متن تبریک روز پدر به حاج قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی پدر ایران بود. او فقط مدافع کشور ایران در برابر دشمنان نبود. او به مانند پدری مهربان برای کشور ایران از خود گذشت و جانش را فدا کرد. در روز پدر، که همه ی فرزندان این روز را به پدرشان تبریک میگویند، بد نیست که یادی از این پدرِ بزرگ هم بکنیم و این روز را به روح بزرگ او هم تبریک بگوییم.

در این مطلب از توپ تاپ قصد داریم متن هایی درباره تبریک روز پدر به حاج قاسم سلیمانی، برایتان قرار دهیم. شما نیز میتوانید این متون را در شبکه های اجتماعی تان با دیگران به اشتراک بگذارید و احساسی خوبی که از آنها گرفتید را با دیگران تقسیم کنید. همراه ما در این مطلب باشید.

جملات زیبای تبریک روز پدر به حاج قاسم سلیمانی

مجموعه متن برای تبریک روز پدر به قاسم سلیمانی

حاج قاسم، پدر ایران زمین، روز پدر را به تو که به مانند یک پدر از فرزندت که ایران بود و از آن دفاع کردی و جان دادی تبریک می گویم. این را بدان که تا ابد یادت در دل ما زنده خواهد ماند. تو پدر ایران مایی؛ مگر می شود که فرزند پدرش را از یاد ببرد. روزت مبارک دلیر مرد.

***************************

امسال قرار است که بر سر مزارت بیاییم تا روز پدر را به تو تبریک بگوییم. اما حاج قاسم، این را بدان که تو تا همیشه برای ما زنده هستی و خواهی بود. ممکن است جسم تو در کنار ما نباشد، اما یادت همیشه در قلب و ذهن ما خواهد بود. روز پدر را به تو پدر ایران زمین تبریک می گویم.

***************************

پدر جانم، راهت برای همیشه ادامه خواهد داشت. نگران نباش که مبادا دشمن به خارج فرزندت که کشورت باشد نفوذ کند. ما هرگز به او این اجازه را نخواهیم داد. فرزندان ایران زمین هرگز این اجازه را نخواهند داد. آنها راه پدر خود را ادامه خواهند داد. آنها تفکر پدرشان حاج قاسم در ذهن شان در گردش است. مگر می شود که فرزندان حاج قاسم به دشمن اجازه ی چنین کاری را بدهند؟ روزت مبارک پدر جان.

***************************

حاج قاسم، این اولین روز پدری است که تو در کنار ما نیستی. هر سال با احساس امنیت وصف ناپذیری روز پدر را جشن می رفتیم؛ چون تو بودی! تو بودی و محافظ همه ی ما شدی. اما اکنون نیستی و این احساس امنیت وجود ندارد. نه اینکه ذره ای از امنیت کشورمان کم شده باشد؛ نه! بلکه امسال فرزندان ایران زمین دیگر پدری ندارند که بخواهد به آنها دلگرمی و احساس امنیت بدهد. سپهبد سلیمانی، پدر ایران روزت مبارک باد.

***************************

روز پدر را به حاج قاسم سلیمانی باید تبریک گفت. او که مردانه و مردانه وار جنگید تا کشورش از تجاوز دشمن به دور بماند. قاسم سلیمانی جانش را در راه میهن همچون پدری مهربان که برای فرزندش از خود گذشتگی می کند، داد. یاد این پدر برای همیشه در ذهن و فکر مردم باقی خواهد ماند.

***************************

به مانند شمع سوختی تا ایرانت زنده بماند؛ جان دادی تا کشورت همیشه و همواره غرورش حفظ شود. به من بگو که چه کسی غیر از پدر می تواند اینگونه باشد؟ چه کسی به غیر از پدر می تواند این چنین از خود گذشتگی کند؟ قاسم خان، تو برای ما به مانند پدر بودی. الان هم هستی و در روز پدر تو را از یاد نمیبریم. روز پدر را به تو تبریک می گویم.

***************************

ویژه ترین تبریک روز پدر امسال را باید به یک شهید پرآوازه اختصاص داد که او را به نامردی به شهادت رساندند. دشمنان فکر میکردند که به هدف و آرزوی خود رسیده اند؛ اما غافل از این بودند که فقط آن پدر را به آرزوی دیرینه اش که شهادت بوده رسانده اند. آری من حاج قاسم سلیمانی را می گویم. همان حاج قاسمی که از ترسی که در دل دشمن به وجود آورده بود، دشمن جرات نکرد با او روبرو شود و او را در دل سیاهی شب به شهادت رساند.

***************************

پدر کسی است که همیشه پشت فرزندش است؛ پدر کسی است که در مواقع ضروری برای فرزندش از خود گذشتگی می کند؛ پدر همان کسی است که خودش ضربه می خورد اما نمی گذارد که فرزندش گزندی را احساس کند؛ پدر همان موجودی است که جان خودش را با دو دستش هدیه می کند اما نمی گذارد که ذره ای خون از دست فرزندش بیاید. این ها ویژگی های یک پدر بود. حال با خواندن این ویژگی ها به یاد که افتادی؟ خواستم بگویم که من به یاد سپهبد حاج قاسم سلیمانی افتادم. همانی که جانش را در کف دستش گذاشت و برای کشورش آن را فدا کرد. همانی که به مانند یک پدر مهربان برای ایران زمین بود. روز پدر بر سردار دل ها مبارک.

***************************

پدر واژه ایست که نمیشود آن را در کلمات و حتی جملات توصیف کرد. برای واژه ی پدر باید سال ها نوشت تا بتوان ذره ای از مهربانی و عطوفت او را معنا کرد و توصیف نمود. حال فکر کن که این پدر از خودش هم برای تو بگذرد. اصلا آن موقع چیزی به ذهنت می رسد که در وصف او بگویی؟ الان من برای حاج قاسم سلیمانی همین گونه ام. اکنون که روز پدر است، زبانم قاصر مانده که چطور و چگونه این روز را به این شهید پرآوازه تبریک بگویم که در شان او باشد. زیباترین کلمات هم نمی توانند ذره ای از از خود گذشتگی های این پدر مهربان را توصیف نمایند.

***************************

روز پدر را به همه پدرهای ایران زمین تبریک می گویم. به خصوص پدرهایی که از خود می گذرند تا فرزندشان ذره ای تنش و مشکلات نداشته باشد. پدر هایی مانند حاج قاسم سلیمانی که از جان خود میگذرند تا فرزندان شان گزندی را احساس نکنند. فرزندان حاج قاسم، مردم ایران بودند. او جان خود را داد تا فرزندانش ذره ای احساس شکست نکنند.

***************************

دشمنان ضربه ای بزرگ به ما زدند؛ آنها پدر ما یعنی حاج قاسم سلیمانی را از ما گرفتند. اما ما از پدرمان یاد گرفته ایم که خیلی زود جای ضربات را ترمیم کنیم و با قدرت دوباره سر جای خود بایستیم. ضربه ی دشمن با اینکه خیلی دردناک بود، اما طولی نکشید که دوباره ترمیم شد. اکنون همه ی فرزندان حاج قاسم به صف شده اند که به نوبه ی خود انتقام سخت شهادت پدرشان را از دشمن بگیرند. روز پدر را به حاج قاسم تبریک می گویم.

***************************

پدر جانم، تو برای کشورمان جانت را دادی؛ تو برای کشور عزیزمان ایران از خود گذشتگی. با اینکه من با تو نسبت خونی ندارم، اما تو را واقعا پدر خودم میدانم و دوستت دارم. از وقتی که جانت را برای کشورمان فدا کردی، علاقه ی من به تو دو چندان شد. حاج قاسم، پدر مهربانم روزت مبارک. تو برای تک تک مردم ایران به مانند یک پدر بودی. رفتن تو برای همه ی مردم سنگین تمام شد. اما چه کنیم که باید با داغی که بر دلمان نشسته کنار بیاییم.

***************************

پدر جانم، نبودنت بدجور ما فرزندانت را عذاب می دهد. کاش نمی رفتی؛ کاش ما را ترک نمی کردی. فرزندانت یعنی مردم ایران هنوز به حضورت احتیاج داشتند. آنها به تو نیاز داشتند که دلگرمی شان باشی و در روزهای سخت پشت و پناه آنها باشی. چرا اینقدر زود رفتی؟ چرا اینقدر زود از ما گرفته شدی؟ حالا ما روز پدر را به چه کسی تبریک بگوییم. پدران واقعی ما جایشان در قلب مان محفوظ است، اما کسانی به مانند تو هم حکم پدر بر گردن ما دارند. به من بگو که با داغ نبودنت چگونه کنار بیاییم و چطور روز پدر را با نبودنت بگذرانیم حاج قاسم؟

***************************

فرزندان انقلاب غرور و عزت تو در وجودشان نهادینه شده و از روزی که رفتی این غرور دو چندان شده. دشمن فکر کرد که اگر پدرمان را از ما بگیرد، غرور ما را خدشه دار می کند. اما نمی داند که مهمترین درس پدرمان حاج قاسم این بود که همیشه غرورمان را حفظ کنیم و مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح دهیم. خودش هم همین کار را کرد. او مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح داد. دشمن نمی داند که با این کارش فقط خودش را کوچک کرد. روز پدر را به حاج قاسم، مردترین مردان تبریک میگویم.

***************************

اکنون که روز پدر است، می خواهم این روز را به مردترین مرد ایران زمین یعنی حاج قاسم سلیمانی تبریک بگویم. همانکه جانش را برای کشورش فدا کرد؛ همان که از خودش گذشت تا حرمت ناموس و کشورش حفظ شود. الگوی همه ی مردم ایران اکنون حاج قاسم سلیمانی شده است. روز مرد را به این بزرگ مرد تبریک می گویم.

***************************

بیاییم در این روزهای شادی، پدر بزرگ ایران زمین را فراموش نکنم. منظورم حاج قاسم سلیمانی است. حاج قاسمی که ایران را به مانند فرزندش دوست داشت و از خودش گذشت تا ایران سربلند باقی بماند. او خودش را فدای ایران و ایرانی کرد. اکنون در این روزهای شادی باید یادی کنیم از پدر بزرگ مان حاج قاسم عزیز. سپهبد سلیمانی، روزت مبارک باشد.

***************************

مدافع انقلاب، مدافع کشور، روزت مبارک باشد. روز پدر و روز مرد را به تو که از هر مردی مردتر هستی تبریک می گویم. تو به ما یاد دادی که مرد بودن به زور و بازو نیست بلکه به منش و کردار است. تو از خودت گذشتی و جانت را در راه کشور دادی. این مردانگی محض است. روز مرد مبارکت باشه.

***************************

امروز روز  پدر و روز مرد است. امروز روز حاج قاسم سلیمانی است. او نمونه ی بار مردی و مردانگی بود و اکنون که روز مرد شده باید این روز را به او تبریک بگویم. او علاوه بر مردانگی، پدر تمام مردم ایران هم بود. برای این هم باید این روز را به این شهید بزرگ تبریک گفت. حاج قاسم، روزت مبارک باشد مرد بزرگ.

***************************

روز مرد را به شهید حاج قاسم سلیمانی تبریک می گویم. باورم نمی شود که اکنون واژه ی شهید را برای او به کار میبرم، اما دشمن با کینه اش او را از ما گرفت. گرچه که شهادت آرزویش بود، اما این اتفاق به ما خیلی سخت گذشت. اکنون با تبریک این روز به این مرد بزرگ می خواهم کمی از غمی که داریم را تسکین دهم و آن را کمتر کنم. روز پدر و روز مرد بر تو مبارک باد شهید بزرگ ایران زمین.

***************************

امروز روز پدر است. یادت باشد تنها کسی که با تو نسبت خونی دارد به عنوان پدرت شناخته نمی شود. پدر معنایی گسترده تر از این دارد. کسی که از خود برای تو گذشت می شود پدر تو. مثل همان شهید پرآوازه ای که جانش را برای مردم ایران داد و از خودش گذشت تا مردم ایران آرامش داشته باشند. مانند شهید قاسم سلیمانی که از خود گذشت تا فرزندش ایران گزندی را احساس نکند. روز پدر را باید به این غیور مرد و کسانی که به مانند او هستند هم تبریک گفت.

***************************

روز پدر را به پدرم خودم و پدر کشورم تبریک می گویم. ممکن است که تعجب کنید و بگوید که پدر کشورت کیست؟! منظورم شهید قاسم سلیمانی است. او واقعا به مانند یک پدر برای کشور ما ایران بود. از خود گذشتگی ها و مجاهدت های او را تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد. اکنون اولین روز پدری است که حاج قاسم کنار مردم ایران نیست و به جایی رفته که همیشه آرزویش را داشت؛ یعنی بهشت! روز مرد را به این پدرِ بزرگ تبریک می گویم. یاد او برای همیشه در ذهن و خاطر ما مردم ایران باقی خواهد ماند.

***************************

همه در روز پدر برای پدران خود کادو و هدیه میخرند. امسال پدر ایران دیگر در بین ما نیست که بخواهیم هدیه ای مادی به او بدهیم. فقط یک هدیه وجود دارد که میتواند روح پدر ایران یعنی شهید قاسم سلیمانی را شاد کند و آن هدیه این است که ما هم راه او را بپیماییم و تفکر او را داشته باشیم. هدیه ی ما باید در روز پدر به حاج قاسم سلیمانی این باشد که در مسیرش ثابت قدم بایستیم و ذره ای عقب نکشیم. دشمن حاج قاسم را از ما گرفت چون ترس داشت. ما باید این ترس را در دل دشمنان مان چندین برابر کنیم.

***************************

زمانی که واژه ی مرد به گوشت می خورد، ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی، غیرت و معرفت به یادت می آید. واژه ی مرد برازنده ی هر کسی نیست و نمی شود آن را روی هر کسی گذاشت. اما شخصی وجود دارد که واقعا برازنده ی واژه ی مرد است. کسی که مردی و مردانگی در او خلاصه می شود و اگر بخواهی معنایی از مردانگی را بگویی، می توانی نام او را ببری. منظورم حاج قاسم سلیمانی است که نمونه ی بارز مردی و مردانگی بود. روز مرد را به این مرد بزرگ و پدر مردم ایران تبریک می گویم.

***************************

روز مرد است و این روز بزرگ را به مردی بزرگی که اکنون بین ما نیست اما یاد و خاطرش همیشه همراه ماست تبریک می گویم. حاج قاسم روزت مبارک باشد ای مرد بزرگ، ای پدر ایران.


دیگر مطالب پیشنهادی :

متن کوتاه درباره ی شهادت سردار قاسم سلیمانی (2)

مجموعه شعر درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

دلنوشته زیبا درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی

آلبوم عکس شهادت سردار قاسم سلیمانی برای پروفایل


1 نظر

  1. کیمیا گلزارکیمیا گلزارsays:

    شهادت هنر مردان خداست...