متن زیبا در مورد اصالت و ریشه

اصالت معني متفاوتي براي هر شخص و هر فرهنگ دارد. اما در همه اين تعاريف صداقت فرد با خودش مد نظر گرفته مي شود. امروزه بيشتر با خود واقعي طرف معني يافته است و جوامع امروزه بيشتر تشنه اي آن است .ويژگي هاي افراد اصيل دارا هستند كه به راحتي مي توان آنها را شناخت.

چرا ما بعضی از افراد را بیشتر از دیگران دوست داریم؟ آیا تا به حال در مورد آن فکر کرده اید؟ چه ویژگی هایی اين افراد دارا هستند که ما از بودن در کنار آنها لذت می بریم.اين ویژگی شخصیتی اصالت نام دارد. بیشتر ما آرزو می کنیم که اصالت داشته باشیم. 

ما کسانی که با ريشه و اصيل هستند را تمجید می کنیم و کسانی که دورو هستند، را انتقاد می کنیم. ما هميشه اصالت را به عنوان یک ایده آل حقيقي و راستين  براي خودمان در قلب و ذهن مان نگه می داریم.

افراد با اصالت رفتار وكردارشان با آنچه مي گويند و انجام مي دهند هماهنگ است .در واقع از دل بر مي آيد بر دل مي نشينند. خود واقعي بودن و با صداقت بودن، باعث مي شود كه آنها،افرادي دوست داشتنی باشند. همه ما ترجیح می دهیم با افراد صادق ارتباط برقرار کنیم و باافرادی که تظاهر در رفتارش و كردارش دارند دوري كنيم و اين به ريشه ذات انسان بر مي گردد كه در جستجوي حقيقت و هر چيز پاك و عاري از تظاهر است.

توضيح اینکه اصالت در انسان از كجا مي آيد ،چگونه به وجود مي آيد، ژنتيك است يا يادگيري كمي دشوار است، اما تقريبا  همه ي ما می توانیم فوراً بگوییم چه کسی اصالت دارد و چه كسي ندارد و هم چنين  توانایی تشخیص اصالت در دیگران را داريم و در مغزمان چیزهايی برای تعريف و تشخيص آن در ديگران وجود دارد.

کلماتی مثل شفاف بودن،واقعی بودن، صداقت داشتن، راستگويي ، نجابت همه از ويژگي هاي افراد اصيل و ريشه دار است. در واقع اصالت،تراز کردن سر، دهان ، قلب است كه شامل فکر کردن،گفتن ، احساس کردن و انجام همان کارها به طور مداوم است نه نمايشي و تئاتري .چرا كه همه روزي از نگه داشتن ماسكهايشان خسته مي شوند و خود واقعي شان را  به نمايش مي گذارند.

متن درباره اصالت انسان

اصالت از در ديدگاه بزرگان

شما نمی توانید اداي با اصالت بودن را داشته باشيد. شما يا اصيل هستید یا نیستید.اسکار اسحاق

*******************************

شما همان چیزی خواهید بود که باید باشید ، وگرنه هیچ کس نخواهید بود. خوزه دو سان مارتن

*******************************

اگر می‌خواهید دورو باشید،‏حداقل یک روی زیبا داشته باشید.مرلین مونرو 

*******************************

روزهای سخت میل غریزی به اصالت را بر می انگیزد. كانال کوکو

*******************************

چشم اندازهای شما فقط زمانی روشن می شود که بتوانید به قلب خود بنگرید. کسی كه به بیرون نگاه می کند، خواب می بیند و كسي که به درون نگاه می کند، بیدار می شود.کارل یونگ

*******************************

خودتان باشید، جاي همه افراد دیگر قبلاً گرفته شده اند. اسکار وایلد

*******************************

انسان وقتی که با خودش صحبت می کند، حداقل خودش است. یک ماسک به او بدهید و او حقیقت را به شما خواهد گفت.اسکار وایلد

*******************************

وقتی با اصالت و ريشه دارهستید، انرژی خاصی ایجاد می کنید، مردم دوست دارند در کنار شما باشند زیرا شما بی نظیر هستید.اندی مک داول

*******************************

اصالت مجموعه ای از انتخاب هایی است که باید هر روز انجام دهیم. انتخاب برای نشان دادن خود واقعی بودن است، انتخاب صادقانه بودن. انتخابی که به خود واقعی ما اجازه می دهد دیده شود.برنا براون

*******************************

اصالت از قلب آغاز می شود. برایان دا آنگل

*******************************

من همیشه این ایده را دوست داشتم که آن چیزی که مردم از من انتظار دارند نیستم. دیتا فون تیز

*******************************

اصالت، از قلب بر مي خيزد و بايستي با روشی که در بیرون رفتار می کنیم مطابق با آنچه در درونمان است مطابقت داشته باشد. روت ویپمن

*******************************

شازده کوچولو پرسید: آدما کجان؟ گل گفت: آدم ها؟ گمان کنم ازشان شش هفت تایی باقي مونده !باد این ور و آن ور می بردشان .نه این که ریشه ندارند،این بی ریشگی هم حسابی اسباب دردسرشان شده است. شازده کوچولو، آنتوان دو سنت اگزوپری

*******************************

صداقت بهترین سیاست است. اگر افتخار خود را از دست بدهم ، خودم را نيز از دست می دهم .ویلیام  شکسپیر

متن درباره اصالت داشتن

 اصالت در شعر شاعران فارسي

اصالت رنگ ورورفته ی این طبل شکسته !

وجزجزمیکند صدای تنورِمضرابم! 

در اصل این اصالت

گنجی نهفه است ز تاریخ.

بااصل و اصالت که کمر خم نشود

از اصل نه،بلکه ما ز اسب افتادیم .

بهشت آینه داران پر از غزلخوانی است

بنای حفظ اصالت به عهد و پیمان است.   

اصالت در زندگي تئاتری

تعريف اصالت از ديدگاه جامعه شناس اروینگ گفمن ، او زندگی انسان را  از طریق استعاره تئاتر یا آنچه دانشمندان آنرا تحلیل دراماتیک نامیده اند، مي بيند. ما به عنوان انسان، بازیگرانی هستیم که نقش های مختلفی را برای مخاطبان مختلف بازی می کنیم، مخاطبی که خودمان را نیز شامل می شود. 


مطلب پیشنهادی و داغ :

عکس نوشته اصالت داشتن


در این استعاره ، یک مكان صحنه وجود دارد آن جایی هست که ما در معرض دید مخاطبان قرار می گیریم و نقشهایی را که برای نمایش ظاهر مطلوب به ما اختصاص داده شده است، عمل می کنیم ، و پشت صحنه مكان است كه یک منطقه پنهان و خصوصی که در آن می توانیم نقشها را کنار بگذاریم و خودمان باشیم.بنابراین، در "پشت صحنه" واقعاً خودمان هستيم و به اصالت خودمان بر مي گرديم. پس اصالت فرد زمانی مشهود است که شخصیت و رفتار او در  پشت صحنه و صحنه زندگي همخوانی داشته باشد.   

متن درباره اصالت و قدمت

ویژگی های افراد با اصالت

1.اگر به تعریف اصالت فکر كنيد، هنگامی فرد اصيل است ، كه همان کسی هست که واقعاً هست ، ماسک و نقاب نمی گذارد و یا وانمود نمی کند که کسی ديگري هست.در زندگی با همه ي نقش هایی که افراد با آنها روبرو می شوند، به جای تغییر "شخصیت" متناسب با مخاطب شان ، خود واقعی شان را آشكار مي كنند.افراد با اصالت سعی نمی کنند ماسک بزنند و کسی باشند که نیستند. افراد غير اصيل برای مخاطبان مختلف زندگی خود "چهره" متفاوتی دارند.

2. افراد با اصالت گسل ها ، شکست ها و نقاط ضعف خود را تشخیص می دهندو نواقص خود را درک می کنند و این چالش ها باعث می شود که آنها  بفهمندچه كسي هستند. آنها پس نمي كشند بلکه در دشواری هایی که در زندگی با آنها روبرو مي شوند و با خودشان صادق هستند. اصالت بودن به معنای این نیست که شما باید تمام نقاط ضعف خود را به جهانیان منتقل کنید و هم چنين به معنی نیست که شما می توانید به سادگی وانمود کنید که آنها وجود ندارند .

3.با اصالت ترين افراد به عنوان یک انسان و یک شخص به افراد و پيرامون خودشان اهمیت می دهند. همه ما افرادی را می شناسیم که فقط به خودشان اهمیت می دهند. وقتی اطرافشان هستید ، آنها فقط در مورد خودشان صحبت می کنند. یک اصطلاح برای این نوع افراد وجود دارد: خودشیفته مکالمه. یک متخصص محاوره مکالمه شخصی است که از شما سؤال می کند ، نه به این دلیل که آنها علاقه دارند با شما صحبت كنند بلکه به این دلیل که می خواهند از این سؤال استفاده کنند تا در مورد آن فقط حرف بزنند. این رفتار ، رفتاري ضد اصالت است. در حاي كه افراد اصيل ، وقتی با کسی در حال گفتگو هستند ، آنها حضور دارند و آنها گوش می دهند. 

4. سخنان و اعمال آنها با هم سازگار است.افراد با اصالت آنچه می گویند همان چیزی است که می گویند و آنچه انجام می دهند همان چیزی است که آنها می گویند. به همین ترتیب ، آنها مار خوش و خط و خال نيستند و اغراق نمی کنند.

5. افراد  با اصالت در حال حاضر زندگی می کنند و آنها نمی گذارند که گذشته شان،  آینده آنها را دیکته کند. تا زمانی که نگران گذشته باشید ، اشتباهات گذشته را تکرار خواهید کردونمی توانید تجربیات جدید و روابط جدید ایجاد کنید. در نتيجه از آنچه بود و به آنچه خواهد آمد ایمان داشته باشید. اینگونه سفر زندگی معنی دار خواهيد داشت.

6. افراد با اصالت  با افراد سمی معاشرت نمي كنند. شما میانگین همه ي افرادی هستید که در اطراف خود نگه دارید. اگر افرادی که بیشترین وقت خود را با آنها می گذرانید به شوخی و مسخره ديگران مشهور هستند ، به احتمال زیاد شما نیز همین کار را خواهيدكرد. از همه افراد بد رفتار و بد اخلاق پیرامون خود خلاص شوید. با كساني معاشرت كنيد كه سطح فكر و ادب شمار را بالا ببرند.

7. افراد با اصالت به موفقیت های دیگران حسادت نمی کنند. افراد اصيل دیگران را حمایت می کنند و دیگران را به ادامه حرکت ،تشویق و تحریک می کنند. آنها وقتی مي بينند دیگران موفق می شوند خوشحال مي شوند.

8. افراد با اصالت زیبایی را در تجربیات و روابط می بینند. آنها می دانند که تجارب معنی دار باعث ارزش زندگی می شوند. زندگی را فقط در ماديات جستجو نمي كنند، زندگي در پایان این نیست که چقدر پول جمع کرده اید ، بلکه زندگی هایی را که لمس کرده اید و درسهایی که در طول مسیر آموخته اید ،است.

اصالت اجازه هر نوع رفتاري را به شخص نمي دهد

با اصالت و خودمان بودن اغلب مبتنی بر ترس است. در سال 1296 درجشن رسمی  ونيز به عنوان راهی برای تفریح ​​مردم به ویژه طبقات پایین، استفاده از ماسك برای تفریح ​​آغاز شد. ماسکها ناشناس بودن کل را افراد را تضمین و بخش های اجتماعی تسطیح مي كردند.اين کارناوال به مردم این امکان را می داد که آزادانه رفتار کنند وخودشان باشند. 

با الهام از جشنواره های یونان و روم باستان ، هدف از ماسک ها این بود که همه برابری باشند وچرا كه شهروندان  مي توانستند با خیال راحت اقتدار و اشرافیت را در جامعه مسخره کنند اما تأثیر غافلگیرکننده ای بر جای گذاشت. ماسک ها مردم را تشویق می کردند که تاریک ترین سمت خود را آزاد کنند.به زودی پس از غروب آفتاب ، کارناوال ونیزی به چیزی شوم تر تبدیل شد. مهاجمان آزادانه مرتکب سرقت یا اعمال زشت شدند.افراد دوچهره و فاقد اصالت خطرناک هستند. آنها فقط مخفی نمی شوند بلکه جعل هویت نيز مي كنند.ماسک ها هویت فرد را پنهان می کند اما خود واقعی اش را هرگز.

با اصالت بودن این است که شما به آنچه اعتقاد دارید و شجاع هستيد تا احساسات و نظرات واقعی خود را بیان کنید.خود بودن بودن به معنای ایستادگی یا متفاوت بودن با دیگران نیست. اصیل بودن دنبال کردن راه شماست  و با ديگران خودتان را مقايسه نكنيد. 

اما اصالت داشتن را به معني اينكه اجازه داريد هر کاری که می خواهید انجام دهيد، اشتباه نگيريد. این اتفاقی است که در قرن سیزدهم در کارناوال ونیز اتفاق افتاد. ماسک ها به جای آزاد کردن حق خود ، تیره ترین قسمت های افراد را آزاد كردند.

اصالت و ریشه

رسانه ها و تاثير آن بر اصالت فرد

امروزه رسانه های اجتماعی به یک کارناوال جهانی جعلی تبدیل شده اند و نقش بيشتر شان تغيير اصالت يك فرد است . از شما انتظار دارند که یک ماسک بزنيد تا خود واقعی خود را پنهان کنید. در جهانی که تمام تلاش خود را شب و روز انجام می دهد،تا شما را به دیگران تبدیل کند و اين نبرد، سخت ترین نبردی است که هر انسانی می تواند بجنگد و هرگز جنگ اين جنيني خلاص نمي شويد. 

امروزه با گسترش رسانه هاي تصويري از قبيل اينستاگرم ، فيس بوك ، عكس هايي زيادي را افراد از زندگي شان منتشر مي كنند و هم چنين شركت هايي براي فروش هر چه بيشتر اجناس شان عكس هايي براي تغيير و تشويق به خريد مردم منتشر مي كنند. عکس ها آینه هایی با حافظه هستند.

این همان چیزی است که الیور وندل هولمز در سال 1859 گفت.او پیش بینی کرد که تصویر از خود جسم مهم تر می شود و در واقع باعث می شود که یک چیز یکبار مصرف نباشد.ما به طعمه تصویر جامعه تبدیل شده ایم. خوردن  یک وعده غذایی مهمتر از لذت بردن از غذا است. سلفي و آخرین پست فیس بوک در واقع هویت شما را مشخص می کند.پرتره جامعه ای جعلی چنين مي گويد: اینکه کسی نيستيد باشيد. مردم اغلب وقتی واقعیت پشت عكسها را می بینند ناامید ، شگفت زده  می شوند.

در حالي كه اولین قدم برای با اصالت شدن اين است كه افراد اصيل توقع ندارند ديگران آنها را تاييد و تحسين كنند.افراد ريشه دار به دنبال اعتبارسنجی از افراد دیگر نیستند و ارزش خود را می دانند و به افراد دیگری احتیاج ندارند که به آنها بگویند چقدر خاص هستند. 

بسياري از افراد تصويري از خود وانمود می کنند که مورد پذیرش ديگران قرار بگیرد اما افراد اصيل وانمود نمی کنند که مشهور ، فقیر و یا حتی با استعداد تر از دیگران هستند. آنچه ندارند را وانمود نمی کنند که دارند اما در دنياي مجازي، همه كوشش و تلاش ها ر اين است كه كه آنچه نيستيم را به نمايش بگذاريم.

در يك تعريف كلي اصالت ، به ريشه و جاي كه انسان از آن بوجود آمده است بر مي گردد يعني ويژگي هاي خدا. مهربان ، بخشنده ،شفاف ، صادق ،نجيب ، پاك،ياري دهنده.

تهیه کننده : توپ تاپ


در ادامه بخوانید :

جملات زیبا در مورد اصالت خانوادگی


2 نظر

  1. مهدی عظیمیمهدی عظیمیsays:

    سلام و عرض ادب دوست عزیزم قصد داشتم متنی در خصوص اصالت دکلمه کنم به متن زیبای شما برخوردم ادب حکم میکنه قبل از هر چیز از حضورتون اجازه بگیرم اجازه هستش از متن زیباتون در دکلمه ام استفاده کنم ؟

  2. جعفر صادقیجعفر صادقیsays:

    با درود بسیار زیبا وتفکر انگیز ممنونم از مدیریت سایت کمال تشکر را دارم