آموزش گام به گام نقاشی ققنوس برای کودکان

ققنوس چگونه پرنده‌ای است؟

ققنوس پرنده‌ای افسانه‌ای است که در فرهنگ‌های باستانی مختلفی از آن نام برده شده‌است. در افسانه‌ها اینگونه آمده‌است که ققنوس عمری در حدود 500 سال داشت، همچنین به این نکته نیز اشاره شده‌است که در یک زمان فقط یک ققنوس می‌توانست وجود داشته باشد. نکته‌ دیگری که در افسانه‌ها آمده‌است این است که ققنوس پرهای طلایی و قرمز رنگی بر تن داشت و خدایان خورشید را می‌پرستید.

در افسانه‌های مصریان باستان اینگونه آمده است که زمانی که پایان عمر ققنوس نزدیک می‌شد، ققنوس خانه‌ای با کمک گیاهان و شاخه‌های معطر بنا می‌کرد و آن را به آتش می‌کشید و به آن داخل می‌شد، سپس از میان خاکسترها ققنوس دیگری متولد می‌شد! پرنده جوان تازه متولد شده خاکسترهای پدرش را در داخل یک تخم قرار می‌داد تا به معبد خدای خورشید در هلیوپلیس منتقل گردد. در افسانه‌‌های دیگر داستان به این صورت روایت می‌شود که ققنوس پیر در قربانگاهی در معبد خود را قربانی می‌کرد تا ققنوس جوانی به دنیا بیاید!

انسان‌های نخستین ققنوس را به عنوان نماد جاودانگی و تولد دوباره خورشید می‌دانستند، در واقع به همین دلیل بود که رومیان نماد ققنوس را بر روی سکه‌های خود درج کرده بودند تا نشان دهند که امپراطوری آن‌ها جاودانه باقی خواهد ماند.

آیا دوست دارید که بتوانید یک ققنوس باشکوه را رسم کنید؟ خبر خوشی برای شما داریم! با کمک آموزش ارائه شده توسط توپ تاپ خواهید توانست که یک ققنوس بسیار زیبا را نقاشی کنید، برای این کار تنها به یک مداد، مداد پاک‌کن، یک ورق نقاشی و مداد رنگی -یا مداد شمعی- نیاز خواهید داشت که تهیه آن‌ها بسیار ساده است.

سایت توپ تاپ در نظر دارد که با ارائه آموزش گام به گام نقاشی ققنوس اوقات خوشی را برای کودکان فراهم آورد. توصیه می‌گردد که والدین لوازم مورد نیاز نقاشی را برای کودکان تهیه نمایند و همچنین کودکان را در فراگیری این آموزش‌های نیز یاری دهند. با ما تا انتهای آموزش گام به گام نقاشی ققنوس همراه باشید!

آموزش گام به گام نقاشی ققنوس

آموزش نقاشی ققنوس مرحله اول

قدم 1- کار را با نقاشی یک دایره شروع کنید، با کمک این دایره سر پرنده نقاشی خواهد شد. از دو طرف دایره دو خط انحنادار دیگری را نقاشی کنید تا همدیگر را در یک نقطه -نه نقطه تیز- قطع کنند، در نظر داشته باشید که بدن پرنده با کمک این دو منحنی ترسیم خواهد شد.

آموزش نقاشی ققنوس مرحله دوم

قدم 2- از محل هر یک از شانه‌های پرنده دو منحنی شبیه به حرف C را مطابق شکل نقاشی کنید. دو خط کوتاه انحناداری را در محل نوک پرنده نقاشی کنید و آن‌ها را بگونه‌ای ادامه دهید تا همدیگر را در نقطه‌ای قطع کنند. دایره کوچکی را در نزدیکی نوک ققنوس نقاشی کنید تا چشم پرنده به وجود آید.

آموزش نقاشی ققنوس مرحله سوم

قدم 3- خطوط دراز و انحناداری را مطابق شکل از انتهای منحنی به شکل حرف C نقاشی کنید تا بال‌ ققنوس به وجود آید. به تفاوت ضخامت پرها در نزدیکی بدن و همچنین نوک بال توجه داشته باشید.

نقاشی کودکانه ققنوس مرحله چهارم

قدم 4- خطوط انحناداری -شبیه به شکل شعله‌های آتش- را از ادامه خطوط رسم شده در مرحله قبل نقاشی کنید تا پرهای سمت راست بدن ققنوس تکمیل گردند، توجه داشته باشید که منحنی‌های تشکیل دهنده نوک پرها -برخ خلاف سایر قسمت‌ها- در یک نقطه تیز همدیگر را قطع می‌کنند.

نقاشی آسان ققنوس مرحله پنجم

قدم 5- منحنی‌های رسم شده در "قدم3" را دقیقاً در سمت چپ پرنده نیز نقاشی کنید بگونه‌ای که کاملاً متقارن باشند.

نقاشی ققنوس برای بچه ها مرحله ششم

قدم 6- منحنی‌های رسم شده در "قدم4" را دقیقاً در سمت چپ بدن ققنوس نقاشی نمایید بگونه‌ای که هر دو طرف پرنده کاملاً متقارن باشند.

آموزش نقاشی ققنوس مرحله هفتم

قدم 7- دم ققنوس را با کمک خطوط انحنادار به شکل شعله‌های آتش نقاشی نمایید، توجه داشته باشید که منحنی‌های تشکیل دهنده نوک دم پرنده همدیگر را در نقاط تیزی قطع می‌کنند.

نقاشی ققنوس مرحله هشتم

قدم 8- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید تا نمای کلی پرنده به خوبی مشخص گردد.

کشیدن نقاشی ققنوس مرحله نهم

قدم 9- شعله‌هایی را مطابق شکل در اطراف دم و بال‌های ققنوس نقاشی کنید تا نقاشی شما واقعی‌تر جلوه نماید، برخی از شکل شعله‌ها را باز بگذارید.

رنگ آمیزی نقاشی ققنوس

قدم 10- ققنوس باشکوهی را که رسم کرده‌اید را نقاشی نمایید! سعی کنید آن را به رنگ شعله‌های آتش رنگ‌آمیزی نمایید، همچنین می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و از رنگ‌های دیگری استفاده کنید.


سایر مطالب پیشنهادی :

آموزش گام به گام نقاشی مرغ عشق برای کودکان

آموزش نقاشی بچه خوک برای کودکان

آموزش نقاشی توله شیر برای کودکان


1 نظر

  1. میناتیموریمیناتیموریsays:

    چقدر خوبه که چنین نقاشی ارزشمندی رایک کودک به راحتی مراحلش رادردسترس داره ومی تواند طراحی کند تشکر خداروشکر