متن زیبا در مورد شرمندگی

بعضی وقت ها کاری که دیگران از ما خواستن انجام بدیم رو اشتباه و به صورت غلط انجام میدیم و همین باعث بروز شرمندگی میشه. در اینجا باید بلد باشیم که چطور شرمندگی خودمون رو ابراز کنیم. همچنین با دانستن نکاتی در مورد اون، بهتر میتونیم اون رو برای خودمون معنا کنیم.

توی این مطلب قراره تا متن هایی در رابطه با شرمندگی رو باهاتون به اشتراک بذاریم. در ابتدا متن هایی در رابطه با اظهار شرمندگی رو براتون قرار میدیم و بعد از اون هم به سراغ متن هایی زیبا در رابطه با شرمندگی میریم که میتونید از اونها در شبکه های اجتماعی تون و یا هر جایی که دوست داشتید استفاده کنید. همراه ما باشید.

متن در مورد اظهار شرمندگی

برای تمام اتفاقاتی که افتاد شرمنده ام. تمام آنها باعث شدند که اکنون من خجالت زده تر از آن شوم که رو در رو بخواهم از تو عذرخواهی کنم. مرا ببخش و امیدوارم که بتوانم کار اشتباهم را جبران کنم.

******************************

مرا ببخش. به تو قول خواهم داد تا تمام سعیم را در جهت جبران خطایم به کار برم و به هیچ وجه از تلاش کردن دست نکشم تا بالاخره بتوانم لبخند رضایت را برایت به ارمغان آورم. تا آن زمان بار سنگین شرمندگی روی دوشم خواهد بود و این هزینه ایست که باید برای کار اشتباهم بپردازم.

******************************

می دانم اکنون از آب گذشته و دیگر نمی توان کاری کرد. اما خواستم بدانی که تمام تلاشم را کردم که این اتفاق نیفتد. اکنون بابت رخ دادنش از تو معذرت می خواهم و دوست دارم بدانی که بابتش شرمنده هستم و هر جزایی را بخواهی بابتش پرداخت می کنم.

******************************

شرمندگی من در برابر ضرری که تو کرده ای هیچ است اما میخواهم بدانی که من شرمنده ات هستم. شاید شرمندگی من برای تو دردی را دوا نکند اما بخشی از سنگینی بار خطایم را از روی دوشم بر خواهد داشت. باری که هرباره به من می گوید دلیل خسارت و زیانی که تو دیده ای من هستم.

******************************

باور کن اگر می توانستم زمان را به عقب باز می گرداندم و هر طور شده کاری می کردم که اتفاقی که تو دوست داری رخ بدهد. اما چه کنم که اکنون زمان گذشته و اتفاقات آن طور که ما میخواستیم روی ندادند. تنها چیزی که الان می توانم از خود بروز دهم، شرمندگی است؛ شرمندگی برای کارهایی که می توانستم انجام دهم و انجام ندادم و خطاهایی که نباید می کردم و کردم.

******************************

شرمنده ام برای اتفاقی که رخ داد. اما از تو میخواهم که لحظاتی خودت را جای من بگذاری و از دید من به این ماجرا نگاه کنی تا مطمئن شوی که هر آنچه در توان داشتم را خرج کردم تا این اتفاق نیفتد اما متاسفانه رخ داد و کنترل شرایط از دست من خارج شد.

******************************

آنقدر بابت اتفاقی که افتاده ناراحت هستم که بارها این ارتباط مان را تصور کردم تا ببینم چطور می توانم به چشمانت نگاه کنم و بابت اتفاقی که افتاده، ابراز شرمندگی نمایم. دست آخر هم چیزی به ذهنم نرسید جز اینکه با تمام وجودم از تو معذرت خواهی کنم و به تو قول بدهم که دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

******************************

من آدمی نیستم که به راحتی شکست رو قبول کنه و آدمی هم نیستم که غرورش رو زیر پا بذاره و جلوی کسی خودش رو کوچیک کنه. اما متاسفانه این اتفاق هم منو شکست داد و هم باعث شد که سرم جلوی تو خم بشه. بابت همه چیزایی که رخ داد و مقصرش من بودم ازت شرمنده ام و معذرت میخوام.

******************************

ممکنه با خودت بگی که شرمندگی تو چه دردی رو از من دوا میکنه اما میخوام بدونی که پشت این شرمندگی تلاش های زیادی نهفته هست که هیچ کدومشون با موفقیت رو به رو نشدن. الان هم نمیگم شرمنده ام تا دردی رو دوا کنم بلکه میگم شرمنده ام چون با تمام وجودم برات تلاش کردم اما نتونستم به هدفی که داشتم برسم.

******************************

می دانم که اکنون شرمندگی و عذرخواهی ام سودی ندارد اما چه کنم که دل بی قرارم مانع آن میشود که از تو عذرخواهی نکنم. برای اتفاقاتی که افتاد مرا ببخش. امیدوارم در قلب پر از مهرت، هنوز هم جایی برای من باشد.

******************************

شرمندتم که تو در کنارم بودی اما هیچ وقت نخواستم که ببینمت و هیچوقت نخواستم که حضورت رو احساست کنم. از لحظه ای که رفتی و از لحظه ای که دیگه نیستی، دارم به اشتباه بزرگی که کردم می برم. برای اشتباهم منو ببخش.

******************************

میدونم اون کار نشون از بی فکری بود اما این رو هم میدونم که تو آدم با فکر و بی شعوری هستی و سریع تصمیم نمیگیری. امیدوارم که شرمندگی من رو برای تمام اون اتفاقات بپذیری و سعی کنی ببخشیم.

******************************

نمیدونم چطور با اون اتفاقی که افتاد اظهار شرمندگی کنم. شاید هر کس دیگه ای غیر از تو بود، واکنش خیلی بدی نشون میداد اما تو بزرگی خودت رو نشون دادی و هیچی نگفتی. الان هم فقط میخوام بهت بگم که برای تمام اینها شرمنده ام و امیدوارم که فرصتی پیش بیاد تا تمام اونها رو برات جبران کنم.

******************************

چه شرمنده باشم و چه نباشم، به هر حال اتفاقی است که افتاده. دلی که نباید می شکست، شکسته و آبی که نباید از سر میگذشت، از سر گذشته. فقط امیدوارم که بتونی ببخشی و بتونی با این اتفاق کنار بیای. کنار اومدن برای من هم سخت بود، امیدوارم که بتونی سختیش رو تحمل کنی.

******************************

شرمنده ام که نتونستم اونطوری که باید خواسته تو رو برآورده کنم. شاید تو کل زندگی من و تو، این اولین و تنها خواسته ی تو بود که من نتونستم از پسش بر بیام. فقط امیدوارم که از دست من ناراحت نشده باشی چون من تمام تلاشم رو کردم اما اتفاقی که میخواستیم بیفته نیفتاد.

******************************

شرمندگی توی چشمای من موج میزنه و تمومش هم به خاطر اتفاقی است که افتاده. دوست نداشتم که حتی این لحظه رو تصورش کنم اما چه کنم که الان دقیقا برام رخ داده و مجبور به تحمل کردنش هستم. شرمنده ام برای تمام اتفاقاتی که افتاده.

******************************

تو چه من رو ببخشی و چه نبخشی، باز هم شرمنده ات هستم. شرمندگی من به خاطر اتفاقی که افتاده نیست بلکه به خاطر اینه که چطور من متوجه اون اتفاق نشدم و نتونستم به موقع جلوش رو بگیرم.

******************************

بخشش تو فقط مرهم کوچیکی هست برای شرمندگی بزرگی که در پیش تو دارم. نمیدونم با چه زبونی ازت عذرخواهی کنم! فقط ازت میخوام به خاطر دل بزرگت هم که شده ببخشی و بگذری. شرمندگی من و تمام کسانی که مسبب این ماجرا بودن رو میتونی از چشم هامون و نحوه رفتارمون ببینی.

متن زیبا در مورد شرمندگی

طوری زندگی میکنم که هیچوقت در زندگی شرمنده کسی نشوم. شرمندگی بدترین اتفاقی است که می تواند برای کسی رخ دهد. سعی میکنم زندگیم را طوری پیش ببرم که همیشه سرم بالا و غرورم پا برجا بماند.

******************************

بزرگترین شرمندگی، شرمندگی آدم جلوی خودشه. مردم توقعاتشون زیاده و اگه بخوای برای اونها شرمنده باشی، هر لحظه باید احساس ندامت و پشیمونی در تو موج بزنه. سعی کن اون شرمندگی ای که وقتی تو آینه نگاه میکنی اتفاق میفته، برات مهم باشه. همیشه جوری زندگی کن که شرمنده خودت نشی.

******************************

برای خودم شرمنده ام که تمام زندگیم رو وقف کسایی کردم که این کارم رو وظیفه من میدونستن. الان از هیچ کس گله و شکایتی ندارم بلکه تنها گله من از خودمه که با این که می فهمیدم کم کم لطف من داره تبدیل به وظیفه میشه، اما باز هم ادامه دادم و نخواستم جلوی این اتفاق رو بگیرم.

******************************

من تنها زمانی شرمنده میشم که نتونم توی کارم به موفقیت برسم و این هم امکان نداره. چون هر مسیری رو که شروع میکنم، به خودم میگم که نتیجه مهم نیست بلکه دستاوردهایی که توی مسیر بهشون میرسم مهمه. توی هر مسیری هم اونقدر دستاورد به دست میارم که خودمو موفق بدونم! این در صورتیه که شاید حتی به نتیجه هم نرسم. پس توی زندگی من، شرمندگی معنا نداره چون من میدونم که این دنیا جایی هست برای تجربه کردن نه به نتیجه رسیدن.

******************************

هیچوقت خودم رو برای کاری که مقصرش من نبودم شرمنده ندونستم. یادت باشه همیشه برای خودت احترام خاصی قائل باشی. حتی اگه تمام دنیا فکر کردن که تو مقصر یک موضوع بودی اما خودت میدونستی و دلیل هم داشتی که اینطور نیست، شرمنده نباش. حداقل سعی کن جلوی خودت شرمنده نباشی چون تو میدونی قضیه چیه اما مردم و بقیه نمیدونن.

******************************

اگه بخوای برای هر چیزی احساس ندامت و پشیمونی داشته باشی و همش سر شرمندگیت جلوی بقیه پایین باشه، دیگران یاد میگیرن که ازت سوءاستفاده کنن. این اجازه رو به اونها نده. حتی وقتی هم که اشتباه میکنی، باز هم سرت رو بالا بگیر. در هر صورت تو انسان هستی و ممکن الخطا و هر لحظه امکان داره خطایی از تو سر بزنه. پس شرمنده این قضیه نباش! به جاش سعی کن جبران کنی.

******************************

گاهی خوبه به خودمون شرمندگی رو یاد بدیم. وقتی که بدی ای در حق دیگران می کنیم، وقتی باعث ناراحتی دیگران میشیم، وقتی کسی رو از خودمون میرنجونیم و وقتی که فرصت خوشحالی رو از دیگران میگیریم، خوبه که شرمندگی رو یاد بگیریم. چون همین شرمندگی میتونه بعضی وقت ها انسانیت رو در درون ما زنده نگه داره.

******************************

شرمندگی من رو تنها زمانی میتونی ببینی که دیگه تمام تلاشم رو کرده باشم و به نتیجه ای نرسیده باشم. مطمئن باش که من هیچوقت همون اول راه جا نمیزنم و برای هدفی که دارم، از جونم هم مایه میذارم. وقتی که میگم شرمنده ام، یعنی تمام وجودم رو به پای هدفی که داشتم گذاشتم اما به اون نرسیدم. پس به جای سرکوفت زدن سعی کن کمی درک کنی.

******************************

وقتی که کسی از چیزی جلوی تو اظهار شرمندگی کرد، به جای دامن زدن به قضیه ای که دیگر نمی توانی آن را تغییر دهی، سعی کن طرف مقابلت را آرام کنی. اینگونه شاید اوضاع تغییر نکرده باشد اما حداقل تو بزرگواری و بزرگ منشی خود را نشان داده ای.

******************************

بعضی وقت ها اظهار شرمندگی از هر کار دیگری تو را بزرگ تر و با شخصیت تر نشان می دهد. وقتی که فهمیدی کاری که کرده ای اشتباه است، اگر به جای دامن زدن به آن اظهار شرمندگی کنی، در واقع شخصیت بالای خودت را نشان داده ای تا اینکه بخواهی دائم با دامن زدن به آن کار اشتباه، دید دیگران را نسبت به خودت منفی کنی.

******************************

توی این دنیا بیشتر به جای اینکه نگران شرمندگیت جلوی مردم باشی، نگران شرمندگیت جلوی خدای خودت باش. این مردم بنده ی همون خالقی هستن که شاید هیچوقت یادش نکنی اما تموم دنیا و متعلقاتش به خاطر وجود اونه. سعی کن که جلوی اون شرمنده نشی!

******************************

شرمندگی فقط اونجاش بده که میدونی تقصیر از تو نبوده اما مجبوری به خاطر برخی شرایط سرت رو پایین نگه داری و هیچی نگی.

******************************

اگه توی یک مسئله شکست خوردی و شرمنده بقیه شدی، هیچوقت اعتماد به نفست رو از دست نده. شکست هم میتونه مقدمه ای از پیروزی های بزرگ باشه! فقط باید یاد بگیری که ازش درس بگیری و به نفع خودت استفاده کنی. روزی این شرمندگی میتونه تبدیل به سربلندی بشه به شرط اینکه ازش درس بگیری و به راحتی از کنارش نگذری.

******************************

وقتی که برای موضوعی شرمنده شدی، از کنارش ساده عبور نکن. اگر این شرمندگی ها تبدیل به عادت شوند، کم کم شخصیت تو را ضعیف و ضعیف تر میکنند و روزی تو را تبدیل به شخصی می کنند که دائما سرش جلوی دیگران پایین است و خودش را مقصر همه اتفاقات می داند. اگر کاری انجام دادی اما در آن شکست خوردی و شرمنده شدی، به جای عبور کردن از کنار این شرمندگی، به دنبال درس هایی از آن برای زندگی باش تا بتوانی حتی از آن به عنوان ابزاری برای پیشرفت استفاده کنی.

******************************

اگر نمی خواهی برای خواسته ای که داری حرکتی کنی شرمنده باش؛ اگر نمی خواهی با چالش های زندگی ات رو به رو شوی شرمنده باش؛ اگر دائما خودت را شکست خورده و ضعیف می پنداری شرمنده باش. شرمندگی واقعی تو باید برای چیزهایی باشد که می توانی آنها را تغییر دهی اما برایشان اقدامی نمیکنی.

******************************

بعضی چیزها هستند که می توانیم آنها را تغییر دهیم و چیزهایی هم هستند که نمی توانیم آنها را تغییر دهیم. برای چیزهایی که نمی توانید تغییری در آنها به وجود بیاوری، هیچ وقت شرمنده نباش.

******************************

زندگی پر از پستی و بلندی های مختلف است. روزی مجبوری اظهار شرمندگی کنی و روزی از تو به عنوان موفق ترین انسان یاد می کنند. همه ی اینها به ما یادآوری میکند که شرایط یکسان نیست و هر لحظه ممکن است زندگی دچار تغییر شود. پس به شرایط دل نبند و همواره سعی کن خودت را با تغییرات زندگی سازگار کنی تا در نقطه اوج باشی.


مطالب پیشنهادی :

عکس پروفایل شرمندگی

مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست

عکس نوشته قضاوت نکن (2)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...