همه چیز درباره ی تن فروشی

تن فروشی موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته می شود. با شنیدن این کلمه چه چیزی به ذهنتان می رسد. حتما شما هم زنی را تصور می کنید که پایبند اخلاق نیست و از راه تن فروشی پول کسب می نماید.این فقط یک تعریف می تواند برای تن فروشی باشد. در کل اگر بخواهیم این لغت را معنی کنیم باید بگوییم، کسی که از راه ارائه خدمات جنسی به دیگران کسب درآمد دارد را تن فروش می نامند. این کار در اکثر جوامع کاری زشت و نامطلوب به حساب می آید.

بیشتر دولت ها برای تن فروشی مجازاتی را در نظر می گیرند. البته کشورهایی نیز هستند که این کار به عنوان منبع درآمد شناخته شده است و از لحاظ عرفی هیچ منعی برای آن وجود ندارد. به طور مثال در تایلند زنان بسیاری با مشخصات بهداشتی و سلامت در حال ارائه خدمات به توریست ها هستند و با این کار نه تنها درآمد کسب می کنند بلکه برای کشور نیز جذب توریست انجام می دهند. نگاه به کار تن فروشی در جوامع مختلف یکسان نیست.

تن فروشی در ایران

بررسی تن فروشی در ایران

این معضل اجتماعی از سال های دور در ایران وجود دارد. در هر زمان و دوره ای همیشه زنانی بوده اند که این کار را برای کسب درآمد انجام می دادند. در دوران پهلوی خانه هایی وجود داشت که زنان در آنان مشغول تن فروشی بودند. آن ها هم در آن خانه ها زندگی می کردند و هم با پذیرش مردان مختلف برای رابطه جنسی پول دریافت می نمودند. چند زن معروف روسپی گر در زمان پهلوی وجود داشتند که با به وقوع پیوستن انقلاب دستگیر شده و اعدام گردیدند.

اگر بخواهیم این موضوع را در جامعه ی امروزی بررسی نماییم باید گفت که با وجود تلاش های بسیار برای مبارزه با فساد و فحشا، این کار در ایران رواج بسیار زیادی دارد. شاید خانه های مشخصی برای این کار وجود نداشته باشد اما در بسیاری از مکان های عمومی می توان شاهد صحنه هایی که نشان دهنده تن فروشی است باشیم. در جامعه اکنون ایران که با گذشت زمان تعهد و وفاداری زن و شوهر نسبت به یکدیگر کمرنگ تر شده، تن فروشی نیز بیش از پیش شده است. در واقع کار تن فروشی می تواند به دلایل زیادی انجام گردد، بیشتر کسانی که این کار را انجام می دهند توجیهات قانع کننده ای برای انجام این کار به نظر خودشان دارند. عرف جامعه این کار را هرگز پذیرا نمی شود. جامعه ایرانی اجتماعی است که در آن احترام به ارزش ها و اخلاقیات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دین اسلام توصیه به ترویج عفاف و عفت در جامعه کرده است. افکار بیشتر مردم مذهبی بوده و کارهایی مانند تن فروشی برای جامعه قابل قبول نیست. البته باید این موضوع را قبول کرد که مشکلاتی در اداره کشور و وضع اقتصادی وجود دارد که افرادی به این کار روی می آورند.

دلایل تن فروشی

دلایل روی آوردن به تن فروشی

دلایلی برای روی آوردن برخی زنان به تن فروشی وجود دارد. در واقع هدف اصلی از این کار دریافت پول و کسب درآمد است. اغلب افراد به دلیل فقر و نداشتن شغل مناسب اقدام به این کار می نمایند. نداشتن سرپرست خانواده و یا بد سرپرست بودن والدین گاه دختران و زنان را به روی آوردن به این کار مجبور می کند. در اکثر مواقع دلیل اصلی برای تن فروشی نبود درآمد و پول است. البته این موضوع نمی تواند کار تن فروشی را توجیه نماید. افرادی هستند که در شرایط سخت و فقر کار آبرومندانه ای را برای خود پیدا می کنند و گذران زندگی را با سعی و تلاش خود انجام می دهند.

دلیل دیگری که شاید افراد برای انجام این کار داشته باشند. بزرگ شدن در خانواده و شرایط نا مناسب است. گاه فرزند چشم به دنیا می گشاید و خانواده خود را در حال انجام این کار می بیند. در واقع تن فروشی چیزی عادی در آن شرایط به حساب می آید. این افراد چه احتیاج به پول داشته باشند و چه نداشته باشند، به این کار عادت نموده اند.

دلیل سومی نیز برای این کار وجود دارد و آن بی بند و باری برخی از افراد می باشد. متاسفانه افرادی تعهد و عفت لازم را ندارند و این کار را صرفا برای ارضا نیازهای جنسی خود انجام می دهند.

دلیل چهارمی نیز برای این کار وجود دارد و آن هم اعتیاد جنسی می باشد. زمانی که فرد دچار اعتیاد جنسی است با افراد بسیاری وارد رابطه جنسی می شود. این مشکل نیز فرد را به سمت تن فروشی سوق می دهد.  اعتیاد به رابطه جنسی بیش از اینکه یک مشکل جسمی باشد، مشکلی روانی است. درمان این بیماری با مشاوره های عالی می تواند خوب پیش برود لازم هم نیست که شما تحت درمان دارویی قرار بگیرید. البته برخی از داروهای هورمونی نیز هستند که برای ترک این اعتیاد کمک بسیار زیادی را می کنند. پس احساس گناه را کنار بگذارید و با واقعیت مسئله روبرو شوید، فرار کردن از موضوع بیشتر شما را در منجلاب فرو می برد. شما یک گناهکار نیستید بلکه تنها یک بیماری هستید که باید تحت درمان های لازم قرار بگیرد.

تن فروشی زنان

آیا فقط زنان تن فروشی می کنند؟

حتما شما هم لغت تن فروشی را مخصوص زنان می دانید. اما واقعیت این است که در جامعه امروزی تن فروشی مردان و پسران جوان نیز رواج یافته است. به تازگی در بین زنان ثروتمند و مسن این کار مد شده است که پسران جوان نیازمند به پول را برای ارضا نیازهای خود استخدام می نمایند. این زنان با پرداخت پول به این پسران آنها را به مهمانی های پرزرق و برق خود می برند و پیش دوستان خود آنها را به نمایش می گذارند. همچنین پسران موظف هستند تا تمام درخواست های این زنان را برآورده سازند و آن ها را از لحاظ جنسی و عاطفی ارضا کنند. در واقع این کار نیز دقیقا تن فروشی به حساب می آید. زمانی که فردی برای ارائه خدمات جنسی از فرد دیگر پول دریافت می نماید دقیقا کار تن فروشی را انجام می دهد. پس این موضوع جالب را بدانید که این تنها زنان نیستند که تن فروشی می کنند بلکه مردانی نیز وجود دارند که در ازای دریافت پول اقدام به تن فروشی می نمایند.

تاثیرات تن فروشی بر روی فرد و اجتماع

اصل کار تن فروشی زشت و ناپسند می باشد. تاثیر روانی این کار برای فرد بسیار بد و تخریب کننده است. نیاز جنسی هر فرد نیازی طبیعی و غریزی است که باید به شکل صحیح و درست ارضا گردد. تشکیل خانواده و تک همسری نه تنها نیاز جنسی فرد را برآورده می سازد بلکه نیاز عاطفی را نیز سیراب می نماید. کار تن فروشی باعث می شود تا فرد با افراد زیادی شریک جنسی گردد ولی از لحاظ عاطفی ارضا نمی گردد و خواسته های روانی مثل احساس تعلق و دوست داشتن برطرف نمی گردد.

همچنین این کار باعث انحراف و فحشا در جامعه می گردد. در صورتی که جامعه عفت مناسب و کافی را نداشته باشد. خانواده ها دچار تزلزل می گردند. اگر بنیان خانواده به اندازه ی کافی محکم و قوی نباشد، افراد دچار بیماری های روانی فراوانی می شوند. فرزندان خوبی در این اجتماع تربیت نمی یابند. رابطه جنسی از پایه و اساس زندگی زناشویی می باشد. قطعا یکی از اهداف تمام ازدواج ها داشتن رابطه جنسی سالم و لذت بخش می باشد. متاسفانه امروزه شاهد فروپاشی بسیاری از زندگی ها به دلیل مشکلات جنسی هستیم. طلاق عاطفی یکی از نتایج مخرب این مشکلات است. تن فروشی می تواند به این مشکلات دامن بزند و بنیان خانواده را از هم بپاشد.

روش های از بین بردن تن فروشی

چنان چه افراد شریک جنسی منحصر به فردی داشته باشند و تمام نیازهای جنسی و عاطفی خود را با او رفع نمایند آرامشی عمیق در زندگی افراد ایجاد می شود و نه تنها زن و مرد بلکه فرزندان نیز به طور صحیحی تربیت می یابند. حال می خواهیم از نگاهی دیگر به رابطه جنسی بنگریم. در واقع این غریزه می تواند انسان را خوشبخت و یا بدبخت نماید و این بستگی به استفاده آن در زندگی دارد.

غریزه جنسی و شهوت هم می تواند باعث بقا و آرامش انسان شود و هم می تواند چنان انسان را درگیر خود نماید که باعث بدبختی و تباه شدن عمر او شود.

راه کارهایی برای از بین بردن تن فروشی

اولین راه برای از بین بردن تن فروشی در جامعه ایجاد اجتماعی عادلانه و درست کردن اوضاع اقتصادی جامعه است. تا زمانی که افرادی برای به دست آوردن پول و گذران زندگی مجبور به تن فروشی شوند نمی توان انتظار جامعه ای با عفت داشت. بنابراین وظیفه دولت و حکومت قبل از هر چیز ایجاد زمینه اقتصادی مناسب در کشور است تا عفاف جامعه را حفظ نماید. نمی توان تنها با پیش کشیدن مسئله حجاب و کنترل کردن مردم این شعار را داد که جامعه ما جامعه ای اسلامی و پاک و طاهر است.

دومین کاری که باید برای مبارزه با تن فروشی تقویت تعهد و وفاداری در خانواده ها و اجتماع است. در صورتی که بی بند و باری در افراد وجود نداشته باشد هیچ مردی حاضر به برقراری ارتباط جنسی با کسی به غیر از همسر خود نمی شود و این نیز باعث از بین رفتن کار تن فروشی می شود.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...