آیا استفاده از روغن نارگیل برای واژن بی ضرر است؟

به غیر از روغن کانابیدیل، هیچ روغن دیگری قدرت شفابخشی روغن نارگیل را ندارد. متخصصان پوست به قدرت آبرسانی آن سوگند می خورند به طوری که این روغن با هیچ کدام از روغن هایی که در آشپرخانه یافت می شوند، قابل قیاس نیست. ما می دانیم که روغن نارگیل برای زانو و آرنج که پوست خشکی دارند مفید است امّا آیا می دانستید که این روغن برای واژن هم مناسب است؟

در حالی که هیچ مطالعه‌ای بر روی استفاده از آن به طور خاص در پوست واژینال انجام نشده است، امّا متخصص زنان آن را برای درمان بسیاری از مشکلات بافت واژن مناسب می داند:

خشکی واژن: خشکی واژن ممکن است در اثر عوامل متعددی نظیر یائسگی، شیر دادن به نوزاد، استرس، التهاب مزمن و دارو ایجاد شود؛ می دانید که این اتفاق رابطه جنسی را بسیار دردناک می کند. حال سوال اینجاست که آسان ترین راه برای حل این مشکل چیست؟ درست حدس زده اید، بهترین روش استفاده از روغن است و عالی ترین روغن، روغن نارگیل می باشد (بله دقیقاً همان روغن نارگیلی که برای آشپزی از آن ستفاده می کنید) شما می توانید قبل از رابطه جنسی با مقداری کمی روغن نارگیل واژن خود را ماساژ دهید (همچنین در صورتی که بعد از رابطه احساس سوزش و درد داشتید می توانید مجدداً از روغن نارگیل در آن ناحیه استفاده کنید). فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل می تواند لاتکس را تجزیه کند، پس آن را همراه با کاندوم به کار نبرید.

مشکلات ناحیه تناسلی زنان: برای آن دسته از بیمارانی که دچار بيماري عفونت مخمر واژن، لیکن اسکلروز یا ولوودینیا (درد مزمن ناحیه تناسلی زنان) هستند، روغن نارگیل به نوعی خارش و سوزش را تسکین می بخشد. بسیاری از بیماران روغن نارگیل را بسیار آرامش ‌بخش می دانند. پیشنهاد ما این است که روزانه دو بار از این روغن استفاده کرده و ناحیه مورد نظر را با آن ماساژ دهید.

شیوع تب خال یا دیگر زخم های لابیا: برای زنانی که دچار تب خال یا مشکلاتی نظیر زخم و جراحت هستند، روغن نارگیل می تواند از بروز درد به هنگام دفع ادرار جلوگیری کند. اجازه دهید دقیق تر بیان کنم، روغن نارگیل نمی تواند عفونت هایی مثل تب خال یا قارچ را درمان کند، امّا به نظر می رسد که توانایی کاهش علائم را دارد.

علاوه بر این ها، روغن نارگیل به مادرانی که دوران شیردهی را سپری می کنند و دچار زخم نوک پستان شده اند، توصیه می شود. برخی از افراد هم بعد از سزارین از روغن نارگیل برای کاهش آثار زخم استفاده می کنند. در حالی که مطالعات بر روی روغن نارگیل، زمانی که به مهبل مربوط می‌شود پراکنده هستند، داده های به دست آمده توسط متخصصین پوستی اطمینان ‌بخش است و خطری برای استفاده از آن تقریباً اصلاً وجود ندارد. بنابراین اگر با خشکی واژینال یا مسائل ناحیه تناسلی سر و کار دارید، کارهای آشپزخانه را متوقف کنید و راه حلی آسان، ارزان و طبیعی را برای مشکل خود امتحان کنید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...