جملاتی زیبا در مورد صبر

صبر کردن پاداش بزرگی به همراه داره. کسی که بتونه در زندگیش و برای رسیدن به آرزوهاش صبر کنه، به خوشبختی میرسه. فرقی نمیکنه در چه حوزه ای صبر کنی! برای مشکلاتت گرفته تا زندگی مشترکت؛ فقط باید بتونی به اندازه صبر کنی. یادت باشه که به اندازه نه بیش از حد! چون یکی از ویژگی های آدم های صبور اینه که میدونن چقدر باید صبر کنن.

توی این مطلب میخوایم انواع متن های مختلف در مورد صبر کردن رو براتون به اشتراک بذاریم. همراه ما باشید.

متن های زیبا و کوتاه درمورد صبر

متن درباره صبر برای خوشبختی در زندگی

صبر یکی از نشانه های رسیدن به خوشبختی در زندگیه. کسی که صبر نداشته باشه، زندگی سعادتمندی هم نخواهد داشت. راز سعادتمندی آدما تو صبر کردن هاشون نهفته هست! چون کسی که صبر نداره، بیشتر موقع ها اقداماتش اونو به سمت شکست میبرن.

*******************************

سعادت در زندگی زمانی امکان پذیره که آدما طعم صبر رو بچشن. وقتی که صبر کنی بهتر میتونی ایده هات رو برای رسیدن به موفقیت بررسی کنی و اون موقع قطعا بهتر میتونی تصمیم بگیری که از کدوم ایده برای رسیدن به خوشبختی استفاده کنی.

*******************************

خوشبختی آدما ارتباط مستقیمی داره به اینکه اونا چقدر صبورن. آدما مزد صبور بودنشون رو میگیرن. اگه یوسف صبر نمی کرد و همون اول به دیدن پدرش میرفت، هیچوقت عزیز مصر نمیشد.

*******************************

ما آدما با صبر کردنه که میتونیم تکامل پیدا کنیم و کم کم به اون چیزی که میخوایم برسیم. هیچ چیزی یک دفعه به وجود نیومده و همه چیزی که در این دنیا به وجود اومده، یه دوره ی تکاملی رو طی کرده. این دوره ی تکامل در مورد هر چیزی صدق میکنه. پس صبر کردن رو یاد بگیریم تا طی کرده دوره های تکامل مون برای رسیدن به خوشبختی بهمون سخت نگذره.

متن درباره صبر داشتن دربرابر مشکلات زندگی

متن درباره صبر در مشکلات

توی هر مشکلی راه حلی وجود داره و تو باید دنبال اون راه حله بگردی. پیدا کردن راه حل هم با صبر کردن امکان پذیره. تو نمیتونی عجول باشی و یک راه حل خوب و منطقی برای مشکلت پیدا کنی. پس سعی کن با صبر کردن شاه کلید حل مشکلاتت رو پیدا کنی.

*******************************

با هر سختی آسانی هست. این جمله ای هست که خدا دو بار توی قرآن بهش تاکید کرده. ما نباید به خاطر مشکلاتمون مدام گلایه مند باشیم و بگیم که حل نمیشه. اونا حل میشن اما ما تا مدت زیادی نمیخوایم که راه حلشون رو پیدا کنیم؛ چون هنوز نپذیرفتیم که اونا مشکلن و باید حل بشن. یکی از راه های پیدا کردن راه حل میتونه صبر کردن باشه. صبر کردن باعث میشه که مشکل رو کامل بررسی کنی و از لایه های زیرینش که قبلا نمیدیدی، راه حل اصلی رو پیدا کنی.

*******************************

وقتی خدا بهت مشکلی میده، به جای اینکه ناشکری کنی، صبر کن. ببین که اون مشکل چه حکمتی داشته که تو زندگی تو اومده. هر اتفاقی که در زندگی ما می افته بنا به حکمتیه. پس به جای ناشکری کردن به دنبال اون حکمته باش.

*******************************

اگه میخوای مشکلاتت حل بشن و به اون ها غلبه کنی، یاد بگیر که صبر کنی. نقطه ضعف تو در حل مشکلاتت میتونه صبر نکردنت باشه. وقتی که مشکلات ببینن که تو صبر کردن رو خوب بلد شدی، دیگه دلیلی نداره که خیلی اذیتت کنن. چون تو اینقد مقاومت میکنی تا بالاخره بتونی راه حلی برای از بین بردنشون پیدا کنی.

*******************************

وقتی مشکلی بهت میرسه، همون اول اقدام نکن بلکه صبر کن. حتی اگه فکر میکنی بهترین راه حل رو داری هم باز صبر کن و یک حساب دو دو تا چهارتا با خودت بکن و ببین که چطوری میتونی راه حل ساده تر، آسون تر و بهتری پیدا کنی. با این صبر کردنه مطمئن باش که به راه حلی که این سه مورد در اونها رعایت شده باشه، دست پیدا میکنی! حتی اگه قبلا راه حلی پیدا کرده بودی که فکر میکردی بهترینه.

متن درباره داشتن صبر

متن درباره صبر در زندگی مشترک

زندگی مشترک پر از پستی و بلندی هست. دو تا آدم هیچوقت نمیتونن کاملا شبیه هم باشن و گاهی به تضاد بر میخورن. در مقابله با این تضاد ها صبر کردن رو پیشه کنیم. خیلی از تضادهای زن و شوهر ها به مرور زمان تبدیل به نقطه قوت زندگیشون میشه! چون به همون ویژگی هم عادت میکنن و با اون کنار میان که همین کنار اومدنه بهشون قوت میده.

*******************************

دو نفر نمیتونن کامل شبیه هم باشن مخصوصا وقتی که از دو جنس مخالف هم باشن. پس همین نشون میده که مشکلات در زندگی مشترک طبیعی هستن. یادمون باشه به جای اینکه دائم همدیگه رو به خاطر مشکلات سرزنش کنیم، صبر کنیم تا با هم و ویژگی های هم کنار بیایم.

*******************************

گاهی بهترین راه حل در زندگی مشترک اینه که صبر کنیم. خیلی از زندگی ها به خاطر عجولی ها و قضاوت های نا به جای زوجین از هم پاشیده شده. ما به جای اینکه صبر کنیم و دلیل رفتارهای طرف مقابلمون رو بفهمیم، زود شروع میکنیم به سرزنش کردن اون و تهدید کردنش به ترک رابطه. همین هم هست که آرامش در زندگی رو از بین میبره.

*******************************

اختلاف بین زن و شوهرها طبیعیه و همه دارن. از قدیم هم گفتن که زن و شوهر دعوا کنن و ابلهان باور کنند. این ضرب المثل به خاطر اینه که زن و شوهر به مرور زمان و صبر کردن میتونن بهتر هم رو بشناسن. اینجوری بهتر با هم کنار میان و خیلی از دعواها رو دیگه نمیکنن و واسه همین هر کسی باور کنه که دعواهای اون موندگاره، ابلهی خودش رو نشون داده.

*******************************

زندگی مشترک یعنی اینکه زندگی خودت رو با شخص دیگه ای تقسیم کنی. این تقسیم کردنه میتونه با هر چیزی هم امکان پذیر باشه. زن و شوهر فقط لحظه های خوبشون رو با هم تقسیم نمیکنن بلکه سخت ترین لحظه ها رو هم با هم شریک میشن. پس خیلی از این چیزایی که باهم تقسیم میکنن ممکنه باب میلشون نباشه و با صبر کردن باید با اون تقسیمات کنار بیان.

*******************************

توی زندگی مشترک هر چقدر که زن و شوهر بیشتر برای حل مشکلات صبوری کنن، بیشتر به هم وابسته میشن. چون زبون همدیگه رو میفهمن و کم کم یاد میگیرن و میتونن کنار هم یک زندگی خوشبخت رو بسازن. اونا بعد از حل هر مشکلی، بیش از پیش عاشق هم میشن چون پاداش صبر کردن ها و همکاری هاشون رو گرفتن.

*******************************

توی زندگی مشترکتون، به جای اینکه دائم از مشکلاتتون با بقیه حرف بزنید، سعی کنید که صبر کنید و با صبر کردن اون مشکلات رو حل کنید. باور کنید که بقیه نه تنها نمیتونن کمکتون کنن، بلکه بعضی موقع ها از ناراحتی شما خوشحال هم میشن و این اگه به گوش دشمناتون برسه، با دستای خودتون کاری کردید که دشمن شاد بشید. پس اگه این رو نمیخواین، توی زندگی مشترک، صبر کردن رو خوب یاد بگیرید.

*******************************

زندگی مشترک آدما تا روون بشه و روی غلطک بیفته، زمان میبره. اگه مدام با جنگ بخوایم به هم بتازیم و همدیگه رو درک نکنیم، این غلطک خراب میشه و زندگی مشترک از بین میره. پس صبر کردن رو یاد بگیریم و به جای جنگیدن، کنار اومدن با هم رو بیاموزیم.

متن راجب صبر داشتن

متن درباره صبر برای رسیدن به آرزوها

آرزوهای آدما تمومی نداره. به هر آرزویی که میرسن، بیشترش رو میخوان و یا بهترش رو میطلبن. اما یه نکته ای که وجود داره اینه که آدمایی هم هستن که به هیچ آرزویی در زندگیشون نمیرسن. میدونی این آدما کیان؟ همون هایی هستن که صبر کردن رو یاد نگرفتن و دائم میخوان با عجولی به خواسته هاشون برسن که اینجوری خواسته ها براشون پایدار نمیمونن.

*******************************

اگه آرزویی داری و میخوای که بهش برسی و در زندگیت موندگار بشه، سعی کن با صبوری کردن به اون دست پیدا کنی تا وقتی که به زندگیت وارد شد، موندگار بشه. آرزویی که با عجولی به زندگیت بیاد، ممکنه که از راه نادرستی وارد بشه و به خاطر همین خیلی زود از زندگیت خارج بشه.

*******************************

اگه توی رسیدن به آرزوها صبر نکنیم، نمیتونیم اونجوری که میخوایم بهشون برسیم. وقتی که صبر میکنیم، خودمون رو برای دریافت آرزو هم آماده میکنیم اما وقتی که عجولی می کنیم، شاید وقتی به دستمون رسید نتونیم اون رو توی زندگیمون نگه داریم. آخه هنوز شاید برای داشتنش آماده نباشیم و وقتی به دستش آوردیم ندونیم که چطور نگهش داریم و خیلی زود از دستش میدیم.

*******************************

قبل رسیدن به آرزوها، باید باور لیاقت رو در خودمون به وجود بیاریم که بله من لایق فلان آرزو هستم. وقتی باور نکنیم که لایق هستیم، آرزومون هم بهمون داده نمیشه و اگه داده بشه خیلی زود ممکنه از دستش بدیم. باور لیاقت هم این نیست که زبوناً بگیم من لیاقتش رو دارم بلکه باید با تک تک سلول های بدنمون اون رو باور کنیم و این زمان میبره و نیاز به صبر کردن داره.

*******************************

با صبر کردن مسیر رسیدن به آرزوهات رو هموار کن و برای رسیدن به اونها موانع رو کم کم از بین ببر. مسیر موفقیت و خوشبختی ممکنه پر از مانع باشه و میدونی که چی این موانع رو کامل از بین میبره؟ بله درسته! صبر کردنه که باعث میشه موانع زندگیت یکی بعد از دیگری از بین برن. البته یادت باشه صبر کردنی درسته که همراه با پیدا کردن بهترین راه حل باشه؛ نه اینکه دست و روی دست بذاری و توقع حل شدن موانع رو داشته باشی.

*******************************

اگه آرزویی داری و کلی برنامه چیدی که بهش برسی، توی بخشی از برنامه هات، صبر کردن رو هم قرار بده. آخه ما آدمیزادیم و نمیدونیم که چه اتفاقی ممکنه برامون بیفته. ممکنه توی این برنامه ها یک خلل بزرگ وارد بشه و اگه ما صبر نداشته باشیم، همون خلل باعث میشه که از رسیدن به آرزوهامون منصرف بشیم.

*******************************

آرزوی ما آدما هر چقدر که بزرگتر باشه، نیازه تا برای رسیدن بهش بیشتر صبر کنیم. آخه چیزی به اسم آرزوی بزرگ نداریم. وقتی روی یک آرزو اسم بزرگ رو میذاریم یعنی هنوز برامون خیلی دور از ذهنه و نمیتونیم باور کنیم که بهش برسیم. ما باید با صبر و تلاش کم کم کاری کنیم که اون آرزو، از یک آرزوی بزرگ به یک آرزوی بدیهی تبدیل بشه.

*******************************

دلیل شکست خیلی از آدما توی رسیدن به آرزوهاشون اینه که صبر ندارن. اونا از هر راهی شده اقدام میکنن تا به خواسته ای که دارن برسن و خیلی از اون راه ها هم ممکنه که اشتباه باشه. یادمون باشه که توی مسیر رسیدن به خواسته هامون، مبادا عجولانه رفتار کنیم! وگرنه نهایتش برامون شکسته که به ارمغان میاد.

متن درباره صبور بودن

متن درباره ویژگی آدم های صبور

یکی از ویژگی های آدم های صبور اینه که برای هر چیزی غر غر نمیکنن و نه اعصاب خودشون و نه اعصاب بقیه رو به هم نمیریزن. اونا میدونن که خواسته هاشون بالاخره بهشون میرسه ولی ممکنه که این مسئله دیر یا زود داشته باشه! برای همین هم بیخود آشوب به پا نمیکنن.

*******************************

مهمترین ویژگی آدم های صبور اینه که برای صبر کردنشون دلیل دارن. اینکه بی دلیل صبر کنیم ممکنه حتی به ضررمون تموم بشه. آدم های صبور با یک دلیل منطقی صبر میکنن و به خاطر همون دلیل هم ممکنه همیشه موفق بشن.

*******************************

آدم های صبور دنبال راه حل منطقی میگردن و بیخودی صبر نمیکنن. اونا توی مدت صبر کردنشون خوب مراحل رسیدن به چیزی که میخوان رو آنالیز میکنن و به دنبال بهترین راه حل ها میگردن تا بتونن با کمترین مشکلی از اون راه حل ها استفاده کنن.

*******************************

یکی از ویژگی های آدم های صبور میتونه این باشه که اونا همیشه به دنبال آسونی هستن. بله درسته آسونی. اونا همون اول دست به کار نمیشن چون میدونن هنوز هیچی در مورد مسیری که میخوان شروع کنن نمیدونن و اینجوری ممکنه خیلی بهشون سخت بگذره. اونا صبر میکنن تا با صبرشون راه حل های آسون پیدا کنن.

*******************************

ویژگی بارز آدم های صبور اینه که در برابر مشکلات مقاومت میکنن و اجازه نمیدن که مشکلات کمر اونها رو خم کنه. اونا با صبر کردنشون سعی میکنن که بهترین راه رو پیدا کنن و با همون راه کم کم به یک مشکل خاص غلبه کنن.

متن درباره صبر و صبور بودن

متن درباره حد و اندازه صبر کردن

صبر کردن همیشه هم خوب نیست. گاهی وقت ها ما آدما باید اقدام کنیم ولی چون از بس در دایره امن خودمون زندگی کردیم، میترسیم اقدامی بکنیم و همش توی همون باقی میمونیم. اینجا دیگه صبر کردنمون به نفعمون نیست! بلکه به ضررمون هم تموم میشه. پس یاد بگیریم که در صبر کردن هامون کی باید دقیقا اقدام کنیم.

*******************************

اگه برای یه چیزی بیش از حد صبر کنی، اون چیز دیگه برات کیفیتش رو از دست میده. یادت باشه همیشه به اندازه صبر کن و بعد هر موقع که زمان اقدام شد، دست به عمل بزن.

*******************************

اگه میخوای امید به زندگی در وجود تو باقی بمونه، یاد بگیر که برای هر چیزی به اندازه صبر کنی. هر چیزی از حد که بگذره دیگه کیفیت قبلش رو نداره و در مورد صبر کردن هم همینطوره.

*******************************

صبر کردن هم حد و اندازه ای داره. گاهی وقتا ما به اسم صبر نمیخوایم که با ترس هامون رو به رو بشیم که اینجا تبدیل به یک آدم ترسو خواهیم شد. اگه نمیخوای اون آدمِ ترسو باشی، قبل از اینکه دیر بشه، اقدام کن.

*******************************

امام علی علیه السلام یه سخن خوبی دارن که محتواش اینه که اگه از کاری میترسی، خودت رو به میون اون بنداز. چون سختی پرهیز ازش، سخت تر از انجام دادنشه. این میتونه بیانگر این باشه که تا یه جایی صبر کردن معنی پیدا میکنه و از اون به بعد بیانگر ترسته که ترستم بیانگر اینه که نمیخوای فلان کار رو بکنی. اگه نمیخوای که این ترس برات تبدیل به یک سختی بزرگ بشه، پس اونو انجام بده. چون خود این ترسه باعث میشه که زندگی بهت خیلی سخت تر بگذره.


دیگر مطالب پیشنهادی :

مجموعه متن غمگین درباره مشکلات زندگی

آلبوم عکس نوشته احادیث زیبا از امامان معصوم + متن حدیث

عکس نوشته صبر و تحمل

جملات زیبا در مورد حکمت خدا + عکس نوشته


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...