آیا درد معده به قلب میزند؟

در میان افرادی که به دچار دردهای شدید در معده هستند همیشه نگرانی های مبنی بر ارتباط درد معده با قلب بوده است براستی ایا درد های سحطی و یا عمیق مزمن معده با بیماری های قلبی در ارتباط است و اینکه به قلب میزنه؟ شاید دلیل اینکه اکثر مرد تصور دارند وقتی دچار معده درد میشوند ناحیه قلب ان ها مشکل دارد و یا این حس را دارند که درد از طرف ناحیه قلب میباشد شباهت هایی است که در دردها و سوزش های سر معده با قلب درد وجود دارد که اتفاقا در پایین به مهمترین ان ها اشاره شده است

toptoop.ir آیا درد معده به قلب میزنه؟

در صورت بروز هر گونه درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه کرد اگر درد شدید باشد به نواحی گردن ، بازو، شانه و یا فک کشیده می شود یا با سرگیجه و منگی ، غش کردن تعریق وتهوع و تنگی نفس همراه باشد یک اورژانس پزشکی محسوب می گردد.
در دردهای قفسه سینه اگرچه همیشه باید بدترین وضعیت را در نظر گرفت ولی در واقع بیشتر از 50 علت برای این درد ها شناخته شده که بیشتر آنها با قلب مرتبط نبوده و تهدید جدی محسوب نمی شوند . دردهای شدید نقطه ای دردهای گنگی که به تدریج برطرف می گردد احساس سوزش یا دردی که وضعیت آن با تغییر قرارگیری بالا تنه تغییر می کند نگران کننده نیستند . اگر در حال قدم زدن ناگهان گرفتگی و فشاری مستقیم زیر استخوانهای سینه در طرف چپ احساس شد و به سوی بازوها و یا به سمت بالا ، پشت و گردن و چانه کشیده شد واین ناراحتی بعد از ایستادن و حدود ا بعد از 5 تا 15 دقیقه برطرف شد متخصصین قلب آن را آنژین صدری می نامند ولی حمله ی قلبی نیست و می بایست به پزشک مراجعه گردد همراه با آنژین رسوب چربی در دیواره ی رگهای کرونر ، باریک شدن مسیر عبور خون ، کاهش جریان و کاهش رسیدن اکسیژن مورد نیاز قلب وجود دارد .

با سلام خدمت اقای دکتر مدت زیادی هست که معدم درد میکنه و شب ها اصلا راحت نمیتونم بخوابم و بارها به خاطر سوزش معدم از خواب بیدار شدم و تا خود صبح بیدار نشستم این اواخر درد های شدیدی را در قفسه ی سینه و اطراف قلبم حس میکنم سوالم این بود که فرق معده درد با قلب درد چیه و اینکه از کجا متوجه بشم که زمان هایی که احساس درد دارم مربوط به معدم هست و با قلبم کاری نداره؟

toptoop.ir تفاوت درد معده وقلب

آنژین به طور مشخص در حین فعالیت ، هیجان ویا موقعی که کار قلب افزایش یافته و به خون پر از اکسیژن نیاز دارد رخ داده ودر اصل علامت نیاز قلب به اکسیژن بیشتر است . روش ها و عادات خاص زندگی مثل سیگار کشیدن ، فشارهای روحی و روانی ، فقدان فعالیت جسمی انسداد رگهای کرونر را بیشتر کرده و درد افزایش می یابد . آنژین یک علامت هشدار دهنده است که رگهای کرونر به شدت باریک شده ویا لخته ای موجب قطع جریان خون شده است .در حملات قلبی درد به طور مشخص بیشتر طول کشیده وشدید تر است و با منگی ، تهوع ، تعریق و تنگی نفس همراه است ودر نتیجه به امید برطرف شدن آن نباید بود واقدامات اظطراری باید انجام گیرد از دیگر علل دردهای قلبی پریکاردیت یا التهاب کیسه ای است که قلب را در بر گرفته و ناشی از عفونت های ویروسی است و به صورت درد تیز وثابت بروز می کند و با تنفس و یا دراز کشیدن بد تر می گردد.

درد معده

درد قلبی

قطعا شما برای یکبار هم که شده تجربه سورزش سر دل را داشته اید، مخصوصا بعد از مصرف یک وعده غذایی سنگین. اما مشکل آنجاست که این علامت درست شبیه علامت حملات قلبی در مبتلایان به بیماری های قلبی است و خیلی وقت ها مخصوصا در کسی که علاوه بر بیماری قلبی، به بیماری ریفلاکس اسید معده هم مبتلاست، می تواند باعث نادیده گرفتن علامت حملات قلبی شود و این مساله خطرناک است.

اما دانستن تفاوت ها و علامت های دقیق این بیماری ها می تواند در خیلی وقت ها از مرگ پیشگیری کند. در این جا می خواهیم این تفاوت ها و علامت ها را به شما بگوییم.

سوزش سر دل چیست؟
سوزش سر دل علامت بیماری بسیار شایعی به نام GERD یا ریفلاکس (برگشت) اسید معده به مری است.
در حالت عادی اسید ترشح شده از معده، بعد از مخلوط شدن با مواد غذایی به سمت پایین یعنی روده کوچک حرکت می کند. از طرفی دریچه ای محکمی که بین مری و معده وجود دارد مانع برگشت این اسید به سمت بالا می شود.

toptoop.ir ارتباط درد معده با درد قلب چیه؟

اما در بیماری GERD که علت های متعددی هم دارد، در اثر کاهش انقباض عضلات این دریچه، اسید معده به سمت مری حرکت کرده و به دیواره های آن آسیب می زند و نتیجه همان درد و سوزشی است که به آن سوزش سر دل می گوییم.

کسی که در قفسه سینه احساس درد دارد از کجا بداند درد قلبی است یا مشکلات جزیی دیگر مثل درد معده و …،چون در بسیاری از موارد دردهای قفسه سینه فقط شامل دردهای قلبی نیست، و ممکن است دردهای خفیف و بی خطر باشند . در این بخش ، تکنیکی برای تشخیص درد قلبی داریم که می خوانیم و یاد می گیریم.
دوستان عزیز درباره این موضوع از سایت یعنی ارتباط درد های معده با دردهای قلبی دکتر حسن مفیدی پاسخگوی پرسش های شما هستند

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...