متن ادبی زیبا در مورد شهادت امام رضا

شهادت امام رضا علیه السلام به واسطه ی مامون، غم بزرگی بر دل مسلمانان جهان نهاد. هر ساله در روزی خاص، مسلمانان به عزاداری برای از دست دادن این ستاره ی آسمان اسلام می پردازند. اگر بتوانید با یک یه متن خوب، شهادت امام رضا را به دیگران تسلیت بگویید، می توانید در آنها تاثیر خوبی بگذارید.

شهادت امام رضا برای مردم ایران اهمیت زیادی دارد. در این روز مردم به عزاداری و برگزاری مجالس عزاداری می پردازند. اگر بتوانید با یک متن زیبا خود را در این غم بزرگ با دیگران شریک کنید، هم حس و حال شما و هم دیگران بهتر خواهد شد. در این مقاله با ما همراه باشید تا زیباترین متن های ادبی در مورد شهادت امام رضا را با شما به اشتراک بگذاریم.


متن ادبی درباره شهادت امام رضا علیه السلام

وقتی وارد حرم تو می شوم، انگار تمام غم های دنیا را فراموش میکنم! هیچ چیزی برایم انگار دیگر اهمیت ندارد. چون به نزد مولایم آمده ام. یا امام رضا تو ضامن آهو شدی؛ کاش ضامن هم بشوی که بتوانم در زندگی مسیر درست را بروم. شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض می کنم.

############################

فقط کافیست وارد خراسان شوی، تا از عشق مولایت امام رضا لبریز شوی. هیچ چیز نیست که آنقدر تو را مسحور خود کند که دیگر هیچ چیزی را نبینی و هیچ چیزی را نشنوی. در این زمان دوست داری فقط به نزد امامت بروی! امامی که با دانه های انگور، ذلت مامون را به او چشاندند.

############################

یا امام رضا! از مظلومیت تو چه بگویم که با دانه های انگور خواستند که تو را مسموم کنند؟ از خراسان چه بگویم که سرزمینش جانت را گرفت؟! اکنون تنها امیدم شده است خراسان و هر بار که دلم می گیرد، دوست دارم به نزدت بیایم و با نیایش و عبادت در حرمت، از خداوند فرصتی جدید در زندگی بخواهم. شهادت امام رضا را به همه مسلمین جهان تسلیت عرض می کنم.

############################

نمی دانی که چقدر برای یک آدم افسرده دل دیدار حرم امام رضا خوب است. زمانی که وارد حرم می شوی، هیچ چیزی حس نمی کنی جز عشق و محبت امام رضا علیه السلام نسبت به زائران. در آنجا فقط عشق را احساس می کنی. به هر سمت که بروی، به هر سوی که روی، می توانی حضور خدا را در آنجا احساس کنی. کم چیزی نیست! آنجا خانه ی امام رضاست و حتما هم خداوند حضورش در آنجا پر رنگ است. شهادت امام رضا علیه السلام، این امام غریب و مظلوم را به همه تسلیت عرض می کنیم.

############################

در دلم آهویی نهفته است! آهویی که دوست دارد ضامنش مولایش امام رضا شود. کاش دستم را بگیری و ضامنم شوی که به جز تو چه کسی بهتر می تواند ضامن این درمانده دل شود؟ آهوی وجودم بی رمق است و منتظر اجابت امامش است. کاش ضمانتش را بکنی.

############################

با هر قدم که به سمت حرمت تو بر میدارم، احساس می کنم که باری از گناهانم کم می شود! مگر در حرمت چیست که این چنین باعث رفاه حال من می شود؟ کاش میشد ساعت ها در کنار ضریح تو بشینم و با تو درد و دل کم! آخر کم نشنیده ام از معجزاتی که در حرم تو رخ داده و کسانی که شفا یافته اند. جسم من بیمار نیست؛ اما روحم چرا! شفاعتم را نزد خداوند ببر که روحم را درمان کند. شهادت امام رضا علیه السلام را به همه ی مسلمین جهان تسلیت عرض می کنم.

############################

همیشه می شنیدم که مردم شهر های دیگر از فراق تو می گریند؛ می شنیدم که نذر می کنند که توفیق زیارت خانه ی تو به آنها برسد. اما درکشان نمی کردم! چون من هر بار که اراده می کردم، می توانستم به نزد تو بیایم و این به این دلیل بود که در شهر مشهد سکونت داشتم. امام زمانی که زائران شهر ها و حتی کشورهای دیگر را می دیدم که چه حال و هوایی عوض می کنند، آن موقع بود که حال دلشان را می فهمیدم. آنها با یک بار دیدار تو متحول می شدند! اما من روزها به زیارتت می آمدم و تغییری نمی کردم. اکنون میفهمم که چقدر بی لیاقت بوده ام که زیارت تو را همانند یک کار عادی می پنداشتم. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنم.

############################

دوست دارم به کبوتری تبدیل شوم و در آسمان حرمت پرواز کنم. بوی حرمت و عشقی که از آن در دلم نجوا می کند را با هیچ چیزی در این دنیا نمی خواهم که عوض کنم. حضورت را وقتی در حرمت هستم احساس می کنم. انگار کنار منی اما من تو را نمی بینم. انگار می خواهی دستانم را بگیری، اما من خود دستانم را از تو پنهان می کنم. کاش به همان کبوتر تبدیل شوم که بتوانم همواره در جوار حرم مولایم باشم. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنیم.

############################

هشتمین ستاره آسمان نبوت و امامت هم ناپدید شد. ستاره ای که با نورش جهانی را می توانست روشن کند و با گرمای محبتش می توانست دل هزاران نفر را تسکین دهد. جامعه ی امروز ما به هیچ چیز نیاز ندارد جز یکی از همین ستارگان تا بر آسمانشان طلوع کند و بر آنها بتابد تا بتوانند مسیر درست را بشناسند و در آن قدم بگذارند.

############################

با هر بار که نامت را به زبان می آورم، انگار در درونم غوغایی به پا می شود. نمی دانی که چه حالی دارد که نام مولایت را به زبان بیاوری. در زمانی که در حرمت حضور پیدا میکنم، با هر قدمی که به سمت ضریح تو بر می دارم، انگار به سمت سعادت و خوشبختی گام بر میدارم. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنم.

############################

امام رضا علیه السلام هشتمین گل بهشتی بودند که خداوند روی زمین آن را آفریده بود. هر کدام از گل های این بهشت عطر و بوی خاص خود را داشتند و جهان را به مرحمت وجود خویش زیبا می کردند! اما هشتمین گل انگار با دیگر کل ها فرق داشت. این گل عطرش تمام جهان را پر کرده بود و همه ی مردم عاشق بوی آن شده بودند! امام به پای آن زهر ریختند تا از این بهشت آن را پاک سازند. انگار مردم لیاقت استشمام بوی این گل را داشتند. شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض می کنم.

############################

زمانی که وارد حرمت می شوم، دلم هوایی می شود. احساس می کنم که قرار است در آنجا برای همیشه بمانم؛ احساس می کنم که می خواهم برای همیشه از نعمت وجودت در حرم بهره مند شوم. اما زمانی که از حرم تو خارج میشوم، زمین گیر خواهم شد. انگار زمانی که در حرمت بودم، چیزی از زندگی ام احساس نمی کردم جز خوشبختی و سعادت. وجود توست که مشهد را مقدس کرده. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنم.

############################

خراسان از زمانی مقدس شد که تو در آن گام نهادی. خاک خراسان از زمانی ارزش یافت که قدم تو در آن نهاده شد. خاص ترین بنده ی خداوند وارد این شهر شد و جانش را در آن از دست داد. خاک خراسان هم متبرک است برای نعمت وجود تو و هم نفرین شده است به دلیل گرفته شدن جان تو در آن.

############################

دلم هوای حرمت را کرده است. چه ساعت ها که نمی نشستم و ناخودآگاه اشک می ریختم به پای ضریحت! کاش دوباره فرصتی پیش آید که به نزدت آیم و غلامی ام را به تو یادآوری کنم. یا امام رضا من غلام تو هستم و غلامیت را می کنم که این در برابر نعمت وجود تو در زندگیم هیچ است. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنم.

############################

من فقیری بودم که با آمدن به حرم مولایم ثروتمند شدم. ثروت که فقط پول نیست؛ ثروت که فقط مال و منال نیست. ثروت یعنی نگاه مولایت به تو. ثروت یعنی اینکه زمانی که وارد حرمت امامت می شوی، حضور او را احساس کنی! عشق را در تمام وجودت احساس کنی و متحول شوی. اینها همه شان ثروت است که من از آن به صورت کامل بهره مند شدم.

############################

با هر بار زمین خوردنم، فقط کافی بود یک بار یا امام رضا را به زبان آورم که ناخودآگاه از زمین برخیزم و به راهم ادامه دهم. انگار حتی به زبان آوردن نامت هم به انسان انرژی و انگیزه ی زندگی کردن می دهد.

############################

تو تمام هستی من هستی، این دنیا را بی وجود تو نمی خواهم. از زمانی که وارد حرمت در شهر مقدس مشهد شده ام، وجودت در آنجا را احساس می کنم. رایحه ی خوبی که در فضای حرمت پیچیده، دیوانه وار مرا مست وجود تو می کند. کاش در مشهد زندگی می کردم و بارها به دیدنت می آمدم و عطر حرمت را استشمام می کردم. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنم.

############################

ای شاه پناهم بده که جز تو پناهی ندارم. خداوند تو را در این شهر مقدس آورد که بشوی دوای درد تمام ما مسلمین؛ تا بشوی آرامش و تسکین دهنده ی قلب های نا آرام ما. وجودت مرا در خود غرق می کند و ساعت ها مرا به خود درگیر خواهد کرد. یا امام رضا؛ چه غریبانه به شهادت رسیدی. شهادت این امام غریب را تسلیت عرض می کنم.

############################

غربت تو در شهر مشهد به کنار، ظلمی که در حق تو شد را چگونه جبران کنیم؟ خاک خراسان از روزی که جان تو در آن گرفته شد، انگار نفرین شد. کاش نعمت وجودت را در خراسان احساس می کردیم بدون اینکه جان تو در آن گرفته شود! چه کنیم که در برابر خواست خداوند و کینه ی دشمنان اسلام، خراسان نتوانست کاری کند. شهادت امام رضا علیه السلام را به همه شیعیان و عاشقان این امام تسلیت عرض می کنیم.

############################

دلم شکسته و اکنون هیچ خریداری ندارد. میگویند تو ضامن خوبی هستی! خوب بلدی شفاعت کنی و خوب بلدی مسکنی باشی بر دل های بی قرار. یا امام رضا خریدار دلم باش که اکنون جز تو پناهی ندارم. یا امام رضا تسلای خاطرم باشد که جز تو امیدی ندارم. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنم.

############################

ای شاه بزرگ، بر ملک خویش راهم ده که جز تو پناهی ندارم. ای ملک در جوارت راهم ده که جز تو غمخواری ندارم. یا امام رضا نمی دانم که درد دل این بنده را می شنوی یا خیر. اما از تو میخواهم که شفاعتم را نزد خداوند ببری که این بنده ی گناهکار، روی رفتن به نزد پروردگارش را ندارد. شهادت امام رضا را تسلیت عرض می کنیم.

############################

چه کسی گفته که خداوند بهشت را هنوز نیافریده؟ یک تکه ناب از بهشت خداوند در سرزمین مشهد قرار دارد. کافیست به آن بهشت وارد شوی تا از تمام مشکلات و سختی های زندگی فارغ شوی. در این بهشت، امام هشتم مان یعنی امام رضا علیه السلام حضور دارد که با نعمت وجود خود، خراسان را متبرک نموده. شهادت این امام در شهر مشهد غریبانه بود! اما اکنون میلیون ها زائر به نزد امامشان می آیند تا او غربتش را فراموش کند. شهادت امام رضا علیه السلام را به همه تسلیت عرض می کنیم.

############################

یا امام رضا؛ دوست دارم غلامت شوم که همواره در جوارت باشم. دوست دارم تسکین دهنده ی دل غم دیده ام باشی؛ از تو میخواهم که آرامش وجودم باشی. یا امام رضا در حرم تو چیست که آن را اینقدر خاص می کند؟ کجای جهان می توان چنین آرامشی را احساس کرد که من در حرم تو آن را احساس می کنم؟! وجودت در خراسان مایه ی آرامش من است.

############################

هربار که به حرم امام رضا وارد میشوم، روزنه ای از امید در دلم به وجود می آید. انگار صدایی در گوشم می گوید که نگران نباش، همه چیز حل می شود. این صدا انگار مال امام رضاست. با صدای نقاره هایش به من میفهماند که غصه نخور، خدا بزرگ تر از این حرف هاست که بخواهد تو را در زمان مشکلاتت تنها بگذارد. یا امام رضا به یمن وجود تو، دلم آرام گرفته و غصه ها را فراموش کرده ام. باشد که پناهم باشی. شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض میکنم.

############################

یا امام رضا؛ نگذارد که در این دنیای غریب که تو غریبانه در آن به شهادت رسیدی، دستم به سمت غریبه ای دراز شود. دستم را بگیر که جز تو مولایی ندارم. دوست داشتم که غلام یا کنیزت باشم و کنیزی ات را بکنم که همیشه به این امید داشته باشم که اگر سخت ترین مشکلات هم به وجود آمد، تو هستی که دست مرا بگیری. یا امام رضا شهادت تو بر دل غم دیده ی مومنان تاثیر زیادی می گذارد. شهادت امام رضا علیه السلام را تسلیت عرض می کنم.

############################

امروز همه ی خیابان های خراسان عزا گرفته اند؛ امروز خاک خراسان از خود شرم می کند؛ امروز آسمان خراسان خون می گرید و امروز هوای خراسان طوفانیست. این ها همه به خاطر خیانتی است که این شهر به تو کرده است. خراسان جانت را گرفت و تو را در خود حبس کرد. یا امام رضا به خاطر دلم غم دیده و غریبت، ضامنم شو که به وجودت در زندگی ام نیازمندم. شهادت امام رضا علیه السلام را به همه ی مسلمین و مردم جهان تسلیت عرض میکنم.


همچنین ببینید :

امام رضا متن و عکس نوشته

عکس نوشته به مناسبت شهادت امام رضا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...