چگونه با خیانت همسرمان کنار بیاییم؟

اگر شریک زندگیتان به شما خیانت کند؛ ممکن است با طوفانی از احساسات مختلف مواجه شوید. ممکن است یک لحظه غمگین باشید و در لحظه دیگر، عصبانی شوید و یا احساس ناامیدی کنید. زمانی که شما با عواقب خیانت همسرتان مواجه هستید؛ این شش مرحله کمکتان می کند تا با این واقعیت مقابله کنید و با خیانت کسی که با او صادقانه رفتار کرده اید؛ کنار بیایید.

1.روی احساساتتان کار کنید.

اگر همسر شما خیانت کرده باشد؛ شما به خاطر اتفاقی که روی داده است؛ احساسات متفاوتی را تجربه خواهید کرد. برای مثال، کاملاً طبیعی است که احساس ناکامی ، افسردگی و یا انتقام را پس از بی وفایی همسرتان تجربه کنید. به جای اینکه احساسات خود را پنهان کنید و از درد و رنجی که با آن مواجه هستید؛ خودداری کنید؛ باید روی احساساتتان کار کنید. برای مقابله با این احساسات و مواجهه با آن، بهتر است احساسات خود را بروز دهید تا فرآیند التیام شروع شود.

2. خودتان را سرزنش نکنید.

بعد از اینکه با خیانت همسرتان مواجه شدید؛ کاملاً طبیعی است که برای اتفاقی که افتاده است؛ خودتان را سرزنش کنید و خودتان را مقصر بدانید. با این حال، نباید نسبت به خیانت شریکتان، احساس مسئولیت کنید. به خاطر داشته باشید که شما مسئول رفتار او نیستید. خودتان را تحت فشار قرار ندهید و دنبال اتفاقی نگردید که منجر به خیانت همسرتان شده باشد. در نهایت، بدترین دشمن خودتان نباشید و خودتان را مقصر ندانید.

3. در گذشته زندگی نکنید.

آیا در مورد هرچیزی که در رابطه با شریکتان داشته اید؛ سوال می کنید؟ آیا مکالماتتان را دوباره در ذهنتان مرور می کنید تا اشتباهتان را پیدا کنید؟ بعد از رویدادهای این چنینی، بسیاری از مردم در گذشته سیر می کنند و به لحظات زندگی با شریکشان  فکر می کنند. باید بدانید زندگی در گذشته، کاری سالم و سازنده نیست. به جای زندگی در گذشته به آینده تان نگاهی بیندازید و سعی کنید روی نکات مثبت زندگیتان تمرکز کنید.

4. درباره خواسته هایتان فکر کنید.

اگر می خواهید بعد از خیانت همسرتان، به سمت جلو حرکت کنید؛ باید بتوانید برای بقیه عمرتان تصمیم درستی بگیرید. آیا می خواهید از همسرتان جدا شوید؟ یا می خواهید بر روی رابطه تان کار کنید و سعی کنید گذشته را فراموش کنید؟ این ها سوالاتی هستند که باید از خودتان بپرسید و برای پاسخ به آن ها باید کاری کنید که متناسب با شرایطتان باشد و از غرایزتان پیروی کنید. ممکن است خیانت همسرتان، قلب شما را واقعا بشکند و تصمیم به جدایی بگیرید. همچنین ممکن است کاملا مطمئن نباشید که چه تصمیمی برایتان بهتر است. باید بدانید که تصمیم با شماست و نباید به صحبت های دیگران اهمیت بدهید.

5. مواظب خودتان باشید.

وقتی با مسئله ای مانند خیانت، در زندگیتان مواجه هستید که باعث تغییر زندگیتان شده است؛ از لحاظ فیزیکی و عاطفی به شما ضربه وارد می شود. ممکن است ارتباطتان را با دیگران قطع کنید؛ ممکن است تمرکزتان را به کارتان معطوف کنید و انرژی کمی را برای مراقبت از خودتان صرف کنید. اما، در مواقع دشوار زندگی، باید مراقب خودتان باشید. شما از چیزی که فکر می کنید قوی تر هستید و اگر باور داشته باشید می توانید اوضاع زندگیتان را تغییر دهید. با خودتان با احترام برخورد کنید و خودتان را در اولویت قرار دهید. یک قدم جلوتر بگذارید و کنترل زندگیتان را به دست بگیرید.

6. نترسید و از دیگران کمک بخواهید.

اگر می خواهید با خیانت همسرتان کنار بیایید؛ می توانید به اطرافیانتان تکیه کنید تا آن ها از شما پشتیبانی کنند. اینکه همسرتان به شما خیانت کرده است؛ ممکن است باعث شود که شما در تنهایی و انزوا گیر کنید. بعد از خیانت همسرتان، خودتان را از دوستان و خانواده تان و کسانی که به سلامت شما اهمیت می دهند دور نکنید. همچنین بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. استراتژی های شخصی خود را برای مقابله با واقعیت جدید در زندگیتان به کار بگیرید. شما باید با این مسئله روبرو شوید و داشتن دوستان و خانواده ای که پشتیبانتان هستند؛ باعث دلگرمیتان خواهد بود.


بیشتر بخوانید :

چرا مردان به همسرانشان خیانت می کنند ؟

چرا متاهل ها خیانت می کنند؟


منبع: liveabout

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...