معرفی نژاد سگ های خانگی

سگ های خانگی مورد علاقه افراد بسیاری می باشد و به همین دلیل اگر می خواهید از سگ های خانگی مراقبت کنید باید اطلاعات خود را در مورد این سگ ها بیشتر نمایید. برای اینکه با این سگ ها آشنایی بیشتری داشته باشید برخی از آنها را معرفی می کنیم و همچنین ویژگی اصلی که این سگ های خانگی دارند را بیان می کنیم.

معرفی برخی از سگ های خانگی :

همانطوری که بیان نمودیم سگ های خانگی از جمله سگ هایی می باشند که افراد زیادی می خواهند در مورد آنها اطلاعات بیشتری به دست آورند، به همین دلیل در ادامه برخی از مهمترین آنها را معرفی می کنیم.

1. پاگ :

یکی از سگ های خانگی بانمک و محبوب دنیا پاگ می باشد. البته باید بدانید دلیل با نمکی و محبوبیت این سگ ها به هیچ عنوان بیهوده نیست، چرا که علاوه بر ظاهری که دارند شخصیت بسیار جالب و فوق العاده ای هم دارند. سگ های پاگ اعتماد به نفس بالایی دارند و همچنین دارای شخصیتی دلسوز و مهربان می باشند، آنها شیطنت کردن را با رفتارهایشان ترکیب می نمایند تا برای همه  افراد محبوبیت پیدا کنند. سگ های پاگ با زندگی آپارتمانی سازگاری بالایی دارند و به همین دلیل  به خوبی می توانند در آپارتمان زندگی  کنند.

بسیاری از افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند و می خواهند سگ های خانگی داشته باشند سگ پاگ را انتخاب می کنند. علت اصلی محبوبیت این دسته از سگ ها به این دلیل می باشد که به راحتی در آپارتمان زندگی می کنند. سگ های پاگ علاقه دارند در مکان هایی زندگی کنند که انسان های زیادی در آنجا حضور داشته باشند، چرا که آنها از تنها ماندن بیزار می باشند. باید بدانید اگر در خانه خود از این نوع سگ ها مراقبت می کنید همیشه طرفدار آن می مانید، چرا که بسیار جذاب و فوق العاده می باشند.

از سگ های خانگی می توانید در آپارتمان مراقبت کنید ، نژاد پاگ

این دسته از سگ های خانگی بدنی مربع شکل و فشرده دارند که به خوبی این دو با یکدیگر ترکیب شده است. البته سر آنها نسبت به بدنشان مقداری بزرگتر می باشد. بینی آنها گرد و چشم هایی تیره و درشت دارند. چروکی که در صورت سگ های پاگ وجود دارد موجب بامزه تر شدن آنها شده است. گوش هایشان مخملی و کوچک است و همچنین نوک گوش هایش به سمت بیرون یا پایین حالت خم شده دارد. ارتفاع بدن سگ ها ی پاگ 25 تا 36 سانتی متر است و همچنین وزن آنها 6 تا 8 کیلوگرم می باشد.

2. پامرانین :

این دسته از سگ های خانگی از جمله سگ های بامزه و خندان می باشند که بسیاری از افراد ایرانی به این سگ ها علاقه دارند. در واقع باید بدانید سگ های پامرانین یکی از کوچکترین نژادهای سگ های خانگی محسوب می شوند. جثه و وزن این سگ ها بسیار کوچک می باشد و شما به همین دلیل آنها را به راحتی می توانید بغل بگیرید و با همراه خودتان به بیرون از خانه ببرید. بسیاری از افرادی که علاقه دارند سگ در خانه خود داشته باشند و به علت برخی از مشکلات قادر به نگهداری از سگ نیستند به راحتی می توانند از سگ های پامرانین نگهداری کنند، چرا که سگ ها پامرانین خانگی هستند و در آپارتمان به راحتی زندگی کنند.

این سگ های خانگی از جمله سگ های باهوش، سرزنده، بسیار با وفا، زیرک، مشتاق برای یادگیری و شجاع محسوب می شوند. سگ های پامرانین با سایر سگ ها و حیواناتی که خانگی می باشند به خوبی برخورد می کنند. اما از آنجایی که آنها در گذشته جثه بسیار بزرگی داشتند اکنون هم قدرت زیادی دارند، به همین دلیل اگر گاهی اوقات به سگ های بزرگ حمله کنند به راحتی می توانند آنها را مغلوب نمایند. آنها صدای بلندی دارند و به همین دلیل شما را به راحتی متوجه اتفاقاتی که در اطرافتان می افتد می نمایند.

معرفی نژاد سگ خانگی پامرانین

اگر می خواهید این نوع از سگ های خانگی نسبت به هر اتفاقی که می افتد واکنش نشان ندهند، باید از زمانی که سن کمی دارند آنها را تحت آموزش های جدی و خاص قرار دهید. باید دقت داشته داشته باشید که نگهداری از سگ های پامرانین برای کسانی که کودک دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. ویژگی های اخلاقی این سگ ها به ساختار بدنی که دارند، تربیت کردنشان، نحوه اجتماعی شدنشان و نژادی که دارا می باشند بستگی دارد. بنابراین اگر می خواهید از سگ های پامرانین در خانه خود نگهداری کنید باید در تربیت کردن آنها حساسیت زیادی به خرج دهید.

3. چی هوا هوا :

یک دیگر از  سگ های خانگی سگ های چی هوا هوا می باشد، این سگ ها یکی از نژادهای محبوبی هستند که بسیاری از افراد به آنها علاقه دارند. یکی از علت های محبوبیت این سگ ها اندازه خیلی کوچک شان است و همچنین تنوعی رنگی که دارند یکی دیگر از علت های محبوبیت آنها به شمار می رود. در واقع باید بدانید اگر یک سگ تمام عیار می خواهید داشته باشید، که با سگ های دیگر رقابت شدیدی کند و همیشه و هر زمان در کنار شما باشد می توانید این دسته از سگ ها را انتخاب نمایید، چرا که آنها به صاحب خود علاقه بسیاری دارند و همچنین در دویدن با سگ های دیگر رقابت شدیدی می کنند.

این دسته از سگ های خانگی نام های دیگری هم دارند، از جمله نام های دیگری که دارا می باشند فنجانی، جیبی، آهویی، مینیاتوری و اسباب بازی می باشد، در واقع این اسامی بیشتر در بین مردم رایج است و موسساتی که نام سگ ها را ثبت می نمایند این نام ها را استاندارد نمی دانند. بسیاری از کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند به این نوع از سگ ها علاقه بسیار زیادی دارند، چرا که مراقبت از آنها در آپارتمان راحت تر از نگهداری از سگ های بزرگ تر است.

معرفی سگ خانگی با نژاد چی هوا هوا

این سگ های خانگی بسیار کوچک می باشند و سر آنها شبیه به سیب است. سگ های چی هوا هوا دارای دو نوع می باشند که یکی از آنها موهای کوتاه و دیگری موهای بلند دارد. پوزه ای که در صورت آنها قرار گرفته نوک تیز است و چشم هایی بسیار سیاه، گرد و بزرگ دارند. این سگ ها گوش های نوک تیزی دارند که همیشه به سمت بالا گوش هایشان را نگه می دارند. دم آنها شباهت بسیاری به داس دارد و همیشه دمشان را به سمت بالا نگه می دارند. برعکس ظاهری که دارند و بسیار کوچک می باشند سگ های چی هوا هوا از جمله سگ ها بسیار تنومند هستند.

4. شیتزو :

یکی دیگر از سگ های خانگی که محبوبیت بسیاری دارد و بیشتر کسانی که علاقه به حیوانات خانگی دارند از این سگ نگهداری می کنند سگ های شیتزو می باشد. این دسته از سگ ها یکی از بهترین نژادهایی به شمار می روند که از آنها می توانید در آپارتمان نگهداری کنید. فیزیک بدنی این سگ ها بسیار منحصر به فرد است و هوش بسیار مناسبی دارند و به همین دلیل به راحتی می توانند آموزش ببینند. بنابراین برای تربیت کردن سگ های شیتزو خیالتان راحت باشد چرا که دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد. از آنجایی که این دسته از سگ ها کنار انسان ها بزرگ می شود نیاز به توجه بیشتری دارد، بر این اساس اگر توجه دریافت نکند به راحتی افسرده و ناراحت می شود.

معرفی نژاد سگ خانگی شیتزو

این دسته از سگ های خانگی دارای قد 20 تا 28 سانتی متر می باشند و وزن نر و ماده آنها 4 تا 7 کیلوگرم است. پوزه سگ های شیتزو تخت می باشد و این هم به دلیل آمیزشی است که در گذشته با سگ های دیگر داشته و به همین دلیل پوزه اش به این شکل می باشد. بینی آنها مشکی است و چشم هایی بزرگ و گردی دارند که به رنگ تیره می باشد. موهای تن سگ های شیتزو ابریشم مانند می باشد و به همین دلیل زیبایی بدن این سگ ها را دو چندان نموده است. جثه کوچک این دسته از سگ ها و گوش های آویزانشان جذابیت آنها را بسیار بیشتر کرده است.

سر این نوع از سگ های خانگی پهن است و اطراف پوزه خود موهای زیادی دارند که به صورت عمودی رشد کرده است.در اصل باید بدانید این ویژگی یکی از خصوصیات اساسی و اصلی این دسته از سگ ها به شمار می رود. رنگ بدن آنها تفاوت ویژه ای با سگ های دیگر دارد و در رنگ های گوناگونی مانند طلایی، سفید، مشکی، قرمز و سفید مشاهده می شوند. در واقع باید بدانید این دسته از سگ ها به دلیل سایز و اندازه بسیار کوچکی که دارند دارای زیبایی بیش از حدی می باشند و افرادی که علاقه بسیاری به سگ های آپارتمانی دارند می توانند از این سگ ها در خانه خود مراقبت کنند.

5. فرنچ بولداگ :

یکی دیگر از سگ های خانگی که افراد بسیاری از آن نگهداری می کنند سگ های فرنچ بولداگ می باشد. این دسته از سگ ها از جمله سگ هایی می باشند که سابقه ای بسیار طولانی در همدم و همراه بودن دارند. از این سگ به عنوان سگ های آپارتمانی بسیار استفاده می کنند، که آنها بیش از حد با نمک می باشند. این دسته از سگ ها در کشورهای اروپایی طرفداران زیادی دارد و افراد بسیاری از این دسته سگ ها به عنوان سگ خانگی خود استفاده می نمایند. در اصل باید بدانید این سگ ها ترکیبی از سگ های تریر و بولداگ انگلیسی می باشد که آن را به فرانسه بردند و افراد بسیاری آنها را پرورش دادند.

با اینکه این نوع از سگ های خانگی جثه کوچکی دارند، بسیار پر انرژی، فعال، شوخ طبع، بازیگوش و باهوش می باشند. سگ های فرنچ بولداگ برای اینکه انرژی خود را تخلیه نمایند باید فعالیت های روزانه بسیاری داشته باشند. یکی از بارزترین و اصلی ترین ویژگی های این دسته از سگ ها این است که گوش های خفاشی شکل دارد و ماسک سیاهی در اطراف پوزه اش قرار گرفته است. بسیاری از بازیگران و افرادی که مشهور هستند به این دسته از سگ ها علاقه نشان داده اند و در خانه خود از این سگ ها مراقبت می کنند.

معرفی نژاد سگ فرنچ بولداگ

از آنجایی که این دسته از سگ های خانگی جثه کوچکی دارند به راحتی در آغوش شما جای می گیرند و شما می توانید هر مکانی که مایل باشید آنها را همراه خودتان ببرید. در مراقبت از این دسته سگ ها هیچ نگرانی نداشته باشید، چرا که پوست و بافت بدن آنها بسیار نرم است و موی بسیاری در بدن خود ندارند. بنابراین اگر شما مایل هستید سگ هایی با نمک و دوست داشتنی ای را در خانه و همراه خود داشته باشید می توانید از این دسته از سگ ها نگهداری کنید.

6. لابرادور رتریور :

یکی دیگر از سگ های خانگی که محبوبیت بسیاری دارد سگ های لابرادور رتریور می باشد. آمریکایی ها به این نوع از سگ ها علاقه بسیاری دارند و بیشتر آنها در خانه خود از این سگ ها مراقبت می کنند. سگ های لابرادور رتریور بدنی بسیار ورزیده و محکمی دارند و اندازه آنها از متوسط تا بزرگ شروع می شود. یکی از صفات بارز این دسته از سگ ها این است که اعصابی آرام و شخصیت متناسبی دارند. بسیاری از مردمی که اهل آمریکا هستند برای شکار از این سگ ها استفاده می کنند، اگر این دسته از سگ ها برای شکار تربیت شوند بسیار فعال خواهند بود و همراهان عالی و بی نظیری خواهند شد.

معرفی نژاد سگ خانگی لابرادور رتریور

در کشور آمریکا به این سگ های خانگی سگ های سرویس نیز می گویند، به همین دلیل است که نابینایان هم از این نوع سگ ها به عنوان همراه استفاده می نمایند. بنابراین برخی از این سگ ها را به گونه ای تربیت می کنند که به نابینایان و معلولان کمک کنند، چرا که آنها قابلیت های ورزشی و حرکتی بسیار عالی و بی نظیری دارند. همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از این سگ ها این است که در نجات غریق، کشف مواد مخدر و مواد منفجره از آنها استفاده می شود. یکی از نکاتی که در مورد این سگ های خانگی بسیار مهم می باشد، این است که از آنها باید به خوبی مراقبت کند و در تغذیه آنها حساسیت به خرج دهید، چرا که بدن آنها بسیار حساس می باشد.


مطلب پیشنهادی :

چگونه برای سگمان شناسنامه بگیریم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...