چگونه" نه" گفتن، ازدواجتان را قویتر می کند؟

تصور کنید شما تازه ازدواج کرده اید و هیجان شروع زندگی مشترکتان را دارید. پیش از اینکه، در ازدواج و زندگی جدیدتان، نقش همسر را بپذیرید و صاحب فرزند شوید؛ بهتر است کنار همسرتان بنشینید و بعضی قانون ها را برای زندگیتان وضع کنید. تعیین حد و مرزها و اینکه یاد بگیرید به همسرتان و گاهی اوقات، به خانواده همسرتان" نه" بگویید؛ خیلی سخت است. به یاد داشته باشید ازدواجتان ارزش محافظت و صحبت کردن در مورد تعیین حد و مرزهای اولیه را دارد. تعیین حد و مرزها در اول ازدواجتان، به نفع رابطه تان خواهد و در سال های بعد، از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.

به زندگی مجردی " نه" بگویید.

برای تغییر سبک زندگیتان، بعد از ازدواج آماده باشید. زندگی با شریک زندگیتان خیلی متفاوت تر از تعطیلاتی خواهد بود؛ که با هم گذرانده بودید. به خودتان فرصت دهید تا همدیگر را بهتر بشناسید و به عادات یکدیگر آشنایی پیدا کنید. انتظار نداشته باشید همسرتان کارهای شما را انجام دهد. همسر شما، مادر یا خدمه تان نیست. عادت کنید در کارهای خانه و کارهایی که مربوط به هردویتان می شود به همدیگر کمک کنید. به همسرتان "نه" بگویید تا همسرتان بعضی کارها را برایتان انجام دهد و پیشنهاد دهید که مسئولیت هایتان را در کنار هم انجام دهید. زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند قدر زمانی را که کنار هم هستند می دانند؛ چون تازه زندگی زیر یک سقف را آغاز کرده اند و برای هم تازگی دارند. زمان هایی را که با هم قرار می گذاشتید را به یاد می آورید؟ آن زمان ها را به خاطر بیاورید و زمان بیشتری را برای کنار هم بودن صرف کنید. در این زمان ها، در مورد مسئولیت ها و وظایفتان صحبت نکنید. در عوض برای نزدیکی بیشتر به هم و یا به عبارت ساده تر، لذت بردن از وجود یکدیگر استفاده کنید. به دوستانتان که از شما می خواهند شب با آن ها بیرون بروید، " نه" بگویید. ازدواج و همسرتان را به عنوان اولین اولویت در زندگیتان قرار دهید.

به چیزهایی که شما را از همسرتان دور می کنند؛  "نه" بگویید.

تکنولوژی و اختلافاتتان را در بیرون از درهای اتاق خواب رها کنید. اتاق خواب و تخت خوابتان را به عنوان یک فضای امن حفظ کنید که در آن می توانید از تمام مشغله های زندگیتان رها شوید. ممکن است متوجه شوید که بحثی که شب قبل با همسرتان داشته اید؛ بسیار بی اهمیت تر از چیزی است که دوباره به یاد بیاوریدش یا بیشتر مایلید از همسرتان یک شب بخیر عاشقانه بشنوید. به جدا خوابیدن، " نه" بگویید. چون با جدا خوابیدن، از نظر عاطفی از هم فاصله خواهید گرفت. مواجهه با خانواده همسر، می تواند یکی از پیچیده ترین شرایط برای زوج ها به حساب بیاید. حد و مرزها را در رابطه تان از همان ابتدا مشخص کنید تا مطمئن شوید که شما و همسرتان هم عقیده هستید و در برابر خانواده هایتان نظر یکسانی دارید. البته همیشه باید با نزاکت و احترام با همدیگر و خانواده هایتان برخورد کنید. این نکته را درک کنید که "نه" گفتن، در مورد یک موضوع، می تواند یک "بله" برای مسئله ای دیگر، به حساب بیاید. مثلا، اگر خانواده همسرتان، هر شنبه صبح و بدون هماهنگی قبلی، به خانه شما می آیند و این مسئله زیاد خوشایند شما نیست؛ می توانید از آن ها بخواهید یکشنبه ها برای شام پیش شما بیایند. شکل گیری روال جدید، به بهتر شدن زندگی تازه عروس و دامادها کمک می کند.

بدانید که چرا "نه" می گویید.

در پایان روز، هیچ کس از "نه" گفتن به عزیزانش لذت نمی برد. بدانید که چرا نه می گویید. تمرین کنید تا صادقانه و با احترام به همسرتان، "نه" بگویید. شما یک شبه نمی توانید یاد بگیرید که چگونه "نه" بگویید تا طرف مقابلتان را رنجیده نکنید. اما اگر بتوانید "نه" گفتن، را یاد بگیرید؛ می توانید به محافظت از ازدواجتان کمک کنید. به خودتان فرصت و فضای کافی بدهید تا درحالی که انتظارات خانواده همسرتان را مدیریت می کنید؛ باعث ناراحتی خود و همسرتان نشوید.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...