آموزش رسم کردن شاتل فضایی

شاتل فضایی اولین بار در سال ۱۹۸۱ پرتاب شد. تاکنون هفت شاتل ساخته شده است. شاتل‌های فضایی بسیار هزینه‌بر هستند.

شاتل ها ممکن است به صورت زمینی باشند، اما هنوز هم می توانید آنها را در مرکز فضایی و موشکی ایالات متحده در آلاباما، ایالات متحده آمریکا ببینید. حتی می توانید برای  آموزش  به عنوان فضانورد به کمپ فضایی بروید.

با توجه به علاقه اکثر شما هنرجویان به شاتل فضایی ما به نحوه ترسیم این وسیله را یاد می دهیم. البته شما از طریق سایت توپ تاپ می توانید تمامی وسایل هوایی و زمینی مورد علاقه خود را به راحتی رسم کنید.

دستورالعمل گام به گام نحوه رسم کردن شاتل فضایی:

آموزش رسم شاتل فضایی مرحله اول

1- با ترسیم خط منحنی شروع کنید. به بیرون زدگی واقع در تیزترین منحنی خط توجه کنید. این بیرون زدگی کابین خلبان یا خدمه شاتل است. منحنی نوک تیز جلویی دماغه شاتل و  پشت آن قسمت بالایی بدنه را نشان می دهد.

آموزش رسم شاتل فضایی مرحله دوم

2- یک خط منحنی زیر منحنی اول بکشید. اجازه دهید خط اول در یک نقطه گرد و در نوک دماغه به هم متصل شوند. این قسمت زیرین بدنه را تشکیل می دهد.

آموزش رسم شاتل فضایی مرحله سوم

3- از یک خط خمیده بلند برای ساختن یک شکل نامنظم در قسمت پشت بدنه استفاده کنید. خط باید از انتهای خط اصلی پدیدار شود. در واقع شما مخازن سوخت را رسم کردید.

آموزش نقاشی شاتل فضایی مرحله چهارم

4- از یک سری خطوط منحنی برای محصور کردن قسمت عقب شاتل استفاده کنید.

آموزش نقاشی شاتل فضایی مرحله پنجم

5- برای محصور کردن مخزن سوخت از یک خط خمیده استفاده کنید و آن را از بقیه بدنه متمایز کنید. برای محصور کردن قسمت عقب از خط خمیده دیگری استفاده کنید.

نقاشی شاتل فضایی برای کودکان مرحله ششم

6- باله عقب شاتل را به نام تثبیت کننده عمودی بکشید. ابتدا یک مثلث خمیده را بر روی مخزن بکشید و در صورت لزوم خطوط راهنما را پاک کنید. یک خط خمیده را در قسمت جلوی باله بکشید. یک مستطیل خمیده را بکشید تا سکان شکل بگیرد. سپس مستطیل خمیده دیگری را در پشت باله، روی مخزن رسم کنید.

رسم شاتل فضایی مرحله هفتم

7- جزئیات بدنه شاتل را ریز کنید. مستطیل بزرگ و خمیده ای را در بالای بدنه محصور کنید. یک خط مستقیم را به طول مستطیل بکشید و آن را با خطوط خمیده عمود باند کنید. این درها بار دریایی را تشکیل می دهد. بعد، یک خط منحنی در قسمت دماغه بکشید. توجه داشته باشید که یک منحنی شامل یک خط مستقیم طولانی است. بالای دماغه، یک سری مربع های خمیده متصل را رسم کنید. در هر مربع نیز مربع کوچکتر دیگری را بکشید. این پنجره های کابین خلبان یا خدمه را تشکیل می دهد.

نقاشی کودکانه شاتل فضایی مرحله هشتم

8- بالها را بکشید و خطوط راهنما را در صورت لزوم پاک کنید. یک خط خمیده را در کنار بدنه رسم کنید. یک خط مستقیم از یک انتها بکشید، و یک خط منحنی طولانی از طرف دیگر، شکل یک مثلث را تشکیل می دهد. یک مستطیل باریک را در پشت بال بکشید. جزئیات بال را با یک سری خط مستقیم مشخص کنید. سپس یک مثلث گرد کوچک بیرون زده از طرف مقابل شاتل بکشید و که قسمتی از بال بعدی نشان می دهد.

رسم شاتل فضایی مرحله نهم

9- موتورهای اصلی را بکشید و مستطیل را از مخزن امتداد بدهید. خطوط راهنما را برای وضوح بیشتر تصویر پاک کنید. برای تشکیل نازل های اصلی موتور از لایه های خطوط منحنی استفاده کنید.

رنگ آمیزی شاتل فضایی

    لذا اکنون نقاشی خود را رنگ کنید. اکثر شاتل ها به رنگ سفید با تکه هایی از رنگ سیاه می باشند.

    دیگر آموزش های پیشنهادی :

    چطور یک کرم پروانه بامزه بکشیم؟

    آموزش گام به گام نقاشی خرچنگ

    آموزش نقاشی گام به گام سگ بولداگ برای کودکان

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...