چگونه یک مقاله انگلیسی بنویسیم؟

زمانی که مشغول تحصیل در دانشگاه و یا دبیرستان هستید، نوشتن مقاله و یا پایان نامه یکی از وظایف شما خواهد بود. در نگاه اول ممکن است نوشتن مقاله به زبان انگلیسی برای شما بسیار سخت باشد. اما با تمرین و اختصاص دادن زمان مناسب ، می توانید به راحتی از عهده آن برآیید و یا اینکه حداقل استرسی برای انجام آن نداشته باشید.

بخش اول: شروع کنید.

زمان گذاشتن برای نوشتن

برای نوشتن زمان بگذارید. در مدت زمان 10 دقیقه، نمی توانید یک مقاله با ارزش بنویسد. برای این منظور بهتر است به خود زمان کافی داده تا مقاله( پایان نامه) با کیفیتی ارائه دهید. برای پاک نویس کردن متن به خود استراحت دهید. اگر چنانچه با کمبود وقت مواجه هستید، بهر حال باید زمان خود را مدیریت نمایید و از آن بهینه استفاده کنید.

با تمرکز شروع به نوشتن کنید

بنشینید و با تمرکز شروع به نوشتن نمایید. آماده شدن برای نوشتن بسیار مهم است و باید تلاش کنید مطالب را در نوشتار خود به درستی قرار دهید. به یاد داشته باشید در فرآیند نوشتن همواره می توانید به عقب بازگردید و متن خود را ویرایش کنید در واقع بازبینی کردن متن قسمتی مهمی از این فرایند است. بنابراین در ابتدا مطالب را نوشته و سپس آن را مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید.

تهیه یک پایان نامه آزمایشی

یک پایان نامه آزمایشی تهیه کنید. نوع انشاء و نوشتن پایان نامه یکی از مهم ترین وظایف شما است. جملات پایان نامه باید به گونه ایی نوشته شود که به طور مختصر و مفید به موضوع اصلی اشاره داشته باشد. این نوع نوشتار باعث می شود تا خواننده به درستی در جریان موضوع پایان نامه و یا مقاله قرار گیرد. آنقدر باید در نوشتن توانایی داشته باشید که همه جملات شما به طور مستقیم به موضوع اصلی اشاره داشته باشد.

استاد راهنما انتظار دارد تا در ابتدای مقاله( پایان نامه)، ساختار خوب و قابل فهمی از موضوع را مشاهده کند. سعی کنید موضوع اصلی را در انتهای پاراگراف اول بیاورید.

اگر نمی دانید که چگونه باید این کار را انجام دهید، بهتر است از استاد راهنما کمک بگیرید. نوشتن مقاله به این صورت بسیار مهم است و در ترم هایی که مجبور به نوشتن مقالات هستید، حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

نوشتن مقدمه مقاله

مقدمه مقاله را به درستی بنویسید. زمانی که جملات مقاله گیرا، جذاب و کامل است سعی کنید ادامه مقدمه را بر اساس همان تنظیم کنید. شما می توانید این مرحله را پس از پاکنویس کردن متن اصلی نیز انجام دهید. به این طریق به راحتی می توانید یک مقدمه مناسب بنویسد که ذهن خواننده را به درون متن و موضوع اصلی هدایت می کند. در زیر چند تکنیک موثر برای نوشتن یک مقدمه خوب به شما ارائه می شود.

مقدمه ایی کوتاه از خود بگویید.

به آمارهای جذاب و معتبر اشاره کنید.

به موضوعاتی که ممکن است باعث سوء تفاهم شود، اشاره کرده و شفاف سازی نمایید.

سعی کنید، خواننده را به چالش بکشید تا شروع به بررسی پیش بینی های خاص خود در رابطه با موضوع اصلی نماید.

نوشتن طرح کلی برای مقاله

یک طرح کلی برای نوشتن مقاله خود داشته باشید. منظور از طرح کلی این است که چگونه و با چه روشی می خواهید به موضوعات اصلی در مقاله اشاره کنید و آنها را در آن بگنجانید. به یادداشت های خود دقت کنید و تصمیم بگیرید چگونه می خواهید آنها را سازماندهی کرده و اطلاعات را منتقل کنید. برای این منظور بهتر است مطالب و ارائه اطلاعات را اولویت بندی و شماره گذاری کرده و بر همین اساس آنها تنظیم کنید.

برای رسیدن به این هدف، می توانید از نرم افزارهایی مانند ورد استفاده کرده و یا اینکه به صورت دستی آنها را مرتب نمایید.

برای اولویت بندی کردن مطالب مضطرب نباشید، کافی است سعی کنید مهم ترین آنها را شناسایی کرده و مرتب کنید.

بخش دوم: مقاله را پاکنویس کنید.

پاکنویس کردن مقاله

همه یادداشت ها و ابزاری را که نیاز دارید، جمع آوری کنید. قبل از شروع به نوشتن، همه یادداشت و کتاب هایی را که به عنوان مرجع قصد استفاده از آنها را دارید، مهیا نمایید. این موضوع باعث می شود تا به طور موثر و فوری به سوالات مختلف در مقاله خود پاسخ مناسب دهید. داشتن منبع موثق یکی از ارکان مهم نوشتن مقالات انگلیسی است. بنابراین سعی کنید قبل از نوشتن منابع و ابزارهای مورد نیاز خود را جمع آوری نمایید. اگر زمان کافی در اختیار دارید، بهتر است قبل از نوشتن، مطالعه داشته باشید.

سعی کنید اصلاحات دستی را به درستی در مقالات خود اجرا کنید. برای مشخص کردن طرح کلی مقاله می توانید نکات مهم را به صورت لیست آماده نمایید.

استفاده از جملات موضوعی در ابتدای هر پاراگراف

در ابتدای هر پاراگراف باید از جملات موضوعی استفاده کنید. جملات موضوعی می توانند به راحتی خواننده را در جریان متن قرار دهند. سعی کنید هر پاراگراف را با جملاتی شروع کنید که مرتبط به موضوع اصلی مقاله باشد. به این طریق استاد راهنما به طور شفاف و مستقیم متوجه هدف شما خواهد شد.

جملات موضوعی را به گونه ایی بنویسید، که به خواننده این اطمینان داده شود که در ادامه پاراگراف به همان موضوع پرداخته خواهد شد. لازم نیست، کل مفهوم پاراگراف را در آن جمله خلاصه کنید، فقط باید ذهن خواننده را برای خواندن ادامه متن آماده سازید. برای مثال اگر می خواهید در یک پاراگراف راجع به "اوکونکو" شخصیت کتاب "” Things Fall Apart و فراز و نشیب های او صحبت کنید، باید با چنین جمله ایی پاراگراف را شروع نمایید:

" Okonkwo starts out as a poor young man, but then rises to a position of wealth and status."

"اکونکو، جوانی بود که با فقر شروع به کار کرد، اما از جای خود برخاست و به ثروت و موقعیت رسید."

بسط داده ایده هایتان

ایده های خود را تا آنجا که می توانید بسط و گسترش دهید. مطمئن باشید که جزییات کاملی را در مورد نوشتن مقاله جمع آوری و مهیا کرده اید. شک نکنید که استفاده از کلمات اضافی، بی معنی و مبهم تکنیک موثری برای نوشتن یک مقاله نیست و استاد راهنما به راحتی این موضوع را تشخیص خواهد داد. فراموش نکنید، استاد صدها متن و مقاله را قبل از شما خوانده است و بنابراین به راحتی متوجه مطالب حشو و زاید خواهد شد. شغل او این چنین اقتضاء می کند. در نوشتن مقالات به جزییات بپردازید و از آنها به صورت مفید و چشمگیر استفاده نمایید. در زیر تکنیک هایی برای بسط و گسترش نکات جزیی و ایده پردازی به شما ارائه می شود:

به اولین مرحله از نوشتن بازگردید. به یادداشت برداری ها، کتاب ها و نکاتی که در ابتدا لیست کرده بودید، دوباره رجوع کنید. ممکن است مطلبی را فراموش کرده باشید که وجود آن در مقاله می تواند باعث بهینه شدن آن شود.

از مقالاتی که در کتابخانه مدرسه( دانشگاه) وجود دارد استفاده کنید.  استفاده از این مقالات برای سایر دانش آموزان رایگان است و به راحتی در اختیار آنها قرار می گیرد. مطالعه آنها می تواند به شما کمک موثری کند.

از راهنمایی های اساتید خود استفاده کنید. برای این منظور بهتر است قرار ملاقات هایی را با آنها داشته باشید و قبل از شروع به نوشتن از پیشنهادات آنها استفاده کرده و بهره ببرید.

استفاده از سبک MLA

با استفاده از سبک MLA ، مطالب مقاله  را به اسناد ارجاع دهید. اگر از منابع خاصی در نوشتن مقاله خود بهره برده اید باید به شیوه ایی استاندارد از آن در مقاله خود یاد کنید و در عین حال شیوه ایی را باید اتخاذ نمایید که استاد راهنما آن را تایید می کند. استفاده از MLA یکی  از بهترین و شناخته شده ترین روش ها برای استناد به منابع، در مقالات انگلیسی است.  در این روش هم در متن و هم در انتهای مقاله به اسناد اشاره می شود.

در یکی از روش های MLA می توانید منابع را به صورت جداگانه در یک صفحه جدید در انتهای مقاله قرار دهید. برای هریک از منابعی که را در متن مقاله استفاده کرده اید، باید مدخل هایی را برای توضیح در نظر بگیرید. در این مدخل ها توضیحات باید به گونه ایی ارائه شود که خواننده به راحتی به منبع اصلی دسترسی داشته باشد.

در روش دوم MLA به اسناد و منابع درون متن به آنها اشاره می شود. از این روش به عنوان parenthetical ( پرانتزی) نیز یاد می شود. در این شیوه باید در ابتدا نام خانوادگی نویسنده و سپس شماره صفحه ایی که از آن به عنوان منبع استفاده شده است، ذکر شود. استفاده از این شیوه برای مستند کردن کلیه نقل قول ها و عبارات  بکار برده شده در مقاله ضروری است.  ذکر منبع بلافاصله پس از ارائه مطلب مورد نظر باید انجام شود. در ضمن باید بدانید که اطلاعات و منابع را باید در پرانتز بنویسد.

جدی گرفتن بخش نتیجه گیری مقاله

قسمت نتیجه گیری مقاله را جدی بگیرید. ساختار کلی یک مقاله از پرداختن و ذکر نکات کلی شروع شده و در انتها به موضوعی خاص و ویژه محدود می شود. شما می توانید ساختار یک مقاله را به صورت یک هرم وارونه در نظر بگیرید که قاعده آن مربوط به ارائه مطالب شده و هر چه به راس آن نزدیک می شویم مطالب خاص و منحصر به فرد می شود. با گذشت زمان و ارائه اطلاعات به نقطه ایی می رسید که نمی توانید از بیان نتیجه گیری اجتناب کنید. در واقع نتیجه گیری، همان قسمتی از مقاله است که شما برای رسیدن و ثابت کردن آن بسیار تلاش کرده اید. اما می توانید از این قسمت برای دستیابی به سایر اهداف خود نیز استفاده نمایید و به ذکر موارد زیر نیز بپردازید.

می توانید اطلاعات بهتری را در این قسمت به مخاطب ارائه کنید و کیفیت مقاله را بالا ببرید.

می توانید خواننده را برای تحقیقات بیشتر تشویق کنید.

می توانید در مورد شرایط فعلی و شرایطی که ممکن است در آینده بوجود بیاید، گمانه زنی کنید.

بخش سوم: بازبینی مقاله

بازبینی مقاله

به اندازه کافی به خود زمان بدهید. تا آخرین دقایق با نوشتن مقاله سروکله نزنید. سعی کنید حداقل دو روز از نوشتن مقاله بگذرد و سپس برای بازبینی به سراغ آن بروید. بسیار مهم است که برای بازبینی مقاله یک تا دو روز به خود استراحت دهید و سپس به سراغ تکمیل کردن آن بروید. با این روش ذهن شما بیشتر آماده خواهد بود و راحت تر می توانید مقاله را ویرایش نمایید.

تمرکز روی بهبود کیفیت مقاله

در ابتدا بر روی بهبود کیفیت مطالب ارائه شده در مقاله تمرکز داشته باشید. بسیاری از افراد در مرحله بازبینی تنها بر روی گرامر و علایم نگارشی مانند ( نقطه، ویرگول و ... ) توجه می کنند. اما این نکته باید به عنوان اولویت دوم شما باشد. سعی کنید به سوالات و جزییاتی که ممکن است خواننده در حین خواندن مقاله با آن مواجه شود اشاره کرده  و آنها را تکمیل نمایید. به مطالب و پرسش هایی که در مقاله به آن اشاره شده، دقت و تمرکز بیشتری داشته باشید. از خود این سوال ها را بپرسید:

آیا به سوال های مطرح شده در مقاله به طور قابل قبولی پاسخ داده ام؟

آیا موضوع را به طور روشن و واضح بیان کرده ام؟ و آیا مقاله به طور خاص به موضوع پرداخته است؟

آیا به منابع به درستی اشاره کرده ام؟ آیا می توانم مورد خاص دیگری را اضافه کنم؟

آیا مقاله ایی که نوشته ام منطقی است؟ آیا مطالب و نظرات به درستی بیان و ارائه شده اند؟ اگر این اتفاق نیفتاده است چگونه می توانم آن را اصلاح کنم؟

از یک دوست بخوانید تا مقاله تان را بخواند

از یک دوست بخواهید تا مقاله شما را بخواند. از یک دوست بخواهید تا به منظور کمک به شما، مقاله را بخواند. ممکن است او خطا های ساده ایی را پیدا کند که از نظر شما دور مانده است. این امر بسیار عادی است، چرا که شما برای مدتی طولانی درگیر تهیه و نوشتن آن بوده اید و ذهن شما توانایی یافتن خطا را نداشته است.

مقالات را با دوستان خود رد و بدل کنید. می توانید مقالات همدیگر را بخوانید و پیشنهاداتی را برای بهتر شدن مقاله در آن برای همدیگر یادداشت نمایید. این اطمینان را به همدیگر بدهید که با  نهایت دقت این کار را انجام خواهید داد.

حتما در تحویل و دریافت مقاله دقت داشته باشید تا زمان کافی برای تصحیح کردن اشتباهات و بکار بردن پیشنهادات داشته باشید.

خواندن مقاله با صدای بلند

مقاله خود را با صدای بلند بخوانید. وقتی مقاله خود را با صدای بلند می خوانید، احتمالا می توانید خطا های کوچک را به سادگی پیدا کنید. با صدای بلند و به آرامی مقاله را بخوانید و در عین حال یک مداد در کنار خود داشته باشید تا خطاهای احتمالی را اصلاح نمایید.

همچنان که مشغول خوانده متن هستید، خطا ها را اصلاح کرده و اگر فکر می کنید باید بیشتر بر روی آن وقت بگذارید، یک یادداشت کوچک نیز برای خود داشته باشید. برای مثال ممکن است، بهتر باشد به جزییات بیشتری اشاره کنید و یا اینکه جمله و کلمات را با شفافیت بیشتری بنویسید.

بخش چهارم: برای نوشتن مقاله برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

برنامه ریزی دقیق برای نوشتن مقاله

موضوع و پرسش مقاله را تجزیه و تحلیل کنید وبه خود زمان بدهید .سوال مقاله و دستورالعمل های آن را یکبار دیگر بخوانید و به این موضوع فکر کنید که چه مسئله ایی را عنوان نموده اید و برای حل آن چه راهکاری را ارائه داده اید. شما باید به این موضوعات کلیدی توجه داشته باشید: توضیحات، مقایسه ها، مغایرت ها، بحث و گفتگو ها و اهداف. شما همچنین این وظیفه را دارید که با توجه به موضوع مقاله خود از موضوعاتی بنیادی مانند آزادی، خانواده ، عشق و شکست نیز یاد کنید.

از استاد راجع به وظیفه خود در قبال جامعه سوال کنید. اگر شما تصور درست و شفافی از وظایف خود داشته باشید راحت تر می توانید شروع به نوشتن مقاله کنید.

توجه به مخاطبین

به مخاطبین خود توجه کنید. استاد راهنما، اولین و دم دست ترین مخاطب مقاله شما است. بنابراین تمام تلاش خود را داشته باشید تا انتظارات او را به عنوان یک مخاطب برآورده سازید. در قدم اول احتمالا استاد راهنما انتظار دارد تا موارد زیر را در مقاله شما ببیند:

پاسخ دقیق، روشن و همراه با جزییات که نهایت منجر به رضایتمندی مخاطب شود.

ارائه یک مقاله، با جملات روان که بتوان به سادگی آن را دنبال کرد و وارد متن شد.

مقاله باید به صورت تایپ، بدون هیچگونه خطای تایپی و نوشتاری باید در اختیار او قرار گیرد.

به آنچه که نیاز دارید فکر کنید

به آنچه که نیاز دارید فکر کنید. پس از اینکه انتظارات استاد راهنما را درک کردید، به خود زمان بدهید و فکر کنید چگونه می توانید به اهداف تعیین شده برسید. به این موضوع فکر کنید، که دیگر چه چیزهایی را می توانید در مقاله خود بگنجانید.

برای مثال: اگر قرار است در مورد شخصیت خاصی در یک کتاب مطلبی را بنویسید، نیاز خواهید داشت تا در مورد آن شخصیت به نکات و جزییات بیشتری اشاره کنید. بنابراین شاید لازم باشد تا دوباره نگاهی به کتاب ها و یادداشت های خود داشته باشید.

مقاله خودرا به گونه ایی تنظیم کنید، که دسترسی به مطالب آن آسان و ساده باشد و بتوان در آن ردپایی از منطق را دید.

نوشتن مقاله را زود آغاز کنید تا زمان کافی برای بازبینی آن داشته باشید. سعی کنید در هفته اول، اولین پاکنویس خود را حاضر نمایید.

کار کردن روی ایده هایتان

بر روی ایده های خود کار کنید و آنها را بسط و گسترش دهید. تمرینات ابتکاری می تواند در بسط و توسعه جزییات به شما کمک کند و می تواند گام مهمی برای نوشتن یک مقاله باشد. در زیر به برخی از تمرینات ابتکاری مفید اشاره شده است:

نوشتن: تا جایی که میتوانید بنویسید، بی وقفه به نوشتن ادامه دهید. اگر نمی توانید به چیزی فکر کنید، دقیقا همین جمله را بنویسد" نمی توانم به موضوعی برای نوشتن فکر کنم" اینقدر ادامه دهید، تا موضوعی به ذهن شما خطور کند. پس از اینکه نوشتن را تمام کردید، به مطالب نگاهی دوباره بیاندازید و زیر هر کلمه و جمله مهمی را خط بکشید و یا آن را هایلایت کنید.

لیست بنویسید. یک لیست از تمام اطلاعات و جزئیاتی که می تواند مربوط به نوشتن یک مقاله خوب و با کیفیت شود را تهیه کنید. پس از اینکه لیست را تهیه کردید، آن را دوباره بخوانید و دور کلمات و اطلاعات مهم و مفید آن که می تواند برای نوشتن مقاله مناسب باشد، دایره بکشید.

موضوعات را دسته بندی کنید. دقیقا در مرکز کاغذ، یک موضوع را یادداشت کرده، سپس هر موضوع مرتبط را بوسیله یک خط به آن متصل کنید، دقیقا مثل شاخه های یک درخت. دور موضوعات مهم دایره بکشید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا دیگر نتوانید موضوعی مرتبط با آن را یادداشت کنید.

تحقیق در مورد موضوع خود

اگر لازم است در مورد موضوع خود تحقیق کنید.

اگر از شما خواسته شده تا برای مقاله و موضوع خود تحقیق کنید باید قبل از پاکنویس کردن مطالب خود اقدام به این امر نمایید. می توانید برای این منظور از منابع کتابخانه استفاده نمایید.

بهترین منابع برای مقالات انگلیسی می تواند شامل کتاب و مقالاتی مربوط به ژورنال های علمی باشد. همچنین می توانید از مقالات معتبر منابع خبری مانند وال استریت ژورنال و یا NY Times استفاده نمایید. صفحات وبی که تحت حمایت دولت و یا دانشگاه  است از دیگر منابع موثق برای نوشتن مقالات انگلیسی محسوب می شود.

بسیاری از اساتید راهنما، کیفیت تحقیق را معیار درجه بندی مقاله قرار می دهند. استفاده از منابع ضعیف مانند بسیاری از وبلاگ ها می تواند منجر به ضعیف شدن مقاله شما بیانجامد. بنابراین در انتخاب منبع دقت داشته باشید.

اگر از موثق بودن منبعی مطمئن نیستید از استاد راهنما و یا مسئول کتابخانه کمک بگیرید.

نتیجه گیری:

اگر می خواهید شخصی مقاله را بخواند تا ایراد و یا انتقادی نسبت به آن داشته باشد، بهتر است فردی را انتخاب کنید که دقیقا مخاطب مقاله شما باشد. اگر مقاله به وسیله شخص مناسبی خوانده نشود، شما قادر نخواهید بود اصلاحات علمی و سنجیده ایی را در آن اجرا کنید.

هشدار:

نوشتن خوب به زمان و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد بنابراین شروع مقاله خود را به تعویق نیندازید تا زمان کافی برای جمع آوری مطالب و تدوین آن داشته باشید.


مطالب پیشنهادی :

چگونه در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته باشیم؟

چطور انگلیسی صحبت کنیم؟

چطور انگلیسی یاد بگیریم؟ + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...