جملات زیبا درباره تحمل مشکلات

تحمل مشکلات برایت رسیدن به خوشبختی را به ارمغان می آورد. حال این خودت هستی که تصمیم میگیری در برابرشان مقاومت کنی یا نه خیلی زود از پا در بیایی تا آنها تو را زیر پا له کنند. دنیا و مشکلاتش شوخی ندارند، اگر در برابرشان کوتاه بیایی، به راحتی از ان چه که لیاقتش را داری، منعت خواهند کرد.

تحمل مشکلات قسمتی از مسیر پیروزی است. اگر پیروزی و موفقیت را یک مسیر بدانیم، تحمل مشکلات 99 درصد این مسیر را تشکیل می دهد و یک درصد دیگر هم اقدام کردن برای از بین بردن این مشکلات است. در این مطلب متن های زیبایی در مورد تحمل مشکلات آورده ایم. همراه ما باشید.

متن کوتاه و زیبا درباره تحمل مشکلات

متن درباره تحمل مشکلات در سختی ها

در برابر سختی ها تحمل کن و از پا نیفت. وقتی که سختی ها را پشت سر گذاشتی، افتخاری به سراغت می آید. افتخاری که ثمره تمام آن سختی کشیدن ها و ایستادگی ها بود.

----------------------------------------------

با هر بار کم آوردن در برابر سختی ها، آن ها را بزرگ نخوان. خدایت را بزرگ بخوان و از اون کمک بخواه. باور کن وقتی قلباً به خدا امید داشته باشی، او هم امیدت را با تغییر اتفاقات زندگی ات پاسخ خواهد داد. آن وقت خواهی دید که چگونه کم کم شرایط تغییر می کند و سختی ها تبدیل به آسانی می شوند.

----------------------------------------------

اگر می گویی سختی های تو با تمام دنیا متفاوت است و هیچ راه فراری نداری پس به یاد آن آیه از قرآن بیفت که می گوید با هر سختی آسانی است و این را دو بار هم تکرار می کند تا کسانی مثل تو احساس نکنند مشکلی غیر قابل حل دارند. توجه کن که خداوند در این آیه گفته که با هر سختی، یعنی اگر به خوبی به دل مشکلت نگاه کنی، در کنار تمام سختی ها، آسانی را خواهی یافت و می توانی از آن برای بیرون آمدن از مشکلات استفاده کنی. پس سختی هایت را تحمل کن و به دنبال آسانی باش.

----------------------------------------------

کوتاه نیا! فرج نزدیک است. وقتی که در حال نزدیک شدن به قله کوه هستی، خطر لیز خوردن ها و افتادن هایت زیاد می شود اما اگر مقاومت کنی و پا در جای محکمی بگذاری، می توانی به قله برسی. تمام مشکلات و سختی هایی که پیش رو داری، موانع ات برای رسیدن به قله هستند. به جای کوتاه آمدن، تحمل داشته باش و پا در جای محکمی بگذار تا از آنها عبور کنی.

----------------------------------------------

در زندگی همه سختی وجود دارد. هر کسی به نوبه خود سختی ای را به دوش می کشد اما شخصی پیروز است که نام اتفاقات زندگی اش را سختی نگذارد، بلکه به آنها نام چالش هایی را بدهد که آمده اند تا باعث رشد و پیشرفت او شوند. اول از همه نام سختی ها و مشکلات زندگی ات را به چالش تغییر بده و بعد از آن در برابرشان صبر و تحمل داشته باش. اینگونه است که به واسطه آنها پیشرفت خواهی کرد.

----------------------------------------------

لحظه ای فکر کن که قرار نیست تحمل کنی، در این صورت چه کاری از دستت بر می آید؟ به جز بیشتر فرو رفتن در باتلاق مشکلات، برایت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. اما اگر صبر و تحمل داشته باشی، بالاخره زمانی میرسد که خداوند شاخه ای به تو نزدیک میکند تا خودت را از این باتلاق بالا بکشی. همه چیز به زمان الهی نگاه می کند. به جای کوتاه آمدن، منتظر زمان الهی حل مشکلاتت باش.

----------------------------------------------

اگر حرف اول کلمه مشکل را برداری، شکل به وجود خواهد آمد و از همین می توان فهمید که مشکلات می توانند تو را شکل دهند، می توانند تو را بسازند به شرط آن که حرف اولشان را برداری و به قدرت در مقابلشان بایستی.

جملات در مورد تحمل مشکلات در زندگی

لحظه ای فکر کن که زندگی ات به مانند تصوراتت گل و بلبل بود. هیچ اتفاق خاصی روی نمیداد، همه چیز در یکنواختی کامل بود و تو هر چیزی که میخواستی را فوراً به دست می آوردی. شاید در نگاه اول این لحظه رویایی به نظر برسد اما بعد از کمی گذشت زمان، تو دچار روزمرگی می شوی و هیچ چیز باعث شادی تو نمی شود چون همه چیز را داری. این تلاش برای حل مشکلات و رسیدن به خواسته هاست که انگیزه زندگی را در انسان زنده نگه می دارد. پس به جای نالیدن از مشکلاتی که به سرت ریخته، در برابر آنها تحمل داشته باش. این راز خوشبختیست که خیلی ها از آن غافلند.

----------------------------------------------

فقط زمانی که مشکلات زندگی را بپذیری و برای از بین بردنشان به پا خیزی می توانی خودت را به خوشبختی نزدیک تر کنی. عده زیادی هستند که دوست ندارند مشکلاتشان را ببینند و نمی خواهند بپذیرند که دچار چنین مشکلاتی شده اند. این افراد با این کار فقط مشکلات را بزرگتر میکنند تا زمانی که مشکلات شان تمام جوانب زندگی شان را در بر خواهد گرفت. تو از دسته این گونه افراد خارج شو و به گونه ای متفاوت عمل کن تا نتیجه هم به شکلی متفاوت به سراغت بیاید.

----------------------------------------------

مشکلات زندگی آدم ها را قوی میکند و باعث می شود رویاهای بزرگتری را در سر بپرورانند. اگر از همان اول زندگی بدون مشکل بوده و همه چیز بدون مشکل پیش برود، انسان نمی تواند آرزوی بزرگی در سر داشته باشد. مشکلات خواسته های اصلی انسان را برایش مشخص می کنند و کاملا به او می فهمانند که از زندگی چه می خواهد. انسان پس از حل هر مشکل، برایش مسیر زندگی روشن تر خواهد شد. پس به جای کوتاه آمدن در مقابل مشگلات، تحمل کن.

----------------------------------------------

راز موفقیت در زندگی، پیشرفت از طریق تضادهاست. تضادها همان چیزهایی اند که ما نمیخواهیم باشند اما هستند و زندگی مان را تحت تاثیر قرار می دهند. همیشه به جای فرار کردن از این تضادها، به دلشان نفوذ کن. با صبر و تحمل، تضادها تو را به آن جایگاهی که در زندگی می خواهی می رسانند.

----------------------------------------------

هر قسمت از زندگی سرشار از تضادها و اتفاقات ناخواسته ای هست که هیچ کس آنها را دوست ندارد اما به ناچار باید درگیر آنها شود. بیا از این به بعد به جای درگیر شدن با آنها، این تضادها را دوست داشته باش و تحمل شان کن. قبل از اینکه دنیا تو را مجبور کند که با آنها درگیر شوی، خودت عاشقانه به سراغ آنها برو و حل شان کن. قطعا در این زمان این اتفاقات نام تضاد را به خود نخواهند گرفت و تو هم از آنها به جای مانع به عنوان یک سکوی موفقیت یاد خواهی کرد.

----------------------------------------------

فرمول زندگی ساده است اما به قدری ساده که همه به دنبال فرمولی پیچیده تر هستند و فکر میکنند زندگی فراتر از این فرمول است. فرمول زندگی می گوید صبر و استقامت موجبات رشد تو را فراهم خواهند کرد. حال اگر به این فرمول عمل کنی، می توانی هر مشکلی را حل کنی اما اگر آن را جدی نگیری و به دنبال فرمولی پیچیده تر باشی، تنها کسی که ضرر می کند خودت خواهی بود چون مشکلات کم کم نعمت زندگی کردن را از تو خواهند گرفت.

جملات درباره تحمل مشکلات در زندگی مشترک

وقتی حرف از زندگی مشترک به میان می آید، یعنی دو انسان با افکاری متفاوت، ذهنی متفاوت و سبک زندگی متفاوتی قرار است کنار هم زندگی کنند. قطعا در چنین زندگی مشترکی مشکلات فراوانی به وجود خواهد آمد. تنها راه نفوذ بر این مشکلات و حل آنها این است که در برابرشان صبر داشته و آنها را تحمل کنید.

----------------------------------------------

زندگی مشترک پر از پستی و بلندی هاییست که انتظار زوجین را میکشد. افرادی که به عنوان همسر در کنار هم زندگی مشترکی را شروع میکنند، همواره باید در بلندی های زندگیشان به فکر پستی ها نیز باشند و برای آن روزها خود را آماده کنند تا در روزی که درگیر پستی زندگی شدند بتوانند آن را تحمل کرده و دوباره به بلندی برسند.

----------------------------------------------

برخی اتفاقات در زندگی مشترک هستند که نباید نام آنها را مشکلات بگذاری. یکی از همین اتفاقات، تضادهای احتمالیت که ممکن است با همسرت داشته باشی. در هر صورت تو در حال زندگی با انسان دیگری هستی که او هم مانند تو آزادی خواه است و دوست دارد همانگونه که میخواهد زندگی کند پس قاعدتاً تضادهایی به وجود خواهد آمد. افراد باید در زندگی مشترک شان با تحمل و صبر یاد بگیرند که نام برخی از تضادهایشان را مشکلات نگذارند تا بتوانند در کنار یکدیگر خوشبختی را لمس کنند.

----------------------------------------------

زن و شوهر هر دو ستون های یک زندگی مشترک هستند که پایه و اساس شان به یکدیگر متصل است و اگر هر یک از پا بیفتد، دیگری هم از پا خواهد افتاد. اگر در زندگی مشترک با کسی هستی، تحمل و صبر را یاد بگیر چرا که اگر طرف مقابلت از پا بیفتد، تو نیز با از پا افتادن او به زمین خواهی خورد.

----------------------------------------------

وقتی وارد زندگی مشترک با کسی می شوی، یعنی حاضری که زندگی ات را با او تقسیم کنی. بعد از این اتفاق، باید بپذیری که مشکلات او، مشکلات تو هم هستند و باید برای حل کردنشان از خود مایه بگذاری در غیر اینصورت این مشکلات دامن گیر زندگی خودت هم خواهند شد. در زندگی مشترک، به جای سرکوفت زدن به یکدیگر برای مشکلات شخصی طرف مقابل، تحمل و صبر را یاد بگیرید. اینگونه است که تفاهم ها به وجود می آیند و هر کدام از افراد دلیلی برای خوشبختی یکدیگر خواهند شد.

----------------------------------------------

خیلی ها فکر میکنند وقتی وارد زندگی مشترک شوند، مشکلات زندگی شان هم به پایان خواهد رسید اما این اشتباه است. وقتی وارد زندگی مشترک می شوی، علاوه بر مشکلات خودت، مجبور به تحمل مشکلات شخصی دیگر هم می شوی. پس قبل از هر چیزی، ابتدا خودت را بسنج تا متوجه شوی آیا واقعا چنین توانایی و قدرتی را داری یا نه. اگر پاسخت خیر بود، بهتر است زمان بیشتری برای کار کردن روی خودت بگذاری تا تحمل رو به رو شدن با مشکلات شخص دیگری را هم داشته باشی.

متن در مورد تحمل مشکلات در دنیا

دنیا به کسی رحمی ندارد. اگر به رسمی که دارد بی توجهی کنی، تو را به پایین می کشد و هر آنچه که داری را از تو خواهد گرفت. بزرگترین نصیحتی که می توانی به خودت بکنی این است که هیچوقت با قوانین دنیا درگیر نشوی در غیر اینصورت همواره کسی که شکست میخورد خودت خواهی بود. یکی از مهمترین قوانین دنیا هم صبر و استقامت در برابر مشکلات است. اگر این صبر را از دست بدهی، مشکلات کم کم باعث نابودی ات خواهند شد.

----------------------------------------------

دنیا مانند بچه ای شرور به سوی تو سنگ پرتاب می کند. هر کدام از این سنگ ها در قالب اتفاقات بد و مشکلات وارد زندگی ات می شوند و اگر نتوانی در برابرشان تحمل کنی، کم کم از تو را از پا خواهند انداخت.

----------------------------------------------

دنیا مانند مزرعه است. وقتی با کارهای خوب مزرعه ات را پر میکنی، توقع داری محصول مزرعه ات اتفاقات خوب باشد. اما اگر این را میخواهی باید مراقب باشی چون ممکن است به مزرعه ات آفت های مختلفی حمله کنند، علف های هرز مختلفی برویند و در کل مشکلات فراوانی پیش بیاید. تو باید با صبر و تحمل تک تک این آفت ها، علف های هرز و ... که به صورت مشکلات در مزرعه زندگی ات می رویند را از بین ببری تا بتوانی به ثمره ای که می خواستی برسی.

----------------------------------------------

دنیا حکم شیطان را دارد. شیطان دشمن قسم خورده انسان است و تا آنجا که می تواند برای زمین زدن انسان تلاش خواهد کرد. کار دنیا هم همین است. او با اتفاقات و مشکلات مختلف، سعی در زمین زدنت دارد اما تو با قدرت ایمان و صبر و تحملت به او نشان بده که ضعیف نیستی.

----------------------------------------------

مشکلات به صورت درد به سراغ زندگی ات می آیند اما تو می توانی این دردها را تبدیل به سوخت کرده و از آنها برای ادامه مسیر زندگی و دنیا استفاده نمایی. پس تحمل شان کن و خودت رو زود نباز.

----------------------------------------------

دنیا شکنجه دادن را دوست دارد. مهم نیست طرف مقابلش چه کسی باشد، او عاشق شکنجه است. اما می دانی تو چطور می توانی از زیر شکنجه های او راحتی یابی؟ با صبر و تحمل! وقتی صبرت زیاد باشد، از دل همین شکنجه ها، راهی برای پیروزی خواهی یافت.

----------------------------------------------

دنیا مانند پسری/دخترییست که تو می توانی او را به خود علاقه مند کنی اما قبل از اینها باید علایق او را بشناسی. دنیا از افراد مبارزه طلب بسیار خوشش میاید، از کسانی که بلند شدن و ادامه دادن را بلد هستند خوشش می آید، او کسی که صبر و تحمل را بلد است دوست دارد. حال که اینها را به تو گفتم، خودت سعی کن دل دنیا را به دست آوری. هر چند او با آزمون های مختلف سعی میکند عیار تو را بسنجد اما اگر از پس تک تک این آزمون ها با صبر و حوصله بر بیایی، دنیا دلش را به تو خواهد باخت و همه چیز را بر وفق مرادت خواهد کرد.


در ادامه حتما ببینید :

جملات زیبا درباه رنج و سختی

متن های زیبا درباره ی قوی بودن در زندگی (2)

مجموعه متن غمگین درباره مشکلات زندگی

متن های زیبا درباره روزهای سخت زندگی

عکس نوشته تحمل کن برای پروفایل

متن در مورد فراموش كردن گذشته + عکس نوشته


1 نظر

  1. سجادسجادsays:

    دنیا اقیانوسی به ظاهر آرام، ولی عمیق و خطرناک و ترسناک است، ظاهرش برای بعضیا آرام و خوش، و برای بعضیا متلاطم، نه برای آن که آرام است نوید استمرار خوشی هاست، نه برای آن که متلاطم هست نوید هلاکت، خدا می داند چه خواهد کرد