متن زیبا در مورد سرباز وطن

سربازی یک خدمت مقدسه و هر کی که به اون بره، قطعا همونطور که همیشه میگن مرد بر میگرده. کسی که میره سربازی، رسم مردی و مردونگی رو یاد میگیره و یاد میگیره که چطور برای وطنش جون خودش رو بده و برای حفظ حرمت های کشورش از خودش بگذره. سربازی مقدساj رو به انسان آموزش میده.

سربازی خدمت مقدسی است که اغلب پسران باید آن را تجربه کنند. در این مطلب ما سعی کرده ایم ;i متن هایی زیبا در مورد سرباز وطن و سربازی برایتان آماده کنیم. این متن ها را می توانید در رابطه با سربازها در شبکه های اجتماعی و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همراه ما در این مقال باشید.

انواع متن زیبا و دلنشین درباره سرباز وطن

جانش را در کف دستش می گذارد! او در راه وطن حاضر است که حتی از جانش هم بگذرد، اما خاک وطنش و حرمت ناموسش پایمال نشود. از نامش پیداست. به او میگویند سرباز! کسی که از سر می گذرد اما نمی گذارد که پای دشمن از مرز کشورش بگذرد.

**********

از خانواده اش دور می شود، از کسی که دوستش دارد هم همینطور! از اهدافش دست می کشد و برای کشورش دو سال به خدمت سربازی می رود! او همان جوان غیور ایرانیست که غیرتش به او اجازه نمی دهد که دشمن به خاک کشورش تجاوز کند یا اینکه دشمن بخواهد حقی از کشورش را پایمال کند.

**********

سربازی راهیه که هر پسری باید بره تا بتونه راه و رسم زندگی رو توی اون یاد بگیره. درسته پر از سختیه، پر از جون کندنه، اما باید بدونید که آخرش یک ثمره ی شیرین براتون به ارمغان میاره. ثمره ای که باعث میشه به واسطه ی اون بتونید آینده ی خودتون رو بسازید. سربازی یک پسر رو تبدیل به مرد میکنه. سربازی به یک پسر یاد میده که چطور برای وطن از خودش بگذره.


همچنین ببینید :

متن زیبا در مورد پایان خدمت سربازی


وقتی که یه پسر به سربازی میره، فقط خودش دلتنگ نیست. یک خانواده دلتنگ اونه که میخوان هر چه زودتر برگرده، یک دختر چشم به راه اونه که میخواد هر چه زودتر برگرده! وقتی که یک پسر به سربازی میره تا برای وطنش خدمتش رو انجام بده، چشم های زیادی هستن که انتظار اون رو میکشن که هر چه زودتر برگرده.

**********

سربازی که برای وطن جونش رو میده، انسان نیست بلکه یک فرشته هست. کسی که در راه وطن و مردمش جونش رو فدا کنه، در واقع در مسیر خدا بوده و شهید به حساب میاد. شهدا هم که زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی میخورند. پس خوشا به حال اون سرباز شهیدی که جونش رو در راه وطن فدا کرد و برای وطن از خودش گذشت.

**********

جان دادن برای وطن وظیفه ی تک تک ما مردم است. ما باید از خود بگذریم تا وطن مان زنده بماند. این را به ما سربازی یاد می دهد که از جوانی اش در راه وطن می گذرد! او از خودش میگذرد تا این وطن آینده ای داشته باشد؛ آینده ای درخشان برای مردم.

**********

اگر می گویی که سربازی که به سربازی می رود کار اشتباهی می کند، اگر می گویی که برای وطن جان دادن اشتباه است و اگر می گویی که نباید دو سال از عمرت را در سربازی تلف کنی، پس فقط لحظه ای را به یاد آور که دشمن به خاک کشورت نفوذ کرده و اکنون به راحتی می تواند به ناموست دست درازی کند! حالا این به کنار، به لحظه ای فکر کن که دیگر هیچ امنیتی در داخل خیابان ها نداری و از این هم بدتر، فکر کن که از این به بعد قرار است دشمن برای تو و کشورت تعیین و تکلیف کند. آری سربازی وظیفه ای مقدس است چرا که مقدسات را حفظ می کند.

**********

همیشه برای کسی که به سربازی میره احترام خاصی قائلم. اون هم میتونه مثل بقیه به زندگیش بچسبه، اون هم میتونه برای خودش این دو سال رو کنار بزاره و اون هم میتونه که توی این دوسال به جای خدمت مقدس سربازی، به عشق و حال خودش بپردازه؛ اما اون به هیچ کدوم از این کارا سری نداره. اون کشورش برش مهمه! اون براش خاک کشورش از هر چیزی مهمتره؛ حتی از خودش. اون میدونه که زمانی که دشمن وارد مرزهای کشور شد، دیگه پیر و جوون و زن و مرد نمیشناسه و برای همین هم که شده از خودشم میگذره و به خدمت مقدس سربازی میره.

**********

به سربازی رفتم تا مرد شوم، فارغ از اینکه ندیدنت دلم را از قبل شکننده تر کرد. آری من به سربازی رفتم و تمام ویژگی های یک مرد را آموختم. از جان دادن برای وطن گرفته تا رسم مردی و مردانگی را من آموختم! اما یک چیز در من خیلی ضعیف شد و آن هم طاقتم بود. طاقتم به خاطر دوری از تو از بین رفت و دیگر به هیچ عنوان نمی توانم این دوری را تحمل کنم. بودنت در کنار من، من را مردتر از قبل می کند. اگر می خواهی مردانه به زندگی ادامه دهم، پس کنارم باش و در مسیر زندگی همراهی ام کن.


مطلب پیشنهادی :

متن برای سربازی رفتن رفیق


وطن مقدس است؛ وطن همه چیز است! اگر وطن نباشد، من و تو هم نیستیم. اما به راستی تا به حال چه چیز این وطن را پایدار نگه داشته؟ چه چیز از وطن محافظت می کند؟ وظیفه ی حفاظت از وطن کار همان سربازیست که از جوانی اش گذشته تا برای وطنش حتی جانش را هم بدهد. کار دفاع از وطن وظیفه ی همان سربازیست که از خوابش می گذرد و در زمانی که ما در خوابیم، او سر پست می ایستد تا مبادا دشمن به خاک ما نفوذ کند.

**********

امنیت کشورم را مدیون سربازهایی هستم که عاشقانه به خدمت مقدس سربازی می روند و از حریم کشور دفاع می کنند. من این امنیت را مدیون همان هایی هستم که حتی حاضرند دل عشق زندگیشان را بشکنند و از او جدا شوند تا به خدمت سربازی بروند و از کشورشان دفاع کنند. آری این سربازان پاکتر از هر فرشته ای هستند؛ این سربازان مقدس تر از هر چیز مقدسی هستند.

**********

به سربازان کشورم احترام زیادی می گذارم؛ چرا که این سربازان هم می توانستند به مانند ما به زندگیشان بپردازند، این سربازران هم می توانستند به سربازی نروند و به زندگی روزمره خودشان برسند، اما آنها این کار را نکردند. آنها حاضر شدند که دوسال برای کشورشان از زندگی شان بزنند تا حریم کشور و امنیت کشور حفظ شود. آری باید به دستان این سربازان بوسه زد.

**********

سربازی درس عشق است؛ سربازی درس مردانگیست. به راستی که هر پسری که به سربازی نرفته، نصف عمرش بر فناست. سربازی به یک پسر یاد می دهد که چطور زندگی کند؛ سربازی به یک پسر می آموزد که چطور برای ارزش هایش بجنگد و چطور ارزش هایش را حفظ کند. آری! اینکه میگویند سربازی مردت می کند را راست گفته اند. واقعا هم به همین شکل است. سربازی از تو یک مرد می سازد. مردی که بسیار قوی است و در برابر اتفاقات تلخ زندگی به راحتی از پا نمی افتد.

**********

پسری که میره سربازی، ده هیچ از پسری که نرفته جلوتره. اون پسر یاد میگیره که چطور برای خواسته هاش بجنگه و یاد میگیره که چطور در شرایط سخت دووم بیاره. اما اون پسری که به سربازی نرفته، شاید هیچ وقت نتونه این ها رو درک کنه یا یاد بگیره. پس اگه از سربازی معاف شدی، زیاد خوشحال نباش! از تو فرصت طلایی ای برای آماده شدن برای ساختن یک زندگی رویایی گرفته شده.


پیشنهاد جدید :

متن های زیبا درباره سربازی رفتن برادر


رسم مردانگی را بدون سربازی هم می توان آموخت. اما این کار کمی سخت است. در سربازی، سربازان مجبور می شوند که مردانه وار برای اهداف شان بجنگند و برای خواسته هایشان تلاش کنند. در سربازی اگر کسی عقب بیفتد، مجبور است که هر طور شده خودش را وفق دهد. همین اجبارها هستند که کم کم درس مردانگی را به یک انسان می آموزند. اما اگر بخواهی این درس را بدون سربازی فرا بگیری، ممکن است که بتوانی، اما مسیری پر از مانع همراهت است.

**********

سربازی برای این مقدس شمرده می شود که یک جوان از خواسته های جوانی اش می گذرد تا از مرزهای کشورش دفاع کند. این خدمت برای همین مقدس شمرده می شود! وگرنه که به بی نهایت شیوه ی دیگر هم می توان به کشور خدمت کرد، اما این نوع خدمت کردن مثل این است که جانت را کف دستت بگذاری و به میدان مین بروی! معلوم نیست که کی به تو حمله می کنند و معلوم نیست که کی دشمن نقشه میریزد که جانت را بگیر؛ هر لحظه چیزی جانت را تهدید می کند و همین است که این نوع خدمت را سخت می کند.

**********

سرباز وطن که باشی، دفاع از ناموست میشه مهمترین دغدغه ات. دیگه اونجا برات بحث های خاله زنکی مهم نیست. اونجا باید مرد و مردونه رفتار کنی تا کشورت رنگ آرامش رو به خودش ببینه. اونجا دیگه از خواب تا کله ظهر خبری نیست و باید کله سحر پاشی تا از کشورت در برابر دشمن محافظت کنی.

**********

سر صحبتم با اون سربازیه که شب ها میره و سر پستش وای می ایسته. درسته سرده، درسته خوابت میاد و درسته، حوصله ات نمیکشه! اما بدون که تو تمام این کارها رو برای کشورت میکنی. اگر تو این کارا رو نکنی، دشمن به خودش اجازه میده که به مرزهای ما پیشروی کنه و خیلی راحت وارد اون بشه. مطمئن باش که این کاری که تو داری انجام میدی، خیلی خیلی ارزشمنده و باعث میشه که ناموست و مردمت در کشور آرامشی بی نظیر رو تجربه کنند. خوبه که بدونی این آرامش به خاطر وجود تو هست که شکل گرفته.

**********

بندهای پوتینش رو میبنده و میره به جایی که شاید هیچوقت بازگشتی نداشته باشه. آره من همون سربازی رو میگم که از همه چیزش میگذره تا من و تو بتونیم با غرور توی این کشور راه بریم و سرمون رو بالا نگه داریم. اگه الان اینقدر عزت داریم، اگر اینقدر غرور داریم و اگه اینقدر تونستیم برای خودمون عزت نفس بخریم، تماماً به خاطر همون سربازایی هست که برای دفاع از کشور میرن تا ما این ها رو داشته باشیم.


مطلب ویژه :

متن خداحافظی از عشقت برای سربازی


خیلیا به قصد گذراندن دو سال سربازی میرن که بالاخره کارتشون رو بگیرن و خیلیا هم به آرزوی شهادت میرن و اینکه از مرزهای کشورشون دفاع کنند. در هر دو صورت اونا دارن میرن تا از ما دفاع کنن. ما در مقابل این کارشون چی قراره به آنها بدهیم؟ اینها هدفشون هر چی هم که باشه، دو سال از زندگیشون رو دارن برای ما میگذرونن و دارن برای ما از خود گذشتگی میکنن. ما چطور میتونیم این رو براشون جبران کنیم؟!

**********

سربازی که برای وطنش میره بجنگه، چیزی که بهش انرژی و انگیزه میده، همین حمایت ها و عشقی هست که ما مردم به اون میدیم. سعی کنیم که هیچوقت ازشون این عشق رو دریغ نکنیم، سعی کنیم که همیشه با محبت هامون اونها رو سر شوق بیاریم و سعی کنیم که همیشه با عشق ورزیدنمون به اونها ثابت کنیم که قدردان کاری که میکنن هستیم و تا ابد برای این کاری که انجام میدن ازشون متشکریم.


شاید علاقمند باشید :

شعر زیبا درباره خدمت سربازی


برای یک سرباز توی دنیا دو چیز بیشتر از هر چیز دیگه ای ارزش داره که یکی وطنش هست و یکی هم مادرش. اون نمیتونه بین این دو تا فرقی بزاره و به سمت هر کدوم که بره، اون یکی دست تنها میمونه. هر سرباز سر این دو راهی سخت گیره میکنه! اما بیشتر سربازا توی این دوراهی وطن رو انتخاب میکنن، چون میدونن که اگه وطن انتخاب نشه، دشمن خیلی راحت به کشور نفوذ میکنه و اشک مادرش اون موقع خیلی خیلی بیشتر میشه.

**********

دارم به سربازی میرم. همونجایی که میگن قراره توش مرد بشم. من نمیرم که مرد بشم و من نمیرم که ازم یک مرد بسازن؛ من میرم که بتونم از کشورم دفاع کنم و من میرم که بتونم پاسدار کشورم باشم. حفاظت از مرزهای کشور، مهمترین هدفی هست که من توی ذهنم می پرورونم و چیزی جز این رو توی ذهنم ندارم. من به خاطر عشق به کشورم دارم میرم سربازی؛ تا از اون دفاع کنم که دشمن هیچوقت فکر نکنه که کشور ما دست تنهاست و خیلی راحت میتونه به اون نفوذ کنه و اون رو تحت تسلط خودش در بیاره.


در ادامه تماشا کنید :

عکس پروفایل سربازی


من کشورم را دوست دارم و برای حفظ حریم و حرمت کشورم هم که شده، با عشق به خدمت سربازی می روم و دو سال خدمتم را در آنجا به پایان می رسانم. در ذهنم افکاری به مانند اینکه تو نقش کوچکی داری و یا وجود تو آن چنان اهمیتی برای کشور ندارد هم می آیند که من آنها را نادیده می گیریم و سعی می کنم که هر چقدر هم که می توانم برای کشورم تلاش کنم. من کشورم را عاشقانه دوست دارم و حاضرم تاوان این دوست داشتن را هم هر چه که باشد بدهم.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...