چگونه به همسرتان بگویید می خواهید طلاق بگیرید؟

صحبت در مورد طلاق با همسرتان کار بسیار سختی به نظر می رسد. این کار، به معنی رویارویی با تعارض ها است و ممکن است به همسرتان آسیب برساند. قرار گرفتن در چنین موقعیتی برای همه افراد چالش برانگیز و سخت است. طرز صحبت شما با همسرتان و اینکه چگونه این قضیه را مطرح کنید بستگی به این دارد که همسرتان از ازدواجش راضی است یا خیر!

اگر در گذشته بحث هایی برای طلاق داشته اید؛ تصمیم دوباره شما برای طلاق با عصبانیت و احساس خشم کمتری همراه خواهد بود. اما اگر همسرتان از ناراحتی های شما بی اطلاع باشد؛ این مکالمه سخت تر خواهد بود.

هر اتفاقی که در ازدواجتان افتاده باشد؛ چگونگی مطرح کردن این موضوع را تحت تأثیر قرار می دهد. به عبارت دیگر، شما نباید اجازه بدهید تا ترس از گفتن این قضیه به همسرتان باعث شود که وضعیت زندگیتان بدتر شود. صرف نظر از احساسی که نسبت به ازدواج و همسرتان دارید؛ احترام به یکدیگر را باید در اولویت قرار دهید. بنابراین وقتی می خواهید به همسرتان بگویید که طلاق گزینه انتخابی شماست؛ باید این کار را به روش درستی انجام دهید.

3 روش اشتباه برای اینکه همسرتان بفهمد خواستار طلاق هستید.

1.از گفتگو در مورد طلاق صرف نظر کرده و یک راست اقدام به طلاق کنید.

این روش بسیار آسان است؛ امَا، اگر این کار را بکنید همسرتان بسیار عصبانی خواهد شد و به احتمال زیاد جنگ سختی میان شما آغاز می شود.

2. چمدان هایتان را ببندید و او را ترک کنید.

 بنظر شما، آیا این روش، روش معقولانه ای برای افراد بالغ هست یا خیر؟

3. قبل از صحبت با همسرتان، به خانواده و دوستانش چیزی نگویید.

طلاق بسیار سخت تر از آن است که بین دو نفر باشد. امَا، از طرفی، اگر قبل از صحبت با همسرتان، با خانواده اش صحبت کنید؛ نه تنها کمکی به شما نخواهد شد؛ بلکه آب گل آلودتر خواهد شد و شما یک احمق به نظر خواهید رسید.

رویایی با واکنش همسرتان

اگر همسر شما از شنیدن تصمیم طلاق شما تعجب کند؛ احتمالاً احساساتی خواهد شد. به این وضعیت از دید احساسات خود نگاه کنید و خودتان را به جای همسرتان بگذارید. طلاق مسئله ای است که مدتی است به آن فکر کرده اید و همسرتان از این موضوع بی اطلاع است.

به عبارت دیگر، شما قبلا احساس ناامیدی، افسردگی و پوچی داشته اید و خودتان را خوشحال و راضی نشان داده اید. زمانی که این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید؛ روند ناامیدی و افسردگی او تازه شروع خواهد شد.

در این مرحله، تفاوت زیادی بین احساس شما و احساس همسرتان وجود خواهد داشت. شما آماده حرکت به سمت ادامه زندگی خود بدون همسرتان هستید اما همسرتان از تصمیم شما آسیب دیده است و دوران سختی را پیش رو خواهد داشت. زمانی که همسری ترک می شود و طلاقی ناخواسته را در زندگیش تجربه می کند؛ کنترل مسیر زندگیش را از دست می دهد. شما باید با کمال احترام با همسرتان برخورد کنید. اگر رفتار بدی با همسرتان داشته باشید؛ فقط احتمال درگیری شما افزایش می یابد و آسیب عاطفی بیشتری حاصل می شود. به احتمال زیاد، تصمیم به طلاق، برای شما نیز چالش برانگیز بوده است و مسیر سختی را طی کرده اید و توانسته اید این تصمیم را بگیرید. پس همسرتان را درک کنید. رفتار درست و احترام شما به همسرتان، عبور او از این بحران را آسانتر می کند و باعث می شود تا روند طلاقتان راحت تر پیش برود.

بیشتر بخوانید :

چه زمانی طلاق گرفتن ضروری است؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...