اسم شیک برای مغازه کبابی

انتخاب یک اسم مناسب برای مغازه کبابی چیزیه که ممکنه که خیلی از افراد به دنبالش باشن. اما چطور میشه یک اسم مناسب انتخاب کرد؟ خب باید در این مورد تحقیق کنیم و موارد مختلفی رو مد نظر داشته باشیم تا یک اسم رسا، مرتبط و زیبا انتخاب کنیم که خیلی زود به یاد مشتری بمونه و مشتری تا اونو شنید، به یاد ما بیفته.

توی این مطلب قصد داریم چندین و چند اسم جذاب و زیبا رو برای مغازه کبابی به شما معرفی کنیم. زمانی که کبابی تون اسم خوبی داشته باشه، اون موقع مشتری هاش هم زیادتر میشه و بهتر میتونید فروش داشته باشید. اما قبل از اینکه اسم ها رو معرفی کنیم، آیا میدونید که چطور خودتون اسم بسازید؟ همراه ما باشید تا توی این مقاله در موردش حرف بزنیم.

اسم برای کباب سرا

نحوه انتخاب اسم مغازه کبابی

وقتی حرف از کباب میشه، معمولا چیزهای مختلفی به ذهن ما میاد. چیزهایی مثل جوجه، بره، گوشت، خوشمزه، لذیذ، خوش طعم و ...؛ اگه به هر کدوم از این ها دقت کنید، هر کدوم زیر مجموعه هایی دارن که با فکر کردن به اونها میتونید بهشون برسید. مثلا خود کلمه خوشمزه، باز میتونه زیر مجموعه هایی مثل خوشخور، خوش خوراک و ... ربط داشته باشه.

از مجموع تمام این ها شما میتونید یک اسم انتخاب کنید که به کبابی هم ربط داشته باشه. اما آیا همین که صرفاً یک اسم انتخاب کنیم که مرتبط باشه، کافیه؟ قطعا نه و در این مورد باید اصولی رعایت بشه که در ادامه در موردش حرف میزنیم.

اصول انتخاب اسم مغازه کبابی

کسی که مغازه کبابی داره، معمولا مشتری هاش ممکنه که دائمی بشن. مشتری های اون نیومدن که مثلا فرش یا چیز دیگه ای بخرن که تا سال ها شاید بهش نیاز پیدا نکنن! بلکه اگه امشب اومدن و خوششون اومد، شب های دیگه هم میان. حالا که مشتری ها میتونن ثابت بشن، باید تمام تلاشمون رو بکنیم که مشتری های ثابت بیشتری رو برای خودمون به ارمغان بیاریم.

اگه اسمی انتخاب کنیم که زیاد روی اون فکر نکرده باشیم و حفظ کردنش برای مشتری هم خیلی سخت باشه، اون موقع نباید توقع داشته باشیم که مثلا بخواد ما رو به عنوان جایی که میخواد ازش کباب بخره، یاد کنه! پس یک اصولی رو میخواد که ما هم قراره این اصول رو به شما یاد بدیم.

اسم شیک برای کبابی

اول اینکه همونطور که در ابتدا گفتیم اسم باید مرتبط باشه! در کنار این موضوع، باید دقت کنید که اسم آسون هم باشه. مثلا اسم های مثل خوشمزه، لذیذ، خوشخور و ... اسم های آسونی هستند که خیلی زود به یاد میمونن و میتونید از اونها استفاده کنید. اما نکته ی دیگه ای هم هست و اون هم اینه که اسمتون باید در عین سادگی، خاص هم باشه که همینکه مشتری این اسم رو شنید، شما رو به یادش بیاره.

مسئله ی دیگه ای هم در مورد انتخاب اسم مغازه کبابی وجود داره و اون هم اینه که اسم نباید خیلی طولانی باشه. مثلا یک زمانی مد شده بود که برای برخی مغازه ها اسم معروف برادران فلانی به جز فلان رو میذاشتن. خب این با اینکه بامزه هست، اما طولانیه و خب اسم کوتاه نسبت به اسم طولانی خیلی بهتر توی یاد میمونه. پس فراموش نکنید که تا جایی که میتونید، اسم مغازه تون از سه تا کلمه بیشتر نشه که حفظ کردنش برای مشتری سخت میشه.

علاوه بر موارد بالا یادتون باشه که چون کباب یه غذای مورد پسند برای بیشتر ایرانی ها هست، پس بهتره که برای انتخاب اسمش هم به سراغ اسم های ایرانی برید و از انتخاب اسم های خارجی خودداری کنید. اسم های خارجی برای غذاهای جدید میتونه خوب باشه اما برای اسم جاهایی مثل کبابی بهتره که اسم ها ایرانی و اغلب سنتی باشن.

انتخاب بهترین اسم مغازه کبابی

خب قطعا این شما نیستید ک تصمیم می گیرید که آیا این اسم بهترین اسمی هست که انتخاب کردید یا نه. گرچه که مغازه از خودتونه و اختیارش رو دارید، اما این در نهایت مشتری ها هستند که در مورد مغازه شما و اسمش تصمیم گیری میکنن.
پس با این اوصاف حتی زمانی که اسم رو هم انتخاب کردید، بهتره که نظر بقیه رو در موردش بدونید. این کار رو میتونید از طریق شبکه های اجتماعی انجام بدید که مثلا نظر دوستان و دنبال کننده های خودتون رو بپرسید که آیا از نظر اونا که ممکنه روزی مشتری تون بشن، این اسم مناسب هست یا نه.

نکات مهم انتخاب اسم برای مغازه کبابی

کیفیت اسم مغازه کبابی

اسم مغازه کبابی تون باید کیفیت هم داشته باشه! تعجب کردید نه؟ ممکنه بپرسید که کیفیت باز چیه؛ خب کیفیت یعنی اینکه از این اسم بشه در جاهای مختلف استفاده کرد.

مثلا شما میخواین یک لوگو براش طراحی کنید؛ این اسم باید به شکلی باشه که بشه براش بهترین و زیباترین لوگو ها رو طراحی کرد. یا مثلا قراره بعداً براش توی شبکه های اجتماعی و یا حتی تلویزیون تبلیغ کنید؛ این اسم باید به شکلی باشه که مثلا بشه داخل یک شعر جا بگیره یا بشه با اون جملات و شعارهای تبلیغاتی زیبایی ساخت. همه ی اینها سطح کیفی یک اسم رو تعیین میکنن که آیا مناسب هست یا نه.

این ها رو مهمه بدونید! چون بعدا وقتی که نوبت به تبلیغات و سایر کارها رسید، ممکنه اونجا دیگه دیر شده باشه و اسمی رو انتخاب کرده باشید که نه میشه براش شعار تبلیغاتی درست کرد و نه میشه یک لوگوی قشنگ ازش ساخت. پس این نکته رو هم یادتون باشه و فراموش نکنید.

چند نکته مهم در مورد اسم مغازه کبابی

در زیر چند نکته مهم در مورد انتخاب اسم مغازه کبابی رو باهاتون در میون میذاریم:

_هتره که وقتی اسمی رو برای مغازه کبابیتون انتخاب میکنید، دکوراسیون و ... رو هم بر مبنای همون اسم تدارک ببینید. مثلا اگه اسم یه کبابی بره ناقلا هست، میتونید چندین عکس به هر شکلی که خودتون دوست دارید داخل دکوراسیون و ... از بره ناقلا استفاده کنید تا اسم توی ذهن مشتری کم کم جا بیفته و با دیدن نشونه های اون خیلی زود اسم رو به یادش بیاره.

_سمی رو انتخاب کنید که وقتی مخاطب اون رو میشنوه، احساس گشنگی بهش دست بده. مثلا لذیذ بره، بهار خوشمزگی و ... هر کدومشون میتونن شما رو به یاد غذا بندازن و اشتهای شما رو زیادتر کنن. پس این رو هم فراموش نکنید و در انتخاب اسم مغازه تون حتما بهش دقت کنید._ سعی نکنید که از روی اسم کبابی های معروف تقلید کنید. سعی کنید با کیفیت کارتون، کاری کنید که خود به خود تبدیل به یک صاحب سبک بشید تا بقیه هم اسم شما رو بشناسن. اینکه صرفا اسم کبابی تون رو از روی یک کبابی معروف انتخاب کنید، فردا روز که مشتری هاتون زیادتر شد، میبینید که خیلی ها ممکنه شما رو با اون کبابی اشتباه بگیرن! پس اسم منحصر به فرد خودتون رو انتخاب کنید و سعی کنید برای همون اسم مشتری ثابت به وجود بیارین.

_شاید خیلی از آدما به این نکته اهمیت ندن ولی این هم در حد خودش مهمه! این نکته این هست که از حروفی داخل اسم مغازه تون استفاده کنید که برای همه قابل تلفظ باشه. مثلا ممکنه زبون خیلی ها روی ز، س، ف، ر و یا حروف این چنینی بگیره. اگه بتونید اسمی انتخاب کنید که راحت بیان بشه و هر کسی حتی کسایی که مشکل صحبت کردن دارن هم بتونن اون رو بیان کنن، این یعنی اسم خیلی زود جا میفته و مشتری ها راحت میتونن حفظش کنن.

اسم مناسب برای مغازه کبابی

    اسم مناسب مغازه کبابی

    خب بیشتر از این حرف نمیزنیم و به سراغ معرفی اسم ها میریم:

    بره ناقلا

    بره کوچولو

    بره شیطون

    لذیذ بره

    بره خوشمزه

    کباب تک

    خوش خور

    خوشمزه

    کباب پز

    بره ساز

    عمو کبابی

    سرای کباب

    کباب خور

    میش و بره

    دلداده

    دلخور

    دل انگیز

    خون جگر

    جگرگوشه

    جگر خور

    چه جیگری

    دل و قلوه

    جگر سرا

    کباب ناب

    ناب خور

    خورنده

    دل پسند

    کباب ساز

    دل آرا

    آدرینا= آتشین

    سرخک

    سرخ شده

    سرخ خور

    سرخ پز

    سرخ سرا

    جات خالی

    شکم پر

    دل آسا

    آسنا کباب= کباب عالی تر

    آفتاب

    جگر آگرین= جگر آتشین

    تند مزه

    مزه پسند

    جگر آلا= کباب سرخ

    جگر آلین= جگر سرخ گون

    کبابی آنیل= مشهور

    آنیه کباب= ظرف کباب

    کباب آیرین= آتشین

    ابتسام بره ها= لبخند بره ها

    خنده ی بره ها

    اشک بره

    جوجه خور

    جوجه سرا

    جوجه طلایی

    جوجه ی بانمک

    جوجه خوشمزه

    جوجه خروس

    افسانه بره ها

    بره کباب پز

    قاتل بره ها

    قتل یک بره

    سکوت بره ها

    کبابی الیانا= هدیه

    الینا= نعمت

    بره انوشا= جاویدان

    اولدوز جوجه= ستاره جوجه

    کبابی بالی= عسلی

    بره تپل

    جوجه تپل

    جوجه ناز

    بره باهره= درخشان

    بهار خوشمزگی

    کبابی بهرخ= نیک منظر

    دل بِهشید= تابناک

    بِهین کباب= بهترین

    بی نظیر

    بی همتا

    بهیه جگر= شکوهمند

    کباب درباری

    بیتا کباب= بی همتا

    بره زبون دراز

    پانیای بره ها= محافظ بره ها

    کباب پردیس= بهشت

    جگر پرنوش= شیرین

    کباب پرور

    جیگر پرور

    کباب تابان

    درخشان

    تبرک

    تحفه

    تبسم مزه ها

    تحفه کبابی

    تحفه جیگری

    کبابی تندیس

    جان نشان

    جان بخش

    جان ده

    جیگر طلا

    جنان کباب ها= بهشت کباب ها

    حدیثه= جدید

    کبابی نوین

    نوین خور

    حلیا کبابی= زیور کباب ها

    شهر کباب ها

    به گوشت

    حیات کبابی= زندگی

    گوشت خور

    اقیانوس کباب

    طعم خوشمزه

    طعم لذیذ

    طعم بی نظیر

    طعم خواستنی

    کباب خواستنی

    جیگر خواستنی

    کباب جیگر

    لذیذ و بی همتا

    لذیذ خور

    لذیذ پسند

    لذیذ دوست

    لذیذ ساز

    لذیذ شو

    خوردنی

    تک

    به لذیذ

    کباب پسند

    بهترین ها

    بره خانم

    گوسفند زبل

    بره لذیذ

    کباب سلطانی

    نگین کباب

    کباب

    خوشخور

    خوش طعم

    خوش خوراک

    شکم گنده

    شکم سیر

    سیر شو

    گندبک

    تپلی

    کباب خونه

    مامان کباب پز

    کباب میخوام

    بده کباب

    کباب فروش

    خاص خور

    خاص و لذیذ

    لذیذ سرا

    سرای خوشمزه ها

    عمو قصاب

    گوشت باز

    کباب باز

    جیگر باز


    سایر مطالب پیشنهادی :

    اسم های فانتزی و خاص برای مغازه فست فود

    اسم های شیک برای مغازه مرغ فروشی

    اسم برای مغازه قهوه فروشی


    1 نظر

    1. خالقیخالقیsays:

      خیلی مفید بود