متن سالگرد فوت دوست صمیمی

از دست دادن عزیزان و دوستان همیشه اندوهی بزرگ بوده است که انسان ها در طول زندگی ممکن است گریبانگیر آن شوند. در روز سالگرد فوت دوست صمیمی غم و اندوهی در دل همگی ما تنیده شده است که وصف آن برای همه ما کاری بسیار سخت است. این آلام درونی خود را نمی توان با هیچ چیزی التیام بخشید.

*******************

چگونه می توانم رفتن کسی را که تا همین دیروز لحظه به لحظه کنار همدیگر بودیم و با هم روز و شب را پشت سر می گذاشتیم؛ این گونه غافلگیرانه باور کنم؟ و اینک باید به پاس سالگرد فوت این دوست صمیمی و رفیق دیرینه زانوی غم را بغل بگیریم؟ دوست صمیمی من رفتنت آه از نهادم بلند کرده است. سالگرد وفاتت را به پدر و مادر عزیزت تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای آن ها صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

*******************

آری دوست عزیز روزگار واقعا نامرد است که تو را این گونه در اوج جوانی از ما گرفت. می دانم که مراتب بالای بهشت در انتظار توست؛ سالگرد وفات ناگهانی ات را تسلیت می گویم و از ایزد منان خواستارم تا تو را به جایگاهی سوق دهد که شایسته توست. روحت قرین رحمت الهی باد دوست صمیمی و همیشگی ام.

*******************

اینجاست که باید گفت رفیقم کجایی؟ دقیقا کجایی؟ رفیقی که همیشه و در هر لحظه کنار همدیگر بودیم؛ خداحافظی ناگهانی ات آه از نهاد همه ما بلند کرده است. سالگرد وفاتت را تسلیت می گویم.

*******************

یادش بخیر آن روزهایی که با دوست به سر شد. یاد آن روزهای تلخ و شیرینی بخیر که همه تبدیل به خاطراتی شده اند که همه آن ها امروز در روز سالگرد وفات دوست صمیمی و شفیق همیشگی ایم تک به تک در برابر چشمانم مرور می شوند. رفیق همیشگی و ابدیم؛ یادت برای همیشه در دل و جان ما رخنه کرده است. یادت گرامی باد.

*******************

إنَّا لله و إنَّا إلیه راجعون قطعا بازگشت همه به سوی اوست. بازگشت رفیق صمیمی و یار همیشگی ما را به بارگاه حق تعالی تسلیت می گویم. رفیق رفتی و خاطراتت را با خود جا گذاشتی. روحت قرین رحمت الهی باد.

*******************

نمی دانم این چه رسمی است که خداوند همیشه خوبان را خیلی زود در اوج جوانی با خود به آسمان ها می برد و ما را از وجود آن ها در دل زمین بی بهره می سازد؟!!!! رفیق روزهای تلخ و شیرین زندگی سالگرد وفاتت تسلیت باد. باشد که جزء رستگاران باشی.

*******************

بعضی از افراد هستند که هیچ گاه نمی میرند؛ بلکه یاد و نامشان تا سالیان سال در میان عوام جاری و ساری است. رفیق صمیمی و عزیز دل ما بدان هر چند که از دیدگان رفته ای؛ ولی برای همیشه خاطرات خوب و کردار نیکویت در اذهان همه ما هست و همه ما برای تو به درگاه خداوند متعال طلب آمرزش داریم.

*******************

داشتن یک دوست صمیمی هیچ چیزی کمتر از یک برادر ندارد؛ بلکه اصلا گاهی شما با یک دوست صمیمی خود صمیمی تر از برادر خود هستید. صمیمی ترین رفیق و برادر عزیز با غم دوریت چه کنم؟!!! امید است که ایزد منان به پدر و مادرت صبر ارزانی دارد.

*******************

همیشه از دست دادن هر چیزی سخت است. چه برسد به این که یک گوهر گرانبهای را از دست بدهی. سالگرد وفات دوستی صمیمی و همیشگی ما فرا رسیده است. این روز را به همه داغداران و نزدیکان مرحوم تسلیت عرض می کنم.

*******************

این رسم رفاقت نبود که ما را تنها بگذاری و بروی برای همیشه!!! رفیق صمیمی و عزیز دل ما از شنیدن خبر مرگت چنان متأثر شدیم که هنوز هم ضایعه درگذشت شما را باور نداریم. این غم بزرگ را خدمت پدر و مادر گرامی ات تسلیت عرض می کنم.

*******************

دل کندن از دوستی که همیشه روز خود را با او به شب می رساندی و تمامی مسائل مربوط به  همدیگر را می دانستید؛ حتی برای یک روز هم خیلی سخت بود. حالا چه برسد به این که باید برای همیشه از وی دل بکنی. رفیق صمیمی کاش یا نمی رفتی یا حالا که رفتی ما را هم با خودت می بردی. یکسال از نبودت می گذرد. سالی که نفهمیدم چطور برایم گذشت. سالگرد وفاتت را از ته دل تسلیت می گویم و از ایزد منان برای والدین گرامیت صبر مسئلت دارم.

*******************

دوست صمیمی و نزدیک تر از برادر به خویشتن یکسال آه و سوز و ناله ما از نبودنت گذشت. یکسالی که یک لحظه خوشی در آن ندیدیم. سالگرد وفاتت را خدمت پدر و مادر عزیزت تسلیت می گویم.

*******************

رفیق گلم روحت شاد. روحت شاد که همیشه با بودنت روح ما را شاد می کردی و امروز با رفتنت آتیش به جان ما گذاشته ای. هرگز تصور نمی کردم یک روز آنقدر زود از کنار ما بروی و ما را تنها بگذاری. امید است که در جایگاه بهشت برین جای خوش نموده باشی. رفیق صمیمی و همیشگی من یادت در قلبم تا ابد مانا و جاویدان است.

*******************

خدا همیشه خوبان را زودتر از همه به پیش خود می برد. بی گمان تو بهترین بودی که در اوج جوانی پاک و زلال به درگاه حق تعالی رهسپار شده ای دوست صمیمی و خوب من!! سالگرد وفاتت تسلیت باد ای کسی که همیشه به دنبال موفقیت بودی. علو درجات نصیبت گردد إن شاءالله.

*******************

دوست و رفیق قدیمی یک سال دیگر گذشت. نمی دانم که الان در چه حالی و چکار می کنی و یا حتی در چه جایگاهی در سرای آخرت هستی؟ ولی می دانم که تو همیشه شایسته بهترین بودی و بالاترین درجات بهشت زیر پای توست. سالگرد وفات مظلومانه و معصومانه ات را باری دیگر از ته قلبم تسلیت می گویم. باشد که آسایش و آرامش قلبی در دیار باقی گوارای وجودت باد.

*******************

همیشه از غم گفتن و ابراز ماتم ها و آلام درونی از سخت ترین کارهای ممکن است. گاهی غم و غصه هایی هستند که نمی توان با هیچ واژگانی آن ها را بر سر زبان آورد. کاش می توانستم آنچه در درونم هست را به خوبی بیان سازم. سالگرد وفاتت را نه بر آن چه بر سر زبانم جاری است؛ بلکه با آن همه غم و غصه که در کنج دلم جاری است؛ از ته ته قلبم به شما و پدر و مادر عزیزت تسلیت می گویم.

*******************

سوزه و آه و گریه باری دیگر به یاد آورد دوستی صمیمی را که مفهوم واقعی زندگی غیرت و جوانمردی را می توانستید به راحتی در این بزرگ مرد به عینه ببینید. دوست واقعی و همیشگی من سالگرد وفاتت تسلیت باد. باشد که تو را در اوج ملکوت در بلندای آسمان در جوار انسان های پاک طینت قرار دهند. روحت شاد و یادت برای همیشه در کنج قلب ما ماناست.

*******************

 بعضیا هستند که حتی اگر در میان جمع هم نباشند؛ آنقدر خیر و خوبی به همه رسانده اند که همه حرف محل یاد و خاطرات شیرین و ماندگار اوست. دوست صمیمی من تو جزء آن افرادی هستی که حتی امروز هم در روز سالگرد وفاتت بعد از گذشت یک سال یاد و نامت ورد زبان اهل محل شده است و همگی یک صدا تو را به عنوان مظهر اخلاق و طینت پاک به حساب می آورند. روحت شاد باد که حتی با رفتنت هم از خود نامی نیکو به جای گذاشتی رفیق خوب من!!!

*******************

ای کاش قدر دوستی با بعضی از افراد را بیش از این می دانستیم و به همین راحتی دوستان همچون برگ گل خود را این گونه از دست نمی دادیم. نمی دانم چه اتفاقی افتاد که خداوند برای همیشه دیدن حتی یک لحظه ای تو را از من محروم کرد و دیگر من تو را در کنارم نمی بینم. ولی آنقدر خوب بودی که همیشه خوبی هایت را در قلبم حس می کنم.

*******************

دوست صمیمی و عزیز من سالگرد وفات تو را نباید تسلیت گفت؛ بلکه باید تبریک گفت. تبریک به پدر و مادری که چنین فرزند برومندی را تربیت کرده اند. تبریک به وطن و جامعه خود که چنین افرادی را در دل خود جای داده است. تبریک به مادری که از خواسته های خود برای سرافرازی و رسیدن تو به قله های موفقیت به راحتی گذشته است و اینک تو در زیر خاک داری ما را تماشا می کنی و ما از دیدن تو محروم مانده ایم. علو درجات نثار روح پاکت دوست خوب و صمیمی من!!!!

*******************

رفیق همیشگی و دوست صمیمی همه ما ای نور دو دیده ما سالگرد وفاتت را از صمیم قلب با دلی پر از غم و ماتم تسلیت می گویم. از خداوند متعال برای پدر و مادر گرامیت طلب صبر و عافیت دارم.

*******************

می نویسم من برای تو؛ برای کسی که همیشه مثل کوه پشت من بود. یار و یاور دوست و رفیق هایش بود. می نویسم با دلی سینه سوخته با چشمانی بارانی و ماتم دیده؛ می نویسم تا آرام گیرد این دل صاحب مرده!!! نمی دانم چه بگویم تا قدری تنها قدری از آلام درونی ام را التیام بخشم؟ کاش بودی و می دیدی که این روزها چگونه به سر می شوند. کاش پیش ما می ماندی و با همدیگر در جاده های پر پیچ و خم زندگی در مسیر زندگی سواره به سمت موفقیت پیش می رفتیم.

*******************

معصومانه زیستی و مظلومانه با همه ما وداع گفتی و چقدر شیرین بود این زندگی کوتاه با تو ای دوست همیشگی و عزیز تر از دل و جانم سالگرد وفاتت تسلیت باد.

*******************

برایت در سالگرد وفاتت ای شاخه گل رز آورده ام. از همان گل ها که همیشه آن ها را دوست داشته ای و بو و عطر آن ها را همیشه بر هر بویی ترجیح می دادی. می دانم که زنده نیستی که ببینی و لذت ببری ولی این شاخه گل رز را روی سنگ قبرت می گذارم تا بوی گل بدهند و روحت را دگرگون سازند. دوست صمیمی و گل من، این شاخه گل رز نثار روح پاک و خوش سرشتت باد.

*******************

یک سال گذشت. شاید برای هر کسی یک سال فقط یکسال یعنی درست 365 روز باشد. ولی برای ما که تو دوست صمیمی ما بودی؛ یکسال خیلی سخت تر و طولانی مدت تر از آن چیزی گذشت که حتی تصورش هم نمی توان کرد. دوست صمیمی و عزیز دردانه ما سالگرد وفاتت را باری دیگر به پدر و مادرت تسلیت عرض می کنم. إن شاءالله خداوند روح شما را با روح مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب محشور بگرداند.

*******************

عمر گران خواهی نخواهی یک روزی، یک جایی یا شاید حتی درست سر بزنگاه به گونه ای یقه تو را می گیرد و تو را به زمین می کوبد که حتی روزی آن را در خواب هم تصور نمی کردی. نفسم دیگر بالا نمی آید. دیگر حتی نمی توانم از فشار مصیبتی که بر ما وارد شده است؛ قدمی بردارم و راه بروم. این مصیبت عظمی و این بلای خانمان سوزی که بر سر ما آمده است را خدمت همه عزیزان تسلیت می گویم و از بستگان نزدیک مرحوم مغفور، صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

*******************

دنیا چقدر پست است که هر چه آدم خوب و درستکار است را خیلی زود از ما می گیرد و آن ها را به بهشت برین می برد که شایسته آن هستند. زندگی کردن در این دنیای پست و نامرد چیزی جزء غم و غصه خوردن نیست. دوست صمیمی و نزدیکتر از برادر به من سالگرد وفاتت را باری دیگر تسلیت عرض می کنم و از خداوند منان بالاترین درجه بهشت را برایت آرزومندم.

*******************

خدایا بارپروردگارا این چه رسمی است که خوبان را خیلی زود به پیش درگاه خویش می بری و ما را از گوهر وجودشان در این زمین پست بی بهره می سازی؟!!!! به کی ضجه بزنم و به چه کسی گله و شکایت کنم؟ نمی دانم تاوان کدام گناه را پس می کنم که هر ساله عزیزی را از دست می دهم. عزیزی که یکسال از رفتنش می گذرد؛ دوست صمیمی و فابریک من بود. دوست من سالگرد وفاتت تسلیت باد.

*******************

دوست صمیمی آن نیست که همیشه موقع شادی و بزن بکوب یار و پشتیبان شما باشد؛ بلکه دوست شما کسی است که همواره و در هر حال به یاد شما باشد و برای رفع مشکلات شما بشتابد. تو ای دوست نازک تر از برگ گل به من این چنین فردی لایق بودی و امروز من با افتخار بر سر مزارت در اولین سالگرد وفاتت با افتخار ایستاده ام و تو را به عنوان صمیمی ترین دوست دوران زندگیم یاد می کنم. یادت گرامی باد دوست خوب من.

*******************

برای یک پدر و مادر هیچ چیزی در دنیا سخت تر از غم فقدان فرزند دلبند آن ها و عزیزدردانه آن ها نیست. پدر و مادر گرامی و گرانقدر می دانم که غم شما بی نهایت است؛ اما ما را هم در غم عزیز از دست رفته خود شریک بدانید.


سایر مطالب پیشنهادی :

مجموعه متن زیبا درباره سالگرد فوت همسر

متن مرگ پسر دایی

عکس نوشته در مورد پدر فوت شده

متن تشکر از دوستان بابت تسلیت گفتن + عکس نوشته

متن درباره مرگ پسر عمه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...