آموزش نقاشی شمع سوزان برای کودکان

شمع ها جز اولین چیزهایی هستند که انسان ساخته است و توسط باستان شناسان کشف شده است. شمعدان هایی که در کشور مصر و جزیره کرت پیدا شده اند 3000 سال قبل از تولد عیسی مسیح و آن هایی که در کشور چین پیدا شدند 2000 سال قبل از تولد مسیح، ساخته شده اند.

شمع های اولیه از موم زنبور عسل یا نوعی چربی حیوانی ساخته می شدند. به طور معمول ، فتیله ی ساخته شده از الیاف نخی را درون موم یا چربی حیوانی ذوب شده فرو می کردند و بعد موم  را  می گذاشتند تا خنک شود ، بعد دوباره همان کار را انجام می دادند و ادامه ی نخ یا فتیله رو فرو می کردند. این کار را تکرار می کردند تا شمع به اندازه دلخواه برسد. بعدها شمع ها از روغن نهنگ یا مشتقات نفت ساخته شدند. امروزه برای درست کردن شمع ها بیشتر از روغن های مصنوعی یا روغن های گیاهی استفاده می کنند.

استفاده از شمع ها انقدر زیاد شده بود که "شمع" را به معیاری برای اندازه گیری نور تبدیل کرده بود. در ابتدا، این واحد اندازه گیری "ذوب شدن یک  ششم  پوند از حجم موم شمع را نشان می داد، که با سرعت 120  ذره  در ساعت می سوخت". در دهه 1920، استاندارد این اندازه گیری به لامپهای الکتریکی رشته ای داده شد.از زمان های بسیار قدیم از شمع ها به عنوان منبع نور استفاده می کردند، و هنوز هم موقع قطع شدن برق ها و یا در مناقطی از جهان که برق ندارند از شمع ها برای تولید نور استفاده می کنند. در چین و اروپا نیزاز شمع ها برای گفتن زمان و ساعت استفاده می شد. به این صورت که اطراف شمع ها با علامت ساعت ها یا وزنه های كوچك نشانه گذاری می شد كه در با سوختن شمع از بین می رفت و متوجه زمان می شدند. امروزه از شمع ها برای اهداف زیبایی و تزئینی استفاده می کنند. از برخی دیگر در مراسم های مذهبی مانند مراسم تشییع جنازه ، مراسم کلیسای کاتولیک و جشن یهودیان هانوکا مورد استفاده می شود.

دوست دارید یک شمع سوزان بکشید؟ با کمک این گام به گام نقاشی این کار را به براحتی انجام دهید. تمام چیزی که شما نیاز دارید یه برگه کاغذ، یک مداد و یک پاک کن است. ممکن است بخواهید از ماژیک ها، مداد شمعی ها یا مدادرنگی ها برای رنگ آمیزی نقاشی پایانی خود استفاده کنید.

اگر این آموزش نقاشی را دوست داشتید، آموزش نقاشی های کیک، آتش، شعله های آتش و دود ما را هم دنبال کنید. برای کشیدن این نقاشی شما نیازی به ابزار و وسیله ی هنری خاصی ندارید.

گام به گام نقاشی شمع سوزان برای کودکان 

مراحل کشیدن یک شمع سوزان

نقاشی شمع سوزان برای کودکان مرحله اول

1. در ابتدا یک بیضی مسطح بکشید. این بیضی قسمت بالای شمع را تشکیل می دهد.

نقاشی شمع روشن برای کودکان مرحله دوم

2. بعد از هر دو طرف بیضی یک خط صاف و مستقیم به سمت پایین بکشید و هر دو طرف شمع را نشان دهید.

نقاشی شمع کودکانه مرحله سوم

3. این دو خط صافی که رسم کردید را با یک منحنی به هم وصل کنید. حالا استوانه ی شما که شکل اصلی شمع است، کامل شده است.

آموزش نقاشی شمع سوزان مرحله چهارم

4. با استفاده از چند خط منحنی کوچک ، شکل های نامرتبی را در لبه ی خارجی بیضی اولی که کشیدید، رسم کنید. این ها قطرات ذوب شده ی شمع را نشان می دهند.

گام به گام نقاشی شمع سوزان

5. خط های کشیده شده قبلی را از بیضی اصلی پاک کنید.

آموزش نقاشی شمع برای کودک مرحله ششم

6.یک خط خمیده کوچک در قسمت بالایی شمع و در مرکز بیضی بکشید، ولی مراقب باشید با کناره های بیضی برخوردی نداشته باشد. بعد یک خط صاف کوتاه از وسط خط خمیده ای که کشیدید به سمت بالا بکشید. این خط نشان دهنده ی فتیله ی شمع، نخ یا مواد چوبی است که می سوزد.

چگونه یک شمع روشن بکشیم

7. حالا شعله شمع را بکشید. برای کشیدن شعله، دو خط منحنی از وسط فتیله شمع به سمت بالا بکشید و آنها را در یک نقطه به هم وصل کنید. شعله پایانی باید شبیه به اشک باشد.

نقاشی شمع برای بچه ها مرحله هشتم

8. خط ها یی به شکل U انگلیسی با سایزهای مختلف که نشانه دهنده ی قطرات ذوب شده ی شمع است، در اطراف دیواره ی شمع بکشید. اگر لازم بود خط های کشیده شده قبلی را پاک کنید.

naghashi shame baray koodakan

9.  خطوط کوتاه و صافی که مثل هاله ی نور از شعله بیرون می آیند، بکشید. این خط ها نشان دهنده ی تابش نور شمع است.

رنگ آمیزی نقاشی شمع

شمع خود را رنگ آمیزی کنید. در نمونه ی ما شمع به رنگ زرد کمرنگ است، شبیه به شمع های اولیه که از چربی حیوانی درست شده بودند. امروزه شمع ها به رنگ های مختلفی وجود دارند، پس خلاق باشید. اغلب، رنگ شمع  به رایحه و عطر آن اشاره دارد. آیا ماژیک های معطر دارید؟ اگر دارید که می توانید یک شمع معطر رنگ آمیزی کنید.


بچه های عزیز از مطالب پایین هم دیدن کنید :

آموزش نقاشی جمجمه برای کودکان

گام به گام آموزش نقاشی چشم برای کودکان

گام به گام نقاشی گل کارتونی برای کودکان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...