متن زیبا درباره حال خوب داشتن

اگر بتوانی حالت را خودت خوب کنی و حال خوب را به این واسطه به خودت هدیه دهی، خواهی دید که زندگی چقدر برایت شیرین خواهد شد و چقدر میل به زندگی کردن در تو افزایش خواهد یافت. سعی کن که اتفاقات منفی را نادیده بگیری و توجه ات را روی چیزهای مثبت قرار دهی تا به یک حال خوب و بی نظیر دست پیدا کنی.

در این مقاله ما قصد داریم مطالبی در مورد حال خوب را با شما به اشتراک بگذاریم. زمانی که حالتان خوب است، زندگی برایتان شیرین تر خواهد بود و دیگر اتفاقات منفی نمی توانند روی زندگی شما تاثیری بگذارند. این حال خوب باعث می شود که شما به هر آنچه که در زندگی میخواهید دست پیدا کنید و آن خوشبختی ای که همیشه انتظارش را می کشیدید، وارد زندگیتان شود. با ما در این مطلب همراه باشید که متونی در این باره برایتان به اشتراک بگذاریم.

متن درباره حال خوب

حال خوب داشتن به این نگاه نمی کند که تو در چه وضعیتی هستی و زندگی ات چطور است. اینکه حال خوب داشته باشی، به درون آدم برمی گردد! به اینکه به همه چیز به شیوه ای بنگری که حالت را خوب کند. فارغ از اینکه واقعیت ها چیست و فارغ از اینکه شرایط واقعی چیست، تو باید یاد بگیری که در سخت ترین شرایط هم حال خوبت را حفظ کنی. این همان رمز موفقیتی است که می تواند تو را به بهترین مراحل زندگی ات برساند.

********

می دانی رمز کامیابی در زندگی چیست؟ این است که بتوانی حالت خودت را خوب کنی. انسانی که بلد باشد که حال خودش را خوب کند، کم کم شرایطش زندگی اش را هم به بهترین نحو ممکن تغییر خواهد داد. اینکه دائما در زندگیت اتفاقات منفی می افتد و اینکه دائما تجربه های منفی ای در زندگی داری، همه اش به خاطر این است که نمی توانی حال خودت را خوب کنی. اگر این کار را آموخته باشی، کم کم ایده هایی هم به ذهنت خواهند آمد که بتوانی از شرایط منفی رهایی یابی و به آن نقطه ای از زندگی که دوست داشته ای، برسی.

********

همیشه سعی کن که فارغ از هر چیزی حال خودت رو خوب کنی. اصلا به این توجه نکن که شرایط چجوریه. همیشه دلیلی برای ناراحت بودن هست! اما این رو بدون که در کنار این دلیل ناراحتی، دلیلی هم برای خوشحال بودن هست. زمانی که میتونی خوشحال باشی، پس چرا حال خودت رو بد کنی؟ چرا دائما ناراحت باشی؟ سعی کن همیشه حتی تو بدترین اتفاقات هم نکات مثبتی رو پیدا کنی و به جای اینکه دائما تمرکز خودت رو بزاری روی نکات منفی، روی اون نکات مثبت توجه کنی و اون ها رو اونقدر برای خودت پر رنگ کنی که دیگه نکات منفی رو نبینی.

********

حتی خدا هم میگه که با هر سختی آسانی هست و روی این مسئله دوباره تاکید میکنه. توجه کن که با هر سختی آسانی هست نه بعد از هر سختی. یعنی اینکه تو اگه بخوای در دل شرایط سخت هم میتونی آسانی رو پیدا کنی و حال خودت رو بهتر و بهتر کنی. زمانی که در موقعیت بدی قرار گرفتی، به جای اینکه دائما حرص بخوری، لحظه ای با خودت خلوت کن و بگو که من چطور میتونم حال خودم رو از اینی که هست بهتر کنم. همینجوری از خودت سوال بپرس تا بالاخره ایده هایی برای انجام این کار به ذهنت بیاد. باور کن که هر چقدر که تو شرایط سخت، سخت فکر کنی و به خودت سخت بگیری، فقط اوضاع بدتر و بدتر میشه.

گلچین جملات کوتاه و زیبا در مورد حال خوب داشتن 

میدونی چه چیزی باعث افسردگی آدما میشه؟ اینکه بلد نیستن حال خودشون رو خوب کنن و یا اینکه حال خوب خودشون رو به دیگران گره میزنن. این باعث میشه که آدم افسرده بشه. اما چطور ما به این درجه نرسیم و تا قبل از این افسردگی ها، حال خودمون رو خوب کنیم؟ خب معلومه؛ باید دنبال چیزهایی بگردیم که شادمون میکنه! سعی کن فارغ از اینکه با کی هستی و کجا هستی، فقط بهت خوش بگذره؛ سعی کن که از تنهایی خودت لذت ببری و از این عذاب نکشی. اون وقت میبینی که نه تنها افسردگی ازت دور میشه، بلکه تبدیل میشی به شادترین آدمی که میشناختی.

********

همیشه برای خودت ارزش قائل شو. قبل از اینکه بقیه رو معیار و ملاک قرار بدی، خودت رو ببین و شرایط خودت رو بسنج و ببین که آیا حال خودت در چنین شرایطی خوب هست یا نه. وقتی که این ارزش گذاری رو انجام دادی و خودت رو ارزشمند تر از هر چیز و هر کس دیدی، اون موقع دیگه میتونی به یک حال خوب برسی. یک حال خوب که با هیچ چیزی تغییر نمیکنه و حتی اگر بدترین شرایط هم پیش بیاد، چون تو بلدی حال خودت رو خوب کنی و به خودت ارزش بدی، هرگز حالت تغییر نمیکنه.

********

بعضیا مدام از زندگیشون گلایه میکنن، مدام سعی دارن از بدبختی هاشون بگن، مدام در تلاش هستن که به بقیه بفهمونن که زندگیشون از زندگی اونها سخت تر و بدتره! این افراد با این حال باز میخوان که حالشون هم خوب باشه؛ میخوان که زندگیشون اون طوری باشه که میخوان. باید بگم که تا زمانی که این افراد اینطوری عمل کنن، هیچوقت زندگیشون اونطوری نمیشه که دوست دارن. اولین قدم برای اینکه شرایط بد رو به شرایط خوب تبدیل کنیم، این هست که بلد باشیم حال خودمون رو کنترل کنیم و کاری کنیم که در هر شرایطی بهترین حس و حال رو داشته باشیم.

********

وقتی که حرف از حال خوب میزنیم، منظور این نیست که همیشه پاشید و بزنید و برقصید. این رابطه ی مستقیمی با کانون توجه ما آدما داره. وقتی که حرف از حال خوب میزنیم، یعنی اینکه باید بلد باشیم که کانون توجه خودمون رو روی چیزهایی بزاریم که حالمون رو بهتر میکنه. مهم نیست که اون چیزی که بهش توجه میکنیم چقدر میخواد غیر منطقی باشه، مهم اینه که حال ما رو خوب کنه؛ حال خوب ما معیار اصلی هست نه اینکه اون شرایط چقدر میخواد دور از ذهن باشه. با توجه به چیزهای خوب، کم کم اتفاقات خوب هم میفتن.

********

اگه یک زندگی شاد میخوای، اگه دوست داری که به اون خوشبختی ای که همیشه توی ذهنت می پروروندی برسی، پس سعی کن که همیشه به چیزهای مثبت زندگیت توجه کنی. این توجه کردن به چیزهای مثبت باعث میشه که حال خودت هم کم کم خوب بشه. زمانی که حالت خوب شد، اتفاقات مثبت به سمت زندگیت رو میارن و این اتفاقات کم کم تو رو به اون خوشبختی ای که در ذهن خودت تداعی میکردی، میرسونن.

********

حال خوبی که داری رو به هیچکسی وابسته نکن. سعی کن خودت تنهایی حال خودتو خوب کنی! اون موقع میبینی که چقدر قوی میشی و چقدر احساس قدرت میکنی. زمانی که آدم بتونه احساسات خودش رو کنترل کنه و سعی کنه که هر چیزی روی اون تاثیر منفی نذاره، اون موقع به یک زندگی بی نظیر دست پیدا میکنه! یک زندگی که سرتاسر شادی هست و حس اون رو خوب میکنه.

********

خیال میکنی که آدمایی که خوشبخت فرض میکنی اتفاقات منفی را تجربه نمی کنند؟ اتفاقا اونا هم از این قبیل اتفاقات توی زندگیشون دارن؛ ولی اینقدر روی خودشون کار کردن و اینقدر تونستن افسار احساساتشون رو به دست بگیرن، که بلد شدن این اتفاقات رو نادیده بگیرن و توجه خودشون رو روی اتفاقاتی بزارن که حالشون رو بهتر میکنه. تو هم اگه میخوای که به یکی از همین آدما تبدیل بشی، اولین کارت باید این باشه که دیگه توجه خودت رو از روی نکات منفی زندگیت و اتفاقات منفی زندگیت برداری و روی چیزایی بزاری که حالت رو از اینی که هست بهتر و بهتر میکنه. اون موقع میبینی که چقدر خودت هم قدرتمند میشی و چقدر میتونی جلوی اتفاقات منفی قد علم کنی.

********

از زندگی ات لذت ببر! مگر قرار است که چقدر زندگی کنی که اینقدر به خودت سخت میگیری؟ از همین شرایطی که اکنون داری، از همین اندک امکاناتی که داری استفاده کن. باور کن که زندگی کوتاه است.

********

خوشبختی این نیست که به یک هدف برسی، خوشبختی این است که از مسیری که برای رسیدن به هدف می پیمای لذت ببری. حال خوب تو با رسیدن به آن هدف به وجود نمی آید، بلکه تو باید این حال خوب را در مسیر رسیدن به هدف به وجود آوری.

********

فکر نکن که اگر به یک موقعیت خاص برسی دیگر شاد خواهی بود و حالت برای همیشه خوب است؛ شادی تو به این وابسته است که بتوانی از مسیری که برای رسیدن به آن موقعیت می پیمایی، نهایت لذت و استفاده را ببری.

********

انسان اگر بداند که زندگی اش به لحظه ای بند است، تلاش خواهد کرد که برای مسائل غیر ضروری دیگر نگرانی به دلش راه ندهد. آدم های زیادی را امروزه می بینیم که یا افسرده شده اند یا استرس دارند و یا اضطراب چیزی را در وجودشان نهادینه کرده اند. اما آنها نمی دانند که زندگی شان آنقدر کوتاه است که شاید اصلا ارزش این را نداشته باشد که بخواهند برایش اینقدر غصه بخورند، اینقدر ناراحت باشند و اینقدر از حال خوب خودشان بگذرند. آری اگر انسان می دانست که فرصتش در این دنیا کوتاه است، به هر چیزی اجازه نمی داد که حال خوبش را بد کند.

********

حال خوب تو نباید وابسته به هیچ انسان دیگری باشد. تو باید بتوانی خودت حال خودت را خوب کنی. اگر این توانایی را در خودت به وجود نیاوری، باور کن که هیچ کس آنقدر توانایی ندارد که این کار را در حق تو بکند. هیچ کس دقیقا تو را نمی شناسد و نمی داند که از چه چیزی خشنود می شوی و از چه چیزی ناراحت خواهی شد. پس او دقیقا نمی تواند برای حال تو کاری کند؛ بلکه شاید فقط به عنوان مرهمی بتواند اندکی روی تو تاثیر بگذارد. اگر بتوانی خودت حال خودت را خوب کنی، آن موقع دنیا برایت خیلی زیباتر از آن چیزی می شود که تصورش را می کردی.

********

انگار انسان ها عادت کرده اند به داشتن حال بد. گویی که آنها عادت کرده اند که همیشه از زندگی نالان باشند و دائما غم و غصه ی چیزهای بی مورد را بخورند. کافیست فقط به مراجع کننده های روانشناس ها دقت کنی؛ آن موقع میبینی که به خاطر چه مسائلی بیهوده ای مردم از زندگی کردن دست می کشند و دیگر نمی خواهند که به زندگیشان در این دنیا ادامه دهند. ما انسان ها ماهیت اصلی مان را فراموش کرده ایم؛ هدف اصلی مان را که چرا به این دنیا آمده ایم را فراموش کرده ایم. اگر بدانیم که هدف ما در این دنیا تجربه کردن و لذت بردن از زندگی است، همه چیز را برای خودمان سخت نخواهیم کرد و آنقدر سعی نمی کنم که با هر چیزی جدال داشته باشیم که دائما افسردگی وجود ما را احاطه کند.

********

بعضی ها فکر می کنند که برای اینکه به حال خوب برسند، حتما باید در موقعیت های آنچنانی قرار بگیرند، حتما باید شرایطی خاص پیش بیاید و حتما باید زندگی شان جور دیگری باشد. آنها نمیدانند که با همین شرایطی هم که دارند، می توانند حال خوب را به خودشان هدیه دهند. آنها نمیدانند که اگر در آن موقعیت رویایی شان هم قرار بگیرند، بعد از مدتی حالشان دوباره بد خواهد شد؛ چرا که متوجه نیستند که خوشبختی به این نیست که در چه موقعیتی قرار داری بلکه به این است که از آن موقعیت چطور استفاده می کنی و به آن چطور نگاه می کنی. اگر بتوانی در هر موقعیتی که هستی به شرایط و اتفاقات زندگی ات جوری نگاه کنی که از آنها لذت ببری، آن موقع به تو اطمینان خواهم داد که این حال خوب را تجربه می کنی! بی آنکه بخواهی در شرایطی خاص قرار بگیری.

********

همیشه و در همه جا خوانده ایم که نباید ویترین زندگی دیگران را با باطنی که زندگی خودمان دارد مقایسه کنیم. این مسئله متاسفانه امروزه بسیار نمود پیدا کرده است و افراد زیادی را می بینیم که دائما دوست دارند که جای فلان شخص باشند و یا زندگی فلان شخص را داشته باشند و از زندگی خودشان بیزارند. آنها فکر می کنند که اگر جای فلانی باشند، حالشان خوب است و احساس بهتری خواهند داشت؛ اما از این مسئله غافل اند که فقط ویترین زندگی بقیه را تماشا می کنند! شاید در باطن زندگی مردم اتفاقات دیگری روی دهد که هیچ وقت آنها نخواهند آن را تجربه کنند.

********

تو لایق یک زندگی خوب هستی. اما باید زندگی خوب را برای خودت معنی کنی. دقیقا زندگی خوب از نظر تو چیست؟ برای خودت این زندگی را در ذهنت خلق کن و سعی کن که هر طور که شده به آن دست پیدا کنی. اینطور میبینی که چطور حالت بهتر و بهتر می شود و چقدر احساس خوبی در زندگی ات داری. به جای اینکه دائما حسرت یک زندگی مرفه را بخوری، از همین الان برنامه هایت را بچین و سعی کن که طبق آن برنامه ها پیش بروی که به حال خوبی که همیشه میخواستی برسی.


در ادامه ببینید :

آلبوم عکس نوشته های بسیار زیبا که حالتان را خوب میکند


1 نظر

  1. رویا کرمیرویا کرمیsays:

    با سلام و احترام.بی نهایت ممنونم از مطالب مفید و پر محتوا و اثر گذار و ارزشمند شما سوالی از شما داشتم چطور می تونم لیست یا فهرست متون زیبای شما رو داشته باشم به عنوان مثال: متن زیبا در مورد حال خوب متن زیبا در مورد انسان های دوست داشتنی آیا همه این متون در جایی لیست شدند یا صفحه به صفحه باید بگردیم تا این متون رو ببینیم