تعبیر خواب تعجب کردن

بسیار اتفاق می افتد که در خواب های خود با صحنه هایی رو به رو می شویم که در ما ایجاد بهت و حیرت می کند. احساساتی که در خواب تجربه می کنیم، می توانند در لحظه، بسیار شدید و متفاوت از حالاتی باشند که در زندگی بیداری با آن ها رو به رو می شویم. ما احساساتی را در ناخودآگاه خود به شکل مخفی داریم که رو به رو شدن با آن ها برای خودمان نیز، ایجاد تعجب و حیرت می کند.

احساس تعجب، در دسته ی احساسات و هیجاناتی که مطلقا بار مثبت یا منفی ندارند، تاثیر خاصی در تفسیر جریان خواب دارد. این خواب نشان دهنده ی شگفتی شما از رو به رو شدن با بخشی ناشناخته از شخصیت خودتان می باشد. شما در حال درک این موضوع هستید که بسیاری از افکار و نیات ما هستند که ریشه و دلیل آن ها بر خودمان پوشیده هستند. ما دقیقا قادر به تشخیص این موضوع نیستیم که تصمیمات ما در طول روز، تاثیر پذیرفته از چه عقیده، احساس یا خاطره ای است و منتظر چه پیامد های دقیقی هستیم.

احساس حیرت و تعجب، در واقع نیروی محرکه ای برای رسیدن به شناخت عمیق تر و بهتر نسبت به درونیات خودمان است. فضایی که در خواب مشاهده می کنیم، تصویرگر فضای فکری خودمان و چالش هایی است که با آن ها رو به رو  شویم. زمانی که در خواب، احساس حیرت و تعجب را تجربه می کنیم، در واقع لازم است تا به شناخت بخشی از شخصیت یا مهارت های درونی خود بپردازیم که به ما کمک می کند تا از فقدان های کنونی به وجود آمده عبور کنیم. مهارت هایی که وجود آن ها را در درون خود دست کم گرفته یا احساس می کنیم که فاقد آن ها هستیم.

حیرت و تعجب

این خواب می تواند تصویرگر ضعف هایی باشد که در دنیای واقعی و در محیط پیرامون خود به دنبال رفع آن ها هستیم. در حالی که حلقه ی گم شده ی چالش کنونی، در مهارت ها یا تجارب فراموش شده ی خودمان نهفته است.

تعجب و حیرت، مانند اهرمی قوی عمل کرده و رویابین را متوجه نقاط ناشناخته و ویژگی های ذهنی  و روانی ای می کنند که به دلیل تاثیر محیط و جامعه، بر او مخفی مانده و در حالت بیداری، قادر به باور و درک آن ها نیست. این خواب از شما می خواهد تا موانعی که باعث می شود خودتان را دست کم گرفته یا بر روی خلاقیت و ایده های خود سرپوش بگذارید را شناخته و برطرف کنید.

مهارت های روانی و خلاقیت فکری ما، صرفا بر گرفته از مهارت هایی نیست که به طور خودخواسته برای یادگیری آن ها در طول زندگی اقدام کرده ایم. گاها مسیری که به طور اتفاقی در جریان آن حرکت کرده ایم، اهرمی برای کسب این مهارت های روانی بوده است و هم اکنون زمانی است که باید این مهارت ها را شناخته و در زندگی بیداری به کار بگیرید. این کار موجب کسب اعتماد به نفس و گسترش منافعتان در زمینه های مختلف زندگی می شود.

گردآورنده : توپ تاپ

5 نظر

  1. نارسیسنارسیسsays:

    سلام من خواب دیدم یک کتابی پیدا کردم که جلدش شبیه پایان نامه خودم بود ولی وقتی کتاب رو باز کردم دیدم که درباره علم بخصوصی بود که ترکیبی از روان شناسی و ستاره شناسی هست و در خوابم بسیار بسیار متعجب بودم و همش میخواستم ازش سردربیارم خیلی کنجکاو شده بودم همون موقع یه شخص مجهول الهویه هم روبروی من نگاه میکرد توی صورتم و من لبخند زدم اونم لبخندی زد ولی این آدمم خیلی عجیب بود اصلا معلوم نبود زنه یا مرده یا نوجوان هست حس خوبی به اون آدم نداشتم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام نسبت به معلومات و علم خودتون شک و تردید دارید و گاهی نسبت به بقیه خودتون رو مورد قیاس قرار میدین

  2. شادیشادیsays:

    سلام من خواب دیدم که من و پدرم داریم به دانشمندان با تعجب نگاه میکنیم و پدرم از من پرسید که این ها که هستند و من هم به او معرفیشون میکردم و اون ها هم نگاهم با تعجب نگاهم میکردن ببخشید میشه بگید تعبیرش چیه

  3. ناصر محرابیناصر محرابیsays:

    سلام،میدیدم مشوقه با خانمی صحبت میکند وقتی مرا دید تعجب کرد.

  4. ملین نادریملین نادریsays:

    سلام خواب دیدم به مجلس عروسی دحتر اقوام میریم و عروس لباس عروس با تزیینات طلا پوشیده و دامادی در مجلس نیست و مراسم در خانه مادرشوهر عروس هست که خانه ای دو طبقه و تمام دیوارها قاب عکس قرار داره. به طرف میز خانواده پدری رفتم ولی همه مشکی پوشیده و دهان باز و چشمان گشاد عجیبی داشتند سلام کردم ولی جوابی ندادند تااین که مادر یکی از اقوام ایستادو چشمانش ابی شده بود و گفت اینجا نیا درشان و منزلت تو نیست ناراحتم نشو از رفتار اینا برو میز بغلی کنار خانواده پسرم بشین و من با تعجب رفتم و نشستم و ناراحت از رفتار خانواده پدری بودم

  5. شیرین قهرمانیشیرین قهرمانیsays:

    سلام تو خواب دیدم در خونه قبلیمون مهمون زیاد داریم نمی‌دونستم به چه مناسبتی هست از بین مهمون ها هم کلاسی های قبلی هم بودن که تو خواب وقتی منو می‌دیدم متعجب میشدن نمیدونم چرا