با شوهرم مشکل دارم حرمتها شکسته شده

امروز درباره وجود مشکلات متنوع بین زن و شوهر و مخصوصا شکسته شدن حرمت ها بین زن و مرد صحبت شده است و در این زمینه کاربری سوال و دکتر متخصص در زمینه روانشناسی پاسخ داده اند

پرسش: با شوهرم مشکل دارم و تقریبا برای بقای زندگیم میجنگم و احترام و همه چیز بین من و شوهرم از بین رفته و حرمتهای بینمون شکسته شده .خسته شدم و دلم نمیخواهد که زندگیم از هم بپاشه. شوهرم دنبال دوستان و اهمیت به اونهاست اصلا احساس نداره و براش مهم نیست تمام روز تو خونه چه اتفاقی میفته. منم تنهام خسته شدم از این وضع تقریبا ما طلاق عاطفی گرفتیم به خاطر بچه ها .اما من از این وضع خسته شدم لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ: قطعا ارتباط عاطفی تان در زندگی کلا از بین رفته که این یادداشت را برای من ارسال کرده اید. لذا انجام هر تلاشی از جانب شما برای حفظ زندگی مشترک تان، ضرری به شما نمی زند. من توصیه می کنم تلاش و ایجاد تغییرات مثبت را از خودتان شروع کنید. خواهید دید که در همسرتان هم تغییراتی ایجاد می شود. امتحان کنید باور کنید ضرر نمی کنید. این همه سال از هم فاصله گرفتید حال سعی کنید فاصله ها را پر کنید. لذا:- میزبانی جذاب باشید پس از بازگشت همسرتان از مسافرت، محل کار، و... با روی خوش به استقبال او رفته با چهره ای بشاش و خنده رو با او سلام و احوال پرسی کرده و بهترین لباسهایتان را برای همسرتان بپوشید، عطر بزنید و به ظاهر خود رسیدگی کنید. در مورد اتفاقات و خبرهای خوشی که در طی روز دیده یا شنیده اید صحبت کنید و اخبار و ناگوار را به زمانی بعد از استراحت همسرتان موکول کنید. تلاش کنید تا در حد توانتان فضای منزل را برای استراحت همسرتان مهیا کنید. - با صدایی آرام و ملایم با همسرتان صحبت کنید. حتی در بدترین شرایط هم بر سر شوهر خود فریاد نکشید. - همیشه بوی خوش داشته باشید و به زیبایی ظاهرتان توجه کنید. به تناسب اندام و بهداشت جسمانی خود توجه داشته باشید. بهترین لباسها و پوششها را نزد همسر خود داشته باید. اجازه ندهید همسرتان شما را با ظاهری نامرتب و ژولیده ببیند. از رنگها، لباسها و آرایشهایی استفاده کنید که مورد علاقه همسرتان است و هر چند وقت  آرایش ظاهر، لباسها و موهای خود را تغییر دهید (البته فراموش نکنید که در این زمینه حتماً به توانایی اقتصادی همسرتان توجه داشته باشید). - تحت تاثیر تجملات زندگی اطرافیان خود قرار نگیرید. - از همسر خود تشکر و قدردانی کنید. درست است که مردان مسئول تأمین هزینه های زندگی زن و فرزندان هستند اما این مساله به معنای نادیده گرفتن تلاشها و زحمات مردان نیست. از همسر خود به خاطر تلاشهای بی شائبه اش تشکر و تقدیر کنید. نتیجه این رفتار، عشق و علاقه بیشتر شوهرتان نسبت به شما و خانواده خواهد بود. - وفاداری خود را به همسرتان اثبات کنید. وفاداری و علاقه شما به همسرتان در زمانهای سختی و مشکلات اثبات می شود لذا زمانیکه شوهرتان دچار شکست شغلی، بیماری، بدهکاری و... می شود از او حمایت کنید. - زمانی که عصبانی است او را بشاش نمائید.قبل از هر چیز از چیزهایی که او را عصبانی می کند پرهیز کنید اما چنانچه این اتفاق افتاد با استفاده از تکنیک های زیر سعی کنید او را آرام کنید: -  اگر اشتباهی از شما سرزده و مقصر هستید غرور را کنار بگذارید و عذرخواهی نمایید. -  اگر ایشان مقصرند آنگاه: - به جای غر زدن سعی کنید آرام باشید. - صبر کنید تا عصبانیت او فروکش کند و سپس با آرامش و مهربانی در مورد مشکل بوجود آمده با او صحبت کنید. - اگر عصبانیت ایشان عامل خارجی دارد:- تا فروکش کردن خشم او ساکت بمانید.– از پرسیدن پرسش های زیاد و طولانی پرهیز کنید و تنها سعی کنید با سؤالات کوتاه بفهمید که چه اتفاقی افتاده است مثلاً بپرسید: - ممکن است به من بگویید چه اتفاقی افتاده؟ - چرا اینقدر عصبانی هستید؟ - دوست دارم کمک کنم همه چیز را به من بگوئید. -  صبور باشید و از شوهرتان حمایت عاطفی نمائید.

شما نیز میتوانید سوال مورد نظر خود را مطرح کنید و همین حالا پاسخش را دریافت نمایید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...