جملات ادبی و زیبا درباره محبت

محبت کردن راز تسخیر دل هاست. اگه خواستی دل کسی رو تسخیر خودت کنی، یاد بگیر که به اون به نحوی که دوست داره محبت کنی. فرقی نمیکنه در زندگی به کیا میخوای محبت کنی! میخواد زنان باشن، میخواد سالمندان باشن و میخواد کودکان باشن. در هر صورت با این ترفند میتونی در قلب اونها جای بگیری.

محبت کردن چیزیه که امروزه خیلی از آدما به خاطر دلایل مختلفی اون رو از هم دریغ میکنن. توی این مطلب قصد داریم متن هایی ادبی و زیبا رو در رابطه با محبت کردن در زندگی، محبت کردن به زنان، محبت کردن به کودکان و محبت کردن به سالمندان براتون به اشتراک بذاریم. از این متن ها میتونید برای شبکه های اجتماعی تون و یا هر جایی که خواستید، استفاده کنید. همراه ما باشید.

جملات ادبی درباره محبت ، متن کوتاه محبت کردن

جملات زیبا درباره محبت به کودکان

کودکان به محبت نیاز دارند. آنها به مانند گل هایی هستند که برای رشدشان تشنه اند و چیزی که می تواند آنها را سیراب کند، محبت است.

******************

به بذر گیاهان دقت کردی؟ برای اینکه بزرگ بشن و ثمره بدن، نیازه که ازشون مراقبت کنی و در زمان لازم تغذیه شون کنی. کودکان هم مثل بذر گیاهان هستن. اونا برای اینکه بزرگ بشن نیاز به مراقبت دارن و برای این کار نیاز داری که تغذیه شون کنی. بهترین تغذیه در زمان رشد برای کودکان محبت هست. اگر محبتت رو به کودکان ببخشی، اونها در آینده انسان هایی با اعتماد به نفس و قدرتمند بار میان.

******************

کودکان پای در جای پای بزرگترها خواهند گذاشت. به هر گونه ای که باشید کودکانتان هم به همان گونه خواهند شد. از عشق تان به آنها بدهید، در آینده از محبت شان دریغ تان نخواهند کرد و از خشم و نفرت پرشان کنید، در آینده چیزی جز بی مهری از آنها نخواهید دید. برای کودکانی که بازتاب کارهای اکنون شما در آینده هستند وقت بگذارید و به آنها محبت کنید تا بعدها از چشمه ی محبت شان بهره مند شوید.

******************

شیرین ترین لحظات زندگی هرکس، دوران کودکی اون فرد هست. اگه فرزند کودکی داری، سعی کن با محبت بهش، زیباترین خاطرات رو براش رقم بزنی. باور کن که وقتی که بزرگ شد، به یاد محبت های تو میفته و هر باره با فکر به تو روی لبش لبخند میاد. این زیباترین اتفاقی هست که میتونه رخ بده.

******************

به هر نحوی که با کودکان رفتار کنی، به همون نحو بهت جواب میدن. خوبی کنی بهت خوبی میکنن و بدی کنی به مرور زمان باهات بد میشن. پس با محبتت به اونها خوبی کن تا از چشمه ی محبتشون بهت ببخشن.

******************

اگه خواستی که قلب کودکی رو به دست بیاری، سعی کن که از راه درست به اون محبت کنی. هر کودکی غلقی داره و هر کودکی از طریقی رام میشه. اما محبت در همه ی اونها تاثیرگذاره.

جملات زیبا درباره محبت به سالمندان

ما انسان ها مثل یک بذر درخت هستیم. هر بذری که خوب رشد میکنه نیاز به یک باغبون خوب هم داره. سالمندان ما در واقع همون باغبون های بذر زندگی ما بودن. بیایم با اونها کمی مهربان تر باشیم، بیایم براشون محبتمون رو بی دریغ خرج کنیم. چون اینا کاری کردن که بذر زندگی ما تبدیل به درختی تنومند بشه.

******************

سالمندانی که الان توان راه رفتن ندارن، روزی قوی ترین و سرسخت ترین ها برای مراقبت از ما بودن. روزی بود که ما توان راه رفتن نداشتیم و همون ها بودن که از قدرت خودشون برای ما استفاده کردن و الان ما اینطور رشد پیدا کردیم. برای سالمندانی که تمام توان خودشونو خرج ما کردن کمی بیشتر وقت بذاریم و کمی بیشتر محبت خرج کنیم. اونا توان خودشونو از دست دادن تا به ما توان ببخشن و ظالمانه ترین کار این هست که گوشه ای از این توانی که الان داریم رو براشون خرج نکنیم.

******************

سالمندان گنجینه هایی هستند که هر خانواده ای از داشتن او ها بهره مند نیست. تنها خانواده هایی خاص هستند که در اونها سالمند وجود داره. اگر در خانواده ی تو چنین فردی هست که سن و سالش بالاست، سعی کن به این نعمت بزرگی که خدا به تو داده بیشتر محبت کنی. روزی میرسه که دیگه اون در خانواده ی شما نیست و روزی میرسه که برای یک بار دیدنش هم حاضری تمام داراییت رو بدی. پس همین الان که داریش، از دریای محبتت حتی شده به اندازه ی جرعه ای خرج اون کن.

******************

یادت باشه که هر بذری بکاری همون رو درو میکنی. اگه با سالمندان رفتار خوبی نداری و به جای محبت اونها رو از خودت میرنجونی، دقیقا این رفتاریه که قراره در آینده با تو بشه. این دنیا قانونی داره به اسم کارما که بازتاب هر کاری که میکنی رو به زندگیت بر میگردونه. پس محبت خودت رو از سالمندان دریغ نکن تا در آینده کسانی رو داشته باشی که بهت محبت کنن.

جملات زیبا درباره محبت به زنان

زنان پایه های زندگی هر کسی هستند و اگه نباشند، زندگی آن شخص دوامی نخواهد داشت. بهترین مصالحی که برای قوی کردن این پایه ها می توانی به کار ببری، محبت است. محبتت را خرج زنان زندگی ات کن تا آنها قوی تر از قبل اساس و دوام زندگی ات را حفظ کنند.

******************

هر چیزی در این دنیا نقطه ی ضعفی داره و نقطه ی ضعف زنان محبت به اونهاست. البته این رو نمیشه ضعف دونست و البته نقطه ی قوت اونهاست ولی یادت باشه که اگه خواستی راه های نفوذ به زنان رو یاد بگیری، اولین مرحله محبت کردن به اونهاست.

******************

زن موجود لطیفیست و گرمای وجود این موجود با محبت است که جریان دارد. اگر زنی در زندگی ات است و دوست داری که همیشه از گرمای وجودش بهره مند شوی، به او محبت کن.

******************

محبت برای زن ها مثل سوخت عمل میکنه و وقتی که در زمان لازم این سوخت رو به اونها رسوندی، اونها هم قوی تر از همیشه برای پیش بردن زندگی تو و زیباتر کردن اون دست به کار میشن.

******************

زن در برابر محبت مثل یک آینه میمونه. وقتی که به اون محبتی حقیقی کردی، اون هم بازتاب این محبتت رو به صورت عشق به تو بر خواهد گردوند. هر چقدر که به زنان محبت بیشتری کنی، از بازتان عشقشون بیشتر بهره مند میشی.   

جملات زیبا درباره محبت در زندگی

محبت کردن به دیگران مانند جواهری است که وجود آدم را جلا می دهد. ارزش طلا به عیار آن محاسبه می شود و ارزش آدمی به محبت آن. پس تا می توانی به دیگران عشق را هدیه کن تا عیارت نزد آنها بالا برود.

******************

زندگی را با محبت کردن زندگی کن. باور کن که هر جور بگیری، به همان شکل زندگی ات خواهد گذشت. پس تا می توانی محبت کن تا وقتی که از تو یاد کردند، تو را به نیکی به هم معرفی کنند.

******************

محبت کردن در زندگی ممکن است برایت هزینه ای نداشته باشد اما باور کن که ثمرات زیادی خواهد داشت. اینکه در قلب دیگران جای بگیری ارزش زیادی دارد. با محبت کردن به دیگران است که انسان عشق حقیقی را درک می کند.

******************

زندگیت را با محبت کردن به دیگران زیبا کن. اگر به هر چیزی برخی امکانات مناسب اضافه کنی، کارکردش بیشتر خواهد شد و کارکرد زندگی تو وقتی بیشتر و بهتر می شود که هنر محبت کردن به دیگران را بیاموزی.

******************

در زندگی ای که هم می توانی برنجانی و هم می توانی محبت کنی، بیشتر محبت کن. این زندگی در حق کسی وفایی نداشته پس تو با محبتت این وفا را در حق دیگران داشته باش تا آنها حتی اگر از زندگی خاطره ای خوش ندارند، از تو داشته باشند.

******************

می دانی چه موقع می توانی در زندگیت به دیگران محبت کنی؟ همان موقع ای که بتوانی محبت کردن به خود را بیاموزی. وقتی می توانی به دیگران عشق بدهی که عاشقانه خودت را دوست داشته باشی.

******************

از محبتت به دیگران دریغ نکن. محبتی که خرج میکنی برایت بهایی ندارد اما بدان که هر چه بیشتر آن را نثار دیگران کنی، عشق بیشتری را هم در زندگی خود تجربه خواهی کرد.

******************

محبتی هه تو دل آدما وجود داره و میتونن به همدیگه هدیه اش بدن، مثل یک گل میمونه؛ گلی که خارها رو از بین میبره و خودش رو جایگزین اونها میکنه! چرا وقتی میتونیم با گل محبت به همدیگه عشق بورزیم، با خارهای تنفر از همدیگه دور بشیم؟

******************

در وجود ما قسمتی از روح خدا دمیده شده و این یعنی محبتی که در وجود ما هست، از محبت خداوند سرچشمه میگیره. حالا این دلی که خدا آفریده و پر از محبت هست رو چرا بخوایم با بذر کینه و تنفر زشتش کنیم؟

******************

دل های ما آدما با دیگر موجوداتی که خدا خلق کرده متفاوته. در اون عشق، محبت و کلی صفات خوب دیگه جریان داره. توی دلی که این همه صفت خوب وجود داره، حیفه که بخوایم فقط تنفر رو داخلش جا بدیم. بیایم به جای اینکه تو دلامون تنفر پرورش بدیم، بذر عشق و محبت رو بزرگ کنیم تا به هر کی که از ثمره این بذر هدیه می دیم، در قلبش جا بگیریم.

******************

وقتی که به کسی محبتی میکنی، اون فرد در صدد این میشه که اون محبت رو جبران کنه. این در مورد هر انسانی صادقه. درسته که بعضیا سوءاستفاده گران و درسته که بعضیا از خوبی و محبتی که در حقشون میکنی سوء استفاده میکنن اما این رو بدون که هر انسانی یه حد و اندازه ای داره. اگه به حد و اندازه اش به اون محبت کردی، اون هم در مقابل همینقدر به تو عشق و محبت هدیه میده.

******************

محبت چیزی نیست که الان خرجش کنی و چند مدت بعد افسوس بخوری که از دستش دادی. اتفاقا هرچقدر که محبتت رو برای انسان ها خرج کنی، محبت بیشتری در دل و قلبت شکل میگیره. محبت مثل رشته ای میمونه که هر چقدر اون رو بکشی به جای اینکه کوتاه تر بشه، بزرگتر میشه. پس از محبت کردن به دیگران دست بر ندار.

******************

این دنیا مثل یک محل داد و ستد میمونه. اگه به اون محبت بدی بهت عشق بر میگردونه و اگه بهش کینه بدی بهت نفرت بر میگردونه.

******************

دریای محبتت رو خرج دنیا کن تا در اقیانوس محبت اون غرق بشی.

******************

یادت باشد که هیچ علمی نیست که شخصیتت را خیلی بزرگ کند و هیچ علمی نیست که واقعا تو را از درون رشد دهد. چیزی که باعث رشد درونی تو شده و شخصیتت را پرورش می دهد، محبتی است که از خود به خرج می دهی. همین محبت است که تو را به بزرگتر از آن چه که اکنون هستی تبدیل می کند.

******************

اگر قصد تسخیر دنیا را داری، بدان که با هیچ علمی نمی توانی این کار را بکنی و با هیچ امکاناتی نمی توانی به خوبی این کار را پیش ببری. تنها کاری که برای تسخیر دنیا از تو بر می آید محبت است. با محبت است که انسان ها خود حاضرند سند دنیایشان را به نام تو کنند. محبت ورزیدن را یاد بگیر تا مالک دنیای خود و دیگران شوی.

******************

یادت باشد که اگر می خواهی واقعا از درون شاد شوی، جز شادی درونیت، برای هدف دیگری به کسی محبت نکنی. وقتی که بی مهابا محبتت را ارزانی دیگران کرده و از عشق درونیت خرج شان می کنی، نه تنها قلب آنها را به دست می آوری بلکه می توانی شادی واقعی را هم از درون تجربه کنی.

******************

میدونی ارزون ترین چیزی که توی دنیا وجود داره چیه؟ محبته. میدونی که اون چیه که به واسطه اش در دنیا میتونی حتی گرون ترین چیزها رو هم بخری؟ آفرین درسته باز هم محبته.

******************

هر چقدر هم که انسان قوی و سرسخت باشه، باز هم به کسی که غلق اون رو بلد باشه نیاز داره تا به شیوه خاص خودش به اون محبت کنه. اگه سرسخت ترین آدما هم توی زندگیت هستن، به جای اینکه بگی نمیشه بهشون محبت کرد، بگو که تعریف اونا از محبت چیه و دقیقا به همون شکلی که اونا میخوان بهشون محبت کن.

******************

محبت قلب و دل آدما رو بزرگتر میکنه. این قضیه نه تنها در مورد اون کسی که محبت میکنه صدق میکنه بلکه در مورد کسی که محبت میبینه هم صادقه. اگه میخوای هم خودت و هم دیگران رو از لحاظ درونی رشد بدی، محبت کن. محبت کردن دریای دل هر انسانی رو تبدیل به اقیانوس میکنه. اقیانوسی که عشق در اون متلاطمه.

******************

خوشبختی انسان ها رو میشه از رفتار و منش اونها متوجه شد. اگه میبینی که کسی محبتی نداره و رفتار و منشش فقط سرشار از کینه و نفرت هست، بدون که اون فرد در زندگیش هیچوقت رنگ خوشبختی رو ندیده. خوشبختی یک صفت خوبه و در کنار صفات خوب فقط ویژگی های خوب قرار میگیرن! یکی از همین ویژگی ها محبت کردنه.


سایر مطالب پیشنهادی و پربازدید :

عکس نوشته ی مهربانی (آلبوم تصاویر)

متن در مورد محبت بیش از حد

عکس نوشته درباره خوبی که ازحد بگذرد برای پروفایل

متن درباره سوءاستفاده از دیگران + عکس نوشته

عکس نوشته در مورد محبت و مهربانی برای پروفایل

متن در مورد دوست داشتن خود + عکس نوشته


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...