شیوه های جنگی کردن خروس لاری

ما در اینجا در مورد چگونگی جنگی کردن خروس لاری خواهیم گفت که چگونه یک خروس لاری سالم و آماده را برای جنگ مهیا کنیم.

روش ها و مراحل آماده سازی جنگی کردن خروس لاری

پر نفس کردن جوجه لاری یکی از این روش ها می باشد به اینگونه که در ابتدا باید سعی کنید که یک روز در میان آن را در میدان به سرعت به حرکت اجبار کنید و باید به صورت صعودی قدرت تنفس و آمادگی جسمانی خروس لاری افزایش یابد و بهتر است در این حالت تمرین، از غذا های مقوی و پرانرژی برای خروس استفاده شود تا استرس دور شده و بدن آن به خوبی  ادامه دهد.

جوجه را چگونه کسو کنیم یعنی بجنگانیم؟

کسو به معنای جنگاندن می باشد و باید این را در نظر که جوجه ۱۰ ماهه را نباید با جوجه قوی تر و بزرگتر از آن کسو و یا بجنگانیم زیرا جوجه عادت می کند که برگردان بزند. کسانی که خروس باز حرفه ای هستند جوجه ای مخصوص برای کسو و جنگاندن و آماده سازی جوجه جدید دارند که باید توجه داشت که جوجه مخصوص باید از قبل خسته شود و سپس با جوجه اصلی جنگانده شود.

جوجه خروس را چگونه بدون کسو آموزش دهیم؟؟

ممکن است که شما از خروسی خوشتان می آید و به استایل آن می خورد که بسیار قوی و تیز باشد اما شما نمی خواهید که خروس شما در کسو آسیب ببیند مثل اینکه چشم آن آسیب ببیند و یا کور شود پس به همین دلیل روش خاصی برای قوی کردن خروس وجود دارد که بدون هیچ آسیبی می باشد که باید از روش‌خاصی استفاده کرد به این صورت که از دو ماه قبل مرغی را که خروس به آن علاقه دارد را درون کله قندی قرار دهید و برای مرغ درون نیز دانه و آب بگذارید باید آب به گونه ای وصل باشد که هردو از آن آب استفاده کنند یعنی به صورتی که در بالای کله قندی وصل شود و پس از مدتی که صدای مرغ می آید خروس یکسره و دائم دور کله قندی می چرخد تا راهی برای ورود پیدا کند و شما نیز اجازه دهید که از صبح تا شب دور آن بگردد پس از مدتی بعد دو کله قندی با فاصله ۱۰ الی ۱۵ متر از هم قرار دهید و در هر دو یک مرغ با دانه و آب قرار دهید سپس خروس با صدای هر مرغ به سمت کله قندی مورد نظر می رود و به طور متوالی در حال دویدن می باشد و همین باعث آمادگی کامل خروس می شود و شما می توانید پس از گذشت ۴۰ روز به ماهیچه های پای خروس لاری تان دست بزنید و تغییر و سفت شدن آن را احساس کنید و سپس می توانید آن را بجنگانید و باید در ابتدا با خروس تمرینی جنگانده شود تا آمادگی لازم برای جنگ را نیز پیدا کند.

دومین راهکار برای جنگی شدن خروس

ماساژ نیز برای این کار مفید می باشد و باید به ترتیب از گردن، سینه، بال ها، پهلو ها و زیر بال ها و سپس پا ها باید ماساژ داده شوند که این حرکت باعث افزایش جریان خون در خروس می شود و سپس پس از هر ماساژ می توانیم آن را با خروس ضعیف تر و تمرینی کسو دهیم.

سومین راهکار برای جنگی کردن خروس

غذا نیز در جنگی کردن لاری بسیار مهم است زیرا غذا های پر انرژی و پر ویتامین می تواند در سفت سازی عضلات کمک کند و باید صبحانه سبزیجات و میوه و عصرانه گندم شسته شده غنی به حیوان بدهید و همچنین هفته ای ۳ بار به حیوان تخم مرغ آب پز بدهید و همچنین در شب مغز بادام و گردو و یا کشمش بدهید و سپس می توان کسو با خروس ضعیف را انجام داد .

خیلی ها نیز می گویند که چگونه کسو دهیم تا خروسی مصدوم و آسیب نبیند

 می توانید برای این کار ناخن ها و سیخ ها را با پارچه و چسب ببندیم و کسو دهیم و پس از ۱۵ دقیقه پا های حیوان را شسته و به گردن آن فیتیله می اندازیم و پس از مدتی با حوله خیس آن را کمپرس گرم می دهیم و سپس چندین روز استراحت می کند و دوباره آن را به دویدن وا می داریم و میتوانیم آن را نیز بر روی تردمیل نیز دواند و این کار ها را باید ۴ روز انجام داد و هر روز میزان دویدن را نیز افزایش می دهیم و همچنین می توانیم از آمپول نوروبیون برای تقویت استفاده کنیم همچنین می توانیم در بعضی از روز ها به آن ویتامین بدهیم و با دادن اسفناج نیز پروتئین برای او فراهم کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که خروس با مرغ ها زیاد ارتباط نداشته باشد زیرا ممکن است بیضه هایش تحت فشار قرار گیرد و رابطه جنسی طولانی نیز مانع از جنگیدن خوب خروس می شود و بهتر است چندین روز قبل از مسابقه رابطه ای نداشته باشد.

نکته برای خروس هایی که جنگجو نیستند؛ کسانی که خروس های جنگجویی ندارند باید نوک خروس های خود را با پارچه و چسب بیندند و یا اینکه نوک خروس را با سیم و چسب و پارچه معکم کنند تا دهانشان موقع جنگیدن باز نشود و سپس آنها را بجنگانند.

 با این روش خروس پخته و حرفه ای می شود و بدون استفاده از نوک خود می تواند همچون یک پهلوان عادلانه بجنگد. در هنگام بستن نوک خروس ها مراقب باشید چوری ببندید که مانع نفس کشیدن خروس نشود.

چهارمین روش برای جنگی کردن خروس لاری

باید پر های خروس کاملا تخت باشد و به طور کلی ریخته نباشد و کامل باشد و از کوتاه کردن آنها در بیشتر موارد بپرهیزید، زیرا اگر مشکلی در پر ها و بال های آن وجود داشته باشد در مقابل خروس لاری دیگر ممکن است به مشکل بر بخورد و از حریف خود ببازد و از آن به او آسیب هایی برسد. پس اگر در کنار خروس خود، خروس های دیگر دارید و خروس شما تا حالا کسو نداشته است بهتر است از مقابله آن با خروس های دیگر جلوگیری کنید.

شما می توانید بال های آن را با پوششی ببندید که در صورت کسو اتفاقی برای بال های آن نیافتد و یا می توانید پر های خروس های دیگر را چسب بزنید تا نتوانند با خروس شما درگیر شوند.

سپس شما در این حال باید به خروس خود ورزش داده و از تغذیه مناسب برای او استفاده کنید و پس از هر ورزش بال ها، گردن و پاهای خروس را با روغن زیتون و شبیه آن ماساژ دهید تا عمل خون رسانی در خروس لاری شما بهتر انجام گیرد.

بعد می توانید برای او چند کسو انجام دهید و یا از خروس های پیر که توان زیادی ندارند برای آماده سازی استفاده کنید و یا می تونید شما یک جوراب را به شکل یک خروس برش بزنید و سپس آن را بر روی چوبی قرار دهید و بر جلوی خروس حرکت بدهید این عمل هم خروس را آماده می کند و هم آن را مغرور تر

 سپس بعد از این کار ها نوبت به استراحت خروس می رسد و با غذا های پر انرژی به او می توانید قدرت بدهید این یکی از روش های ساده آماده سازی خروس لاری برای جنگیدن و کسو بود.

راهکار پنجم قدرت نوک زدن خروس یک از عاملان برد

همیشه نوک زدن خروس ها یکی از عاملان برد آنها در مسابقات بوده است حال که شما پنجه و پا های خروس خود را قوی کرده اید نوبت به قوی کرن نوک آنها می باشد. با ترکیب کردن آن با پنجه و پا ها عضله ای مرگبار را می سازید

منقار خروس را ابتدا با سیم و یا وسیله ای می بندیم تا نتواند دهان خود را باز کند و سپس آن را با خروس پیر و یا خروس دیگری کسو دهید تا یک خروس جنگجو شود زیرا در این مرحله بسته کردن نوک پرنده باعث می شود که نتواند دهان خود را باز کند و مجبور می شود که نوک بزند و اگر این تمرین را با خروس بیشتر مواقع انجام دهیم عمل نوک زنی قوی خواهد شد در این کار با وادار کردن خروس نه تنها نوک او قوی می شود بلکه عضلات گردن او نیز قدرتمند تر می شود و می تواند ضربات محکم تری را وارد کند به گونه ای که حریف خود را می تواند با چند نوک از پا درآورد و آن را شکست دهد.

در بیشتر مسابقات نیز شما خواهید دید که بیشتر خروس ها به دلیل اینکه نوک زدن را خوب بلد نیستند و قادر به انجام آن نمی باشند برای دفاع دهان خود را باز می کنند و پر های حریف را می کشند و ممکن است حریف عمل نوک زنی خوبی داشته باشد که می تواند همین عامل اصلی در شکست باشد.

مولتی ویتامین برای خروس لاری

نکته مهم در قوی کردن و بالا بردن نفس و ذخیره انرژی بالا در خروس مولتی ویتامین ها می باشند.

اضافه کردن مولتی ویتامین در برنامه غذایی خروس ها بسیار مهم می باشد و بهتر است که این مولتی ویتامین ها را در میان وعده و در حالت تمرین به خروس بدهیم تا بهتر و سریعتر عمل کنند.

مولتی ویتامین ها انواع مختلفی دارند مانند قرص و شربت که بهترین این دو شربت ها می باشند که شما می توانید این شربت ها را در آب خروس ها و یا پرنده هایتان بریزید.


دیگر مطالب پیشنهادی :

چگونه خروس لاری را مست کنیم

اسم های زیبا برای خروس لاری

عکس خروس های جنگی و غول پیکر

11 نظر

  1. امیررضا قرعلیوندامیررضا قرعلیوندsays:

    سلام ترخدا جواب این سوال من بدید من ی جوجه لاری ۲ماه دارم که حدودا ۱۰روز پیش بای خروس ۷ماه جنگ انداختم بعد جوجه ی۲ماه من گلوش خونی شد حالا خوب شده زخم گلوش ولی دیگه مثل قبلا جنگ نمیکنه

  2. رضا موسویرضا موسویsays:

    ممنون از کمکتون خیلی خوب بود

  3. امیر رضاامیر رضاsays:

    سلام من یک جفت لاری 4 ماهه دارم یک بار بابک خروس ۱ ساله جنگ دادم و می ترسه چی کار کنم

  4. محمد ایرنخواهمحمد ایرنخواهsays:

    سلام من یک جفت لاری دارم مرغ و خروس باهم جنگ میکنن راهنمایی کنید

  5. milad samadzademilad samadzadesays:

    سلام من جوجم با هیچ کدوم از جوجه هام سر نمیگیره هفت ماه اس ولی میندازم فرار میکنه تاحالاام کسووش نکردم راه کاری برای درس شدن این دارید

  6. امیرامیرsays:

    من یک خروس لاری 7 ماهه یک خروس لاری 4 ماهه دارم ولی جوجه 4 ماهم با خروس محلی درگیر میشه بعد از چندیقه میره زیر خروس محلی و پلی خ وس محلی رو گاز میگیره زخم میگنه هردو چهار ماه دارن

  7. علیرضاعلیرضاsays:

    سلام من یک خروس دارم کسو نکردم دوتا جنگ دادم فرار میکنه باید چکارکنم لطفا کمک کنین

  8. ابوالفضل عزیزیابوالفضل عزیزیsays:

    کارت درسته منهم خروس بازم خروسم پنچماهش۴.۵ دانگ یعنی قدش۷۷ سانت برای سنش قدش خوبه

  9. امیرعلیامیرعلیsays:

    ترو خدا کسی جواب من رو بده جوجه لاری من با خروس های بزرگتر با سن و سال تر از خودش سر نمی گیره چیکار کنم

  10. بسام عودیبسام عودیsays:

    سلام به خروستون وقتی ۸ ماهه شد یک لیوان پر خون مرغ یا خروس بدید و داخلش ۱ یا ۲ قاشق پر فلفل قرمز تند بریزید و هم بزنید و بدید بخوره چنان وحشی و دیوانه میشه خروس حریف رو جر میده و از بچگی کنار مرغ ها بزارید بزرگ بشه و کنارش خروس نزارید تا غرورش زیاد بشه و برای جنگ اولش با یک خروخ ضعیف مبارزه کنه که نترسه و ببره وگرنه اگه ببازه ترسو میشه و وقتی خون وفلفل دادین دیگه خیلی خطرناک میشه

  11. بسام عودیبسام عودیsays:

    و هیچ وقت زیر ۸ ماهگی جنگ ندید چون احتمال باختش زیاده و اگه ببازه خیلی ترسو میشه و دیگه سمت خروسا نمیره و بی فایده میشه مگر اینکه فقط جای مرغ ها بزارید تا دوباره غرور بگیره ولی بازم مثل اولش نمیشه ولی خوب میشه و بعد باخروس های ضعیف مبارزش بدید تا ببره و ترسش بریزه