافم ارتباط برقرار کنم و آن را بهتر بشناسم.

در طول این سال‌ها، شما نه تنها معلمم بودید ، بلکه دوستی مهربان و راهنمایی دلسوز برای من بودید. بازی‌ ها، داستان‌ ها و فعالیت‌ های جذاب کلاسی شما، همیشه برای من لذت‌ بخش و آموزنده بوده‌ اند.

من هیچ‌گاه لحظات خوشی که در کلاس شما سپری کردم را فراموش نخواهم کرد. از شما بابت صبر، محبت و انگیزه‌ ای که به من دادید، بی‌ نهایت سپاسگزارم.

با آرزوی بهترین‌ ها برای شما در سال‌ های آینده ، و با امید به دیدار دوباره در آینده، از شما خداحافظی می‌ کنم. شما همیشه جایی ویژه در قلب من خواهید داشت.

با تمام احترام و محبت،

[نام دانش‌آموز]

این متن نشان‌ دهنده احترام و قدردانی عمیق دانش‌آموز از تلاش‌ ها و هدایت‌ های معلم دبستان خود است و بیانگر تأثیر مثبت و ماندگار او در زندگی تحصیلی و شخصی دانش‌ آموز می‌ باشد.

متن های زیبا و کوتاه برای خداحافظی از معلم

متن خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس اول

معلم عزیزم، با شما خیلی بهم تو کلاس اول خوش گذشت. شما به من عشق رو یاد دادید و به من آموختید که چطور عاشق درسهام باشم. ازتون کلی ممنونم که تا آخر کلاس اول با من بودید و بهم درس یاد میدادید.

***************************

دلم نمیاد ازتون خداحافظی کنم. وقتی مامانم میگه دیگه خانم/آقای ...... معلم شما نیست کلی دلم میگیره. من فقط یه معلم میخوام و اون هم شمایید. اما شما به من یاد دادید که دنیا همیشه طبق خواسته آدم پیش نمیره پس منم باهاش کنار میام. فقط خواستم ازتون خداحافظی کنم.

***************************

معلم جونم، خیلی دوستون دارم. وقتی میخواستم وارد کلاس اول بشم کلی میترسیدم. آخه فکر میکردم معلما به آدم سخت میگیرن اما شما اصلا اینجوری نبودید. شما یه فرشته مهربون از سمت خدا بودید که معلم من شدید. کلی به خاطر زحمت هایی که توی این سال برام کشیدید ازتون ممنونم.

***************************

آقا/خانم معلم، شما مثل بابا/مامانمید، کلی دوستم دارید و کلی باهام مهربونید. من خیلی آدمای مهربون رو دوست دارم. حس میکنم تموم مهربونی خدا توی این آدما دیده میشه. شما هم جزوی یکی از همین ها هستید. خواستم ازتون خداحافظی کنم چون قراره برم کلاس دوم.

***************************

خانم/آقا معلم میدونستید میخوام به کلاس دوم برم؟ خیلی خوشحالم آخه دارم بزرگتر میشم و قراره روزی مثل شما تبدیل به آدم خوب و موفقی بشم. اما از یه طرف هم ناراحتم. آخه دیگه شما رو نمیبینم. واسه همین خواستم ازتون خداحافظی کنم و بگم که همیشه به یادم میمونید.

***************************

آقا/خانم معلم منو بچه ندونید. من خیلی هم بزرگم. شما منو بزرگ کردید. یک سال کنارتون بودم و با مهربونی به من درس دادید. با اینکه بعضی وقت ها عصبانیتون میکردم اما همیشه به من لبخند میزدید. من اینا رو هیچ وقت فراموش نمیکنم. خیلی دوستتون دارم.

***************************

آقای/خانم ...... شما مهربون ترین کسی هستید که میشناسم. شما خیلی آسون بهم درس میدید واسه همین همیشه نمره بیست میگیرم. مرسی از اینکه معلم خوبی بودید و نذاشتید که من همون اول از درس بدم بیاد.

***************************

آقا/خانم معلم، اونقدر شما خوب و عالی بودید که دارم لحظه شماری میکنم تا وارد کلاس دومم بشم و ببینم که معلممون مثل شماست یا نه. خداکنه مثل شما باشه. آخه با وجود شما در کلاس اول به من خیلی خوش گذشت.

***************************

معلم جونیم، من توی کلاس اول کلی با شما خاطره های خوب و زیبا دارم. مرسی از اینکه تمام این خاطره ها رو برام ساختید. اگه شما نبودید، نمیدونم الانم اینقدر با ذوق و شوق از معلمی که قرار بود داشته باشم خداحافظی میکردم یا نه.

***************************

معلم کلاس اول یه چیز دیگست. اون اینقدر خوبه که هیچوقت نمیخوای از دستش بدی. من نمیدونم چرا باید هر سال معلم عوض کنیم. خب معلممون یکی باشه دیگه. اینجوری من هر روز آقای/خانم ...... رو میبینم و از دیدنشون کلی خوشحال میشم.

جملات درباره خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس دوم

دو سال از مدرسه رفتنم میگذره و من هر روز بزرگتر و بزرگتر میشم. باور نمیشه وقتی که سر کلاس شما نشستم چقدر می ترسیدم. آخه میگفتم اگه معلم سال دومم به خوبی معلم کلاس اولم نباشه چی؟! اما دیدم حتی از اون هم بهتر و مهربون ترید. خیلی دوستتون دارم.

***************************

دیگه دارم بزرگ میشم! یک سال دیگه رو هم پشت سر گذاشتم. الان قراره برم کلاس سوم. آقا/خانم معلم، خواستم ازتون خداحافظی کنم. چون شما دیگه معلم سال سوم من نیستید. گرچه جدا شدن ازتون خیلی سخته اما من باید برای آینده ام قدم در مسیر جدیدی بذارم، مسیری که شما توی اون نیستید. خواستم از همین جا ببوسمتون و بگم که خیلی دوستتون دارم.

***************************

آقا/خانم معلم، شما آینده ام رو نساختید بلکه بهم یاد دادید تا خودم اون رو بسازم. این خیلی کار بزرگیه و من خیلی براش ارزش قائلم. همین الان که هنوز بچه ام و کلاس دومم، به خودم قول میدم تا مسیری که شما باعث شدید داخلش قدم بذارم رو تا انتها برم. میدونم که انتهای این مسیر کلی خوشبختی انتظارم رو میکشه.

***************************

کلاس دومم با تموم شیطنت هام گذشت. باورم نمیشه قراره برم کلاس سوم و دو سال تا الان تو مدرسه بودم. خانم/آقا معلم خواستم اول ازتون به خاطر تمام شیطنت هام معذرت بخوام و بعد هم خداحافظی کنم. این خداحافظی خیلی برام سخته اما باید انجامش بدم. خداحافظتون.

***************************

با خودم فکر کردم آقا/خانم معلم تا الان کلی دانش آموز داشته و اصلا براش مهم نیست که من ازش خداحافظی کنم یا نه اما بعد یاد مهربونی هاتون افتادم و دیدم که زشته این کار رو نکنم. مرسی از اینکه تموم سال دوم رو کنار من بودید و تنهام نذاشتید تا توی درس هام مثل سال اول خوب و قوی باشم.

***************************

آقا/خانم معلم میدونید چرا شما رو از تموم معلم های دنیا بیشتر دوست دارم؟ چون تو همین بچگی به من یاد دادید که هر حرفی رو نپذیریم و هر چیزی رو باور نکنم. شما به من فکر کردن رو یاد دادید. حتم دارم حتی اگه پیرم بشم باز هم به خاطر این درستون کلی ازتون تشکر میکنم. خدانگهدارتون.

***************************

دلم واسه بقیه بچه های سالم دومی میسوزه. آخه اونا معلمی به خوبی ما نداشتن. معلم ما اینقدر خوبه که تموم کلاس های دیگه دوست داشتن جای ما بودن. آقا/خانم معلم، به خاطر تمام زحماتتون ازتون متشکرم. خداحافظ.

***************************

خداحافظی از معلمی که مثل بابا/مامانم بوده خیلی سخته. نمیدونم چی بگم، فقط میخوام بگم که شما آدم خیلی بزرگی هستید. سال اول رو که پشت سر گذاشتم دوباره با امید اومدم پشت نیمکت سال دوم نشستم و شما تا آخر سال امید من رو حفظ کردید. این کار خیلی بزرگیه و ازتون از همین جا کلی ممنونم.

***************************

آقا معلم/خانم معلم خداحافظ. باورتون میشه دیگه دانش آموزی مثل من ندارید؟ خودم که باورم نمیشه. دیگه هیچ معلمی برام جای شما رو نمیگیره و میدونمم که هیچ دانش آموزی براتون جای من رو نمیگیره. سال دوم با وجود شما خیلی بهم خوش گذاشت.

متن در مورد خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس سوم

سال سوم هم به پایان رسید و یک سال دیگه به گنجینه علم من چیزی اضافه شد. تمام این گنجینه رو مدیون معلم هایی هستم که تا به حال داشتم. معلم سال سوم دبستانم در صدر تمام این گنج هاست. معلم جون دوستت دارم و برای همیشه ازت خداحافظی میکنم.

***************************

یه خداحافظی برای همیشه هم هست که هیچوقت کسی به اون توجهی نکرده. اون خداحافظی، خداحافظی شاگرد از معلمه. این خداحافظی هم مثل تمام خداحافظی ها تلخه و دوست داری نباشه اما هست. معلم عزیزم، سال سوم با وجود شما تا الان بهترین سال تحصیلیم بود. خیلی دوستتون دارم.

***************************

دوست داشتن رو هم از معلمم یاد گرفتم. فکر میکنم آدم تمام دارایی هاش به خاطر وجود معلم هایی هست که در زندگیش داره. آقای/خانم ..... توی سال سوم اونقدر به من عشق ورزیدید و با عشق بهم درس یاد دادید که من هم اون رو از شما بلد شدم. الان هم میخوام برای خودتون خرجش کنم. خیلی دوستتون دارم و امیدوارم همیشه سایه لطف خدا بالای سرتون باشه. خدانگهدار.

***************************

آقا/خانم معلم میگن معلمی شغل انبیاست. خوشحالم که شما هم شغل انبیا رو دارید. آخه آدمی مثل شما کم از مهربونی انبیا نداره و فکر میکنم شما پا در جای پای اونها گذاشتید. امیدوارم تمام انبیا همیشه نظر لطف و مرحمتشون بهتون باشه همونطور که تو سال سوم نظر لطف شما به من بود. برای تمام زحماتی که کشیدید خیلی ازتون ممنونم.

***************************

خداحافظی تلخه اما گاهی چاره ای نداری و باید انجامش بدی. آقا/خانم معلم، نمیدونم سال سوم بهتون با من خوش گذشت یا نه یا اصلا براتون دانش آموز خوبی بودم یا نه ولی با وجود اینکه هیچکدوم از این ها رو نمیدونم با تمام وجود دوستتون دارم. خیلی ممنون که برام توی این سال تحصیلی زحمت کشیدید.

***************************

من فکر میکنم بچه ها برای این از مدرسه بدشون میاد چون معلم خوبی ندارن. اونا برای همین از درس هم لذتی نمیبرن. اما من عاشق سال سوم دبستانم شدم و لحظه شماری میکردم که وقت مدرسه برسه و من برم سر کلاس بشینم. علت این علاقه من هم مشخص بود. علتش معلممه. معلم جونیم، الان که سال سومم تموم شده، خداحافظی کردن ازتون سخته.

***************************

آقا/خانم معلم شما آدم خیلی خوب و منحصر به فردی هستید. امیدوارم سال دیگه بچه هایی که قراره سال سوم تحصیلشون رو سر کلاس شما بشینن مثل خودتون خاص باشن. نمیدونم من براتون خاص بودم یا نه اما شما خاص ترین آدمی بودید که تا الان دیدم.

***************************

آقا/خانم معلم، وقتی که حرف میزنید و بهمون درس یاد میدید، اونقدر این کار رو با عشق انجام میدید که بچه ها از تمام بازیگوشی هاشون دست میکشن و محو درس دادن شما میشن. شما اونقدر خوب بودید که حتی اگه چند سال دیگه هم از من بپرسن بهترین معلمت کی من بدون شک اسم معلم سال سومم رو میارم. من حتم دارم که حتی در سال های دیگه هم معلمی به خوبی شما نخواهم داشت.

***************************

آقا/خانم معلم، امیدوارم همونطور که شرایط یه زندگی خوب رو برامون به وجود آوردید و در سال سوم ما رو برای زندگی آینده مون آماده تر ساختید، به همون شکل هم زندگی خودتون به بهترین نحو پیش بره و هیچ وقت درگیر مشکلی نشین. آمین و خدانگهدار.

متن هایی درباره خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس چهارم

به اندازه چهارتا از انگشتای دستم مدرسه رفتم. این یعنی چهار سال مدرسه میرم و چهارتا هم معلم داشتم. قطعا بین انگشتای دست نمیشه فرق گذاشت چون هر کدومشون کمکی به انسان میکنن. سال های تحصیلی هم مثل همین انگشتا هر کدومشون به نوعی به من کمک کردن. ولی احساس میکنم سال چهارم سال متفاوت تری بود چون معلم متفاوتی هم داشتیم. آقا/خانم معلم از همین جا دستتون رو میبوسم و مرسی از اینکه اینقدر برامون زحمت کشیدید. خدانگهدار.

***************************

معلم عزیزم خداحافظ. سال چهارم با شما بهم خیلی خوش گذشت. اونقدر که نمیتونم لذتش رو وصف کنم. از خدا میخوام که تک تک لحظات زندگیتون بهتون خوش بگذره. این قطعا پاداشی کوچیک برای تمام خوبی هایی که در حق ما کردید هست.

***************************

آقا/خانم معلم سال چهارمم رو با دنیا عوض نمیکنم. تازه درس هامون داره جدی تر میشه و ما هم داریم برای وارد شدن به جامعه جدی تر تلاش میکنیم. برای این جدی بودن، یه معلم جدی هم لازمه. نه اینکه اخمو باشه ولی درس ها رو جدی یاد بده جوری که تا آخر عمر یادت بمونه. معلم من همچین آدمی بود. معلم عزیزم همیشه دوستتون دارم و توی قلبم خواهید موند. خداحافظ.

***************************

معلم نور علم و دانش رو به قلب انسان وارد میکنه. قلب منشا تمام خوبی هاست و علم و دانش هم که خوبی خالصن جاشون تو قلبه. حالا با همین قلبم از معلمم تشکر میکنم و براش از خدا یه عمر با عزت میخوام. آقا/خانم معلم، مرسی که توی سال چهارم کنارم بودید و هیچوقت برای درس هام تنهام نگذاشتید.

***************************

دیگه داره درس ها سخت تر و سخت تر میشه و ما هم باید جدی تر درس بخونیم. برای این درس های جدی، یه معلم خوب لازمه. خدا کنه معلم سال های آینده ام هم مثل معلم سال چهارمم خوب و عالی باشن. علت اینکه من توی سال چهارمم نمره های خوبی آوردم معلمم بود. آقا/خانم معلم خیلی ممنون که منو زیر سایه علم و دانش تون آوردید.

جملات در مورد خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس پنجم

اگه به دوران قدیم حساب کنیم، امسال آخرین سالی بود که من توی دوره ابتدایی بودم و سال بعد قرار بود وارد دوره راهنمایی بشم. قطعا اولین و آخرین معلم یک دوره تحصیلی همیشه به یاد آدم میمونه. معلم اولمون که به کنار، معلم آخرمون که معلم سال پنجمم باشه فوق العاده بود. میتونم بگم که هیچ معلمی تا حالا مثل اون ندیدم. آقای/خانم ..... شما بی نظیرید. مرسی از اینکه تمام این یک سال رو باهام بودید و بهم درس یاد دادید. خدانگهدار.

***************************

ای کاش میتونستم با همکلاسی هام هماهنگ کنم تا برای بوسیدن دستتون پیشتون بیایم اما چه حیف که نمیتونم همشون رو پیدا کنم. به خاطر همین از همین جا میگم خیلی به من کمک کردید، برای تمام کمک هاتون در سال پنجم دبستانم ازتون سپاسگزارم و دستتون رو از راه دور میبوسم. خدانگهدار.

***************************

خداحافظی از کسی که یک سال باهات مثل بابا و مامانت بوده و بهت مهربونی کرده کار سختیه. ای کاش اصلا خداحافظی ای وجود نداشت. آقا/خانم معلم، شما توی سال پنجم پا به پای من بودید و هر لحظه منو با نور علم و دانش تون هدایت میکردید. حالا چطور ازتون خداحافظی کنم؟

***************************

معلم جونم، خدا نگهدار. بیشتر از این حرف بزنم یا چیزی بگم ممکنه گریه کنم ولی شما خودتون گفتید که دیگه ما بزرگ شدیم و خانمی/آقایی برای خودمون شدیم پس نباید این کار رو بکنیم. برای همین به این درستون هم با علاقه گوش میکنم و هیچوقت اونو از یاد نمیبرم. من با یه خداحافظی عاشقانه و کوتاه از شما به استقبال سال جدید میرم.

***************************

آقا/خان معلم، دارم فکر میکنم که چقدر سخته بدون شما سال جدید رو شروع کنم. کاش هر سال که جلوتر می رفتیم، شما هم با ما میومدید. من شیوه و طرز درس دادن شما رو دوست داشتم و فکر نکنم با درس دادن کس دیگه ای کنار بیام. امیدوارم این اتفاق نیفته چون شما به من برای آینده ام درس می دادید و اگه اینجوری بشه آینده من هم به خاطر میفته. کلی دست بوستون هستم و ازتون به خاطر تمام زحماتتون متشکرم. سال پنجم با وجود شما خیلی بهم خوش گذشت.

جملاتی برای خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس ششم

کلاس ششم همون اول راهنمایی خودمونه اما الان اسمش عوض شده. ولی باز هم من اونو یه دوره تحصیلی جدید میدونم. آقا/خانم معلم، شما اولین معلمم در دوره تحصیلی جدیدم بودید و با معلمیتون کاری کردید که من عاشق این دوره بشم. کلی ممنونم. با یه خداحافظی گرم از شما به استقبال سال تحصیلی هفتم میرم.

***************************

سال ششم سال عجیبی بود. وقتی وارد کلاس شدم، معلم دیگه با من مثل بچه ها حرف نمیزد. انگار آدم بزرگ بودم و معلمم هم مثل یک آدم بالغ باهام حرف میزد. چقدر برای یک بچه این حس خوبه، اینکه فکر کنه داره بزرگ میشه. معلم عزیزم، مرسی از اینکه اینجوری با من رفتار کردید. این طرز رفتارتون همیشه یادم میمونه. خدانگهدار.

***************************

معلم جانم، با استقبال از سال هفتم از شما خداحافظی میکنم. میدونم شما هم دوست داری که من درس بخونم و در آینده تبدیل به شخص مهمی بشم برای همین با بهترین کاری که میتونستم بکنم از شما خداحافظی کردم.

***************************

اگر خدای دومی وجود داشت، من فکر میکنم این مقام شایسته معلم ها بود. حالا اگه شایسته همه معلم ها هم نباشه، میدونم که در شان معلم سال ششم من بود. این معلم اینقدر خوب بود که خوبیش منو یاد خدا مینداخت. معلم عزیزم ازتون ممنونم. خدانگهدار برای همیشه.

***************************

سال ششم هم تمام شد. حالا من یک سال بزرگتر شده ام. چه چیزهای در انتظارم است؟ چه اتفاقاتی قرار است بیفتد؟ هیچ کدام را نمی دانم اما از پله بعدی با خبرم. معلمم مرا برای قدم بعدی آماده کرده و با قدرت قدم دیگر را در مسیر آینده ام می گذارم. معلم عزیزم از تو برای آماده کردنم متشکرم. خدانگهدارت.

متن هایی برای خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس هفتم

بالاخره هشتمی شدم و دیگه قرار نیست سر کلاس هفتم بشینم. از یه جهت خیلی خوشحالم و از یه جهت خیلی ناراحت. خوشحالم چون بزرگتر شدم و ناراحتم چون سال هفتم رو خیلی دوست داشتم. نه اینکه سال تحصیلیش رو دوست داشته باشم بلکه معلمش رو خیلی عزیز میدونستم. الان قراره از این شخص عزیز و محترم دور بشم و هیچ وقت نبینمش. این منو خیلی اذیت میکنه. معلم جانم، مرسی از اینکه سال هفتم با من بودید.

***************************

سال هفتم مثل یه زنگ تفریح همیشگی بود. آخه معلممون بیشتر به جای اینکه برامون فضای خشک و بی روحی به وجود بیاره، یه فضای تفریحی و دوستانه رو به وجود آورد که تک تک دانش آموزا عاشقش شده بودن. قطعا خداحافظی از همچین معلمی سخته اما هممون مجبوریم این کار رو بکنیم. معلم سال هفتم، تو بهترین هستی. خدانگهدار.

***************************

آقا/خانم معلم، شما مثل گلی هستید که به ما اجازه دادید تا از شهد علم و دانش تون استفاده کنیم. مرسی که اجازه این کار رو دادید. الان نوبت بچه های دیگه هست که این کار رو بکنند. سال هفتم با وجود شما یه سال شیرین و رویایی بود. خدانگهدار.

***************************

آقا/خانم معلم، دیگه گل روی شما رو نمیبینم. نمیدونید چقدر ناراحتم. سال هفتم برای من یه سال تکرار نشدنی بود. امیدوارم که معلم سال هشتمم مثل شما خاص باشه. اونقدر خاص که من بتونم جای خالی شما رو به اون بدم. آمین و خدانگهدار.

***************************

معلم برای آدم ها یه نعمت بی نظیر از سمت خداست. شاید این در مورد همه آدمایی که شغل معلمی رو دارن صدق نکنه اما قطعا در مورد معلم سال هفتم من صادقه. بی نظیرترین نعمت زندگیم، مجبورم برای بهتر شدن زندگی از شما فاصله بگیرم و به سال تحصیلی بعدی برم. برای همه زحماتتون ازتون خیلی ممنونم. خدانگهدار.

متن خداحافظی دانش آموز از معلم کلاس هشتم

دیدید وقتی زنگ تفریح میشه انگار زنگ آزادی بچه ها رو زدن؟ خواستم بگم برای ما توی سال هشتم اینجوری نبود. وقتی زنگ تفریح میخورد تازه ناراحت هم می شدیم چون معلممون حرفاش تموم میشد. آقا/خانم معلم شما اینقدر حرف های شیرین میزدید که صحبت هاتون برای ما مثل تفریح بود. کاش بتونیم در ادامه زندگی معلمی مثل شما داشته باشیم. خدانگهدارتون.

***************************

خاص ترین، بهترین و ویژه ترین معلم دنیا خدانگهدار. از حق نگذریم مدرسه تو این روزا برای بچه ها مثل جهنمه آخه کلی بازی تو خونه انتظارشون رو میکشه. اما فکرش رو بکنید که شما چقدر خوب بودید که وقتی با شما بودیم اصلا به یاد این بازی ها نمیفتادیم. سال هشتم با وجود شما متفاوت ترین سال تحصیلی عمر هممون بود. خیلی خوب بودین و برای همین خوبی هاتون عاشقانه ازتون خداحافظی میکنم.

***************************

معلم سال هشتم مون مثل گلی خوشبخو، بوی علم و دانشش رو به مشام ما رسوند. الان همه ما از این بو بهره مند شدیم. آقا/خانم معلم، مرسی از اینکه اینجوری برای درس دادن به ما مرام گذاشتین. خدانگهدار.

***************************

خداحافظی برام تلخ ترین قسمت توی سال هشتم تحصیلیه. معلم که خوب باشه، جدا شدن از اون برای دانش آموز سخت میشه. با تمام این سختی مجبورم که برای آینده ام قدم در مسیر تازه بذارم. معلم خوبم، خدانگهدار.

***************************

نمیدونم چند نفر از ما آدما حق بندگی رو ادا کردیم و واقعا جانشین خدا روی زمین بودیم اما میدونم که این در مورد معلم سال هشتمم صدق میکنه و اون واقعا جانشینیش رو به اثبات رسوند. آخه اینقدر ذات خداگونه و خوبی داشت که وظیفه اش رو تمام و کمال انجام داد. معلم جانم، یا بهتره بگم بهترین جانشین خدا روی زمین، خیلی ممنون بابت تمام زحماتی که برامون کشیدی. خدانگهدارت باشه.


سایر مطالب پیشنهادی :

جملات کوتاه برای خداحافظی از معلم کلاس اول (2)

متن های ادبی برای خداحافظی با دوستان صمیمی

متن زیبا برای تشکر از معلم و استاد,1395 جدید

متن ادبی تقدیر و تشکر از مدیر مدرسه

متن انگلیسی تشکر از معلم و استاد + ترجمه


1 نظر

  1. اسرا جعفریاسرا جعفریsays:

    معلم عزیزم کاش بان بودی من باتو فقت درس میخوندم