از چه رفتارهایی در ازدواج بپرهیزید؟

اگر شما و همسرتان با یکدیگر از طریق الگوهای منفی در حال برقراری ارتباط هستید؛ مطمئن باشید با رفتارهایتان به یکدیگر و ازدواجتان ضربه خواهید زد. شما باید در مورد این رفتارها با همدیگر صحبت کنید و نباید به توجیه کارها و حرکاتتان بپردازید. به طور کلّی، شما برای حفظ ازدواجتان باید از رفتارهای مخربتان دست بکشید. برخی رفتارهای مخرب در این مقاله آورده شده است:

سوء استفاده از همسر به لحاظ عاطفی یا فیزیکی

شاید فکر می کنید که کنترل شما بر کارهای روزمره همسرتان خیلی خوب باشد. امّا بهتر است بدانید که اینطور نیست. اگر با این شرایط پیش بروید روزی می رسد که همسرتان به شما می گوید دیگر کافیست و شما را ترک می کند. اگر با رفتارهایتان همسر و فرزندانتان را مورد سوء استفاده قرار می دهید؛ بهتر است سریعاً به یک مشاور مراجعه کنید.

فراموش کردن وعده ها و همسری غیر قابل اعتماد بودن

چه کسی دوست دارد با شخصی زندگی کند که به او اطمینان ندارد؟ شما وعده هایتان را شکسته اید؛ بیشتر می گویید و کمتر انجام می دهید؛ همیشه دیر می کنید و سروقت در قرارهایتان حاضر نمی شوید و در حالت کلی همسرتان اعتمادش را به شما از دست داده است. مهم است که در زندگی و ازدواجتان بر سر وعده هایتان بمانید.

حسود بودن

یکی از روش های دور کردن همسرتان از خود و نابود کردن ازدواجتان این است که بیش از اندازه حسود باشید و یا جاسوسی همسرتان را بکنید. اگر رفتار حسادت آمیز خود را می پذیرید و می خواهید تغییر کنید؛ به دنبال یک مشاور خوب برای حل مشکلتان بگردید.

عدم توانایی در بخشیدن همسرتان

خشم نسبت به گذشته یا خیانت، به تدریج عشق همسرتان را نسبت به شما کم می کند و به ازدواجتان آسیب می رساند. نبخشیدن همسرتان، همچنین سلامتی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بخشش به این مفهوم نیست که رفتار مخرب همسرتان را فراموش کنید و یا آن را نادیده بگیرید. نگذارید لجاجت شما باعث بسته شدن دفتر ازدواجتان شود.

جا گذاشتن روابط عاشقانه در سال های آغازین زندگی

اگرچه سبک زندگی شما با گذشت سال ها تغییر زیادی می کند؛ امّا نیازتان به عشق و محبت هرگز تغییر نمی کند. در مورد انتظاراتتان، رابطه جنسی و رابطه عاشقانه با یکدیگر صحبت کنید. با این کار، می توانید به آینده ازدواجتان امیدوار باشید.

سرزنش یکدیگر

اگر می خواهید مشکلات زندگی را به عهده تان نگیرید؛ می توانید همدیگر را سرزنش کنید و همسرتان را مقصر تمام مشکلات بدانید. سرزنش یکدیگر، نشانه نا امنی در ازدواج است و می تواند رابطه تان را مسموم کند. به جای سرزنش کردن همدیگر، این سوال را مطرح کنید: « آیا می توانیم این مسئله را متفاوت تر انجام دهیم؟ چطور؟»

انتظارات غیر واقع گرایانه

اگر انتظارات شما ناکام بمانند؛ بیشتر سرخورده خواهید شد. زمانی که متوجه شدید کدام انتظاراتتان براساس افسانه های ازدواج است و غیر واقعی می نماید؛ با همسرتان به گفتگو بنشینید و درمورد انتظارات دست یافتنی با یکدیگر گفتگو کنید.

امتناع از صحبت کردن و برقراری ارتباط با همسر

امتناع از صحبت کردن یا گوش کردن به حرف های همسرتان، همانند صادر کردن حکم مرگ ازدواجتان است. برای هر دوی شما بسیار مهم است که افکار و احساسات خود را با یکدیگر در میان بگذارید.

نامهربانی و عدم توجه نسبت به همسر

زمانی که نامهربانی، عدم توجه و خودخواهی به ازدواجتان رسوخ پیدا می کند؛ احتمال طلاق بسیار بالا می رود. آیا واقعا گفتن «لطفاً» و یا «متشکرم»، به همسرتان کار خیلی سختی است؟ فقط به این دلیل که زن و شوهر هستید؛ نمی توانید ادب و احترام را نسبت به یکدیگر کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی :

9 چراغ قرمزی که نشان می دهد همسرتان به شما وفادار نیست!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...