چگونه در قرارهایتان معقولانه رفتار کنید؟

رفتار معقولانه را می توان به عنوان عملی آگاهانه برای توجه به زمان حال و بدون در نظر گرفتن عقیده دیگران، تعریف کرد. رفتار معقولانه، یک مفهوم است که برای کمک انسان ها به خودشان و مبارزه با انواع مشکلات و تعدیل اضطراب مواجهه با آن ها استفاده می شود.

قرار معقولانه چیست؟

در زمینه قرار گذاشتن و دوست یابی، رفتار معقولانه، نزدیک شدن به طرف مقابل به صورت آگاهانه و حضور فعال در بحث ها و گفتگوها را شامل می شود. یعنی؛ درک درستی از شخصیتتان داشته باشید و بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ باید حدود خود را رعایت کنید و در صورت رد کردن طرف مقابل، تصمیم او را بپذیرید. حتی ممکن است سیگنال های مثبتی از طرف مقابلتان دریافت کنید. به طور کلی باید حواستان را جمع کنید و آماده پذیرش نظر طرف مقابلتان باشید.

روش هایی معقول برای قرار گذاشتن

چه کار می توانیم بکنیم تا قرارهایمان را به خوبی پیش ببریم؟ استراتژی های بسیاری وجود دارند تا شما را به یک فرد معقول در قرارهایتان تبدیل کنند. اگر شما دوست دارید که قرارهایتان با شخص مورد نظرتان ادامه پیدا کند؛ اما، احساس می کنید که به جایی نخواهید رسید؛ بهتر است نکات زیر را مطالعه کنید و اگر لازم می بینید تمرکز بیشتری روی این نکات داشته باشید.

ـ هدف خود را مشخص کنید.

چه انتظاری از قرارهای ملاقتتان دارید؟ دانستن اینکه در قرارهایتان به دنبال چه چیزی هستید؛ به شما کمک می کند تا درمورد قرارهایتان بیشتر فکر کنید.

اگر به دنبال یک رابطه بلند مدت هستید؛ ممکن است نخواهید از طریق برنامه های دوست یابی اقدام کنید. به همین ترتیب، اگر دلتان بخواهد به صورت کلاسیک و مرسوم، قرار بگذارید؛ احتمالا با کسی آشنا می شوید که دلش می خواهد ازدواج کند و بچه دار شود. این کار، ایده خوبی به نظر نمی رسد.

ـ انتخاب شخص قابل قبول

به این قضیه فکر کنید که چگونه می خواهید؛ شخص قابل قبولی برای خودتان پیدا کنید؟ به جای اینکه همه دنیا را به دنبال این فرد بگردید؛ ببینید هدفتان چیست و آیا افرادی هستند که با اهداف شما سازگاری داشته باشند.

اغلب، ملاقات با کسی از طریق دوستان مشترک، بهترین و موفق ترین روش است. چون، ازاین طریق، شما اطلاعات بیشتری در مورد این فرد پیدا می کنید. به طور کلی می توانید به علایقتان رجوع کنید و از این طریق، شخص مناسبی را برای خودتان انتخاب کنید. مثلا اگر به کتاب خواندن، علاقه دارید؛ می توانید به کتابخانه بروید و کسی را پیدا کنید که علایق مشترکی با او دارید.

ـ مهربان باشید.

 به نظر آسان می رسد؛ اما، وقتی قرار ملاقات دارید؛ بسیار مهم است که با روی خوش، در آنجا حضور یابید. نباید افکار منفی شما، قرارتان را خراب کند. سعی کنید با فکر باز و خوشحال به سر قرارتان بروید. و به فردی که با وی قرار دارید؛ مثل کسی نگاه کنید که پتانسیل این را دارد که به فرد خاصی در زندگیتان تبدیل شود.

سعی کنید ویژگی های مثبت قرارتان را بیابید و خوشحال باشید که موقعیت حضور در این ملاقت را به دست آورده اید. حتی اگر با هم جور نبودید؛ حداقل کار کنید که خودتان را راضی نگه دارید.

ـ شنونده خوبی باشید.

چند بار پیش آمده است که قرار گذاشته باشید و متوجه شوید که دیگران توجهی به گفته های شما نشان نمی دهند؟ تلاش کنید که شنونده خوبی در قرارهایتان باشید. معقولانه رفتار کردن، در این مورد، به شما کمک می کند تا قرارتان را به خوبی پیش ببرید.

ـ حد و مرزها را رعایت کنید.

برخی از رفتارهای معقول در قرارهایتان، مربوط به تعیین حد و مرزهایی هستند که برای خودتان تعیین می کنید. اگر شما حد و مرزهای معینی داشته باشید؛ به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که این فرد برای شما مناسب است یا خیر. تصمیم بگیرید که چه رفتاری درست است و چیزی کمتر از انتظارتان را قبول نکنید. انجام این کار، به ارتقای سلامت و عزت نفس شما کمک می کند.

ـ در کنار همدیگر معقولانه رفتار کنید.

در نهایت، وقتی شخصی را ملاقات کردید که دوستش داشتید؛ در کنار هم تمرین کنید تا رفتارهای معقولی داشته باشید. با هم به مدیتشین بروید؛ به طبیعت بروید و به خودتان زمان و فضا بدهید تا از محیط لذت ببرید. اگر تمرکز خود را به رابطه تان، معطوف کنید؛ احتمال اینکه از یکدیگر راضی باشید؛ بیشتر خواهد بود.

رفتار معقولانه، در قرار ملاقات های شما، به معنی فرصت یادگیری و رشد برای یافتن پتانسیل کسی است که با او قرار می گذارید تا ببینید این شخص برایتان مناسب است یا خیر. سعی کنید با ذهنی باز در قرارهایتان حاضر شوید تا بتوانید تاثیر خوبی در ذهن طرف مقابلتان بگذارید و به سمت قرارهای معقولانه و هدفمند، قدم بردارید.

بیشتر بخوانید :

10 نکته که به شما کمک می کند قرارهایتان را خوب پیش ببرید!

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...