متن در مورد ترس از شکست

ترس از شکست یک چیز طبیعیه. چه میخواد شکست در زندگی باشه، چه شکست در کسب و کار، چه شکست در رابطه عاشقانه و چه شکست در مسیر موفقیت. این ترس ها ممکنه برای هر کسی به وجود بیاد اما اون کسی میتونه موفق بشه که با وجود ترس هاش قدم برداره و به سمت چیزی که میخواد حرکت کنه.

اگه ترس از شکست داری، میتونی متن هایی که در این مطلب برات قرار دادیم رو مطالعه کنی تا اون ترس رو از بین ببری. همراه ما باشید.

جملات کوتاه و زیبا درباره ترس از شکست

متن درباره ترس از شکست در زندگی

توی زندگی، آدم نمیدونه چند لحظه دیگه قراره که چه اتفاقی براش رخ ده. همین ندونستن باعث میشه که شکست هم برای اون امکان پذیر باشه. ما آدما اگه میخوایم طعم موفقیت رو برو بچشیم باید این ترس از شکست رو همیشه داشته باشیم و در هر لحظه جانب احتیاط رو رعایت کنیم تا مبادا شکست به سراغمون بیاد.

*******************************

ترس دقیقا نقطه ی مقابل ایمانه. آدمی که توی زندگیش از شکستی میترسه باید بدونه که تنها راهی که میتونه به اون ترس غلبه کنه اینه که پا روش بذاره و ازش بگذره. هیچ راه دیگه ای برای از بین بردن ترس وجود نداره. همچنین یادت باشه که اگه بخوای با ترست کنار بیای، سختی کنار اومدن با ترست از سختی مقابله شدن با اون بیشتره. پس به دل ترس هات قدم بذار و از روی اونها رد شو تا ببینی که جهان چطور به جسارت تو پاسخ میده و زندگیت رو دگرگون میکنه.

*******************************

خیلی از آدما ترس از شکست دارن و برای همین هم هیچ وقت اقدام نمیکنن. اونا میترسن شروع کن چون میگن اگه شکست بخوریم مسخره مون میکنن، اگه شکست بخوریم نمیتونیم دوباره قدم علم کنیم یا اگه شکست بخوریم نمیتونیم دوباره مثل الانمون بشیم. اونا کلی دلیل میارن که بالاخره محصور ترسشون بشن. اما در میون این آدم ها کسایی هستن که یاد گرفتن برای بهتر کردن زندگیشون رو ترس هاشون پا بذارن. اینجور آدمایی بی تردید همیشه برنده هستن حتی اگه شکست بخورن.

*******************************

شکست یه قسمتی از پیروزی آدمه. وقتی که کسی شکستی میخوره، برای دفعات بعدی تجارب بهتری و بیشتری به دست میاره و میتونه با دقت عمل بهتری برای ساختن زندگیش اقدام کنه. پس نذاریم که ترس از شکست ما رو زندانی کنه و نذاره که برای خواسته هامون قدم از قدم برداریم.

*******************************

در زندگی همه ی انسان های موفق میشه گفت که ترس از شکست بوده. بالاخره ماها انسان هستیم و حتی موفق ترین هامونم روزی به ذهنشون ممکنه خطور کرده باشه که اگه من موفق نشم چی یا اگه من نتونم به هدفم برسم چی. اما اونا یه فرقی با آدمای معمولی دارن. اونا با وجود این ترسشون خواستن که برای بهتر کردن زندگیشون قدم بردارن و همین مسئله هست که الان باعث موفقیت اونها شده.

*******************************

خیلی ها ترس از شکست خوردن دارن اما شاید دقیقا معنی شکست رو نمیدونن. شکست یعنی زمانی که از یک مسئله صد در صد زیان دیده باشی. اما در بیشتر مواقع ما نه تنها زیان نمی بینیم بلکه ممکنه حتی دانشی هم از اون شکست به دست آورده باشیم که همین میشه سود و یعنی ما بردیم. هیچوقت بنا به یک قسمت خاص از هدف که توش شکست خوردین خودتون رو آدم شکست خورده ای خطاب نکنید.

*******************************

زندگی آدما از دو بخش تشکیل میشه! یا شکست و یا موفقیت. موفقیت که تکلیفش معلومه اما زمانی که برای کسی شکستی اتفاق میفته، اون آدم به جای ناراحتی و گریه و زاری باید سعی کنه تا بهترین راه حل رو برای رد شدن از شکستش ارائه بده. اینطوریه که براش فرصت پیشرفت کردن به وجود میاد.

متن ترس از شکست

متن درباره ترس از شکست در کسب و کار

هر کسب و کاری که شروع کنی، باید توقع شکست رو هم در اون در خودت به وجود بیاری تا اگه یک زمانی زمین خوردی مبادا دیگه نتونی از سر جات پاشی. کسی که توقع شکست داره و به نوعی در وجود خودش ترس از شکست رو شکل میده، برای شکست های احتمالیش برنامه میچینه و اگه فلان شکست رخ داد به راحتی از اون میاد بیرون. اما اگه یکی همه چی رو گل و بلبل ببینه شاید هیچوقت نتونه از یک شکست ساده هم عبور کنه و همون شکست اون رو به زمین میندازه. البته چیزی ک باید به یادمون باشه اینه که دیگه خیلی خودمون رو درگیر شکست ها نکنیم که باز از اون ور بوم بیفتیم.

*******************************

توی هر کسب و کاری، حالا چه زیاد و کم، میشه رد پایی از شکست رو دید. ما باید با این دید یک کسب و کار رو انتخاب کنیم و وارد اون بشیم نه این دیدگاه که قطعا ما به موفقیت میرسیم. وقتی که دیدگاه ما این بود که توی فلان کسب و کار رشد کنیم و تجربه به دست بیاریم اون موقع شکست ها هم زیاد برامون تاثیرگزار نیستند. زمانی اونا تاثیر خودشون رو خواهند گذشت که ما با دیدگاه موفقیت صد در صد یک کسب و کار رو شروع کنیم.

*******************************

اگه میخوای همیشه ترس از شکست تو رو محصور نگهت داره، هیچوقت کسب و کارت رو بزرگ نکن و هیچوقت آرزوی موفق شدن رو در سرت نپرورون. فقط یه عده ی کم هستند که روی این ترسشون قدم گذاشتن و الان تبدیل به بهترین های کسب و کارشون شدن. تو هم اگه میخوای این اتفاق برای تو بیفته باید روی این ترست قدم بذاری و با بینش و آگاهی در مسیر رشد و پیشرفت کارت قدم برداری.

*******************************

شکست خوردن توی هر کاری طبیعیه اما این غیر طبیعیه که یک نفر توقع شکست رو نداشته باشه. حتی موفق ترین آدما هم وقتی خواستند کسب و کارشون رو شروع کنند، گاهی با شکست هایی مواجه شدن که جبران اونها براشون خیلی سخت بوده ولی با این حال رو ترسشون از شکست قدم گذاشتن و ازش رد شدن. پس تو هم این رو بپذیر و قبول کن که در مسیر موفقیت در کسب و کارت ممکنه که به شکست هم مواجه بشی و تو باید اینجا اینقدر قوی باشی که بتونی از پس اون بر بیای.

*******************************

هر شکست مقدمه ی یک پیروزی بزرگه و این رو در کسب و کارها به صورت واضح میشه مشاهده کرد. وقتی که کسب و کاری رو شروع میکنی و به شکست میخوری، برات تجربه به دست میاد! تجربه ای که خیلی کامل و عالی اون رو چشیدی. در اینجا دیگه بعد از اون نمیذاری که اتفاقاتی مشابه بیفته و همین خودش یک سود بزرگه. اگه تو اون شکست رو نمی خوردی شاید اصلا نمی فهمیدی که اتفاقات مشابه اون شکست چین تا جلوشون رو بگیری. اون شکست که رخ داد، تو متوجه شدی و جلوی موانع موفقیت رو تا حد زیادی گرفتی. پس بیخودی ترس از شکست نداشته باش و با قدرت روی این ترس قدم بگذار.

متن ترس از شکست + عکس نوشته

متن درباره ترس از شکست در عشق

توی عاشق شدن به شکست فکر نکن. به حرف قلبت گوش کنه و ببین که دلت بهت چی میگه. اگه کسی رو دوست داری و اگه عاشق کسی هستی، قدم پیش بذار و از این نترس که قراره تو جواب چی بشنوی. ذهن عادت داره به منفی بافی؛ اینکه تو برای اون کامل نیستی، اینکه تو در حد اون نیستی، اینکه اون تو رو نمیخواد. اما پا بذار روی این حرفای ذهنت و دل بده به حرفای قلبت. از شکست خوردن توی عشق نترس که اگه بترسی یک عمر برای این ترس خودتو لعنت میکنی.

*******************************

عشقی رو که شروع میکنی، همه چی به خودت برمیگرده که چطور اون عشق رو پیش ببری. پس از شکست خوردن نترس! از این بترس که مبادا رفتار اشتباهی ازت سر بزنه. یک عشق به خودی خود از بین نمیره بلکه یک رفتار یا یک حرف باعث میشه که اون شکست بخوره. به جای ترس داشتن، روی رفتارها و حرف هات کنترل داشته باش که به این مرحله نرسی.

*******************************

بعضی وقتا میرسه که کسی رو از ته دل دوست داری، بعضی وقت ها میرسه که قلبت فقط برای یکی میتپه؛ اما میترسی! میترسی از اینکه از دستش بدی، میترسی از اینکه اون روش رو دیگه به سمت تو برنگردونه و میترسی از اینکه اون حسی نسبت بهت نداشته باشه و تو برای همیشه این عشق رو در سینه ات حبس میکنی و هیچوقت لاش رو بالا نمیاری. چقدر سخته اینجور عشقی و چقدر پاکه که حتی اینقدر ترس شکستش رو داری که حتی به زبونش هم نمیاری.

*******************************

ما آدما نیاز به عشق داریم و توی روابط عاشقانه مون ممکنه بارها شکست رخ بده تا بالاخره به اون کسی که هم فرکانسمون هست برسیم. پس ترس از شکست رو بذار کنار. شکست هم یه قسمتی از زندگی هست. اتفاقا اگه توی یک رابطه عاشقانه به شکست رسیدی یعنی اینکه اون فرد با تو هم فرکانس نبوده و باید بیشتر تلاش کنی تا هم فرکانس خودت رو پیدا کنی. اینکه ترس نداره بلکه به تجربه ات هم اضافه میکنه! پس از شکست هات توی رابطه عاشقانه نترس و با قدرت روابطتت رو مدیریت کن تا زمانی که اون آدم هم فرکانس واقعی وارد زندگیت شد.

*******************************

عشق ناخودآگاه یک ترس از شکست در وجود هر آدمی شکل میده. هر آدمی که عشقی داره، یک ترس هم در کنارش داره که مبادا اون رو از دست بده. خواستم بگم که این ترس ها طبیعیه. هر کسی میتونه از این نوع ترس ها داشته باشه. خودت رو محصور این ترس ها نکن و تا میتونی از رابطه ات لذت ببر.

*******************************

یک رابطه رو که شروع میکنی، از همون اول باید با قواعد و قانون هایی خاص این رابطه رو مدیریت کنی وگرنه احتمال شکست خوردنش حتیمه. اگه ترس از شکست در رابطه هات رو داری، قبل از اینکه اون رابطه ها رو شروع کنی، تمام معیارهای خودت رو با طرف مقابل در میون بذار تا هیچکدوم از این معیارها تجاوز نکنید و رابطه تون به بهترین شکل پیش بره. در این زمان هست که تو میتونی روی ترس از شکست خودت در رابطه عاشقانه ات پا بذاری.

متن در مورد ترس از شکست

متن درباره ترس از شکست در مسیر موفقیت

نقطه ی مقابل موفقیت شکست نیست بلکه حرکت نکردنه. خیلی ها فکر میکنن که در مقابل موفقیت، شکسته که قرار داره اما این اشتباهه. شکست هم جزوی از مسیر موفقیته. فرض کن زمانی رو که تو شکست خوردی؛ اون موقع با تجربه بیشتری قدم به مسیر میذاری و میتونی با قدرت بیشتری به خواسته هات برسی. پس از اینکه شکست بخوری نترس از اینکه حرکت نکنی بترس. زمانی که حرکت نکنی و سر جات بایستی، تو به هیچ جا نمیرسی حتی همون تجربه.

*******************************

مسیر موفقیت میتونه پر از مانع باشه. کسی که توی این مسیر قدم میذاره باید قبول کنه که ممکنه برخی مواقع اون موانع دامن گیرش بشن. اگه موفقیت ساده بود که همه به دستش میاوردن. موفقیت اصولی داره و یکی از اصولش هم همین کنار اومدن با موانع و یادگیری عبور از اونهاست. این موانع میتونه شکست هات باشن. تو باید یاد بگیری که چطور با این شکست ها کنار بیای و ازشون عبور کنی تا در نهایت بتونی به موفقیت برسی. پس ترس بیخودی نداشته باش و منطقی وارد مسیر موفقیت شو تا به چیزی که میخوای برسی.

*******************************

میدونی چطور میتونی ترس از شکست در مسیر موفقیت رو از بین ببری؟ تو باید خونه آخر رو در نظر بگیری. مثلا به خودت بگی خب الان من فرض میکنم که بدترین شکست رو خوردم؛ اون موقع چکار باید بکنم؟! وقتی که این فرض رو کردی، میتونی خودت رو براش آماده کنی و اون موقع دیگه حتی اگه شکست بخوری هم ناراحت نمیشی چون تو از قبل انتظارش رو داشتی. اما یادت باشه که خودت رو خیلی درگیر اون خونه آخریه نکنی و فقط در حد یک آمادگی باشه نه بیشتر.

*******************************

برای موفقیتی که میخوای بهش برسی ارزش قائل شو. زمانی که از شکست بترسی و روی این ترس پا نذاری یعنی اینکه ارزشی برای موفقیتت قائل نشدی. ترسیدن طبیعیه و همه میترسن اما اونایی موفق میشن که پا روی ترسشون بذارن. پس اگه میخوای که موفق بشی روی ترست قدم بذار و از اون بگذر. اگه این کار رو نکنی به اون جایگاهی که قراره بهش برسی بی حرمتی کردی.

*******************************

اگه گفتی که چی ترس رو از بین میبره؟ ایمانه. ایمان هست که ترس رو به صورت کامل نابود میکنه. به توانایی های خودت ایمان داشته باش تا ترس هات رو برای موفق شدن از بین ببری. وقتی که به خودت و توانایی هات ایمان داشته باشی، دیگه از شکست خوردن نمیترسی. چون میدونی که هر چی که اتفاق بیفته تو بلدی که از اون اتفاق بگذری و به موفقیت نزدیکتر بشی.

*******************************

وقتی که رسیدن به خواسته ات برات از یک چیز دور از ذهن به یک چیز طبیعی تبدیل شد، اون موقع دیگه ترس از شکست هم نداری. پس اگه میخوای این ترس رو از بین ببری، موفقیتت رو خیلی دور از ذهن تصور نکن و فکر کن که خیلی راحت میتونی بهش برسی. اون موقع ذهنت هم ترس هات رو خیلی بزرگ نمیکنه و ایده های بهتری برای از بین بردن اون ترس ها بهت میده.


مطلب پیشنهادی :

متن های زیبا درباره ی قوی بودن در زندگی (2)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...