5 نکته برای استخدام یک وکیل طلاق

انتخاب یک وکیل طلاق، برای به عهده گرفتن مسائلی که در طلاقتان پیش می آید؛ تصمیم بسیار مهمی است. اگر شما از یک ازدواج طولانی مدت، با فرزندان، بدهی ها و دارایی های مربوط به آن خارج می شوید؛ باید به فکر تقسیم اموالتان باشید. چه کسی از نظر احساسی و مالی می تواند مشخص کند چه میزان از دارایی ها به شما تعلق می گیرد؟

در این مقاله، پنج دستورالعمل مهم، برای استخدام یک وکیل طلاق وجود دارد.

1.تجربه وکیل

وکیل طلاق، باید تجربه قابل توجهی در رسیدگی به پرونده های طلاق در منطقه داشته باشد. یک وکیل با تجربه می داند که باید چه انتظاری از قضات در حوزه قضایی شما داشته باشد و بتواند از دانش خود، به نفع شما استفاده کند. علاوه بر این، وکیل شما، باید در درجه اول در در زمینه طلاق یا قانون خانواده عمل کند.

2. موکلان سابق این وکیل

بهترین راه، برای تعیین اینکه کدام وکیل به دردتان می خورد؛ این است که بدانیم مشتریان سابق چه چیزی درباره وکیل مورد نظرتان می گویند؟ اگر کسی را نمی شناسید؛ می توانید یک لیست از مشتریان سابق وکیل بگیرید و از آن ها در مورد نحوه کار وکیل، پرس و جو کنید.

3. توانایی برقراری ارتباط با وکیل

وقتی یک موکل از وکیلش ناراضی باشد؛ نمی تواند با او ارتباط موثری داشته باشد. بسیار مهم است که وکیل طلاق شما، به تلفن ها، ایمیل ها و پیام های شما پاسخ دهد و زمانی که درخواست برگزاری جلسه دارید؛ قبول کند تا در جلسه شرکت کند.

شما باید از وکیلتان در مورد سیاست اداریش، سوال کنید. به این طریق تا حدودی می توانید وکیلتان را ارزیابی کنید. شما باید از سطح ارتباطتان با وکیل خود راضی باشید و همچنین کاملا با او رو راست باشید. آیا احساس می کنید که وکیلتان، شما را درک می کند؟ آیا فکر می کنید که این وکیل، می تواند مدافع حقیقی شما باشد؟

4. هزینه های وکیل

قبل از اینکه با یک وکیل طلاق، قرار بگذارید؛ باید درمورد هزینه ها و حق مشاوره تحقیق کنید. برخی وکلا، اولین جلسه مشاوره را رایگان برگزار می کنند.

از وکیلتان بخواهید که قراردادی با شما  امضا کند و تمام هزینه ها را به طور واضح در آن تشریح کند.

5. راحتی با وکیل

تمام مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ مهم هستند. اما، یک سوال مهم وجود دارد که قبل از استخدام وکیل طلاق، باید از خودتان بپرسید.

آیا با وکیل مورد نظرتان راحت هستید و به توانایی هایش اعتماد دارید؟ آیا وکیل شما واقعا نگران پرونده شما است و مایل است زمان زیادی را صرف دفاع از شما در طول طلاق بکند؟

ممکن است چند جلسه طول بکشد تا به نتیجه درستی درمورد انتخاب وکیل مناسب برسید. پس عجله نکنید و با توجه به شرایط خاص خودتان، اقدام به استخدام وکیلی بکنبد که تجربه کافی داشته باشد و به درد شما بخورد.

بیشتر بخوانید : 

هفت نکته کلیدی برای یک طلاق موفق و سالم

وقتی فرزندتان طلاق می گیرد؛ چکار کنید؟

منبع: liveabout

ترجمه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...