متن برای مریضی برادر

برادر که داشته باشی، انگار بزرگترین تکیه گاه را در پشت سر خود احساس می کنی، برادر عزیزم می دانم که به زودی از بستر بیماری رها شده و دوباره به آغوش گرم خانواده خود برمی گردی. برای سلامتی تو و خلاص شدنت از این بیماری لاعلاج روز ها و شب ها دعا خواهیم کرد تا سرانجام لطف و کرم خداوندی شامل حال ما گردد و تو را شفا دهد.

متن برای مریضی برادر

برادر عزیز و با غیرت خودم که با وجود تو احساس آرامش می کنم، حال که مریض گشته ای و نیستی، انگار دنیا رنگ باخته است و دیگر رنگ و بوی گذشته را ندارد. برای سلامتی ات هر روز دعا می کنم و از خداوند می خواهم که هر چه زودتر سلامتی تو را به جسم جانت بازگرداند تا بتوانیم باز هم از وجود نازنینت بهره مند گردیم.

******************

برادر که داشته باشی؛ انگار یک نفر مثل کوه پشت تو ایستاده است تا کسی نتواند چپ نگاه تو کند. با وجود چنین گوهر نابی است که آزادانه قدم برداشته و با فراغ بال به زندگی خویش روی خواهم آورد. برادر عزیزم من بی تو آرام و قرار ندارم. روز و شب برای سلامتی و بهبودی حال و وضع وخیم و نا به سامانت دعا خواهم نمود.

******************

برادر گرامی و ارجمندم الهی من به فدای آبجی گفتنت شوم؛ دلم لک زده برای آن آبجی گفتن هایی که از عمق وجودت بر می خواست. پرده بیماری و درد و رنج را کنار بزن و به همگان ثابت کن که تو چقدر قوی و توانا هستی.

******************

برادر عزیزم من چگونه این صحنه دلخراش را ببینم که بر تخت بیمارستان ولو شده ای و بیمار و ناتوان بر گوشه از بیمارستان آرام گرفته ای. کجاست آن روزهایی که با تلاش های بی وقفه ات با شور و نشاط و انرژی ات دوشادوش پدر برای این زندگی تلاش می کردی؟ اینک که زبان بر بسته ای و توانایی سخن گفتن از تو سلب شده است؛ دلم برای تو کباب شده است. خدایا تو را به کرمت قسم برادر ما را از این وضع فلاکت بار نجات بده.

******************

خداوندا از عمق وجود و از ته قلبم سلامتی و بهبودی برادرم را تنها از تو می خواهم. برادرم تنها کسی است که می توانم آزادانه با او مشکلات زندگیم را بگویم و با وی درد و دل کنم. برادر عزیزم که مریضی بر جسم و جان تو نفوذ کرده است، این درد و بیماری را از وجود خود دور بریز و باز هم سالم و شاد و سرحال به آغوش گرم خانواده بازگرد.

******************

وجود برادر در زندگی از جمله ارکانی به شمار می آید که دوری او و نبودنش به خوبی حس می شود. برادر خوش غیرت و دل پاک من این بیماری چیزی نیست که تو را به این راحتی ها از پای درآورد. می دانم که تو قوی تر از این حرف هایی که با یک بیماری ساده خود را باخته و نومید و ناتوان گردی. برخیز و به همه بفهمان که چقدر قوی و تنومندی.

******************

برادر عزیزم دیوانه وار منتظر آن لحظه ای هستم که صحیح و سالم به خانه برگردی و باز هم مثل گذشته در کنار همدیگر به زندگی خود روی آوریم.

******************

برادر عزیزم داداش مهربانم چه شده است که تو را این گونه ساکت و بی حرکت روی تخت بیمارستان می بینم؟ من توان دیدن چنین صحنه هایی را ندارم. زودتر از این خواب بیدار شو و به همه بگو که این بیماری خوابی بیش نبوده است.

******************

برادر تنها جنس مذکری است که می توان در کنار آن از کودکی تا جوانی و حتی تا آخر عمر راحت زیست و آرامش و آسایش خاطر را از وجودش به عینه دریافت نمود. برادر عزیزم خبر بیماری ات بیمار کرده روح و روانم را. نمی دانم به چه کسی توسل جویم و چه کار باید کنم؟ اصلا نمی دانم از من کاری برمی آید یا نه؟ فقط می دانم که این حال، همین گونه یکنواخت نخواهد ماند و بالاخره تو از این وضعیت خلاص خواهی شد و به خانه باز خواهی گشت.

******************

برادر جان جانم به فدایت این روزها حال همه ما گرفته و نابود است. بیماری ات بدجور روان ما را بهم ریخته است. خانه مان آشوب بازاری است که تنها با خبر بازگشتن تو آرام می گیرد. برای شفا یافتن و بهبودی روند بیماری ات نذر کرده ام تا لطف خداوند منان بالاخره شامل حال ما گردد و تو را از این وضعیت نا به سامان نجات دهد.

******************

رفیق همیشگی من داداش خوب و نازنین من، بیماری و مریضی را با زور و بازوی خویش کنار بگذار و صفا و صمیمیت را دوباره به خانه ما بازگردان. همه ما منتظر آمدن دوباره ات هستیم و می دانیم که وجودت چقدر در زندگی ما موثر واقع می گردد. برادر عزیز و دوست داشتنی ام، رفیق روزهای همیشگی ام از بستر بیماری برخیز و به خانه بازگرد.

******************

برادر عزیزم ای دار و ندار زندگیم؛ مدتی است که بیماری ات، تو را از ما گرفته است و زندگی را برای ما به جهنم تبدیل کرده، بیا و آتیش این جهنم را به گلستان بدل ساز. جای خالی تو در خانه به خوبی حس می شود. به یاد همان روزهای قشنگی که با هم داشتیم، به یاد تمام دعواهای دوران کودکی، برخیز و باز هم خاطره ساز شو.

******************

برادر همیشه موفق و سربلندم تو در آزمون های بزرگی موفق و مایه افتخار خانواده ما بوده ای، اینک که در بستر بیماری هستی، ما را در این چالش قرار داده ای که خداوند ما را در یک آزمون بزرگی قرار داده است تا با صبر و استقامت و توسل جستن به ایزد منان برای سلامتی تو دست به دعا شویم و روز و شب برای سلامتی و صحت جسم و جان تو به هیچ کار دیگری مشغول نشویم. خدایا ما را در این آزمون بزرگت پیروز گردان و برادر عزیزتر از جانم را به ما بازگردان.

******************

کوچه و خیابان بدون تو دیگر رنگ و صفایی ندارد. برادر عزیزم؛ در نبود تو دیگر کسی در کوچه و خیابان ها نیست. همه چیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته، بیماری تو همه ذهن های ما را بیمار نموده، دیگر کسی روحیه و انگیزشی برای ادامه زندگی ندارد. برادر و رفیق همیشگی من این بیماری را نیز از میان بردار تا باری دیگر قدرت زور و بازویت را به همگان نشان دهی.

******************

برادر یعنی پایه ترین رفیق، برادر یعنی همراز و همراه همیشگی، برادر یعنی کسی که می شود با او ساعت ها درد و دل کرد و تا آخر به حرف های تو گوش کند، برادر که داشته باشی، یعنی هیچ کسی را جرأت نزدیکی به تو نیست، آری برادر خوش غیرت من تو همان کسی هستی که با وجودت در کنارم به من آرامشی داده ای که هیچ کس نمی تواند به این راحتی به این آرامش دست یابد ولی اینک که در بستر بیماری هستی، آرامش روحی و روانی همه ما در نبود تو به هم ریخته است، برخیز و به زندگی ما صفا و صمیمیتی دوباره ببخش.

******************

برادر قوی و قدرتمند من، قهرمان قهرمانان، تکیه گاه زندگیم، عزیزترینم، مبادا لحظه ای بیماری در وجودت نهادینه گردد. ما برای سلامتی تو هر ثانیه أمن یجیب می خوانیم و می دانیم که خداوند در کتاب خویش آورده است: من را بخوانید تا استجابت کنم شما را. آری ما روز و شب از ایرد منان می خواهیم تا دعای ما را استجابت کند و باز هم شاهد حضور گرم و صمیمی ات در خانه باشیم.

******************

برادر که داشته باشی، انگار یک دنیا حواسش به توست. انگار کسی هست که همیشه و در هر جا مواظب تو و تکیه گاه محکم توست، برادرم پناهگاه همیشگی ام که الان بر بستر بیماری هستی، برای سلامتی ات دست به هر راه و چاره ای می زنیم تا بتوانیم تو را از منجلاب تخت های بیمارستانی رهانیده و دوباره به خانه خودمان برگردی.

******************

هیچ وقت فکر نمی کردم اگر روزی برادرم مریض و ناتوان گردد، چگونه می شود زندگی را دوباره از سر گرفت؟ اصلا مگر می شود بی او در این خانه نفس کشید؟ نمی دانم روزهای عجیبی است. انگار یک نفر در این خانه کم شده است که هر لحظه یاد و نامش به میان می آید. تلویزیون را که روشن می کنی و فوتبال در حال پخش است، یاد کل کل ها و داد و فریاد های او در گوش ما زمزمه می شود. صدای خنده های او در هنگام مشاهده فیلم های طنز، کمک به امور بیرون خانه و... همه و همه برادرم را به یادم می آورند که اینک روی تخت بیمارستانی آرام گرفته است.

******************

برادر عزیز و دوست داشتنی من؛ چقدر دلم تنگ شده برای دعواهای دوران بچگیمون برای آن روزهای خاطره انگیزی که همچون صفحه ای در دل تاریخ حک شده است. برادرم تاج سرم، دردت به جونم پاشو صبح شده است. نمی خوای از روی تخت بیمارستانی بلند شوی؟ بلند شو و به همه بگو سالمی بگو که تو می توانی باز هم به زندگی ما صفا و صمیمیت بخشی.

******************

داداش که داشته باشی دیگر چه غم و غصه ای باید داشته باشی؟ برادر عزیزم وجود تو در زندگی ما پشتوانه ای است که می تواند به راحتی و با فراغ بال به آن تکیه کرد. هر روز برای شفا یافتن و بهبود روند مریضی ات دست به گریبان انواع دعاها و راز و نیاز ها شده ایم تا بتوانیم حاجت خود را از خداوند بازستانیم.

******************

برادر عزیزم این بیماری و مصیبتی که به تو وارد گشته، روان همه ما را پریشان خاطر نموده است. دیگر توان گریه کردن هم ندارم. آنقدر خبر این بیماری در وجود تو نهاد ما را به هم ریخته است که برای سلامتی ات در بستر بیماری خدای را بارها و بارها مورد ندا قرار داده ام تا سرانجام لطف و کرمش شامل حال ما گردد. خدایا از ته دل و عمق جانم قسمت می دهم برادرم را از این وضع وانفسا نجات بده و او را به خانه مان بازگردان. الهی آمین.


سایر مطالب پیشنهادی و داغ :

مجموعه متن زیبای انگلیسی در مورد برادر با ترجمه ی فارسی

شعر های احساسی برای برادر (2)

متن های زیبا درباره سربازی رفتن برادر

متن تشکر از برادر بابت تبریک تولد

شعر های زیبا درباره مرگ برادر جوان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...