متن سالگرد فوت برادر

برادر بعد از پدر می تواند به عنوان یک کوه یا پشتوانه ای به شمار آید که می توان به آن تکیه کرد. سالگرد فوت برادر فرارسیده است. درست یک سال غمبار که با آه و سوز و درد گذشت. برادر عزیز سالگرد وفاتت را تسلیت عرض می کنم. امیدوارم که خداوند روح شما را با روح ائمه اطهار محشور گرداند. روحت شاد و یادت گرامی باد.

*******************

برادرعزیزم کاش مرگ هم دوایی داشت و می شد اونو درمان کرد. عزیز دل خواهر اگه خداوند مقدر می کرد که آدم ها به جای هم دیگه بمیرن شک نکن که یک لحظه هم درنگ نمی کردم و جان خودم را می گرفتم تا تو زنده بمونی. ولی افسوس که چنین چیزی ممکن نیست و همه محکومین به رفتن این راه بی بازگشت اما عزیز دل خواهر برای رفتن تو خیلی زود بود. تو هنوز کلی آرزو داشتی و  وجودت پر از شور زندگی بود. در این یک سالی که از رفتنت می گذرد بدترین روزهای عمرم را سپری کردم و آن چنان روح و روان له هم ریخته که دیگه هرگز اون آدم سابق نخواهم شد.

جملات کوتاه سالگرد فوت برادر 2022 جدید

برادرم کوهی از غیرت و مردانگی بود که همیشه و تو هر شرایطی پشتم بهش گرم بود اما امروز دقیقا ۳۶۵ روزه که ندارمش. امروز دقیقا یک ساله که از پر کشیدن مرد غیور خانه ما می گذره و تنها می تونم بگم خدایا این درد بزرگ رو نصیب هیچ خواهری نکن. آمین.

" " " " "

برادر بعد از پدر بزرگ ترین حامی و پشتوانه ی هر خانه و خانواده ای است. این را فقط آن هایی می فهمند و درک می کنند که خداوند یک برادر دلسوز و مهربان را نصیب شان کرده است اما امان از روزی که دست تقدیر  چنین برادری را از خانواده بگیرد. خداوندا به حق بزرگی و جلالت این دردی را که ما تجربه کرده ایم نصیب هیچ کدام از بنده هایت نکن.

برادر عزیزم یک سال از رفتنت گذشت و من هم چنان بی قرار و حیران از این فراق در ماتم مانده ام.

" " " " "

برادر عزیزم اگر می دانستم که رعتنت نزدیک است همه روزها و شب هایم را با تو می گذراندم تا حالا انقدر دلتنگت نمی شدم. نمی دانم شاید این کار هم هیچ تاثیری در دلتنگی من نداشت اما چیزی که می دانم این است که انقدر دلتنگت هستم که نمی دانم چگونه روزها و شب هایم می گذرند. راستش را بخواهی دوست دارم روزها و هفته ها و ماه ها به سرعت نور بگذرند تا زمان مرگ من هم فرا برسد و من به تو بپیوندم. برادر عزیزم در این یک سالی که از دوریمان گذشت تنها به یک چیز فکر می کنم و آن این است که ای کاش انسان ها بدانند که چقدر فرصت با هم بودن اندک است و ای کاش قبل از این که دیر شود قدر هم دیگر را بدانند و بیشتر در کنار هم باشند.

" " " " "

سخته دل کندن از برادری که نفست به نفسش بنده بوده و همه وقتت رو با هاش گذروندی و الان اسیر خاک شده. سخت تر از این شاید هیچ چیز دیگه ای تو دنیا نباشه اما دربرابر تقدیر الهی چاره ای جز رضایت و شکر گذاری به درگاهش نیست و تنها کاری که می توان کرد ذکر صلوات و قرائت فاتحه برای شادی روحش است. برادر خوبم در سالگرد ملکوتی شدنت از خداوند هر دو جهان برایت مغفرت و بخشش می طلبم.

متن سالگرد فوت برادر با عکس نوشته 1401 جدید

برادر بعد از پدر به تنهایی معنای غیرت را در کانون خانواده یدک می کشد. بعد از وی باید به چه کسی تکیه کرد؟ سالگرد فوت برادر، کوه غیرت، نماد صبر و مقاومت فرا رسیده است. مسئله ای که هنوز برای نه تنها من، بلکه هیچ یک از ما هضم شدنی نیست. خدایا به این پدر و مادر پیر و فرتوت ما صبری ارزانی دار که بتوانند دوری این عزیز از دست رفته را تحمل کنند. روحش پاک و یادش گرامی باد.

*******************

سخت است دل کندن از برادری که همیشه در کنار شما بوده است و اینک نثار سالگرد درگذشتش تنها می توان فاتحه ای با صلوات تقدیم کرد. هر چند که تسلیت ما چیزی از غم از دست رفته نمی کاهد؛ ولی امیدوارم ما را هم در غم شریک از دست رفته خود شریک بدانید و بدانید که یاد و نام مرحوم از دست رفته برای همیشه در خاطر ما هم جای دارد. سالگرد برادر عزیز شما را تسلیت می گویم.

*******************

درگذشت برادر بزرگ شما و پدر همه ما را خدمت شما و تمامی بستگان دور و نزدیک تسلیت می گویم. روحش شاد و یادش برای همیشه در ذهن و فکر همه ما گرامی باد.

*******************

برادر عزیزم قریب به یکسال است که در دوری و فراق از دست دادن تو ناله و سودا سر داده ایم؛ باز هم نتوانسته ایم این دل وامانده خویش را تسکین بخشیم. فراق تو آنچنان غمی به کنج سینه ما نهاده است که با هیچ چیزی نمی توان جراحت های آن را التیام بخشید. علو درجات را در بهشت برین برایت از ایزد منان خواستارم ای کسی که سراسر مهر و عطوفت بودی...

*******************

این قانون زندگیست که همیشه یکی می رود و یکی دیگر جای آن می آید. ولی چه بگویم برادر جان که از وقتی تو رفتی؛ دیگر هیچ آمدن هیچ کسی نتوانسته است این دل سودای من را آرام کند. روحت شاد باد.

یکسال گذشت برادرم

برادر عزیز و گرامی به یاد لالایی دوران کودکی ات هنوز هم مادر در غم فقدان تو یکسال پس از مرگت بالای سنگ قبر تو لالایی می خواند تا تو آرام و آسوده بخوابی.هر چند که زود از کنار ما رفتی و با رفتنت سکوتی عجیب بر خانه ما حکمفرما شده است؛ ولی از خداوند باری تعالی برایت طلب آمرزش و غفران مسئلت داریم.

*******************

ای کاش قدر عزیزان را بیشتر بدانیم. عزیزان دنیا دو روز است. روزی هم آید که ما هم از این دنیا رخت بربندیم و برای همیشه با دنیا و آدم هایش وداع گوییم. یک سال از غم فقدان برادر ما گذشته است. یکسالی که برای ما به اندازه سالیانی دراز گذشت.

*******************

برادر عزیزم همچون شمعی در فراقت آب شدیم. غم دوری ات آنچنان داغی بر دل ما گذاشته است که حتی پس از گذشت یک سال هم این دل ما هنوز هم تسکین نیافته است. سالگرد وفاتت تسلیت باد.

*******************

برادر عزیز تسلیت واژه کوچکی است در برابر غم دریا گونه شما!!! نمی دانم با چه واژه ای بتوانم غم دوری شما را به زبان آورم. تقدیر بی تقصیر نیست اما تقدیر هر یک از ما دست خداوندی است که دیر یا زود به سراغ ما هم خواهد آمد. ای کاش بودنت را قدر می دانستیم تا از نبودنت این گونه سر در گم و کلافه نگردیم و حسرت روزهای بی تو را این گونه نخوریم.

*******************

برادر عزیزم رفتی و قاب عکس خالی ات را برای همیشه در کنج اتاق جا گذاشتی. سالگردت وفاتت تسلیت باد. سالی که گذشت؛ خانه ای بی برادر به ما یاد داد که چه گوهری را از دست داده ایم. ای کاش که بیشتر در کنار ما بودی و سایه لطف و نگاه پر مهرت همچنان بالای سر ما بود. روحت با روح مولای متقیان حضرت علی (ع) محشور باد.

*******************

برادر جان از وقتی که رفتی روز خوش نداشته ایم. دلمان برایت تنگ شده است. نمی دانم آنجا چکار می کنی و در چه مرتبه ای هستی؛ ولی إن شاء الله علو درجات نصیبت باد.

*******************

برادر پس از پدر پشتوانه ای بسیار قوی و مستحکم در هر خانه ای است که رفتن آن می تواند زندگی هر کسی را از هم بپاشد. خداوندا تو را به لطف و کرمت قسم برادر ما را در مراتب بالای بهشت برین خود برگزین. روحش شاد و یادش گرامی باد.

*******************

از دست دادن برادر همواره می تواند تا ابد داغی بزرگ روی دست یک خانواده بگذارد که به همین راحتی درد فقدان برادر التیام نخواهد بخشید. خداوند روح برادر شما را با خود محشور گرداند. بالاترین درجه بهشتی نثار روح پاک و مقدسش باد. آمین یا رب العالمین.

*******************

خداوندا بارپروردگارا یک سال است که خبری از برادر محبوب و جان دلم ندارم. امروز سالگرد وفات برادر عزیز تر از جان من است. نمی دانم که الان کجاست و در چه حالیست؟ ولی عاجزانه و ملتمسانه از شما می خواهم که برادر ما را جزء محبان خویش قرار دهی تا در زیر چتر مهربانی های شما در برابر هر گزندی در امان باشد.

*******************

برادر کوه غیرت است. سالگرد وفات غیور مردان بزرگ همیشه غم انگیز و توأم با درد و آه سوزناکی است. امروز نیز سالگرد وفات برادر عزیز و غیور ماست که إن شاء الله تعالی خداوند روح او را شاد و خرسند سازد. یادش نیز با تمامی اعمال و کردار نیک خود در این دنیا برای همیشه ماندگار است.

*******************

زندگی می تواند زندانی باشد که در آن برای همیشه محبوس گشته ای. درست مثل آن زمانی که برادر عزیز و صمیمی ات را از دست می دهی. آن روز احساس می کنی که در تنهایی های خویش حبس شده ای و راه نجاتی هم نداری. سالگرد وفات این عزیز از دست رفته را به پدر و مادر خویش تسلیت می گویم.

*******************

اندر غم های بی انتهایی که در هر خانه و کاشانه ای ممکن است دیر یا زود زندگی هر خانواری را به روز سیاه بکشاند؛ غم از دست دادن برادر در هر خانواری است. سالگرد وفات برادر شما را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم و امیدوارم خداوند او را جزء مخلصان راه خویش قرار دهد و روحش را شاد گرداند.

*******************

تا برادر نداشته باشی، هرگز درک نخواهی کرد که یک برادر می تواند تا چقدر اساس یک خانواده را از هم بپاشد و زندگی هر خانواده ای را به طور کای از هم بپاشد. خداوندا روح برادر ما را با روح ائمه محشور گردان و غفران و آمرزش خویش را شامل حال وی کند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

*******************

برادر جان هیچ فکر کردی که در دوری و فراق تو چه بلایی بر سر ما می آید که این گونه ما را بی یار و یاور گذاشتی و رفتی؟!!!! خیلی زود پشت ما را خالی کردی و با رفتن تو در این خانه کمر ما را شکستی إن شاءالله ایزد منان علو درجات خود را شامل حال شما کند و شما را به مراتب بالای بهشت برین خود جای دهد.

*******************

برادر جان سکنا گزیدن شما را در سرایی اخروی خدمت پدر و مادر گرامی و محبوب دل همه ما تسلیت می گویم و از خداوند منان برای این دو عزیز طلب صبر و شکیبایی مسئلت دارم. باشد که خداوند روح شما را شاد گرداند و تحملی بس بی کران به پدر و مادر گرامی تان ارزانی دارد.

*******************

سالگرد وفات برادر به عنوان یک ماتم کده ای به حساب می آید که غم و غصه فراق این عزیز از دست رفته تا سالیان سال روی دوش پدر و مادر آن خانواده و اعضای درجه یک آن هاست. یک سال غم بار گذشت و اندوه آن تا سالیان سال همچنان روی دوش ماست.

*******************

خدایا به ما آرامشی عطا کن تا بتوانیم فراق عزیز از دست رفته را تحمل کنیم. از دست دادن برادر چیزی کمتر از پدر نیست. سالگرد وفات برادر شما را تسلیت عرض می کنم. به امید آنکه خداوند باری تعالی تمامی گناهان وی را آمرزیده و او را در بالاترین درجه های بهشت سرسبز و خرم خویش قرار دهد.

*******************

بارپروردگارا هیچ مادری را در غم پسر خویش عزادار نکن. مرگ برادر ما آنقدر مادر را پیر کرده است که رنگ موهایش درست به مانند تگرگ های سفید رنگی هستند که در اولین زمستان سال می بارند. خدایا خودت روحش را شاد گردان و او را در سرای آخرت همسو و همگام با مومنان پاک و مخلص خداوندی قرار ده.

*******************

بازگشت معصومانه و مظلومانه برادر شما خانواده گرامی را به دیار حق تعالی تسلیت می گوییم و از خداوند متعال برای این پسر خوش مشرب و خوش طینت بهترین ها را در سرای آخرت آرزومندیم. خدایا خودت او را در علو درجاتت منزل گزین تا ثمره سی سال درد و رنج را بر روی این زمین پست باز پس گیرد.

*******************

دنیا واقعا کنه واژه اش کاملا مشخص است که بسیار پست و دنی است. دنیایی که آدم های مهربون و بزرگ را به یکباره از ما می گیرد و او را به آسمان ها در جوار مومنان و افراد محب و دوست دار خداوندی رهسپار می سازد. خدایا این چه رسمی است که انقدر زود عزیزانت را به نزد خود می بری و ما را از دیدنشان برای همیشه محروم می سازی؟!!!!

*******************

خدایا به عزت و جلالت سوگند برادر ما را روسفید کن و آن را نزد خود در بهترین مراتب بهشت جاویدان در آغوش گیر تا روح آن در سرای اخروی برای همیشه شاد و خرسند گردد. یاد این عزیز از دست رفته برای همیشه در خاطره ها زنده و جاویدان باد.

*******************

از دست دادن در گرانبها و هر چیز با ارزش دیگر همیشه برای آدم ها سخت و دشوار است و برای از دست رفتن آن ها ناراحتی زیادی سراسر وجود انسان ها را فرا می گیرد. درست مثل از دست دادن فردی با ارزش و گرانبها همچون برادر عزیز شما که الحق و الانصاف جزء خالص ترین بندگان خداوند بوده است که خدایش او را رحمت کند. به حق محمد و آل محمد.

*******************

زندگی بدون وجود برادری همچون این عزیز از دست رفته سخت و سخت تر شده است. برادر عزیزم یک سال از دوریت می گذرد. یک سالی که نبودت روان همه ما را پریشان خاطر نموده است. برادر گرامی و عزیز تر از جان به همه ما سالگرد وفاتت را از صمیم قلب تسلیت عرض می کنم تا تسلی بخش روح پاک و مقدست گردد.

متن زیبا برای سالگرد مرگ برادر با عکس

مرگ ناگهانی برادر غمی است بی انتها که تا ابد خاطره های شیرینش در قلب ها زنده و جاویدان خواهد ماند. برادر عزیز و مهربانم سالگرد وفاتت را تسلیت می گویم. یادت همیشه در خاطره ها جاویدان می ماند.

*******************

بعضی روزها خیلی برای انسان ها خاص هستند. همیشه این روزها در خاطره ها می ماند و برای فرارسیدن آن روز خاص تمامی خاطره ها دوباره زنده می شوند. درست مثل امروز که سالگرد فوت برادر عزیز تر از جان و دل به همه ماست. تاریخی که تمامی خاطرات روزهای گذشته و سال های پیش را زنده می سازند. برادر جان یادت تا همیشه در خاطره ما زنده و جاویدان است. إن شاءالله که خداوند روحت را با روح ائمه اطهار محشور گرداند.

*******************

زندگی بر مدار سختی و درد و رنج در جریان است. درست آن زمان که برادر عزیزم را از دست دادم؛ زندگی بار سنگینش را روی دوش همه ما گذاشته است و غمی بی حد و حصر را در دل و جان ما طنین انداز کرده است. برادر عزیز روحت شاد و یادت گرامی باد.

*******************

برادر عزیز و دوست داشتنی، محبوب قلب ها از وقتی که از پیش ما رفتی، بوی عطر تنت کل فضای اتاق را گرفته است. چگونه می توانم تو را برای همیشه فراموش کنم؟!!!! هر چند که از چشم ها رفته ای و در زیر خاک دفن شده ای؛ ولی مطمئن باش که یادت هیچ گاه از ذهن همه ما پاک نخواهد شد. روحت شاد و یادت گرامی باد.

*******************

محبوب دل فامیل و دوست و آشنا برادر جان تو کسی بودی که با بودنت خیر و خوبی به همه مردم می رساندی و همه افراد دور و بر خودت را از خویشتن خویش راضی نگه می داشتی، اینک که چنین با جسمی بی جان و رخی زرد و چشمانی خاموش و قلبی بی صدا در زیر خاک آرمیده ای؛ مطمئنا دعای همه ما پشت و پناهت خواهد بود. روحت شاد برادر.

*******************

برادر عزیزم در روز سالگرد وفاتت هزار صلوات شادی روح پاکت نذر کرده ام. روحت شاد و یادت در قلب ها مانا باد.


سایر مطالب پیشنهادی :

شعر های زیبا درباره مرگ برادر جوان

متن برای مریضی برادر

متن در مورد دوست داشتن برادر + عکس نوشته (2)

گلچینی از شعرهای زیبا برای چهلم عزیزان

مجموعه متن زیبای انگلیسی در مورد برادر با ترجمه ی فارسی


1 نظر

  1. اکرم جویندهاکرم جویندهsays:

    محبوب دل فامیل و دوست و آشنا برادر جان تو کسی بودی که با بودنت خیر و خوبی به همه مردم می رساندی و همه افراد دور و بر خودت را از خویشتن خویش راضی نگه می داشتی، اینک که چنین با جسمی بی جان و رخی زرد و چشمانی خاموش و قلبی بی صدا در زیر خاک آرمیده ای؛ مطمئنا دعای همه ما پشت و پناهت خواهد بود. روحت شاد برادر.