چه اشتباهاتی را در اولین رابطه عاشقانه تان مرتکب می شوید؟

زندگی صحنه مداوم اشتباه کردن، یادگیری از اشتباهات و حرکت به سوی اهداف و آینده ای روشن تر است. اگر در زندگی اشتباه نکنید؛ چیزی برای یادگیری نخواهید داشت. همین مسئله، در روابط عاشقانه نیز، صدق می کند. گاهی روابط، با نیرنگ، همراه هستند؛ و در همین زمان هاست که انسان ها احساس می کنند که دچار اشتباه شده اند و همه چیز را خراب می کنند. اما، خیلی خوب است که از اشتباهاتتان یاد بگیرید و ببینید چطور می توانید زندگی خود را با فرد دیگری، تقسیم کنید.

در این مقاله، لیستی برایتان آورده ایم که همه ما در روابط بلند مدتمان و یا در اولین رابطه عاشقانه مان، انجام می دهیم. انجام این کارها نرمال و طبیعی است؛ اما، با دانستن این مطالب، شما به درک بهتری از محیط اطرافتان می رسید و بهتر می توانید همه چیز را تحت کنترلتان داشته باشید.

ـ مقایسه روابطتان با روابط دیگران

اگر قرار باشد همیشه زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه کنید؛ مطمئن باشید که همیشه از زندگیتان ناراضی خواهید بود. با پذیرفتن منحصر به فرد بودن رابطه تان و اینکه شما دو نفر، تا چه حد متفاوت هستید؛ قادر خواهید بود که پیوندتان را تقویت کنید و رابطه تان را به بهترین شکل ممکن، پیش ببرید. هرچه بیشتر روی روابط دیگران تمرکز کنید؛ وقت کمتری برای بهتر کردن رابطه خودتان، خواهید داشت.

ـ قطع رابطه با دوستانتان به خاطر رابطه عاشقانه تان

اگر به خاطر رابطه عاشقانه تان، با دوستانتان قطع رابطه کنید؛ شما فرد سالمی نیستید. شما نمی توانید همیشه دوستان و اعضای خانواده تان را کنار بگذارید و با شریکتان اوقاتتان را سپری کنید. شما نباید خانواده تان را فراموش کنید.

ـ بحث نکردن در مورد چیزی که شما را اذیت می کند تا زمانی که به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

نیازها و انتظارات شما، مسائل مهمی هستند که باید با شریکتان مورد بحث قرار گیرند. در غیر این صورت، این احساسات شما، روزی به خشم عمیقی تبدیل می شوند.

ـ سطحی بودن و نپذیرفتن چیزها

سطحی بودن در برابر مسائل، یکی از اشتباهاتی است که زوج های جوان انجام می دهند. مادی گرایی هرکسی را خوشحال می کند؛ ولی برای حفظ چیزهایی که در دراز مدت با آن روبرو خواهید شد؛ هرگز کافی نخواهد بود. زیبایی ظاهری در نهایت از بین می رود و رابطه جنسی چیزی نیست که تا ابد از آن لذت ببرید. وقتی به درک این مسائل برسید؛ واقعیت را می پذیرید. در این زمان است که هیجان رابطه شما شروع می شود.

ـ  پنهان کردن آرزوها

شریک زندگی شما، مهمترین فرد زندگیتان است. با این حال، شما نباید به خاطر رابطه عاشقانه ای که دارید؛ آرزوها و اهداف خود را فدا کنید.

ـ فکر کنید همه چیز باید به نفع شما باشد.

در هر رابطه ای دو نفر دخالت دارند. درسی که باید از این موضوع بگیریم؛ این است که زندگی، به طور کامل در اختیار ما نیست و فرد دیگری به اندازه ما مهم و با ارزش است.

ـ تلاش برای کنترل همه چیز

این مسئله کاملا طبیعی است ولی به یاد داشته باشید که شما نمی توانید همه چیز را تحت کنترلتان داشته باشید و مسئولیت همه چیز را به عهده بگیرید. خودتان را آزاد بگذارید تا از زندگیتان لذت بیشتری ببرید.

ـ اعتراف نکردن در زمان اشتباه

درست است که گاهی عشقتان، شما را خودخواه جلوه می دهد؛ ولی قبول کردن اینکه شما هم اشتباه می کنید؛ به رشد رابطه تان بسیار کمک خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی این بخش :

چگونگی روابط سالم میان زوجین

9 اشتباهی که ازدواجتان را نابود می کند؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...