چگونه 10 سال بعد از ازدواج، اشتیاقتان را در زندگی مشترک حفظ کنید؟

همه مردم، می دانند که ماه عسل برای تازه عروس و دامادها چقدر هیجان انگیز و جذاب است. با این حال، متاهل بودن و10 سال زندگی مشترک نیز، برای زوج ها، مزایای خودش را دارد. در این مقاله یک نگاه اجمالی می اندازیم به این که بعد از 10 سال زندگی مشترک، چگونه می توانید اشتیاقتان را حفظ کنید و اینکه چه چیزهایی را پیش رو دارید:

با کارهایی که از انجام دادنشان متنفرید؛ خداحافظی کنید.

بهتر است زوج ها در انجام امور منزل تقسیم وظیفه کنند(برای مثال، شستن ظرف ها در مقابل آشپزی، شستشو در مقابل اتو کردن لباس ها!). هر شخصی ترجیحات خودش را در انجام کارها دارد؛ ممکن است کسی از انجام کاری لذت ببرد و شخص دیگری از انجام دادن همان کار، متنفر باشد. وقتی 10 سال از ازدواج یک زوج گذشته باشد؛ یک برنامه روتین بین آنها، تنظیم می شود و هر دو طرف به انجام کارهای خاصی در زندگی مشترکشان، عادت می کنند. خیلی بعید است که بحث در مورد اینکه چه کسی قرار است چه کاری انجام دهد؛ بیش از یک دهه طول بکشد.

یک توجیه برای کارهایی که دوست ندارید انجامشان دهید؛ داشته باشید.

چند بار از دوستانتان شنیده اید که به خاطر همسرشان نمی خواهند با شما بیرون بیایند؟ یا همسرشان را بهانه می کنند تا از انجام کاری که به آنها محول می کنید؛ سر باز بزنند؟ به جای هزاران دلیل برای قرار نگرفتن در موقعیتی که دوستش ندارید؛ بهتر است همسرتان را بهانه کنید. این توجیه، باعث می شود همسرتان بداند که برایش اهمیت قائل هستید و دوست ندارید بدون او به گردش بروید. بعد از 10 سال زندگی مشترک، دوستان و خانوده شما باید بدانند که همسر شما چه کارهایی را دوست دارد و چه کارهایی هستند که همسرتان از انجام آنها، متنفر است. در این صورت است که دوستان و خانواده تان، شما را بدون گفتن کلامی از انجام کارهایی که همسرتان دوست ندارد؛ معاف می کنند.

هر جا که می روید؛ همسرتان را با خود ببرید.

در عصر حاضر و دنیای مدرن امروز، هرکسی می تواند از خودش عکس سلفی بگیرد. اما بعضی عکس ها هستند که شما نمی توانید به تنهایی از خودتان بگیرید؛ این کار را به عهده همسرتان بگذارید. شما کسی را دارید که نه تنها در زندگی همراه شماست، بلکه دوست و رفیق شما نیز، هست. علاوه بر این ها، می توانید در کنار او کارهای هیجان انگیز و جذاب انجام دهید. می توانید با هم یوگا و بولینگ را امتحان کنید. بعد از چندین سفر در کنار هم، که در سال های ازدواجتان داشته اید؛ شما به سبک های سفر همدیگر عادت کرده اید و گنجینه ای از خاطرات مشترک و داستان های جالب، برای بازگو کردن، دارید.

از زندگی طولانی و سلامتی خود لذت ببرید.

یکی دیگر از فواید ازدواج خوب و پایدار، طول عمر است؛ به همین دلیل است که زوج های متأهل و خوشبخت، معمولا از سلامت بهتری برخوردارند. همسر شما علاقه زیادی به مراقبت از شما دارد و شما را به داشتن انتخاب ها و رفتارهای سالم، تشویق می کند. عادت هایی مثل نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و ورزش کردن، تاحد زیادی روی همسر شما تاثیر می گذارد؛ چون شما زمان زیادی را در کنار هم می گذرانید. محققین می گویند فقط 21 روز طول می کشد تا عادات بد خود را ترک کنید و به چیزهای بهتر دیگری عادت کنید. بنظرتان در 3650 روز، در 10 سال ازدواجتان چه عادت های خوبی می توانید در زندگیتان ایجاد کنید؟ زوج های خوشبخت، می توانند زندگی عاطفی و اجتماعی خود را به نحوی عالی مدیریت کنند. محققان دریافته اند که حمایت عاطفی از همسر، تاثیر بسزایی در بهبود بیماری مزمن دارد. برخی مطالعات نشان می دهند که روابط زناشویی خوب، می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. از دوستانتان که چند سال است ازدواج کرده اند؛ بپرسید که آخرین بار کی مریض شده اند؟

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...