چگونه به پسری بگوییم که دوستش داریم

متاسفانه گاهی در دنیای واقعی شما به امید رسیدن به فرد خاصی مدت ها خودتان را برای او به آب و آتش میزنید و فقط با عشق او است که دارید زنـدگی می کنـید و حسرت داشتن او را در دل دارید و در آخر ناکام می مانید و اینـجاست کـه روش زیر ناگهان مثل هدیه ای آسمـانـی خواهد بود

موقعی که با پسری آشنا می شوید از شروع رابطه تمایل دارید که عشق و علاقه تان را به او بفهمانید و به پسر محبوبتان نشان دهید که به او تنها به خاطر خودش علاقه دارید تا در او احساس خاص بودن ایجاد کنید.  برخی از دختر خانم ها از همان اول که با پسری آشنا می شوند تمایل دارند اطلاعاتی راجب وضع مالی او و خانواده اش یا گذشته او به کسب کنند.

ممکن است در نگاه اول ناپسند نباشد و با خودتان بگویید: «لازم است تا راجب پسری که قصد دارم با او ازدواج کنم به اندازه کافی اطلاعات داشته باشم»

اکنون بیایید این مسئله را تجسم کنید. در ذهنتان، خودتان را جای آن پسر بگذارید. با یک دختر آشنا می شوید که از همان ابتدا به دنبال مسائل مالی و کنکاش در گذشته ی شماست. آیا شما می توانید عاشقانه همچین شخصی را دوست داشته باشید؟ آیا با اینجور مسائل شما نسبت به او دلسرد نمی شوید؟ آیا پیش خود فکر نمی کنید که او تنها دنبال پولم است؟

اگر می خواهید به پسری بفهمانید که دوستش دارید در اول رابطه تلاش کنید از پرسیدن راجب چنین سوالاتی پرهیز کنید:

درآمدت چقدر است؟

آیا خانه داری؟

قیمت ماشینت چقدر است؟

آیا در گذشته با دختران دیگری نیز در ارتباط بوده ای؟

وضع مالی خانواده ات چگونه است؟

چگونه به پسری بگوییم دوستت دارم


این جور پرسش ها نشان می دهد که او را زیر ذره بین گرفته اید و قصد دارید او را ارزیابی کنید. شاید آن پسر برای مطمئن شدن از عشق شما نسبت به خودش به این مسئله فکر کند که اگر یک روز در کسب و کارم دچار ورشکستی شوم آیا همسرم، مرا یاری خواهد کرد، پشتیبانم خواهد بود. اگر تصادفی کنم و دچار آسیبی جدی بشوم و معلول قطع نخاعی شوم آیا باز هم در کنارم خواهد ماند یا مرا ترک می کند؟

دانستن این گونه موارد برای یک پسر خیلی مهم است و در انتخاب کردن شما به عنوان زن آینده اش بسیار موثر است. از دیدگاه علم روانشناسی باید این احساس را به پسری که دوستش دارید بدهید که به او فقط به خاطر خودش علاقه دارید.

آقایی داشت برایم تعریف می کرد: «یک سالی میشود که با مهسا نامزد کرده ام ولی اخیرا احساس خیلی خوبی نسبت به او ندارم چون تصور می کنم که او من را فقط بخاطر ثروتم انتخاب کرده است و نه خودم.

 در ابتدای نامزدی همواره راجب حقوق و یا پاداشی که دریافت می کردم سوال می پرسید. و هر موقعی که برای خرید مرا با خودش می بُرد چون خبر داشت که وضع مالیم خوب است گرانترین لباس را انتخاب میکرد!

من اصلا انسان خسیسی نیستم. ولی طبیعتا دوست دارم علاقه طرف مقابلم تنها به خاطر خودم باشد نه پولم.

مهسا خواه یا ناخواه این تصور را برای نامزدش ایجاد کرده بود که به خاطر پول تو را انتخاب کردم و اگر یک روز سرمایه ات را از دست بدهی تو را رها می کنم.

اگر پسری وضع مالی خوبی دارد مهم است که به او ثابت کنید که حتی اگر یک روز سرمایه اش را از دست بدهد یا ورشکست شود عشقتان نسبت به او بی تغییر خواهد ماند و مانند گذشته او را دوست خواهید داشت. اگر خیلی زیباست، مهم است که به او بفهمانید که اگر روزی در تصادفی زیبایی اش را از دست بدهد یا اینکه با بالا رفتن سن صورتش چین و چروک بردارد، نه تنها احساستان به او کمتر نخواهد شد بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند.

چگونه به پسر مورد علاقه ام بگویم دوستش دارم

چگونه عشق خود را به یک پسر نشان دهیم ؟

 در کل لازم است که به پسر مورد علاقه تان اثبات کنید که تحت هیچ شرایطی از احساستان نسبت به او کاسته نمی شود. زیرا شما فقط او را برای خودش، نه شرایط مالی خوب، قیافه، هیکل زیبا و … دوست دارید

تصور کنید که یک پاداش خیلی خوب که به تازگی از طرف رئیسش گرفته است را برایتان تعریف می کند، هرگز از او این سوال را نپرسید که مبلغ پاداشش چقدر بوده یا آن را چگونه می خواهد خرج کند بلکه راجب هیجان انگیز بودن آن لحظه و احساسی که دارد، با او صحبت کنید و موفقیتش را تبریک بگویید. باید کنار او از لحظه هایتان لذت ببرید نه اینکه موجودی حساب های بانکی اش را بازرسی کنید. با گذر زمان که موفق شدید اعتمادش جلب کنید  و آن پسر را عاشق و وابسته به خود کردید همه چیز را به شما می گوید. مگر اینکه بسیار شخص مرموزی باشد که این مورد خودش یک نشانه خیلی منفی است. باید به گونه ای رفتار کنید که بداند به او فارغ از هر جایگاهی که داشته باشد، احترام خواهید گذاشت.

خب تصور  کنید که شما آن پسر را خیلی دوست دارید و او را به عنوان همسر آینده خود انتخاب کرده و قصد دارید خیلی سریع رابطه تان تبدیل به ازدواجی پایدار و عاشقانه شود.

ولی مهم است که بدانیدآیا او هم این حس را به شما دارد؟

حالا باید از کجا بفهمید احساس پسر واقعی است و قصد ازدواج با شما را دارد؟

فکر می کنید فردی که با او در ارتباط هستید عمیقا عاشقتان است و او شما را خوشبخت می کند.ولی ممکن است این چنین نباشد و لازم است که در رابطه تان با آن پسر تجدیدنظری بکنید و بدانید که این به سود خودتان است. من دختر خانم های بسیاری را می شناسم که خواستگاران خویش را به علت عشق به پسر دیگری رد کرده اند در حالیکه این حس یک طرفه و فقط از طرف آن دختر بوده است.

نباید زندگی و خوش ترین سالهای جوانی تان را به پای کسی بسوزانید که شما را دوست ندارد و فقط برای خوش گذراندن با شما در ارتباط است و در پایان بدون هیچ گونه تعهدی شما را ترک می کند.

چگونه به یک پسر بگویم دوستش دارم ، چند نکته ی مهم

چند نکته:

اگر به پسری علاقه دارید تلاش کنید در محل هایی که رفت و آمد دارد ، حضور داشته باشید .

از تماس چشمی مستقیم با او فرار نکنید .

تلاش نکنید که خودتان را بی اهمیت نسبت به او نشان دهید .

به او خیره نگاه کنید بگذارید بداند که شما به او توجه دارید

تلاش کنید به نحوی با او ارتباطی ایجاد کنید

اگر پسری که دوستش دارید در دانشگاه شما است تلاش کنید تا راجب موضوعی با او سر حرف را باز کنید .

دعوت کردن او به یک همایش ، حرف زدن راجب درس ، جزوه یا شیوه تدریس یک استاد و … می توانند شروع یک صحبت باشند .

همیشه لبخند بزنید و انرژی مثبتی که در لبخند زدن هست را جدی بگیرید .

بدانید که با لبخندی ساده می شود کوهی از انرژی مثبت را منتقل کرد .

این شیوه در بیشتر موارد جواب داده است

اصلا شتاب زده عمل نکنید و هرگز نا امید نشوید.

اگر که بخواهید یک پسر فورا عاشقتان شود مطمئن باشید به همان سرعت هم فراموشتان خواهد کرد .

اگر نمی توانید با او رو در رو حرف بزنید بهتر است که به او پیام بدهید .

شعر یا متنی جالب می توانند شروعی برای حرف زدن شما با آن پسر باشند

هرگز حس خود مستقیما ابراز نکنید زیرا پسرها با ابراز احساسات شما در یک مدت کم ، دلسرد می شوند احساستان را از طریق دیگری مانند توجه کردن ، تشویق کردن و یا کنجکاوی به او ابراز کنید و اصلا از این کار نهراسید زیرا پسرها ذاتا تحسین و تشویق شدن را دوست دارند.

چگونه به کسی بگوییم دوستش داریم

کنجکاوی

اگر مدتی از او خبری نبود حتما با او تماس بگیرید و بگذارید بداند که نگرانش شده اید

پسرها این را می دانند که اگر دختری عاشق آن ها باشد بسیار کنجکاوی می کند و میخواهد که از همه چیز سر در بیاورد.

در مورد اشتراکات خودتان با او حرف بزنید

مانند آهنگ و یا خواننده هایی که دوست دارید ، غذاهای مورد علاقه تان ، اهدافی که برای زندگی خود دارید و .. را با او درمیان بگذارید و اگر احساس می کیند با او تفاهم دارید حتما راجب آنها با او حرف بزنید

  هرگز برای او نقش بازی نکنید چون در طولانی مدت برایتان دردسر خواهد شد

از ابراز اختلاف هایتان نترسید

 سعی کنید با بقیه هم مشورت کنید و نظر دوستان و یا افراد با تجربه را بخواهید   

روزهایی که خاص هستند را فراموش نکنید

هرگز روز تولد پسر مورد علاقه تان را از یاد نبرید

زودتر از دیگران تولدش را تبریک بگویید

لزومی ندارد که کادوی گران قیمتی برایش بخرید . می توانید چیزی را که دوست دارد یا به آن احتیاج دارد را به او هدیه بدهید

توصیه هایی که شاید خوشایند خیلی ها نباشد:

متاسفانه گاهی در دنیای واقعی شما به امید رسیدن به فرد خاصی مدت ها خودتان را برای او به آب و آتش میزنید و فقط با عشق او است که دارید زنـدگی می کنـید و حسرت داشتن او را در دل دارید و در آخر ناکام می مانید و اینـجاسـت کـه روش زیر ناگهان مثل هدیه ای آسمانی خواهد بود

البته این راهکار ها سحر و جادو نیست و این گونه نیست که شخصی را که به شما میل باطنی ندارد وادار کند که عاشقتان بشود و تنها کاری که این راهکارها انجام می دهند این است که شـانـس شما را تا حد زیادی افزایش می دهند

چطوری بهش بگم دوسش دارم

سعی کنید در ابتدا زیاد با او معاشرت کنید و سپس از دسترس خارج شوید

هـر چقدر که بیشتر با کسی در ارتباط باشید آن فرد شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

این را دیوید لیدمن هم که متخصص رفتار انسانها می گوید. چند مطالعه دیگر هم نشان داده است کـه در تماس قرار گرفتن زیاد با هر چیزی ما را نسبت به آن مشتاق تر می کند

پس در اوایل آشنایی از این که گوشه گیـر، گریزان و دور از دسترس باشید، خودداری کنید و به بهانه های گوناگون با او وقت بگذرانید.

حالا حواستان را خیلی خوب جمع کنید زیرا این مرحله مهم بوده و نیاز به مهارت دارد. همان زمانی که اطمینان پیدا  کردید که او را به خود جذب کرده و برایش محبوب شده اید بکم کم ارتباط خود را کم کرده و زیاد در دسترس او قرار نگیرید و این را تـا وقتی کـه او شما را دیگر ملاقات نکرده است ادامه دهید.اکنون شـما “قانون کمیابی” را به کار گرفته اید. همه ما می دانیم که: مردم طالب آن چیزی هستـند که نمیتوانند داشته باشند..

همواره در دسترس بودن باعث میشود ارزش و منزلت شما کم گردد.تصور کنید که هـرگـاه از در خانه بیرون می روید و با تعداد زیادی از الماس بر روی زمین روبرو می شوید، به تدریج برایتان معمولی شده و دیگر آن را به چشم سنگی قیمتی و گرانبها نگاه نخواهید کرد و این همان قانون کمیابی است.

باید بدانید که انسان ها با خصوصیات متضاد در طولانی مـدت مجذوب هم دیگر نمی شوند

ما همیشه در پی یافتن شباهتها بین خود و شریک زندگیمان هستیم. اکثر ما از مـعـاشرت با کسانی که مورد علاقه مان نیستند هراس داریـم پس چـرا با محبوب خود این چنین کنیم؟ علاقه داشتن و احساس دوست داشتن کسی خیلی مهم تر از این است که عاشق او باشیم. فقط شباهت های شخصیتی ما نیست که مهم است. وقتی شما با کسی کـه از نظر ظاهـری شبـیـه شـما است آشنا می شوید، احتمال این که او مجذوب و شیفته شما شود تقریبا ۴ برابر بیشتر می شود

کارهای دلپسندی برایش نکنید بلکه اجازه دهید که او برای شما انجام دهد

هروقت کار پسندیده ای بـرای کسی انجام می دهید، از دو سو احساس خوشایندی خواهید داشت : احـساس رضایت از خـودتان و صمیمیت با کسی که شما کمی با کارتان لوسش کرده اید

ما اصولا برای توجیه کردن محبت ها و یا هزینه هایی که برای فردی که دوستش داریم کرده ایم در شایستگی او اغراق و رویاپردازی میکنیم و نتیجه اش آن میشود که ما او را زیادتر دوست خواهیم داشت.

وقتی کسی برای ما کار پسندیده ای انجام دهد، احساس خوشنودی میکنیم

ولی در کنار آن احساسات بد دیگری هم در ما ظهور خواهند کرد

زیر فشار قرار می گیریم که مثل همان شخص بامعرفت که آن محبت را در برای ما کرده عمل کنیم یعنی آنکه محبتش را جبران کنیم. و حتی هنگامی که آن کار پسندیده از سمت کسی صورت می گـیـرد کـه به او علاقه زیادی داشته ولی نسبت به علاقه اش نسبت به خودتان در تردید هستید، مسئله بسیار پیچیده تر میشود.

نمیدانم آیا متوجه منظورم می شـوید یا خیر؟ وقتی که ما عاشق شخصی می شویم، ناچاریم که برای او کارهای محبت آمیزی بکنیم ولی بهتر است که بگذارید او باشد که شما را لوس می کند

چه کارهایی انجام بدهم تا عشقم بفهمد دوستش دارم

جادوی  نگاه

زیک روبین که روانـشناس دانشگاه هاروارد آمریکاست مطالعه ای کرد تا بفهمد که آیا می تواند عشق را به طور علمی با ضبط مدت زمانی که دو فرد عاشق به هم دیگر نگاه میکنند اندازه گیری کند.

 او دریافت که دو شخصی که عاشق هم دیگر هستند تقریبا ۷۵ درصد از وقتی را که صحبت می کنند، به یک دیگر نگاه می کنند. و زمانی که شخص ناخوانده ای در وسط صحبتشان وارد میشود ارم تر از هم دیگر روی بر می گردانند ولی در گفتگوهای عادی افراد ۳۰ تا ۶۰ درصد از زمان صحبت خود را به نگاه کردن به هم دیگر اخـتـصـاص می دهند.

بعضی از روانکاوان برای اینکه در حین مشاوره دریابند که تا چه حدی زوجین به هم دیگر عشق و علاقه دارند از آن استفاده می کنند. هـمچنین این مسئله اطلاعات مفید زیادی را برای این که بـخواهید فردی عاشق شما شود در اختیارتان قرار میدهد. به این صورت که: اگر به کسی که دوسـتـش دارید ۷۵ درصد از زمان گفتگو را نگاه کنید با این کار مغز او را فریب داده و مـغزش آخرین دفعه ای که کسی تا این حد به او نگاه کرده را به یاد آورده و تفسیرش از این نگاه طولانی مدت، وجود عشق خواهد بود.

در نتیجه این گونه فکر میکند که عاشق شما است و مغزش شروع به ترشح کردن فنیل اتیلامین می کند

این ماده توسط دستگاه عصبی ترشح میشود و زمانی که عاشق میشویم عامل عرق کردن کف دست، احساس دلشوره و همچنین بالا رفتن ضربان قلب میشود.هر چقدر فردی که شما عاشقش میباشد فنیل اتیلامین بیشتری به درون جریان خونش جاری شود امکان اینکه او عاشق شما شود بیشتر است

هنگامی که قادر نیستید تا صادقانه فردی را که به شما بی میل است را به خودتان وابسته کنید، به کارگیری این روش تولید فنیل اتیلامین را کاملا میسر میکند. حتما این را امتحان کنید.بدون شک از نتیجه ی آن شگفت زده می شوید. وقتی کـه بـا کسی هستید به او احساس عاشق بودن را تلقین کنید و او در آخر طولی  نمیکشد که او بـاور کند که عاشقتان است.

چگونه بگوییم دوستت دارم

هرگز از او روی برنگردانید

دیـگر موضوعات حیاتی که در تحقیقات روبین وجود دارد: اگر کسی بـه زن و شوهری که در حـال صحبت هستند، ملحق شود، زمان زیادی طول خواهد کشید که نگاه آن زوجین از همدیگر منحرف شود و به شخص سوم برگردانده شود. باز هم اگر این کار را با کسی کـه هنوز عاشق شما نشده بکار بندید و به او طوری تلقین کنید که انگار عاشق شماست باعث سرازیر شدن میزان زیادتری فنیل اتیلامین درون جریان خونش می شـوید.

لئیل لونز که مـتخصص روابط انسانها است، این استراتژی را “چشمان آب نباتی” نامیده است. چشمانتان را به چشمان کسی که دوستش دارید قفل کرده و به طور ثابت در آن حالت نگه دارید. حتی وقتی که صحبتش تمام شد و یا آنکه فرد دیگری به شما اضافه شد هرگز از او روی برنگردانید. هنگامی که خواستید نگاهتان را از او برگردانید (بعد از ۴-۳ ثانیه) این کار را بی رغبت و به آهستگی انجام دهید دقیقا مثل اینکه با یک آب نبات به هم دیگر چسبیده اید. ممکن است این تکنیک خیلی مفید به نظر نرسد اما باور کنید هر وقت کاملا صحیح انجام گیرد از تعجب شما را شگفت زده خواهد کرد.

اگر فرد خجالتی ای هستید و نمی توانید نیستید مستقیم به چشمهایش خیره بمانید از تکنیک آب نـبات صـرف نظر کنید و این روش را استفاده کنید که به فردی که وارد صحبت شما شده است روی برگردانده ولی به محض اینکه صحبت های آن شخص تمام شد، سریعا چشمانتان را به سوی فرد مورد علاقه تان برگردانید. در  واقع شما قصد دارید که با این حرکت واکنش او را از چیزی که گوینده بیان کرده مورد بررسی قرار داده و بـه او بفهمانید که بیشتر از آن شخص به او علاقه مندید

علم مردمک سنجی

همگی با حالت چشمها قبل از خواب کاملا آشنا هستیم زمانی که بـه آنها نگاه میکنیم حالتی خمارآلود دارد

شما فقط به یک چیز احتیاج دارید تا آن حالت چشمان قبل از خواب را ایجاد کنید: مردمک های بزرگ

بر اساس علم مردمک سنجی این همان عاملی است که آدم به آن پاسخ می دهد. شما نمیتوانید که مردمک چشمتان را به طور آگاهانه کنترل کنید و به همین دلیل است که معمولا می گویند چشمهای آدم هیچوقت دروغ نمیگویند.

ولی جالب است که بدانید شما خواهید توانست که با ایجاد موقعیتی مناسب حالت مردمک منبسط را به وجود آورده و به نتیجه ی مطلوب برسید. اول نور را کم کنید. هـرگاه که مقدار روشنایی و نور محیط کم شود مردمک چشمها منبسط می شود. به همین دلیل است که در رستورانهای رمانتیک از نور شمع یا چراغ هایی با نور کم استفاده می کنند. فقط با ملایم کردن و کم کردن نور نیست که صورت شما زیبا تر بنظر میرسند، مردمکهای منبسط هم مفید هستند

چطوری به عشقم بفهمونم دوسش دارم ، علم مردمک شناسی در این زمینه چه می گوید

دانشمندان ۲ عکس از یک زن را به چند مرد نشان دادند که هر دو تصویر مانند هم بود ولی یکی از دو عکس جوری مورد دستکاری قرار گرفته بود که مـردمک چشمها منبسط تر به نظر برسد. وقتی که عکس دستکاری شده را نشان ان ها دادند، آنهـا زن را در عکسی که دستکاری شده بود ۲ برابر جذابتر از عکس واقعیش دانستند. بـر روی صورت مردان هم تحقیقات مشابهی انجام گرفت و به چند زن نشان داده شـد و بازهم نتیجه همان حاصل شد. همچنین وقتی که به کسی که علاقه مند هستیم و دوستش داریم نگاه می کنیم ، مردمک چشمان ما بزرگتر و منبسط تر می شوند

این را هم می شود با تصاویر ثابت کرد. این دفعه پژوهشگران عکس یک زن زیبا را بین تعداد بسیاری از تصاویر عادی معمولی گذاشتند سپس میزان تغییر اندازه ی مردمک چشمان چندین مرد را هنگام مشاهده آن عکس را بررسی کردند و بدون استثنا مردمک چشم های همه آن ها بر روی عکس مورد نظر منبسط تر می شد که این به این معنی است که هنگامی که شما شدیدا عاشق کسی شده باشید باید تا کنون حتما مردمک چشمانتان مثل حفره های سیاه منبسط و بزرگ شده باشد!!

سعی کنید که خوب لباس بپوشید

قاعدتا اینکه بینی‌تان چه جوری باشد دست شما نبوده است اما این که چگونه لباس بپوشید کاملا دست خودتان است.این را بدانید لباسی که می پوشید تاثیر خیلی زیادی بر میزان جذابیت شما دارد.حتی اگر خانم زیبایی هم نباشید اما اگر بدانید که چگونه لباس بپوشید در نگاه بقیه جذاب‌تر خواهید شد.

کلام آخر

اگر عاشق پسری هستید نیازی نیست که این را مستقیما به او بگویید

رفتارهای شما مفیدترین و کارآمدترین روش برای ابراز احساسات شما هستند

یادتان باشد که دوست داشتن چیزی است که به تدریج صورت می گیرد

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...