انشا در مورد کفش با مقدمه و نتیجه

کفش وسیله ای با اهمیت است که باید حتما در خرید به این توجه کنید که کفشی را بخرید که متناسب با پای شما بوده و با محیطی که قرار است از آن استفاده کنید هم تناسب دارد. در صورتی که به هر یک از این موارد توجه نکنید، دچار مشکل خواهید شد. کفشها مدل های مختلفی دارند که در هر محیط یک مدل به پا می شود.

مقدمه انشا: کفش وسیله ای است که به واسطه ی آن می توان از پا محافظت نمود. کفشها مدل های مختلفی دارند و هر کدام مبنی بر نیاز خاصی از افراد طراحی و روانه ی بازار شده اند. اگر کفشی خاص را میخواهید بخرید باید به نکات مهمی در مورد آن توجه داشته باشید. همانطور که می گویند پا قلب دوم انسان است، باید برای خانه ی قلب دوم ما که کفش است، اهمیت زیادی قائل شویم.

بدنه انشا: یک لحظه بیندیشید که اگر کفش نداشتیم چه میشد؟ راه می رفتیم و در هر قدم یک خار به پایمان فرو می رفت! هنوز خار که قسمت خوب ماجراست. گاهی اوقات شیشه، اشیاء تیز و ... روی زمین هستند. اگر کفشها نباشند، این شیشه ها به پای گرانقدرتان فرو خواهند رفت و تا چند روز شما را زمین گیر می کنند. کفش را جدی بگیرید! این نصیحت را به گوش بسپارید و فراموشش نکنید که هر بار فراموش کردید، منتظر همین شیشه های تیز باشید که قرار است به پایتان فرو برود که دوباره اهمیت کفشها را به خاطر آورید.

می خواهم شما را با موضوعی مهم اما دردناک مواجه کنم. قطعا با پونز که آشنا هستید؟ اگر این پونز برعکس باشد، چه اتفاقی می افتد؟ آفرین درست حدس زدید! باز هم به پایتان فرو خواهد رفت و شما را دوباره یاد اهمیت کفشها خواهد انداخت. پس بیشتر از این، مسائل دردناک را پیش رویتان نمی آورم و در همین جا موضوع اهمیت کفش برای پا را ذکر میکنم که با آن آشنا شویم.

حفظ کردن پا در برابر اشیاء تیز و ... یکی از وظایف کفش محترم شما است. کفشها وظایف خیلی مهم دیگری هم دارند که در ادامه آنها را خواهم گفت. کفش شما را در برابر حشرات موذی حفظ می کند. این موضوع شاید از نگاه شما خیلی چیز سطحی ای باشد و حتی به آن فکر هم نکرده باشید، اما از آنجا که خودم هم زیاد به آن فکر نمی کردم و به یک باره ذهن مرا به خود درگیر کرد، تصمیم گرفتم که در مورد آن هم کمی اندیشه کنیم که تنها یک انشا گوش ندهید و از آن درس بگیرید.

حشرات زیادی روی زمین هستند که گاه و بی گاه ممکن است زیر کفشهای شما جان خود را از دست بدهند. خب این نکته ی خوب ماجراست و با اینکه جان حشره گرفته می شود، اما به شما آسیبی وارد نخواهد شد. فرض کنید که همین حشره ای که زیر پای شما می آید، یک زهر خطرناک داشته باشد! اگر آن موقع کفش نداشته باشید، چه خواهد شد؟ آفرین باز هم زهر به پای مبارک تان فرو خواهد رفت و این بار مانند شیشه و ... نیست که بتوانید آن را یا بیرون بکشید و یا با یک پانسمان کوچک، جای زخم را از ببرید! بسته به نوع حشره و زهرش، خطرات جدی ای ممکن است شما را تهدید کند.

شاید حالتان را با این تعریفات در مورد کفشها گرفته باشم! که اگر حالتان گرفته شود، بهتر است تا اینکه بر اثر ندانستن اهمیت کفش، جانتان گرفته شود. پس این نکته را هم که در ادامه می گویم توجه کنید که بعد در مورد زیبایی های این مسئیله ی گرانبها صحبت کنم.

کفش به راحتی و آسایش شما در هنگام راه رفتن کمک می کند. خیابانی را تصور کنید که ساعت ها آفتاب خورده و به مانند فلزی که روی آتش گرفته شده، داغ است. آیا در این زمین شما جرات می کنید که پایتان را روی زمین بگذارید؟ قطعا خیر. حال فرض کنید که برف شدید آمده و یخبندان شده. آیا حاضر می شود پایتان را روی زمین بگذارید؟ به شما اطمینان خواهم داد که قدم اول نه، در قدم دوم پایتان یخ خواهد کرد و از راه رفتن پشیمان خواهید شد.

این نکته ی آخر بود که در مورد اهمیت کفش گفتم و اکنون شما را می خواهم با زیبایی های کفش آشنا سازم و از فضای حال بگیر امنیت آن خارج شوم. حتما مدل های مختلف کفشها را در داخل فروشگاه ها دیده اید؟! کفشها مدل های مختلفی دارند و هر کدام مبنی بر هدفی ساخته شده اند. کفش ورزشی، مجلسی و ... از انواع کفشها هستند.

شما باید هر کفش را در موقعیت مخصوص به خود پایتان کنید. اگر فکر میکنید که با خرید یک جفت کفش می توانید به راحتی در هر جا که خواستید بروید، به عروسی فکر کنید که قرار است در عروسیش کفش فوتبالی به پا کند! خنده دار نیست؟ یا فکر کنید که قرار است جلوی رئیستان از دمپایی های جلو بسته به پا کنید و در شرکت لوکس و لاکچری خود بچرخید. اینجاست که اهمیت هر مدل کفش را درک کرده و می خواهید که برای هر موقعیت، مدل مخصوصی از کفش را خریداری کنید.

شاید الان با خودتان فکر کنید که در این موقعیت اقتصادی بد که نمی شود کفشی خرید! این درست است. اما شما یک مدل دارید که هر روز آن را به پا می کنید و یک مدل دارید که فقط در مجالس و مهمانی ها آن را به پا می کنید. برای کفش مجلسی تان لازم نیست که حتما دائما به فکر خرید و تعویض باشید و شاید یک مدل خاص را بتوانید حتی برای یک یا دو سال هم استفاده نمایید. پس نگران هزینه ها نباشید.

وقتی حرف از کفش و ... به میان می آید، به یاد خرید می افتیم و با به یاد خرید افتادن، به یاد خانم های محترمه خواهیم افتاد. درست است که کفش به مدل های مختلفی تقسیم می شود، اما برای خانم ها این مسئله جداست و هر کدام از مدل های مختلف، باز یک زیر مجموعه دارند که خود تقسیم به چند مدل مختلف می شوند. زیاد در مورد آنها صحبت نخواهم کرد! چرا که دوست ندارم بعد از اتمام انشا شما را گیج و حیران در پی یافتن مدل های مختلف کفش از دیدگاه خانم ها ببینم. پس فورا به سراغ با اهمیت ترین و بهتر است بگویم که ملکه کفشها در میان کفشهای بانوان می روم و در مورد آن صحبت می کنم. کفش پاشنه بلند! چیزی که از نگاه خانم ها بسیار شیک و لاکچری است و البته آنها را نسبت به دیگران برتری خواهد بخشید.

اگر خانم ها قدشان کوتاه باشد، لازم نیست نگران باشند! به اندازه ای قد کوتاه شان نسبت به فامیل، می توانند کفش پاشنه بلند بخرند و به پا کنند. از راه رفتن و دور زدن با این کفشها که برایتان نگویم. زمانی که با این کفشها راه می روند، انگار به یاد کودکی هایشان لی لی بازی می کنند که دیدن این صحنه برای تفریح و خنده بسیار پیشنهاد می شود.

اما اگر همین کفش پاشنه بلند نبود، باز هم مشکلاتی به وجود می آمد. در گذشته شاید کفشهایی فقط به مانند گیوه وجود داشتند. اما با پیشرفت بشر، کم کم مدل های جدید ظهور کردند و جای خود را در بین مردم باز نمودند. امروزه می توانم به پای هر کسی که در خیابان راه می رود نگاه کنیم تا متوجه شویم که کفشهایشان کاملا از لحاظ ظاهر با هم متفاوت است و این نشان می دهد که چه بی نهایت مدل های کفشی ساخته شده اند که باعث می شوند دست ما انسان ها در انتخاب باز بماند و هر کدام را که خواستیم، خریداری نماییم.

شاید خسته تان کردم، اما هنوز هم میخواهم برایتان از زیبایی کفشها بگویم و سپس انشا خود را به پایان برسانم. وسایل مختلفی برای نو سازی کفشها وجود دارند که از مهمترین آنها می توانیم به همان واکس کفش اشاره کنیم. یادش بخیر زمانی که این واکس ها را در دست می گرفتیم و روی کفشها می زدیم. با این کار کفش بیچاره گرچه با نیم کیلو واکس زیبا به نظر می آمد، اما دست و صورت ما هم پر می شد. با دست هایی سیاه و صورتی پر از لکه به خانه بر می گشتیم و با ذوق و شوق به بقیه اعلام می ردیم که کفشهایشان را واکس زده ایم.

این کار انسان دوستانه ما بسیار خوب بود! اما زمانی بد میشد که واکسی را به کفشهایی می زدیم که رنگ هایی متضاد با هم داشتن. به عنوان مثال از خود سلیقه به خرج داده و کفشهای سفید رنگ مادر خانه را با واکس های سیاه رنگ، واکسی می کردیم. این کار از نظر ما کار خیلی جالبی بود، اما از نگاه مادرمان، امضا کردن حکم قتل مان به دست خودمان بود. حال گرچه که واکس ها باعث زیبایی کفشها می شوند، اما به یاد داشته باشیم که باید طبق اصولی خاص واکس را به کفش بزنیم که هم کفش تمیز شود و هم ما کثیف نشویم.

نتیجه انشا: در هر صورت باید به کفشها اهمیت ویژه ای داد و به راحتی از کنار آنها عبور نکرد. شاید از نگاه اول آنها بی اهمیت به نظر برسند، اما اگر یک بار کفشی را به پا کنید که متناسب نیست و این عدم تناسب چه با محیط باشد چه با اندازه ی پای شما و ...، آن موقع به اهمیتشان پی خواهید برد و سعی خواهید کرد که کفشهایی را خریداری کنید که کاملا برازنده ی شماست، پایتان در آن راحت است و هم متناسب با محیط می باشد.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

2 نظر

  1. محمدمحمدsays:

    عالی و مفهومی بوددددد

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      سلام ، خواهش میکنم دوست عزیز...

  2. شیماشیماsays:

    عالیه