آموزش گام به گام نقاشی جوجه تیغی برای کودکان

جوجه تیغی یک پستاندار کوچک بومی اروپا، آسیا و آفریقا است. این حیوان از این لحاظ منحصر به فرد است که پشت آن در قسمت ستون فقرات سخت پوشانده شده است. هنگامی که احساس خطر می کند، جوجه تیغی مثل یک توپ می چرخد و فقط پوشش خاردار را به مهاجم خود نشان می دهد.

جوجه تیغی ها به نوعی حشره کش هم محسوب می شوند چون گاها از حشرات تغذیه می نمایند. امروزه ممکن است انسان ها جوجه تیغی را به عنوان حیوان خانگی نگه دارند اما در فرهنگ عامه نیز ظاهر می شود.

ما در اینجا از طریق سایت توپ تاپ به شما آموزش می دهیم که چگونه بتوانید یک جوجه تیغی را نقاشی کنید. همچنین شما به کمک این سایت می توانید به راحتی نقاشی مورد علاقه خود را در رابطه با هر موضوعی رسم نمایید.

دستورالعمل گام به گام نحوه نقاشی کردن جوجه تیغی برای کودکان:

آموزش نقاشی جوجه تیغی مرحله اول

1- با کشیدن صورت جوجه تیغی نقاشی را شروع کنید. از خطوط خمیده که با هم همپوشانی دارند برای کشیدن صورت، پوزه پشته شده و فک پایین استفاده نمایید.

آموزش نقاشی جوجه تیغی مرحله دوم

2- قسمت خز جوجه تیغی را نقاشی کنید. در بالای سر، از خطوط کوتاه و خمیده استفاده کنید که در نقاط دندانه دار جمع می شوند تا خز را نشان دهند. همین کار را در زیر سر انجام دهید که نشانگر خز سینه و شکم است.

آموزش نقاشی جوجه تیغی مرحله سوم

3- در ادامه از خطوط كوتاهی به طول های مختلف برای قسمت پشت جوجه تیغی نیز استفاده كنید. کل شکل حیوان را از این طریق محصور کنید.

آموزش نقاشی کودکانه جوجه تیغی

4- چهره خارپشت را نقاشی کنید. با استفاده از یک دایره برای هر کدام، دو چشم بزرگ بکشید. یک دایره بیضی و کوچکتر درون دایره بکشید و اطراف آن را سایه بزنید تا مردمک را تشکیل دهید. برای بینی، یک شکل بیضی را در نوک پوزه بکشید. یک دایره کوچک روی بیضی بکشید و بینی را سایه بزنید.

آموزش نقاشی جوجه تیغی برای کودکان مرحله پنجم

5- یک سری خطوط کوتاه و خمیده متصل به نقاط دندانه دار بالای صورت و سمت پایین نقاشی نمایید. این کار نوارهای تیز فوق را از خز نرم در زیر بدن جدا می کند.

آموزش نقاشی آسان جوجه تیغی مرحله ششم

6- خطوطی به شکل V، برخی متصل و برخی جدا را در قسمت پشتی حیوان بکشید تا مهره های سخت را نشان دهد.

روش کشیدن نقاشی جوجه تیغی مرحله هفتم

7- پاها را با استفاده از خطوط منحنی نقاشی کنید. توجه کنید که چگونه خط ها برای تمایز انگشتان با هم همپوشانی دارند.

آموزش نقاشی جوجه تیغی مرحله هشتم

8- گوش ها را نقاشی نمایید. خطوط راهنما را در صورت لزوم پاک کنید. برای هر گوش، یک خط کوچک به شکل C را درون یک خط بزرگتر C شکل بکشید.

آموزش نقاشی جوجه تیغی مرحله نهم

9- برای نقاشی پای عقب از چندین خط U استفاده نمایید. خطوط خمیده را در هر طرف بینی بکشید تا نشانگر سبیل جوجه تیغی باشد.

رنگ آمیزی نقاشی جوجه تیغی

    نقاشی خود را رنگ آمیزی نمایید. جوجه تیغی شامل رنگ هایی از قهوه ای، برنزه و خاکستری است. برخی فاقد رنگدانه در خز خود هستند و بنابراین به رنگ سفید ظاهر می شوند.


    بچه های عزیز از آموزش های پایین هم دیدن کنید :

    آموزش گام به گام نقاشی ستاره دریایی برای کودکان

    آموزش نحوه کشیدن نقاشی جانور درختی

    آموزش کشیدن نقاشی گوزن برای کودکان


    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...