واقعیت هایی درباره افراد متأهل و خود ارضایی!

خود ارضایی، در میان بزرگسالان، مسئله­ی بسیار رایجی است و یک موضوع چالش برانگیز برای مردم است. بسیاری از افراد، می خواهند در مورد مسئله خودارضایی بحث و گفتگو کنند. خود ارضایی، حتی در میان افراد متأهل نیز، مسئله­ی رایجی است. با این حال، گاهی این موضوع، در روابط صمیمی و رومانتیک، باعث بروز مشکل میان زوجین می شود.

افسانه هایی در مورد مضرات خود ارضایی، در میان جوامع نقل می شود؛ اما، طبق نظر جامعه پزشکی، خود ارضایی، به هیچ وجه باعث مشکلات فیزیکی، ذهنی و جسمی نمی شود. متخصصان توصیه می کنند که خود ارضایی، به شرطی که با رابطه جنسی که با همسرتان دارید؛ تداخل ایجاد نکند، مشکلی ندارد.

خود ارضایی و افراد متأهل

برای بسیاری از مردان و زنان، غیر معمول نیست که علاوه بر روابط جنسی منظم با همسرشان، خود ارضایی نیز، داشته باشند. بسیاری از زنان، می دانند که همسرشان علاوه بر روابط جنسیشان، خود ارضایی نیز، می کند. ولی مردان دیدگاه متفاوتی دارند و فکر نمی کنند که همسرشان خودارضایی کند. اما، اکثر زنان، در این مورد معذبتر و محافظه کارتر از مردان هستند.

آماری از خودارضایی و افراد متأهل

یک بررسی در سال 2013 نشان داد که 85 درصد از افراد متأهل مرد، خود ارضایی داشته اند. تنها 15 درصد از این افراد، معتقد بودند که همسرانشان از خودارضایی آن ها اطلاع دارند. در حالی که 17 درصد از آن ها، کاملا مطمئن بودند که همسرشان از این موضوع، بی اطلاع هستند.

افسانه هایی در مورد خودارضایی

اکثر افراد، به خاطر پیامدهای منفی که در مورد خودارضایی وجود دارد؛ از انجام این کار، دستپاچه می شوند. افسانه های زیادی، در مورد خودارضایی و تأثیرات مخرب آن وجود دارد؛ اما، برای مردم مفید است که واقعیات را در مورد این افسانه ها بدانند.

ـ خودارضایی، باعث ایجاد موهای زائد نمی شود.

ـ خود ارضایی، روی بینایی شما تأثیری ندارد و باعث نابینایی شما نمی شود.

ـ خودارضایی، باعث ایجاد آکنه نمی شود.

ـ خودارضایی، باعث کوچک شدن آلت تناسلی نمی شود.

ـ خودارضایی، باعث دیوانگی نمی شود.

ـ خودارضایی، باعث سرطان نمی شود.

ـ خودارضایی، شما را عقیم نمی کند.

ـ خودارضایی، در واقع خود آزاری نیست.

ـ خودارضایی، وسیله ای برای رسیدن به زندگی همجنس گرایی نیست.

ـ خودارضایی، غیر طبیعی نیست.

ـ خودارضایی، مانع رشد عاطفی و اجتماعی شما نخواهد شد.

ـ خودارضایی، بی وفایی به همسرتان نیست.

فواید خودارضایی برای افراد متأهل

طبق تحقیقات انجام شده، خودارضایی، تحمل استرس را آسان می کند و رضایت افراد از خودشان را افزایش می دهد و هر دوی این موارد به پیشبرد یک ازدواج شاد، کمک شایانی می کنند. طبق این تحقیقات، خودارضایی نه تنها روی میل جنسی افراد، تأثیر منفی نمی گذارد؛ بلکه، میل جنسی افراد متأهل را تحریک می کند. همچنین، خودارضایی، باعث می شود که نقاط حساس خود را کشف کنید. درک اولویت های جنسی شما، چیزی است که می تواند به روابط جنسی دوطرفه منجر شود. این مسئله، به خصوص در مورد زنان، صدق می کند.

پیامدهای منفی خودارضایی برای افراد متأهل

روانشناسان، امروزه به این پرسش توجه ویژه دارند که آیا خودارضایی برای پیوند زناشویی مضر است؟ و آیا بعد از ارضا شدن، زوجین تمایل دارند که با همسرشان همبستر شوند؟ آن ها بعد از تحقیق در مورد این مسئله، دریافتند که همسران، بعد از ارضا شدن از طریق خودارضایی، هیچ تمایلی ندارند تا در فعالیت های جنسی با همسرشان، شرکت کنند.

ـ احساس ناخوشایند

افرادی که در جریان خودارضایی همسرانشان قرار می گیرند؛ ناراحت می شوند و خود را سرزنش می کنند و احساس می کنند که به قدر کافی برای همسرشان خوب نبوده اند که همسرشان خودارضایی می کند.

ـ خودارضایی، جایگزینی برای رابطه جنسی

اگر خودارضایی، به عنوان جایگزینی برای رابطه جنسی، استفاده شود و در زندگی زناشویی تداخل ایجاد کند؛ به عنوان یک مشکل تلقی می شود و باید اقداماتی در این مورد، صورت گیرد.

زوج های متأهل باید چه چیزهایی را بدانند؟

با توجه به نظرات متناقض و تحقیقاتی که در زمینه خودارضایی و ازدواج، صورت گرفته است؛ ممکن است هرکس یک دیدگاه شخصی در این باره داشته باشد. افرادی که خودارضایی می کنند؛ این کار را به تعدادهای متغیری انجام می دهند. یک عدد صحیح یا غلط، در این زمینه، وجود ندارد.

اگر در رابطه جنسی با همسرتان نتوانید ارضا شوید؛ ممکن است خودتان را ارضاء کنید. اگر فکر می کنید که خودارضایی، در زندگی شما مشکل ایجاد کرده است و دیگر نمی خواهید با همسرتان همبستر شوید؛ باید به یک سکس تراپیست مراجعه کنید. سکس تراپیست، می تواند با شما به تنهایی صحبت کند و یا شما و همسرتان در کنار هم، به بیان مشکلاتتان بپردازید.

واقعیت این است که بسیاری از افرادی که در روابط طولانی مدتی، مانند ازدواج، هستند؛ عموما، خودارضایی می کنند. این به خود شما بستگی دارد که بخواهید در این باره با همسرتان صحبت کنید یا چیزی به او نگویید. اما، اگر متوجه شوید که همسرتان خودارضایی می کند؛ نباید خود را مقصر بدانید. تا زمانی که بتوانید با همسرتان رابطه عاطفی و فیزیکی خوشایندی، برقرار کنید؛ نباید نگران خودارضایی باشید.

مطلب پیشنهادی این بخش :

چرا از رابطه با شوهرم لذت نمی برم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...