معرفی برترین سایت های تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا در دنیای امروز چیست؟ شاید در گذشته این جمله اهمیت فراوانی داشت که محتوا پادشاه است. امروزه با پیشرفت علوم و دانایی افراد پیرامون این حوزه این نکته قابل درک است که یک محتوای خوب و منطبق با اصول می تواند تاثیرگذار باشد و نقش کلیدی در سایت های اینترنتی ایفا کند. پس  نتیجه این صحبت این است که برخلاف گذشته دیگر تنها تولید محتوا ملاک برتری سایت یا بلاگ شما نسبت به رقبا نمی باشد بلکه نگارش و تولید محتوا بر طبق اصول SEO می تواند زمینه ساز پیشرفت و افزایش رتبه شما در لیست موتور های جستجو بشود.

اصول تولید محتوا

تولید محتوا در دنیای دیجیتال امروزی دیگر یک فرایند ساده و پیش افتاده به شمار نمی رود. اول از همه صاحبان مشاغل و کسب و کار های مختلف باید به این درک برسند که تولید محتوا یک حیطه تخصصی بوده و نیاز به افرادی با تجربه و خلاق در این زمینه احساس می شود. در صورتی که در سال های گذشته هر شخص و ارگان که دارای بلاگ یا وبسایت مرتبط با حوزه کاری خود بودند با استخدام افراد غیر مربوط به این حوزه شروع به تولید محتوا به منظور پیشرفت سایت خود اقدام می کردند. نتیجه این تلاش ها چیزی جز محتوا های کپی شده از منابع دیگر نبود که این نکته نیز موجب می شد که این وبسایت بازدید و اثرگذاری بسیار اندکی در بین کاربران مجازی داشته باشد.

تولید محتوا ، اهداف شرکت های تولید محتوا

با پیشرفت دانش تولید محتوا و پی بردن شرکت ها و مراکز خصوصی به مزایای این پیشرفت به مرور بهبود چشم گیری در زمینه محتوا های تولید شده بر روی بستر اینترنت شکل گرفت و شرکت های فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا به ارایه خدمات متنوع برای وب سایت های اینترنتی پرداختند. شرکت های فعال در زمینه تولید محتوا با گردآوری تیم مجربی از نویسنده های آشنا با اصول SEO ، محتوا گذاران در وب سایت ها، برنامه نویسان حوزه وب و افراد متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ امروزه توانسته اند که خدمات جامعی در این حوزه به مشتریان در هر حیطه کاری ارایه کنند.

اهداف یک شرکت تولید محتوا

در شرایط حاکم بر دنیای اینترنت دیگر مثل سابق تنها یک نویسنده نمی تواند امور مربوط به یک سایت یا وبلاگ را به تنهایی پیش ببرد. برای پیشرفت یک سایت و تولید محتوا های اثرگذار و دیده شدن و افزایش رتبه این سایت بر اساس شاخص های موتور های جستجو نیاز یک تیم تخصصی و جامع برای پیشبرد این اهداف احساس می شود.

در این بین شرکت های تولید محتوا با ارایه خدمات جامع و کامل در زمینه بالا بردن بازدید سایت، افزایش رتبه سایت بر اساس شاخص های موتور جستجوی گوگل، تولید محتوا های تخصصی و نگارش یافته بر اساس اصول SEO ، متخصصین در حوزه بهینه سازی سایت و افزایش سرعت و بهبود رابط کاربری سایت و دیجیتال مارکتینگ برای زمینه کاری شما می پردازند. با استفاده از این خدمات می توانید که بازدید بلاگ خود را به طور چشم گیری افزایش دهید و در لیست جستجوی گوگل رتبه های برتر در نمایش را برای خود کسب کنید.

در این متن به بررسی تعدادی از برترین سایت های فعال ایران در حوزه تولید محتوا خواهیم پرداخت و ویژگی ها و اهداف مرتبط با این شرکت ها را نیز به روشنی بیان خواهیم کرد.

1. وب سایت سئوکار

عمده فعالیت وب سایت سئو کار بر مبنای اصول SEO و بهینه سازی سایت های مختلف بر این اصول می باشد. مجموعه سئوکار علاوه بر بهینه سازی سایت های اینترنتی به تولید محتوا های اختصاصی و نگارش شده بر اساس اصول سئو نیز مشغول به فعالیت می باشد. یکی از اشکالات وارد شده بر این مجموعه این بوده که عمده تمرکز سایت بر حوزه سئو و بهینه سازی سایت ها بر اساس سئو می باشد و توجه بسیار کمی به زمینه تولید محتوا با موضوع مناسب برای سایت ها داشته است. نتیجه این کار تنها موجب می شود که شاخص های مربوط به رتبه یک سایت از نظر گوگل بالا برود ولی بازاریابی محتوا در این مورد به خوبی شکل نمی گیرد و مخاطبان این سایت ها نتیجه لازم و کافی را دریافت نخواهند کرد.

معرفی سایت های قوی در زمینه ی تولید محتوا

در این وبسایت بیشتر بر روی زمینه های بهینه سازی سایت کسب و کار های مختلف بر اساس اصول سئو تاکید شده است، اگرچه در بخشی از وبسایت سئوکار به تولید محتوا برای مجله های اینترنتی و کسب و کار ها نیز اشاره شده است ولی این سایت از کمبود جدی در زمینه تیم تخصصی برای تولید محتوا های مناسب رنج می برد.

2.وب سایت متمم

یکی از فعال ترین سایت ها در حوزه تولید محتوا های اختصاصی و در زمینه های آموزشی در کشور می باشد. این وب سایت در هر زمینه نویسندگان با تجربه و دارای مدارک تخصصی را گردآوری نموده و بستر مناسبی را برای تولید محتوا های اختصاصی فراهم نموده است. در صورتی که نیاز کسب و کار ها به مقاله های تخصصی و ویژه باشد وب سایت متمم یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه می باشد.

وب سایت متمم بر خلاف وب سایت سئوکار عمده فعالیت خود را بر روی آموزش های تخصصی در زمینه تولید محتوا و تقویت مهارت های فردی نویسندگان قرار داده است. این وب سایت به ارایه خدمات مختلفی برای کسب و کار ها می پردازد که از آن ها می توان به این موارد اشاره کرد. وب سایت متمم تقویم انتشار محتوا را برای بلاگ های اینترنتی تنظیم می کند، سپس متناسب با این روند محتوا های تولید شده را برای افراد به انتشار می رساند. عمده خدمات مختلف وبسایت متمم ولی در زمینه آموزش های مجازی و مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ به افراد علاقه مند می باشد.

3. وب سایت سایتی نو

سایتی نو بستری جامع برای طراحی سایت های اینترنتی و تولید محتوای مناسب با آن می باشد. سایتی نو بیشتر در حوزه طراحی وب، طراحی رابط کاربری سایت ها، خدمات هاستینگ و دیتا اینتری، مشاوره در طراحی و شکل گیری سایت و همچنین تولید محتوا بر اساس سئو و بهینه سازی مشغول می باشد.

این وب سایت تولید محتوا را تیتر فعالیت های خود قرار نداده و بیشتر تمرکز این مجموعه بر طراحی و برنامه نویسی وب سایت ها بر اساس نیاز مشتریان می باشد. تولید محتوا برای سایت ها از نظر کاری این مجموعه در رده دوم قرار گرفته است و توجه زیادی به این  حوزه کاری در این بستر انجام نشده است.

البته سایتی نو در زمینه آموزش های مجازی در زمینه سئو بسیار موفق عمل کرده و در بلاگ آموزشی موجود در سایت به صورت روزانه مطالب مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگ و آموزش های وردپرس در زمینه SEO بارگذاری و آپدیت می شود. از این نظر این وب سایت مرجع مناسبی برای یادگیری تکنیک های به روز و کاربردی در زمینه کاری نویسندگان و طراحان وب سایت می باشد.

بهترین سایت های تولید محتوا

4. وب سایت رایا مارکتینگ

این مجموعه یکی از جامع ترین وب سایت ها در زمینه بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رشد و پیشرفت وب سایت های تازه کار در بستر اینترنت می باشد. رایا مارکتینگ عمده توجه خود را بر روی تولید محتوا های اختصاصی برای کسب و کار های مختلف قرار داده است و با در اختیار داشتن مجموعه ای از نویسندگان با تجربه در این حوزه به یکی از ارایه دهندگان اصلی خدمات تولید محتوا در بازار دیجیتال کشور تبدیل شده است. تیم نویسندگان این مجموعه با داشتن مهارت های مختلف آماده تولید محتوا به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، فارسی، عربی و .... می باشند. صاحبان کسب و کار های مختلف و شرکت های فعال دارای وب سایت های رسمی می توانند به راحتی و در کمترین زمان محتوا های اختصاصی و تالیفی متناسب خود را سفارش دهند و شرکت رایا مارکتینگ با داشتن کارشناس های با تجربه تمامی مقاله های نگارش شده را بر اساس اصول سئو بررسی کرده و محصول نهایی را با بالاترین کیفیت به مشتری ارایه خواهد کرد.

همان طور هم که اشاره شد عمده فعالیت رایا مارکتینگ بیشتر بر روی تولید محتوا متمرکز شده است و فعالیت های دیگر مانند بهینه سازی سایت ها بر اساس اصول سئو، آموزش های مجازی برای بازاریابی دیجیتال و اصول وردپرس از اهمیت پایین تری در مقایسه با تولید محتوا برخوردار هستند.

5. وب سایت نیو سئو

این وب سایت خود را یکی از اصلی ترین مراجع برای ارایه خدمات SEO و به خصوص اصول سئو تکنیکال می داند. وب سایت نیو سئو بیشتر تمرکز خود را در زمینه آموزش اصول اولیه و مقدماتی سئو و همچنین مراحل تخصصی این حوزه قرار داده است. این وبسایت با ارایه خدمات گسترده در زمینه آموزش کسب و کار های نوپا در زمینه طراحی وب سایت و برنامه نویسی و بهبود عملکرد و شاخص های بازاریابی از نظر موتور های جستجو فعالیت می کند. وب سایت نیو سئو با ارایه بستر جامعی از آموزش های مجازی موجب پیشرفت و بهبود عملکرد بسیاری از فعالان حوزه دیجیتال شده و توانسته است که مرجع مهمی برای راه اندازی و پیش برد سایت ها و تولید محتوا های تاثیرگذار باشد.

وب سایت نیو سئو در تولید محتوا به صورت جداگانه نقش کم رنگی داشته و بیشتر در ارایه یک پلت فرم مناسب برای صاحبان وب سایت برای تولید و انتشار محتوا می پردازد. این مجموعه همچنین در زمینه آموزش های گروهی و خصوصی به شرگت های نوپا نیز فعال می باشد. این مجموعه با توجه به نیاز های مختلف آموزش های تخصصی را به صورت پکیج های جامع برای کارمندان و متخصصان در این حوزه ارایه نموده و سعی در رشد و ترقی همراهان خود در بحث آموزش و یادگیری داشته است.

روش های تولید محتوای سایت ، معرفی چند نمونه سایت موفق در زمینه ی تولید محتوا

6. وب سایت همیار وب

وب سایت همیار وب نیز همانند سایر شرکت های فعال دارای زمینه های کاری اختصاصی به خود می باشد. همیار وب در ارایه آموزش های مجازی و همچنین فروش کتاب های مرتبط با حوزه دیجیتال مارکتینگ و کاربرد سئو در طراحی و بهینه سازی وب سایت ها فعالیت گسترده و قابل توجهی دارد. شاید یکی از نقطه ضعف های وارد شده به این مجموعه تمرکز بیش از حد بر روی اصول سئو فنی و تکنیکال بوده و از اهمیت بازاریابی محتوایی برای وب سایت ها تا حدود زیادی غافل شده اند.

البته این مجموعه در زمینه های تولید محتوا های آموزشی مرتبط با بحث دیجیتال مارگتینگ و بهینه سازی سایت از نظر سئو فعالیت زیادی داشته است. البته نظر بیشتر متخصصین در این حوزه بر این است که یک وب سایت فعال در این زمینه باید مرجع کاملی از سئو تکنیکال و سئو محتوایی باشد و در پیش برد هر دو مبحث به شکلی جدی فعالیت داشته باشد.

خط مشی هر شرکت ولی دارای تفاوت های معنا دار بوده و شرکت همیار وب نیز همانند اسم خود بیشتر در بحث کمک و همیاری به سایر سایت ها و بستر های دیجیتال بوده و در امر محصولات و ویدیو های آموزشی مرتبط با این حوزه فعال بوده است.

7. وب سایت نوین

شرکت نوین یکی از تخصصی ترین وب سایت های ایران در زمینه بازاریابی و تولید محتوا برای سایت های اینترنتی به شمار می رود. وب سایت نوین در دل خود مجموعه از نویسندگان تخصصی در زمینه های مختلف را جای داده است که به تولید محتوا های یونیک و جذاب برای کسب و کار های مجازی و فعال در زمینه دیجیتال مشغول به فعالیت هستند. وب سایت نوین با تکیه بر تیم تخصصی خود علاوه بر تولید محتوا های اختصاصی، به ارایه تقویم محتوایی برای کسب و کار ها، ویرایش و بازنویسی محتوا های قدیمی سایت، بهینه سازی سایت ها از نظر سئو محتوایی و همچنین انتشار تصاویر یونیک و اختصاصی برای بلاگ ها می پردازد.

مشتریان این حوزه می توانند از پکیج های کامل مجموعه نوین در زمینه تولید محتوا و برند سازی شرکت خود بهره مند شوند که بر اساس نیاز های مختلف تعرفه های متفاوتی نیز برای آن ها تعریف شده است. با انتخاب این بسته ها سایت های مورد نظر می توانند از انتشار مرتب محتوا های خود اطمینان یافته و همچنین مدیریت و برنامه ریزی انتشار محتوا های سایت منطبق با اصول سئو و ورد پرس صورت بگیرد.

در پایان

باید اشاره کرد که تولید محتوا های جذاب و اختصاصی در عصر حاضر یک حرفه تخصصی قلمداد شده و نیاز به شرکت های مجرب در حوزه بازاریابی و تولید محتوا به شدت احساس می شود.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...