متن در مورد آرامش زندگی

آرامش در زندگی نعمتیه که خدا به هرکسی نمیده. البته نکه خدا نخواد که بده، اون طرف رفتارش جوری هست که اون نعمت رو نمیبینه و نمیخواد که از خدا دریافتش کنه. وقتی که برای چیزهایی که نتونستی تغییرشون بدی حرص خوردی، وقتی برای چیزهایی که ارزش ندارن غصه خوردی، اون موقع باید بدونی که این خودت هستی که نمیخوای آرامش داشته باشی.

توی این مطلب قصد داریم انواع متن زیبا درباره آرامش در زندگی رو براتون به اشتراک بزاریم. کلی متنه که شما میتونید اونها رو یا برای خودتون بخونید و یا با بقیه به اشتراک بزارید. همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه درباره آرامش زندگی

متن برای آرامش در زندگی

مهمترین هنری که یک آدم میتونه داشته باشه، اینه که بتونه به چیزهایی که ارزش فکر کردن نداره فکر نکنه! اینجوری آرامش خودش رو در زندگی حفظ میکنه. آرامش داشتن، یک هنره که خیلی ها این هنر رو بلد نیستن و به همین خاطر زندگیشون خیلی سخت میگذره.

***************************

داشتن آرامش توی زندگی به این وابسته هست که تو چقدر برای زندگیت وقت گذاشتی. هر چقدر که برای زندگیت وقت گذاشته باشی، به همون اندازه هم ازش بهره می بری و نتیجه میگیری و توش آرامش داری. وقتی که تمام زمانت رو برای مشکلات گذاشتی، وقتی که تمام زمانت رو برای درگیری های ذهنیت گذاشتی و وقتی که تمام دغدغه ی تو مشکلاتت هستن، چطور توقع داری به آرامش برسی؟ آرامش یعنی اینکه تو بتونی با وجود مشکلات، زندگی کنی و معنی زندگی کردن رو بفهمی. تو تمام دغدغه ات نباید مشکلات باشن، بلکه تمام دغدغه ات باید آرامش باشه و در هر لحظه با خودت بگی که چکار کنم که الان آرامشم بیشتر از قبل بشه.

***************************

بعضی ها توی زندگیشون آرامش ندارن! اونا رنگ آرامش رو هیچوقت نمیبینن. میدونید چرا؟ چون دائما در هر حال مقایسه زندگی خودشون با بقیه هستن. به قول معروف ویترین زندگی بقیه رو با باطن زندگیشون مقایسه میکنن و میبینن که وای خیلی از بقیه عقب تر هستن که! پس شروع میکنن به غصه خوردن و ناراحت کردن خودشون و همین باعث میشه که اونا آرامششون رو از دست بدن.

***************************

میدونی چی مخل آرامش در زندگی هست و به طور کامل آرامش تو رو از بین میبره؟ اینکه دائما به چیزی فکر کنی و غصه چیزی رو بخوری که نمیتونی تغییر بدیش. این بدترین اتفاق ممکنه که تو نتونی یک مسئله رو تغییر بدی و به خاطر اون بقیه ی زندگیت رو خراب کنی. هر مشکلی که داری و هر مسئله ای که برات پیش اومده رو اول از همه بپذیر و بعد از اون به دنبال راه حلش باش. تمام راه های حل کردن اون رو که طی کردی، دیگه رهاش کن. چون دلیلی نداره دیگه اون رو دنبال کنی! دنبال کردن اون میشه از بین بردن آرامش خودت.

***************************

چیزایی که نمیتونی تغییر بدی رو باهاشون کنار بیا! این راز آرامش در زندگی هست که خیلی ها نمیتونن اون رو بپذیرن. به عنوان مثال بعضی از افراد بیشترین ناراحتی رو از چهره خودشون دارن و هر جور شده میخوان که اون چهره رو تغییر بدن. خب هرکاری هم که بکنن، نمیتونن ماهیت اون قیافه رو تغییر بدن و در آخر این آرامش خودشونه که از بین میره. برای حفظ این آرامش، بهترین کاری که آدم میتونه بکنه، کنار اومدنه.

***************************

اگه آرامشت رو دوست داری، با مردم وارد بحث نشو. این مردم سرشون درد میکنه برای بحث کردن! اونا اصلا بحث میکنن که زمانشون بگذره و به بحث با تو به شکل یک تفریح نگاه میکنن. دوست داری آرامش خودت رو تبدیل به ابزار تفریح برای بقیه بکنی؟ اگه نه، پس باهاشون بحث نکن. حتی اگه دیدی که بی خیالت نمیشن، با یک شما راست میگید ساده از کنارشون بگذر. باور کن که اینجوری راحت تر میتونی زندگی کنی و حداقل از دست حرف مردم راحتی.

متن کوتاه آرامش زندگی

میدونی آرامش رو چطور میشه به وجود آورد؟ با پذیرش اینکه زندگی بالا و پایین داره و زندگی چالش هایی داره که تو باید با اون ها رو به رو بشی. زمانی که بپذیری زندگی یک رنگ نیست و رنگارنگه و هر لحظه ممکنه رنگ دیگه ای به خودش بگیره، اونوقت دیگه آرامش خودت رو به یک بخش خاص اون گره نمیزنه و در لحظه به دنبال آرامشی! این خیلی مهمه. همیشه بهش توجه داشته باش تا زندگیت همراه با آرامش باشه.

***************************

به سبک شخصی خودت زندگی کن تا آرامش در زندگی تو معنا پیدا کنی. وقتی که بخوای برای راضی نگه داشتن بقیه تلاش کنی، وقتی که سبک زندگی خودت رو نشناسی و یا وقتی که تو سردرگمی باشی و زندگیت رو مدام تغییر بدی، رنگ آرامش رو نمیتونی ببینی. برای اینکه در زندگیت آرامش داشته باشی، سعی کن که یک سبک زندگی مشخص برای خودت بسازی و زندگیت رو طبق اون سبک به پیش ببری.

***************************

اگه میخوای آرامشت حفظ بشه، همیشه آماده تغییر باش. بدی ما آدما اینه که به شرایط عادت می کنیم و فکر میکنیم که تا آخر عمرمون قراره شرایط همینجوری بمونه! در صورتی که اصلا اینجوری نیست. این دنیا هست و چالش هایی برای ما داره! ما باید خودمون رو برای چالش های دنیا آماده کنیم وگرنه خیلی زود شکست میخوریم. بدترین کاری که یک آدم میتونه انجام بده که آرامش خودش رو از بین ببره، اینه که به شرایط زندگی عادت کنه و فکر کنه که تا آخر همه چیز همینقدر نرمال باقی میمونه.

***************************

شرایط خوب همیشه باقی نمیمونه، اتفاقات خوب همیشه نمیفتن و تغییرات مثبت همیشه به وجود نمیاد. گاهی اوقات هم تو اتفاقات منفی رو تجربه میکنی، بعضی وقتا هم میشه که شرایط تلخ برات شکل میگیره و بعضی اوقات تو مجبوری یک دوران سخت رو بگذرونی. زمانی تو برنده ای که بتونی توی تمام این زمان ها آرامش خودت رو حفظ کنی. حالا ممکنه این آرامش کم یا زیاد بشه که اون هم به مدیریت تو بستگی داره! مهم اینه که تو بلدی اون آرامشه رو به وجود بیاری. آدمی که آرامشش به شرایط خوب و بد زندگی گره نخورده، خوشبخت ترین آدم دنیاست.

متن راجب آرامش زندگی

ما هر روز کلی کار میکنیم، کلی با بقیه بحث میکنیم، کلی انرژی میزاریم تا بالاخره به آرامش برسیم. اما از این غافلیم که آرامش خریدنی نیست. مثلا ما نمی تونم کلی انرژی بزاریم و توقع داشته باشیم بعد این انرژی گذاشتن صد در صد آرامش داشته باشیم. آرامش کاملاً به درون ما بر میگرده. ما اگه بتونیم با توجه به اتفاقاتی که افتاده، به دنبال یک نقطه ی عطف باشیم که از اون آرامش بگیریم، اون موقع هست که واقعا آرامش برای ما اتفاق میفته. اگه آرامش واقعی میخوای، پس تمام تلاشت رو بکن که در هر لحظه بتونی معنی اون رو درک کنی، اون نقطه عطفه رو پیدا کنی و کاری که برای ایجاد آرامشت درسته رو انجام بدی.

***************************

آرامش با پول زیاد به وجود نمیاد! با داشتن روابط خوب هم همینطور. اصلا هیچ چیز بیرون از ما وجود نداره که بتونه برامون آرامش رو به طور کامل به وجود بیاره. آرامش واقعی در درون ما شکل میگیره. وقتی که ما تونستیم ذهن مون رو آروم بکنیم و وقتی که ما افسار افکارمون رو در دست گرفتیم، اون موقع هست که به آرامشی حقیقی دست پیدا میکنیم که شاید تا به حال در زندگی مثال اون رو ندیده باشیم.

***************************

هنر واقعی اینه که وقتی که هنوز شرایط نرمال نشده و تو درگیر مشکلاتت هستی، آرامش خودت رو حفظ کنی. این کار رو که انجام دادی، به خودت غبطه بخور! چون تو یک آدم هنرمندی. هر کسی نمیتونه این کار رو انجام بده. آدما فکر میکنن که آرامش داشتن به اینه که یک شرایط کاملاً نرمال پیش بیاد تا اونا آروم و آسوده بشن. اما اینطوری نیست! معلوم نیست که کی این اتفاقات بیفته و ما باید در هر لحظه و در همه حال به دنبال آرامش باشیم و اون رو در خودمون به وجود بیاریم تا معنی زندگی رو بفهمیم.

متن و عکس نوشته درباره آرامش زندگی

آرامش خریدنی نیست. یعنی تو نمیتونی بری و پول بدی و آرامش رو بخری. برای همین هست که آرامش به پولدار بودن و اینجور چیزا مربوط نمیشه. آرامش یک چیز کاملاً درونی هست. وقتی که تو از درون با خودت در صلح بودی، اون وقت هست که به آرامش حقیقی دست پیدا میکنی.

آرامش یعنی اینکه ما بپذیریم که اوضاع و شرایط همیشه طبق اون چیزی که میخوایم پیش نمیره. بعضی وقتا اتفاقاتی میفته و بعضی وقتا مشکلاتی برامون به وجود میاد که در ظاهر خیلی بد هستن. ما باید در این زمان آرامش خودمون رو حفظ کنیم و تا میتونیم به این آرامش بیفزاییم تا بتونیم احساس خوب رو در خودمون شکل بدیم. این کاریه که خیلی ها انجام نمیدن و به جاش مدام برای چیزی که نمیتونن فعلا تغییری توش به وجود بیارن، جوش میزنن.

***************************

حس خوبیه وقتی که آرامش در وجودت موج میزنه و میدونی دیگه هیچ چیز نیست که بخواد مانع آرامش تو بشه. میدونی وقتی که گرفتاری ها و مشکلاتت رو به حال خودشون وا میزاری و دیگه به سراغشون نمیری، همیشه یک چیزی هست که مخل آرامش تو باشه و این آرامش رو از بین ببره. اما وقتی که مشکلاتت رو کامل حل کردی و وقتی که به مشکلاتت غلبه کردی، اون وقت دیگه درگیری ذهنیت برای حل اونا از بین میره و اون موقع هست که تو طعم واقعی آرامش رو میچشی.

***************************

زندگی فراز و نشیب زیادی داره. به جای اینکه آرامش خودت رو از بین ببری و هر بار غصه بخوری که در حال رفتن به سمت فراز زندگی هستی یا نشیب اون، سعی کن از خودت یک آدم قوی بسازی. آدمی که اگه تو فراز زندگی بود، به قدرت هاش اضافه بشه و اگه تو نشیب زندگی بود، مشکلات رو راحت حل کنه. اینجور آدمی که بشی، این به وجود آوردن آرامشه که برای تو مهم میشه نه شکل و شمایل اتفاقاتی که قراره وارد زندگیت بشن. اون موقع تو به خودت میگی مشکلات هر چی که باشن، من از پس اونا بر میام و آرامشش رو در خودم به وجود میارم. اون موقع هست که تو واقعا تونستی به آرامش برسی.

***************************

آرامش واقعی رو انسان فقط با مرگ میتونه تجربه کنی. وگرنه این زندگی پر از چالش های مختلفه و همین چالش ها هستن که زندگی رو زیبا میکنن. در واقع آرامش به همین چیزهاست که خلاصه میشه و ما فکر میکنیم که اونا آرامش نیستن. یک لحظه فکر کنید که اگه یک زمانی چالش خاصی تو زندگیتون نداشتید و همه چیز داشتید، چقدر زندگی براتون تکراری میشد و چقدر کسل کننده بود! اما الان همین چالش ها شما رو به تحرک واداشتن و همین تحرکه هست که باعث میشه آرامش تو حفظ بشه. البته اگه آرامش رو توی جنب و جوش داشتن و تحرک داشتن معنی کنی!

متن زندگی آرام

آرامش زیباترین هدیه ی خدا به ما آدم هاست. اما گاهی ما خودمون رو از این نعمت محروم میکنیم! گاهی ما باعث میشیم که این نعمت از زندگی ما بیرون بره. اون وقت تمام دنیا رو مقصر میدونیم که آرامش ما رو از بین برده و به سمت همه انگشت اشاره مون رو میبریم الا خودمون. در واقع این خود ما هستیم که با توجه کردن به چیزهایی که ارزش فکر کردن نداره، آرامشمون رو از بین می بریم؛ وگرنه این نعمت برای همه ی بنده های خدا وجود داره.

***************************

خدا اگه هیچی بهت نده، اما آرامش بده، تو یک زندگی خیلی خوب داری. آرامش از 5 تا حرف تشکیل شده اما معنی اون دنیا دنیا کلمه هست و نمیشه هیچوقت معنی کامل اون رو گفت. اما اگه بخوایم تمام زورمون رو بزنیم و توی دو تا کلمه آرامش رو معنی کنیم و توضیح بدیم، آرامش یعنی احساس خوبی. حس خوب که داشته باشی، از زندگیت رضایت داری، از زندگی لذت میبری و به معنای کامل توی زندگیت عشق میکنی.

***************************

وقتی که آرامش داشته باشی، دست یافتن به هدف هات و چیزهایی که میخوای هم آسون تره. یک لحظه فکر کن! اگه تو مدام ذهنت درگیر باشه، اگه مدام دغدغه های مختلف داشته باشی و اگه مدام بخوای به چیزهای بد فکر کنی، اون موقع ذهنت هم ایده های بدی برای رسیدن به هدف هات به تو میده و اینجاست که تو توی رسیدن به هدف هات و خواسته هات خیلی سختی میکشی. همیشه وقتی میخوای ایده ای برای هدف ها پیدا کنی، اول از همه دقت کن که اون موقع آرامش داری یا نه! چون آرامش که داشتی باشی و ذهنت که آروم باشه، ایده های خوبی بهت الهام میشه.

***************************

زندگی خیلی زیباست! زیباتر از اون چیزی که فکرش رو بکنی و این زیبایی رو هدیه ای که خدا به ما داده به وجود میاره. اون هدیه نعمت آرامش هست. وقتی که آرامش داشته باشی، زندگیت از همیشه زیباتر میشه و حتی اگه تو شرایط خوبی هم نباشی، باز به دنبال زیبایی ها هستی و زیبایی ها رو جستجو میکنه. این نعمت یکی از بی نظیرترین نعمات خداست که هر کسی استحقاق داشتن اون رو نداره! البته خودش نمیخواد که داشته باشه؛ وگرنه خداوند این نعمت رو به همه داده.

متن آرامش در زندگی

هیچی نداشته باشی، اما یه ذهن آروم داشته باشی. یک ذهن آروم که درگیری های زیاد توی اون معنا نداشته باشه. یک ذهن آروم که وقتی که میخوای بخوابی، هزارتا فکر نیاد تو سرت و راحت سرت رو بزاری و بعد از چند دقیقه و حتی چند ثانیه خوابت ببره. چقدر شیرینه داشتن یک ذهن آروم. حالا میخوام بگم که همه ی ما میتونیم این ذهن آروم رو به خودمون هدیه بدیم. اما با درگیر کردن اون به مسائلی که نمیتونیم تغییری توشون به وجود بیاریم، این نعمت رو از خودمون دریغ میکنیم و ذهنمون رو با چیزهایی پر میکنیم که فقط و فقط نگرانی و استرس ما رو بیشتر میکنه.

***************************

اگه تو زندگیت آرامش داری و اگه یک زندگی آروم و بدون دغدغه داری، به خاطر این از خدا سپاسگزار باش و به زندگی خودت تمرکز کن. باور کن که بعضیا آرزوی داشتن زندگی تو رو دارن. از زندگیت بیزار نباش و زندگیت رو عاشقانه دوست داشته باش. باطن زندگیت رو با ویترین زندگی بقیه مقایسه نکن. همه ی اونها نمایش فیک هست که باعث میشه تو ته دلت بخوای که یک سبک زندگی دیگه داشته باشی! اما شاید همین زندگی ای که داری، بهترین از نوع خودش باشه. پس به جای چشم دوختن به زندگی بقیه، به زندگی خودت چشم بدوز و سعی کن که زیبایی های اون رو ببینی.

***************************

این دنیا اونقدر کوتاه هست که اصلاً ارزش نداره خودت رو به خاطر چیزی به استرس بندازی یا از چیزی نگران باشی. هر بار که نگرانی خواست به دلت راه پیدا کنه، با خودت بگو که این دنیا خیلی کوچیکه و خیلی کوتاه و اصلاً ارزشش رو نداره که من بخوام خودم رو ناراحت کنم یا استرس بگیرم.

***************************

آروم باش و به خودت فرصت بده. واسه هر اشتباهی خودت رو ملامت نکن، به خودت توهین نکن و آرامشت رو همیشه حفظ کن. باور کن که اگه برای خودت ارزش قائل باشی و اگه زیبایی های خودت رو ببینی، اون موقع هست که زیبایی های دنیا رو هم میتونی به چشم ببینی. وقتی که همش سعی داشتی به خودت توهین کنی و خودت رو مورد شماتت قرار بدی، اون موقع دنیا هم با تو بده. آخه وقتی که تو با خودت در صلح نیستی، چطور توقع داری که دنیا با تو در صلح باشه؟

متن در مورد آرامش زندگی

میدونی راز به دست آوردن آرامش چیه؟ همیشه به دنبال صلح باش. صلح میتونه معنی های مختلفی داشته باشه. مثلا وقتی که با یکی درگیری لفظی پیدا میکنی، به جای داد و بیداد به دنبال دوری از اون فضا باش که این خودش یک نوع صلحه؛ وقتی که با کسی مشکلی پیدا کردی، به جای توهین و اهانت سعی کن به دنبال صلح باشی و در کل در هر گوشه و کنار زندگیت، صلح رو قرار بدی. اینجوری دیگه لازم نیست که دائم ذهنت درگیر باشه. چون تو یک آدمی هستی که صلح طلبه و توی صلح فقط آرامش هست که موج میزنه.

***************************

مگه زندگیت خودت چشه که دوست داری زندگی بقیه رو داشته باشی؟ بقیه فقط بازیگرای خوبی هستن. باور کن که اونا هم مشکلات خودشون رو دارن و باور کن که اونا هم دوست دارن که ای کاش جای یکی دیگه بودن. به جای اینکه مدام بخوای حسرت زندگی بقیه رو بخوری، زیبایی های زندگی خودت رو دریاب و ببین که چطور میتونی برای خودت زندگی زیباتری بسازی. اون موقع لذت واقعی رو تجربه میکنی و اون موقع هست که میتونی آرامش واقعی رو توی زندگی خودت حس کنی.


در ادامه تماشا کنید :

جملات ناب و زیبا درباره ی دریا

گلچین جملات زیبا برای آرامش روح

مجموعه جملات آرام کننده اعصاب و روان

متن در مورد خندیدن و شاد بودن


1 نظر

  1. کیوان یاراحمدیکیوان یاراحمدیsays:

    سلام درود ممنون از مطالب مفید و ارزنده تون اجرتون با خداوند بزرگ و مهربان🙏