نحوه تغذیه بچه گربه بدون مادر

بچه گربه ها برای زنده ماندن به عشق و مراقبت زیادی احتیاج دارند ، به خصوص هنگامی که آنها در سنین کودکی از مادرشان دور شده اند یا به دلایلی از مادر خود جدا شده اند. در این مقاله به شما روش درست تغذیه بچه گربه تازه متولد شده را نشان می دهد تا بهترین شانس زنده ماندن را به آنها بدهید.

جمع آوری امکانات مناسب:

غذا دادن به بچه گربه بدون مادر


فرمول جایگزینی شیر بچه گربه را خریداری کنید.

بچه گربه ها تازه متولد شده معده لطیفی دارند و قادر به هضم شیر طبیعی نیستند. بنابراین ، شما نیاز به فرمول های جایگزین شیر بچه گربه (KMR) برای تغذیه بچه گربه کودک دارید. برخی از بهترین فرمولهای جایگزین شیر بچه گربه ها Nutri Vet ، Hartz ، Just Born ، Nurturall-C و Pet Lac هستند. اینها همه مواد مغذی لازم برای رشد و پیشرفت بچه گربه ها را هستند. آنها را می توان در یک فروشگاه تهیه کننده حیوانات خانگی خریداری کرد.

غذای بچه گربه بدون مادر

از دادن فرمول غذای خانگی به بچه گربه خودداری کنید.

برخی از افراد سعی می کنند فرمول مخصوص خود را تهیه کنند ، اما بهتر است در مواردی که در بالا توصیه می شود به فروشگاه بروید و انها را تهیه کنید و تنها به فرمول غذایی خود اکتفا نکنید.. بچه گربه های تازه متولد شده دارای سیستم گوارشی ظریف هستند و حتی اگر در مخلوط کردن فرمول اشتباه کنید ، آنها دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

در شرایط اضطراری هنگامی که به فرمول غذایی بچه گربه دسترسی ندارید ، می توانید برای جلوگیری از کم آبی از بچه گربه چند قطره شیر گرم استفاده کنید. برای معالجه با شیر ، بگذارید شیر را جوش بیاورد و سپس آن را دوباره خنک کنید تا اندازه ای که کمی گرم بماند. شما هرگز نباید به بچه گربه شیر بز یا گاو بدهید زیرا می تواند باعث اسهال شود.

غذای بچه گربه بی مادر

یک بطری برای تغذیه بچه گربه بخرید.

 خوشبختانه ، بطری های مخصوص تغذیه بچه گربه هایی با طراحی خاص وجود دارد که در فروشگاه های عرضه حیوانات اهلی فروخته می شوند. این بطری ها دارای نوک سینه مانند  و بدون سوراخ هستند ، بنابراین می توانید با توجه به نیاز فرد بچه گربه ، یک سوراخ کوچک در ان درست کنید. می توانید با گرم کردن سوزن به سادگی نوک پستان بطری تغذیه را سوراخ کنید. از آنجا که شما نمی خواهید بچه گربه را خفه شود ، باید فقط یک سوراخ کوچک درست کنید که اجازه دهد یک قطره در هر زمان وارد دهان او شود.

یک سرنگ کوچک برای بچه گربه های بسیار کوچک در نظر بگیرید.

 اگر فکر می کنید تغذیه بچه گربه با بطری برای شما بسیار دشوار است ، می توانید یک سرنگ کوچک تهیه کنید که برای تغذیه بچه گربه ها طراحی شده باشد. این سرنگ برای چند هفته اول خوب است ، وقتی بچه گربه های خیلی کوچک قادر به گرفتن بیش از چند سی سی در یک زمان نیستند.

از طرف دیگر ، می توان از قطره چکان کوچک با تجویز دارو برای نوزادان نیز برای تغذیه یک بچه گربه تازه متولد شد. استفاده کرد. می توانید این موارد را از هر داروخانه یا یک فروشگاه مواد غذایی دریافت کنید. فقط مطمئن شوید که بیش از یک مورد خریداری کنید تا در صورت عدم کارکرد صحیح موارد اضافی نیز داشته باشید.

تغذیه بچه گربه بی مادر

تجهیزات تغذیه ای را استریل کنید.

 پس از خرید بطری تغذیه ، سرنگ یا قطره چکان ، مرحله بعدی استریل کردن همه آن است. به راحتی می توانید نیمی از قابلمه را با آب پر کنید و آن را به جوش آورید. اجاق گاز را خاموش کنید ، همه چیز را در قابلمه قرار دهید و با درب آن را بپوشانید.

این به تمیز کردن وسایل کمک می کند تا کاملاً عاری از میکروب باشد. شما حتی باید تجهیزات جدید را نیز ضدعفونی کنید زیرا ممکن است میکروب هایی را که توسط افراد موجود در فروشگاه تکثیر می شوند نیز باید از بین بروند. اگر می خواهید بسیار مراقب باشید ، قبل از هر فید باید تجهیزات را استریل کنید. در غیر این صورت ، شما فقط می توانید پس از هر جلسه تغذیه به طور صحیح آن را بشویید و هر روز یک بار آن را استریل کنید.

تغذیه مناسب بچه گربه:

غذای بچه گربه چیست


فرمول تغذیه بچه گربه را بر اساس قانون مشخص شده ، مخلوط کنید.

هر فرمول تغذیه بچه گربه با دستورالعمل هایی در مورد میزان استفاده از فرمول مورد نیاز در چند سانتی متر مکعب یا میلی متر آب همراه است تا بهترین نتیجه را کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که دقیقاً این دستورالعمل ها را رعایت کرده اید تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسب برای تغذیه بچه گربه کاملا درست است. شیر را باید در حدود 95 درجه فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) در دمای بدن گرم کرد. همیشه باید قبل از زمان تغذیه فرمول ساختاری غذایی را مخلوط کنید. اگر بیش از 3 ساعت مانده است ، از آن استفاده نکنید.

غذای بچه گربه تازه متولد شده

بچه گربه را هنگام تغذیه، صحیح در بغل خود نگه دارید.

هنگامی که به بچه گربه غذا می دهید ، آن را به صورت افقی با شکم رو به سمت پایین نگه دارید و سر را کمی به سمت بالا کج کنید. در اصل ، این موضع کاملاً برعکس نوزاد انسان است.

شیر دادن به بچه گربه

همزمان چند قطره شیر را به بچه گربه بدهید.

سعی کنید چند بار شیر گربه را با استفاده از سرنگ یا قطره قطره به او بدهید. اگر از بطری غذا استفاده می کنید ، نوک پستان را داخل دهان بچه گربه قرار دهید و آن را به آرامی فشار دهید تا شیر جریان یابد. اطمینان حاصل کنید که جریان بطری آهسته و ثابت باشد ، زیرا یک جریان بیش از حد قوی باعث می شود شیر از سوراخ های بطری غذا به شدت بیرون بیاید. در صورت بروز چنین اتفاقی ، فوراً تغذیه را متوقف کرده و برای چند دقیقه استراحت به بچه گربه بدهید. هنگامی که تغذیه را از سر گرفتید ، سعی کنید جریان را با دقت بیشتری تنظیم کنید.

نحوه تغذیه بچه گربه بدون مادر

مراقب باشید به بچه گربه بیش از حد غذا ندهید.

 بیشتر افراد نمی دانند چه مقدار غذا باید به یک بچه گربه تازه متولد شده بدهند و اغلب بیش از حد به بچه گربه غذا می دهند. دستورالعمل های موجود در فرمول غذای بچه گربه خود را بررسی کنید تا تعیین کنید که چقدر غذای باید به بچه گربه بدهید. به عنوان یک قاعده کلی ، یک بچه گربه تازه متولد شده به مدت 5 تا 10 دقیقه در هر نوبت نیاز به مراقبت دارد.

در هفته اول ، روزانه 32 سی سی فرمول خوراکی باید برای او رعایت شود ، و هر دو ساعت یک بطری کوچک به او بدهید کنید. هیچ وقت نباید فاصله ای بیشتر از 4 ساعت بین غذا دادن به او وجود داشته باشد. به تدریج فرمول را افزایش دهید تا در هفته چهارم به 80 سی سی در روز برسید و بعد از هفته چهار و 100 سی سی در روز برای او کافی است.

نحوه تغذیه بچه گربه بدون مادر

معده بچه گربه را بعد از غذا دادن ماساژ دهید:

هنگامی که بچه گربه غذایش را خورد ، باید گاز معده او را بگیرید. بچه گربه را با شکم اش به سمت بالا نگه دارید و معده او را به آرامی مالش دهید. این کار را به مدت 5 تا 10 دقیقه ادامه دهید تا بچه گربه ها حالت آرامی را به خود بگیرد. شما باید این روش را بعد از هر بار غذا تکرار کنید تا زمانی که بچه گربه به اندازه کافی بزرگ شود و بعد از غذا خوردن ورزش کند ، این به او کمک می کند گاز معده اش خارج شود.

بچه گربه را تحریک کنید تا مدفوع کند و او را تمیز کنید:

 بچه گربه ها به تنهایی مدفوع نمی کنند. درعوض ، مادرانشان باید آنها را تحریک کند تا مدفوع کرده و خود را تمیز کنند. می توانید با پاک کردن قسمت عقب بچه گربه با یک تکه پنبه مرطوب ، این کار را انجام دهید ، به پاک کردن او ادامه دهید تا بچه گربه خود را تسکین دهد.

از شیر گرفتن بچه گربه

بعد از چهار هفته و نیم به تدریج بچه گربه را از شیر بگیرید:

 هنگامی که بچه گربه چهار و نیم هفته است ، می توانید با وارد کردن تدریجی مواد غذایی مرطوب ، شروع به شیر گرفتن کنید. بین 7 تا 8 هفته ، بچه گربه ها قادر به خوردن غذای مرطوب گربه است. در این مرحله همچنین می توانید به جای فرمول غذا ، از شیر گاو و بز برای انها استفاده کنید.

گرم و راحت نگه داشتن بچه گربه

بچه گربه را گرم و راحت نگه دارید.

بچه گربه ها خیلی راحت گرسنه می شوند ، به خصوص اگر مدت زمان طولانی در خارج از منزل باشند. برای بررسی اینکه بچه گربه سردش است ، پنجه ها را لمس کنید و ببینید که آیا آنها سرد هستند یا خیر. بچه گربه باید گرمش باشد تا بتواند غذا را هضم کند.

اگر بچه گربه سردش باشد ، غذا نمی خورد یا قادر به هضم آن نخواهد بود. حتی اگر غذا بخورد ، بچه گربه اگر سردش باشد قادر به جذب مواد مغذی نیست. یک جعبه را با پتوهای تمیز مرتب کنید و از خشک شدن تمام آن اطمینان حاصل کنید. اگر بچه گربه در محیطی تمیز و گرم نگهداری شود ، بیشتر غذا می خورد و سالم می ماند.

بهترین کارها را برای بچه گربه انجام دهید:

جدا نکردن بچه گربه از مادرش


بچه گربه را در صورت امکان از مادرش جدا نکنید.

حتی اگر فرمول های شیر بچه گربه بسیار مغذی باشد ، جایگزینی واقعی برای شیر مادر وجود ندارد. بنابراین ، بهترین شانس زنده ماندن بچه گربه در صورتی است که حداقل تا 8 سالگی در کنار مادر بماند. قبل از تولد بچه گربه ، اطمینان حاصل کنید که بیش از 8 هفته پیش مادرش زندگی می کند - یک هیچوقت نباید زودتر از این زمان او را از مادرش جدا کنید.

نحوه تغذیه بچه گربه بدون مادر

درک کنید که مراقبت از بچه گربه یک تعهد بزرگ برای شما است.

مراقبت از بچه گربه حتی برای کسی که قبلاً این کار را انجام داده است می تواند یک چالش بزرگ باشد. بچه گربه به توجه کامل شما احتیاج خواهد داشت - شما باید در مورد نظارت بر دمای بدن ، مواد غذایی و میزان فعالیت آن در هر زمان هوشیار باشید.

نحوه تغذیه بچه گربه بدون مادر ، نکات مهم تغذیه بچه گربه بی مادر

بچه گربه های  بدون مادر را به مرکز نگهداری از حیوانات تحویل دهید.

 اگر قبلاً از بچه گربه بچه مراقبت نکرده اید و اکنون با شرایطی روبرو شده اید که مجبور هستید مراقب او باشید ، باید به طور جدی  یک پناهگاه حیوانات را برای او در نظر بگیرید و ببینید که آیا آنها می توانند بچه گربه را بگیرند و از آن مراقبت کنند. بیشتر پناهگاه های حیوانات از امکانات و پرسنل باتجربه ای برخوردار هستند ، بنابراین احتمال زنده ماندن بچه گربه کودک بدون مادرش بسیار بیشتر است. در برخی از پناهگاه ها و کلینیک های دامپزشکی نیز مادرانی هستند  تا زمانی که بچه گربه قوی تر و سالم تر نشوند می توانند از بچه گربه مراقبت کنند.


دیگر مطالب پیشنهادی :

چرا گربه ها از خیار وحشت دارند ؟

چرا گربه ها برخی از کارها را انجام می دهند؟


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...