چگونه به والدینتان بگویید دوست پسر دارید؟

در حالی که ممکن است شما، بیش از اندازه، در مورد دوست پسر خود با دیگران صحبت کنید و بخواهید نام او را همه جا فریاد بزنید؛ صحبت کردن با والدینتان در مورد این مسئله،کمی حساس به نظر می رسد. همیشه آسان نیست که با والدینتان در مورد زندگی عشقی تان صحبت کنید. البته این مسئله، به نوع رابطه شما و والدینتان بستگی دارد که تا چه حد با هم راحت هستید و طرز فکر آن ها در مورد این مسائل، چگونه است؟

خوشبختانه، راه هایی وجود دارند که شما می توانید مکالمه با والدینتان را به آرامی و با موفقیت انجام دهید.

1.زمان مناسبی را انتخاب کنید.

زمانبندی مناسب، مسئله بسیار مهمی است تا به والدینتان بگویید که دوست پسر دارید. به جای اینکه زمانی را انتخاب کنید که والدینتان در اطراف خانه کار دارند، مضطرب هستند و یا ناراحت هستند؛ زمانی را انتخاب کنید که والدینتان حال خوبی دارند و در آرامش هستند. اگر پدرو مادر شما، بعد ازیک روز سخت کاری به خانه می آیند؛ شنیدن این خبر، برای آن ها چالش برانگیز خواهد بود و احتمالا پیامدهای منفی خواهد داشت.

 همچنین، زمانی را انتخاب کنید که حواس والدینتان را از دیدن اخبار و یا مسائل فوری که در حال رسیدگی به آن هستند؛ منحرف نکنید. به عبارت دیگر، اگر والدینتان قادر به تمرکز بر روی صحبت شما نباشند؛ زمان درستی را انتخاب نکرده اید.

2. مکان مناسبی را انتخاب کنید.

انتخاب مکان مناسب، برای اینکه به والدینتان بگویید دوست پسر دارید؛ نکته ای بسیار ضروری است. مثلا، اصلا فکر خوبی نیست که در یک مرکز خرید و یا هر محل شلوغ دیگری، به والدینتان بگویید که دوست پسر دارید. در این مکان ها، شما قادر نیستید که یک مکالمه عمیق و صمیمی با پدر و مادرتان داشته باشید و ممکن است آن ها با شنیدن این خبر، غافلگیر شوند و عکس العمل منفی نشان دهند.

با انتخاب یک مکان خصوصی و عاری از حواس پرتی و وقفه های کاری، شما می توانید آزادانه صحبت کنید و افکار خود را با والدینتان در میان بگذارید. 

3. به صورت رو در رو صحبت کنید.

زمانی که می خواهید به والدینتان بگویید که دوست پسر دارید؛ مهم است که به صورت رو در رو این مسئله را با آن ها در میان بگذارید. شاید شما مایل باشید از طریق پیامک، ایمیل و یا تلفن به والدینتان بگویید که دوست پسر دارید؛ ولی این روش ها ابهامات زیادی را به ذهن آن ها وارد می کند و والدینتان قادر نخواهند بود نظر واقعی خود را به شما بگویند. علاوه بر این، صحبت کردن حضوری و رو در رو، با والدینتان در مورد دوست پسرتان باعث می شود که آن ها حالات چهره شما را ببینند و متوجه هیجان شما بشوند. دیدن حالت شاد و روحیه مثبت شما، می تواند تأثیر مثبتی روی والدینتان بگذارد.

4. تصمیم بگیرید که بهتر است جداگانه این موضوع را با والدینتان در میان بگذارید و یا وقتی کنار هم هستند به آن ها بگویید دوست پسر دارید.

از آنجا که شما شخصیت والدینتان را بهتر از هر کس دیگری می دانید؛ بهتر است خودتان در این باره تصمیم بگیرید که به صورت جداگانه با پدر و مارتان صحبت کنید یا وقتی کنار هم هستند این موضوع را به آن ها بگویید.

اگر فکر می کنید ابتدا باید مادرتان را در جریان بگذارید؛ این کار را بکنید. ولی اگر احساس می کنید که صحبت کردن هم زمان با والدینتان، بهترین راه برای گفتن این مسئله است؛ باید از احساستان پیروی کنید. بهتر است مکالماتتان را قبل از رویارویی با خانواده تان تنظیم کنید.

5. آماده باشید با هیجان و آب و تاب، در مورد دوست پسرتان صحبت کنید.

قبل از اینکه بنشینید و به والدینتان بگویید که دوست پسر دارید؛ باید کاملا آماده صحبت کردن باشید. یعنی؛ آماده پاسخ دادن به سوالات احتمالی در مورد پسر مورد علاقه تان باشید.قبل از مکالمه، یک ایده شفاف، در مورد آنچه می خواهید به والدینتان بگویید؛ درذهنتان داشته باشید. بهتر است مسائلی را در موردش بگویید که او را در نظر والدینتان، یک فرد خاص، جلوه دهد.

مطلب پیشنهادی این بخش :

آیا داشتن دوست دختر و دوست پسر خوب است ؟

چگونه دوست پسرمان را به خود وابسته کنیم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...