متن در مورد منفعت طلبی

منفعت طلبی آدما بعضی جاها خودش رو خیلی خوب نشون میده. مثلا اگه شریک خوبی حالا چه برای زندگی مشترک و چه برای کار یا بیزینس انتخاب نکرده باشی، بعد از مدتی میتونی منفعت طلبی اون رو به صورت واضح ببینی. منفعت طلبی توی یه جای دیگه هم خودش رو خیلی واضح نشون میده و اون هم رفاقت هاست.

توی این مطلب میخوایم در مورد منفعت طلبی حرف بزنیم. همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه درباره منفعت طلبی

متن درباره منفعت طلبی آدما

اینو یادت باشه که بعضیا قبل از اینکه بخوان سود و منفعت تو رو در کاری در نظر بگیرن، از قبل سود خودشون رو چک کردن که چقدره. حتی نزدیک ترین آدما بهت هم ممکنه همین کار رو بکنن. پس با طنابشون داخل چاه نرو. هیچ کس غیر از خودت میتونه راهنمای تو در کاری باشه. پس با در نظر گرفتن این موضوع از بقیه راهنمایی بخواه ولی هیچوقت فقط و فقط به خواست اونها پیش نرو! چون ممکنه اونا آدمای منفعت طلبی باشن که اینجوری تو با شکست مواجه خواهی شد.

*******************************

آدما قبل از اینکه بخوان حتی با هم رابطه ای برقرار کنن، میبینن که این کار براشون منفعتی داره یا نه. حتی توی عشق که پاک ترین چیز روی زمین هم هست آدما منفعتشون رو نگاه میکنن که اول متوجه بشن که این عشق به نفع اونا هست یا نه. پس فراموش نکن که در دنیایی زندگی میکنی که آدما اینطورین و حتی برای پاک ترین چیز در دنیا هم به دنبال مفنعت خودشون هستن. دونستن این موضوع میتونه بهت کمک کنه که به خیلی ها اعتماد نکنی و به حرف خیلی ها گوش نکنی.

*******************************

منفعت طلبی بعضی ها تمومی نداره. اونا حاضرن تو به بدترین مشکلات گرفتار بشی اما خودشون در رفاه و آسایش باشن. بهتره که رابطه ات رو با همچین آدمهایی قطع کنی. چون برای اونا وضعیت و شرایط تو مهم نیست و حتی اگه بدترین اتفاقات هم برات بیفته، اونا اصلا اهمیتی براشون نداره بلکه فقط خودشون براشون مهمه.

*******************************

هر چی میتونی خودت رو از آدم های منفعت طلب دور کن. اونا با ظاهر دوست به زندگیت وارد میشن اما تنها چیزی که در ذهن دارن اینه که خون تو رو بمکن و بعد هم از زندگیت خارج بشن. سعی کن با کسایی که فکر میکنی منفعت طلبن در حد یه سلام و خداحافظی ارتباط برقرار کنی تا مبادا به دامشون بیفتی.

*******************************

از آدم های منفعت طلب دوری کن که اینجور آدمایی به جای اینکه بهت کمک کنن تا زندگی خوب و زیبایی برای خودت بسازی بیشتر پشت پات میزنن. باور کن که اونا هیچ براشون مهم نیست که تو در چه جایگاهی هستی و قراره به چه جایگاهی برسی. برای اونا سودشون مهمه. برای اونا این مهمه که از رابطه با تو چی نصیبشون میشه.

*******************************

توی زندگی هر کسی ممکنه آدم منفعت طلب وجود داشته باشه. اگه انسان ساده ای هستی این رو بدون که دنیا همیشه جواب سادگی های تو رو با خوبی نمیده. بعضی وقت ها بزرگترین چوب ها رو از همین سادگی میخوری. پس اگه نمیخوای این اتفاق بیفته، برای همه این سادگی رو به خرج نده. چون ممکنه یهو گیر یه آدم منفعت طلب بیفتی و اون موقع اگه بفهمه که تو انسان ساده ای هستی، تمام تلاشش رو میکنه تا بتونه ازت به نفع خودش استفاده کنه.

*******************************

این درسته که سادگی میتونه یک اخلاق خوب و حسنه باشه. اما گاهی وقتا جلوی گرگ ها باید مثل یک گرگ رفتار کنی وگرنه شکارشون میشی. گاهی وقت ها جلوی آدمایی که خودشون رو زرنگ میگیرن باید تو هم خودت رو زرنگ نشون بدی وگرنه با همون زرنگیشون سعی میکنن که فریبت بدن و از تو به نفع خودشون استفاده کنن.

متن درباره منفعت طلبی توی شراکت

خیلی حواست به شراکت باشه. اول از همه که سعی نکن توی هیچ کاری برای خودت شریک بگیری چون اینجوری مجبوری به خاطر هر کار کوچیک و بزرگی به اون جواب پس بدی! ولی اگه به هر دلیلی وارد شراکتی شدی، اول از همه چیز از شریکت امضاء بگیر و سعی کن همه چیز رو کتباً تعیین کنی. این روزا آدمای منفعت طلب زیاد شدن و فقط به دنبال یه نقطه ضعف از بقیه هستن تا با همون به زندگی اونا راه باز کنن و ازشون سوء استفاده بکنن.

*******************************

همه رو مثل خودت ساده ندون. بعضیا خیلی از اون چیزی که فکر میکنی زرنگ تر تشریف دارن و اگه بخوای با سادگی باهاشون برخورد کنی، در اولین فرصت زهر خودشون رو میریزن و ازت بزرگترین سوء استفاده ها رو میکنن. این رو مخصوصا برای شراکت هات در نظر بگیر. چون تو قراره یک چیزی رو با بقیه سهیم بشی و اگه اون بقیه منفعت طلب باشن به راحتی ممکنه که سهمت رو از چنگت بیرون بکشن. پس اگه نمیخوای این اتفاق بیفته، سعی کن که همیشه هوشیار باشی.

*******************************

توی شراکت سادگی معنا نداره، رفاقت معنا نداره، صمیمیت معنا نداره؛ در واقع توی شراکت هیچ کدوم از این ها نباید برات معنایی داشته باشه وگرنه شکست میخوری. وقتی که چیزی رو با کسی شریک میشی، طبق قاعده و قانون باید جلو بری وگرنه شکست میخوری. حتی اگه با نزدیکترین دوستت هم چیزی رو شریک شدی، همین قاعده و قانون رو رعایت کن. وگرنه نزدیکترین دوستت هم میکنه روزی تبدیل به دشمنت بشه! چون منفعت طلبی توی ذات بیشتر آدماست.

*******************************

خیلی حواست به شراکت های امروزی باشه. قدیم ها شراکتی اگر بود، برای شریک شدن یک سود بین دو طرف بود اما امروزه آدم های منفعت طلب زیاد شدن و فرصت های شراکتی رو به وجود میارن که فقط سود خودشون توی اون مشخصه و معلومه که قصد فریب دادن مردم رو دارن. سعی کن که به دام همچین آدم هایی نیفتی که این انسان های منفعت طلب با دام هاشون ممکنه زندگی تو رو بالا بکشن.

*******************************

وقتی که حتی کوچکترین نشانه ای از منفعت طلبی افراد دیدی، فکر شراکت با اونها رو از سرت بیرون کن. البته تا یه حدی خوبه و در هر صورت اونام حق دارن بدونن منفعتشون چیه اما اگه از حد به در شد و فراتر از اون رفتن، اینجاست که باید مکث کنی و با خودت بگی که آیا شراکتی که قراره با این آدما کنی درسته یا نه.

*******************************

یک آدم منفعت طلب به دنبال اینه که چطور میتونه از بقیه برای خودش بکنه و زندگیش رو پیش ببره. اون به فکر این نیست که تو کجای کاری و چقدر از زندگیت رو به پای کاری میذاری. اون اگه با تو شریک بشه، یادت باشه که هرچقدر هم که خودش رو مهربون نشون بده، باز هم ذاتش تغییر نمیکنه و براش اهمیتی نداره که چقدر عمرت رو قراره پای این کار صرف کنی. حالا که این رو میدونی، سعی کنی توی شراکت هات دقت کنی و با هر کسی شریک نشی.

متن درباره منفعت طلبی توی زندگی مشترک

هر وقت که توی زندگی مشترکت فقط به دنبال نفع خودت بودی، دقیقا از همونجا باید فاتحه رابطه ات رو بخونی. زمانی یک زندگی مشترک میتونه دوام داشته باشه که طرفین نفع همدیگه رو در نظر بگیرن و برای هم تلاش کنن تا هر دوشون به خوشبختی برسن. اما وقتی که یک نفر توی یک رابطه فقط خودبین شد، اون موقع این رابطه نفس های آخرش رو میکشه.

*******************************

توی زندگی مشترک منفعت طلبی هیچ جایگاه نداری. توی چنین زندگی ای افراد باید سعی کنن که با هم زندگیشون رو طوری بسازن که از کنار هم بودن بتونن لذت ببرن. اما اینکه یکی فقط منفعت خودش رو در نظر بگیره، قطعا این برای طرف مقابلش خوشایند نیست و اینطوری اون زندگی خیلی زود از هم خواهد پاشید.

*******************************

یادتون باشه که اگه برای خودتون توی یک رابطه منفعت طلب نباشین ممکنه که زندگی مشترکتون هم خوب نباشه. ممکنه که این حرف کمی شما رو شک زده کرده باشه اما درسته. یک آدم تا وقتی میتونه به بقیه عشق بده که بقیه هم به اون عشقی نشون بده. یک آدم هم تا وقتی میتونه به بقیه منفعت برسونه که خودشم منفعتی داشته باشه. پس منفعت طلبی تا یه حدی هم خوبه و باعث میشه که زندگی جریان پیدا کنه. اما اینکه طرف خودش رو وقف کنه به هیچ وچه خوب نیست و ممکنه تا یه زمانی بتونه اون زندگی رو پیش ببره اما از یه جایی به بعد کم میاره و زندگی رو به نابودی میکشونه. پس اگه زندگی مشترکی با کسی دارید، نه خودتون رو کامل وقف کنید و نه همیشه منفعت خودتون رو در نظر بگیرید تا اینطوری بتونید اون زندگی رو برای مدت زیادی پایدار نگه دارید.

*******************************

زندگی مشترک از اسمش مشخصه یعنی شما قراره یه زندگی رو با کس دیگه ای شریک بشید. اون موقع اگه فقط به دنبال منفعت خودتون باشید و طرف مقابل رو نادیده بگیرید، این زندگی دوام زیادی نمیاره. چون طرفتون هم خسته میشه! اون با شما وارد رابطه شده تا باهاتون زندگی ای رو شریک بشه و اگه ببینه که شما فقط نفع خودتون رو در نظر میگیرین، خب اینجا اون هم برای اینکه زندگیش نابود نشه مجبوره منفعت خودش رو در نظر بگیره و اینطوری اساس و بنیان اون زندگی مشترک از بین میره.

*******************************

زندگی مشترک یعنی اینکه بعضی جاها سود و منفعت خودت رو نادیده بگیری تا زندگیت دوام پیدا کنه. این به معنی این نیست که کلا زندگی و منفعت خودت رو نادیده بگیری بلکه فقط بعضی جاها. مثلا جاهایی که میدونی اگه فلان منفعت رو بپذیری ممکنه زندگی مشترکت دچار مشکل بشه. اینجا از اون سود میگذری تا یک سود بزرگتر یعنی حفظ زندگی مشترکت بهت برسه.

*******************************

برای زندگی مشترکت از جون و دل مایه بذار. این رو بدون که حتی اگه هیچ کس هم پشت آدم نباشه، همسر انسان در بیشتر مواقع میتونه به عنوان یک پشتوانه براش عمل کنه و در مورد تو هم این مسئله میتونه صادق باشه. برای کسی که بیشتر مواقع پشتته، منفعت طلبی رو کنار بذار و همیشه چیزی رو انتخاب کن که هم به نفع تو باشه و هم به نفع اون.

متن درباره منفعت طلبی توی رفاقت

رفاقتای الان دیگه مثل گذشته زیبا نیست. رفاقتای الان مثل گذشته پایدار هم نیست. الان اگه کسی با کس دیگه ای دوست میشه به خاطر منفعتشه وگرنه که با خودش میگه وقت اضافی که از سر راه نیاوردم که با فلانی دوست بشم. برای همین توی رفاقتامون باید دقت کنیم که کی رو به عنوان دوست انتخاب میکنیم. هر آدمی رو نمیشه دوست خودت بدونی! چون دنیای الان شده دنیای منفعت طلب ها.

*******************************

خیلی از آدما قصدشون از اینکه باهات دوست میشن اینه که به منفعتی برسن. پس تا قبل از اینکه اسم کسی رو دوست بذاری، خوب دقت کن و اون رو امتحان کن. اگه از امتحان سربلند شد، اون موقع با احتیاط اسمش رو دوست بذار وگرنه همون اول از زندگیت بیرونش کن.

*******************************

این دوستی هایی که میبینی برای همدیگه جونشون رو هم میدن فقط در حد فیلم هاست وگرنه بیشتر رفاقت ها زمانی که به یک حد مشخص رسیدن تموم میشه و افراد میگن که تا همین جا من میتونستم همراهیت کنم و از این به بعد خودتی و خودت چون اگه همراهت باشم منفعت های من به مشکل میخوره. بیشتر رفاقتای الان دقیقا همین شده. پس انتظاری از دوست و رفیق نداشته باش که در زمان مشکلات به دادت برسن. الان هر کسی فقط منفعت خودش رو میبینه.

*******************************

یکی از مشکلاتی که خیلی از جوون ها دارن اینه که خانواده شون رو فدای رفیق شون میکنن. اما باید بدونن که همین خانواده هست که در بیشتر مواقع پشتوانه اونها میشه. رفیق تا یه جایی کنارت میمونه و از اونجا به بعد میگه که منم زندگی خودمو دارم و میره پی زندگی خودش چون اگه باهات بمونه منفعت هاش در خطر میفته. اما خانواده اینطوری نیست! خانواده حتی اگه منفعت هاش هم به خاطر بیفته، برای کمک به تو حاضره باز هم پشتوانه ات باشه. پس هیچ وقت خانواده رو نباید فدای دوست و رفیق کرد.

*******************************

اگه یه زمانی تو رفاقتتون حرف از این شد که پس منفعت من چی میشه و من توش چه نفعی دارم، بدون که دقیقا همونجا این دوستی و رفاقت به اتمام رسیده. رفاقت تا زمانی اسمش رفاقته که حرفی از سود و منفعت نباشه و افراد خودشون خودجوش سود همدیگه رو در نظر بگیرن. اما وقتی که یکی این حرف رو زد، یعنی دیگه اونا دنبال منافع خودشون دارن میرن و همین منفعت طلبی بعد از مدتی میتونه ریشه این رفاقت رو از بین ببره.

*******************************

درسته که ما آدما نباید همیشه منفعت طلب باشیم اما یادتون باشیم که بعضی جاها اتفاقا منفعت طلبی خوبه. مثلا وقتی که میخواین دوست یا رفیقی انتخاب کنید، اول ببینید که دوستی با اون چه منفعتی براتون داره و اگه منفعت داشت اون رو به عنوان دوست انتخاب کنید وگرنه اگه قرار بود به خاطر دوستی با اون هر روز هزار و یک مشکل براتون پیش بیاد، همون اول بهتره بکشید کنار. ما آدما زندگیمون رو از سر راه نیاوردیم پس باید براش ارزش قائل بشیم و هر کسی رو توش وارد نکنیم.


در ادامه ببینید :

متن درباره آدم های لاشی

مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست

متن زیبا در مورد افراد دورو + عکس نوشته (2)

عکس نوشته آدمهای همیشه طلبکار برای پروفایل


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...