ماجرای پسر سیرجانی که دختر تهرانی را کتک زد + تصاویر

ماجرای پسر سیرجانی موضوعی بود که در کمتر از چند ساعت تمامی نگاه های جامعه را به سمت خود جذب کرد. در روزهایی که فیلتر اینستاگرام و جایگزینی آن با اپلیکیشن های داخلی به بحث جدی در محافل قضایی تبدیل شده بود، شاید ماجرای پسر سیرجانی مهر تاییدی بر فیلتر این پیام رسان بود.

اما ماجرای پسر سیرجانی که دختر تهرانی را کتک زد از کجا شروع شد و انگیزه های آن چه بود؟

آن چه که مشخص است چند نفر اصلی در ماجرای پسر سیرجانی دخیل هستند. برای فهمیدن دلیل اصلی این ماجرا باید به چند ماه قبل برگشت جایی که بعد از بالا گرفتن بحث و اختلاف نظر در اینستاگرام بین دو دختر تهرانی و سیرجانی، دختر تهرانی اقدام به فحاشی های تند و زننده ای نسبت به دیگری کرده و همین موضوع باعث برانگیخته شدن خشم دوست پسر دختر سیرجانی می شود. همین موضوع باعث شروع ماجرای پسر سیرجانی و نقش آفرینی او می شود.

 بعد از این فحاشی ها پسر سیرجانی به انگیزه ی انتقام از دختر تهرانی نقشه های شومی را طراحی می کند. پسر سیرجانی با اجرای نقشه ای خاص باعث می شود تا دختر تهرانی با دوستش ارتباط دوستی عمیقی برقرار کنند.

بعد از موفقیت در اجرای این نقشه، دختر تهرانی با دعوت دوست پسرش به سیرجان رفته و در یکی از باغ های اطراف شهر سیرجان ساکن می شود غافل از اینکه همه ی این ها نقشه ی شوم پسری است که چند ماه قبل در اینستاگرام به دوست دخترش فحاشی کرده است.

مراجعه ی پسر سیرجانی و دیدن دختر در باغ حاصلش فیلم زننده و زجه های بی قفه ی دختر تهرانی است که این روزها با سرعت بالا در بین تمامی مردم در حال پخش شدن است.

بلافاصله پس از انتشار این فیلم نیروی انتظامی شهر سیرجان پسر را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده است. مراجعه قضایی نیز اعلام نموده اند که این پرونده در اولویت اول برای بررسی های بیشتر و صدور حکم نهایی قرار گرفته است.

چند نکته تأمل برانگیز در ماجرای پسر سیرجانی

ماجرای پسر سیرجانی و رفتار زشت و زننده او باعث شد تا بسیاری از مردم واکنش های متفاوتی به این موضوع داشته باشند. کتک زدن یک دختر بی دفاع قطعاً امری ناپسند و غیر قابل قبول است اما نباید از ریشه ی ماجرا و نقش آن در شکل گیری این موضوع غافل شد.

اینکه روی کدام طرف ماجرا باید زوم کرد و اینکه مجازات در نظر گرفته شده برای هر کدام از این موارد چیست را مراجع قضایی می توانند مشخص نمایند اما چیزی که کاملاً مشخص است همه تقصیر ها در این ماجرا را نباید متوجه این پسر و دختر دانست.

در اینکه دوستی بین پسر و دختر و روابط بی شمار نامناسب در این عرصه هر روز بیشتر از پیش به استحکام خانواده ها ضربه می زند شکی نیست اما مهم ترین بحثی که می توان در اینجا به آن اشاره نمود نقش خانواده ها در برخورد با این دوستی های مجازی و رفتار فرزندان خود در قبال این فضا می باشد.

تصاویر و ماجرای پسر سیرجانی که دختر تهرانی را فریب داد

عدم نظارت خانواده ها بر فرزندان باعث می شود تا دختر و پسر به دور از کراهت انسانی تمامی جمله های زشت و زننده را پایین پست های مختلف در فضای مجازی بنویسند. چیزی که تقریباً عادی شده و در سطوح بالا حتی آبروریزی های بزرگی نیز به بار آورده است.

اما در ماجرای پسر سیرجانی می توان عدم نظارت خانواده ها را بیشتر مشاهده نمود. اینکه دختر جوانی از تهران به قصد دیدن دوست پسر خودش به شهر سیرجان سفر می کند امری غیر عادی نیست و متاسفانه نمونه ی آن را به وفور می توان در جامعه ی امروزی کشورمان مشاهده نمود. اما چرا خانواده ها هر روز برخورد کمتری با این موضوع داشته و بحث دوست یابی و مسافرت های اینگونه تقریباً برای بسیاری از پدر و مادرها عادی شده است؟ این سوالی است که باید پاسخ آن را در سطح بالاتر نظام آموزشی کشور جستجو کرد.

درباره ی پسر سیرجان

در سال های گذشته که نقش فضای مجازی در زندگی خانواده ها گسترده تر شده است بارها بر لزوم استفاده از آموزش های مناسب برای قرارگیری در این فضا تأکید شده است. متاسفانه با وجود ساعت های طولانی که در طول روز اکثر مردم در فضای مجازی و مخصوصاً اینستاگرام می گذرانند هنوز آموزش های لازم برای استفاده از این فضا ارائه نشده است.

پسر سیرجانی و دختر تهرونی

جای خالی این آموزش ها در کتاب های درسی و یا غیر درسی در مدارس و مراکز آموزشی کشورمان به شدت احساس می شود. آموزش درست و صحیح استفاده از اینترنت هنوز در سطح یک دغدغه ی ملی مانده است و هر روز جلسه های متعددی برای آن تشکیل می شود که نتیجه اش قاعدتاً مصوبات بی موردی است که هیچ وقت به مرحله ی اجرا نرسیده است.

اینکه چند خانواده و چند نفر در ماجرای پسر سیرجانی درگیر شده اند شاید زیاد برای مسئولین کشور مهم نباشد اما به طور قطع می توان گفت این اولین و آخرین ماجرایی نیست که در فضای مجازی شکل می گیرد.

امیدواریم با آگاهسازی کامل خانواده ها و همچنین نظارت بیشتر بر فرزندان و جوانان در این فضا دیگر شاهد ماجراهایی شبیه به ماجرای پسر سیرجانی نباشیم.

مطلب پیشنهادی :

همه چیز درباره ی رویداد سیرجان + مجازات پسر سیرجانی

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...